- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Moviemeter Awards 1999
Moviemeter Awards 1999
Jorick
-
- 8775 berichten
- 2222 stemmen
We zijn alweer bij het jaar 1999. Voor het gemak heb ik de tekst van de vorige awards gekopieerd.
De nummer één krijgt steeds 5 punten, de nummer twee 3 punten, en de nummer drie 1 punt. Voel je niet verplicht om ook daadwerkelijk ook voor elke categorie drie films/personen te nomineren; minder mag ook. Alle films die op IMDb en MovieMeter met het jaar 1999 gemarkeerd zijn dingen mee voor deze awards, ongeacht de datum van release in Nederland of België. Gebruik de volgende link om snel te zien op welke films uit 1999 je gestemd hebt:
http://www.moviemeter.nl/user/1/votes/1999
(en vervang de 1 door je eigen gebruikersnummer)
De categorieën zijn:
Beste Engelstalige film
Beste niet-Engelstalige film
Beste film uit de Benelux
Beste regie
Beste mannelijke hoofdrol
Beste vrouwelijke hoofdrol
Beste mannelijke bijrol
Beste vrouwelijke bijrol
Beste originele script
Beste bewerkte script
Beste (originele) filmscore
Beste cinematografie
Beste montage
Beste animatiefilm
De deadline voor het insturen van nominaties ligt op 00:00 uur in de nacht van maandag 15 mei op dinsdag 16 mei.
Hopelijk is er dit keer weer veel animo.
Stuur je pm dus naar mij toe.
Groetjes,
Jorick
litjens999
-
- 532 berichten
- 76 stemmen
waar is de link om naar toe te sturen ??
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
IJzersterk filmjaar met o.a. Fight Club, American Beauty, Eyes Wide Shut, Magnolia & Kikujiro.
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Vooral een heel erg goed Amerikaans jaar. Het sterkste sinds de jaren '70 denk ik.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
Erg goed jaar inderdaad. 5 keer een 5 en 8 keer een 4,5.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
IJzersterk filmjaar met o.a. Fight Club, American Beauty, Eyes Wide Shut, Magnolia.
Als ik die namen zie heb ik al geen zin meer om zelf een lijstje in te vullen.
Stuk voor stuk goeie films, maar geen favorieten van mij, en geen enkele waardige winnaar.
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Dan stem je toch niet?
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
IJzersterk filmjaar met o.a. Fight Club, American Beauty, Eyes Wide Shut, Magnolia & Kikujiro.
Pieter Montana
-
- 6630 berichten
- 2183 stemmen
Sleepy Hollow is m'n favoriet van dat jaar
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
Dan stem je toch niet?
Inderdaad, dat negatieve gezeik altijd.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Geen vijfen, maar met Cruel Intentions en Tarzan toch een leuk jaar voor mij. Helaas heb ik de groten van dat jaar nog niet gezien.
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
IJzersterk filmjaar met o.a. Fight Club, American Beauty, Eyes Wide Shut, Magnolia & Kikujiro.
Mag ik dan een lans breken voor The Matrix. Volledig onderschatte film (niet qua score maar qua waardering van jullie, de kenners) die sterk te kampen heeft met een anti-hype. En dat terwijl het gewoon een ijzersterke film is waarvan ik kan blijven genieten, baanbrekend in de actiescenes en met een beetje goede wil ook nog diepzinnig.
Quido
-
- 14632 berichten
- 5996 stemmen
En Suzy Q (en dan ook meteen Carice van Houten) niet te vergeten.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
En ik ga er vanuit dat score hier gewoon het muzikale gedeelte in het algemeen is? Dat blijf ik een beter idee vinden.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Matrix is een goede film, maar niet echt mijn favoriet (ondanks mijn cijfer)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hoe zit het trouwens met de rolverdeling in Magnolia. Het lijkt me wel fijn om daar een soort van afspraak over te hebben, want Magnolia scoort qua acteurs flink bij mij. Maar geen idee wie je als hoofdrol en als bijrol ziet.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
American Beauty, The Green Mile, The Matrix, Stir of Echoes zijn de toppers voor mij.
Maar ook Cruel Intensions, Sleepy Hollow, The Sixth Sense, Boys don't Cry, Girl Interrupted mogen er zijn.
Pieter Montana
-
- 6630 berichten
- 2183 stemmen
Hoe zit het trouwens met de rolverdeling in Magnolia. Het lijkt me wel fijn om daar een soort van afspraak over te hebben, want Magnolia scoort qua acteurs flink bij mij. Maar geen idee wie je als hoofdrol en als bijrol ziet.
Ik zou iedereen als bijrol nemen. Niemand eist toch echt de hoofdrol op in de film?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik zag zelf John C. Reilly altijd als centraal punt van de film, ik weet niet waarom. Je zou ook kunnen zeggen dat alle figuren met de grote problemen hoofdrollen zijn en de rest (o.a. Hoffman) bijrollen.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Ik zou willen voorstellen het bij 2000 genoemde 'awards & nominations'-criterium aan te houden, en dus alle acteurs tot de bijrollen te rekenen.
Maar hoe doen we dat nou met de muziek: gaat het alleen om originele scores, of ook om het gebruik van eerder gecomponeerde muziek (zoals bijvoorbeeld in Eyes Wide Shut)?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik ben voor dat laatste. Maakt het selecteren ook makkelijker
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
EWS heeft ook een prachtige gecomponeerde score...
Doom
-
- 8212 berichten
- 1505 stemmen
1999 is een redelijk tot goed jaar voor mij. The Matrix op een vaste vijf ster, achtervolgt door Joan of Arc met een halfje lager qua sterren. Ook staan er bij de vier sterren een paar mogelijke nominaties, neem bijvoorbeeld Fight Club, Sleepy Hollow, Oxygen en Sixth Sense, The.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Om 'jemig, hoe had ik die kunnen vergeten' te voorkomen, m.a.w. 'for your consideration': Lara Belmont in The War Zone voor beste vrouwelijke bijrol. Oja, en vergeet Ghost Dog niet!
.. verder zou ik graag een categorie 'beste jeugdfilm' zien, daar kom ik over het algemeen verder dan bij menig andere categorie . Maar het is al leuk genoeg zo, alles weer 's lekker op een rijtje, herinneringen ophalen en films herzien!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
The War Zone kan van mijn kant zeker op wat nominaties rekenen. Denk jij dan aan Bob Hoskins in Felicia's Journey?
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Daar heb ik zeker aan gedacht, maar het zit bómvol bij de mannen. Elaine Cassidy niettemin heeft mijn nominatie . Ehm, of zien we Hoskins als bijrol, zal wel niet he?
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20551 stemmen
Gingen we dit jaar niet proberen of de categorie Special Effects iets was
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Hoskins leek mij een hoofdrol (daar heb ik hem ingevuld in ieder geval); hopen dat de man dit keer op z'n minst de nominaties haalt, nadat hij bij de voorgaande twee MM awards roemloos ten onder ging (ondanks geweldige rollen in Last Orders en Noriega: God's Favorite).
Verder wat mij betreft een stukken beter jaar dan 2000; dit keer heb ik voor het eerst een 4,5*-film, namelijk Eyes Wide Shut. Een andere geweldige film is Bad Ma Ra Khahad Bord, maar die zal wel weer door veel te weinig mensen gezien zijn om ergens te komen.