- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste low budget films
Beste low budget films
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Toxic Avenger
Bad Taste
Dark Star
200 Motels
Evil Dead
Texas Chainsaw Massacre
Baby Snakes
Bijitâ Q
JDSsmetje
-
- 6566 berichten
- 2208 stemmen
Shuttle
Dead End
The Trigger Effect
Halloween
P2
Saw
The Hills Have Eyes
Wilderness
'the burbs'
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11609 berichten
- 4976 stemmen
Human Centipede: First Sequence
DonPeliculón
-
- 775 berichten
- 960 stemmen
In Film > Genres en landen > Lowbudgetfilms:
Hallo! Niet helemaal een genre of behorend tot een bepaald land, maar ik ben op zoek naar lowbudgetfilms die ondanks het lage budget gezien worden als goed/bekend (relatief laag budget dan, want film blijft een duur medium). Denk aan El Mariachi van Robert Rodriguez (7.000) en Bad Taste van Peter Jackson (30.000).
Ik heb gezocht naar een vergelijkbaar topic maar ik heb niets gevonden. Ik hoor het graag!
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Dead man's shoes!
853 852,97 euro toen ik het budget in de wisselkoers gooide.
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Ik plaats mijn vraag maar hier. Op IMDb zie je vaak het budget van de films, maar vallen daar nou ook het loon van de acteurs / actrices onder? En ik ga er maar vanuit dat het loon van de makers weer niet mee worden gerekend... en de rest wel, zeg maar alle werkelijke kosten. Het loon van de makers is zeg maar de winst indien deze worden gemaakt.
Iemand die weet of het klopt wat ik zeg?
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Ik plaats mijn vraag maar hier. Op IMDb zie je vaak het budget van de films, maar vallen daar nou ook het loon van de acteurs / actrices onder?
Ja, alles denk ik. Er is een budget beschikbaar en dat gaat op. Als de film nog niet af is hebben ze een probleem, dan moeten ze op zoek gaan naar bijvoorbeeld geldschieters.
Van te voren krijgen de acteurs betaald. Ook niet altijd. Heb van Michael Caine bijvoorbeeld gelezen, dat hij het vertikte om nog verder te spelen. Toen ze hem hebben betaald, ging hij er mee door.
The Jigsaw Man (film) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
De winst gaat vaak naar de filmbaas, tenzij er afspraken zijn gemaakt in winstdeling.
Ik las gisteren nog: Johnny Apollo (1940).
Sommige mensen schrijven hier op de site bij lowbudgetfilms, zo'n film kan ik ook maken. Maar is allemaal geleuter. Apparatuur moet ook betaald worden, soms wordt het gratis beschikbaar gesteld. Maar showbusiness is geen gemakkelijke wereld. Niks is gratis en daar zeker niet.
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Bedankt voor de info Dick2008.
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Altijd lastig wat mensen met "beste" bedoelen. Dirty dancing is een bekend voorbeeld van wat een zeer succesvolle film werd en nog is. Maar er zijn er eigenlijk vele. Ik dacht de American Pie-films ook.
Van komieken vaak ook. Bijvoorbeeld Norman Wisdom - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Lastig topic, wat verstaan we onder low-budget?
Vind ik ook. Ik mag graag lowbudget-films kijken. Maar of het ook allemaal lowbudget-films zijn.
Onder het miljoen
(Zal wel per decennium/2 decennia schelen).
Ik heb weleens gehoort dat Grease niks heeft gekost.
Volgens IMDb
Saturday Night Fever (1977) ca. 3 miljoen
Grease (1978) ca. 6 miljoen
Dirty Dancing (1987) ca. 6 miljoen.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13435 berichten
- 1236 stemmen
The Blair Witch Project (1999).
Budget: $60,000 (estimated).