- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Nadelen aan jouw nummer 1 film
Nadelen aan jouw nummer 1 film
Lis
-
- 232 berichten
- 3255 stemmen
The Green Mile is toch wel mijn nummer 1.Ik kan niet echt een nadeel bedenken,behalve dat het elke keer als ik hem kijk een doos zakdoeken kost 
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
The Green Mile is toch wel mijn nummer 1.Ik kan niet echt een nadeel bedenken,behalve dat het elke keer als ik hem kijk een doos zakdoeken kost 
Ik kan er wel eentje bedenken, het is vet onrealistisch en het begin is ongelovelijk saai, pas na 3 kwartier begint het "iets" leuker te worden...
Sorry, lijkt me duidelijk dat het niet mijn film was! 
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Dat een film erg onrealistisch is hoeft toch zeker geen nadeel te zijn?
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Dat een film erg onrealistisch is hoeft toch zeker geen nadeel te zijn?
Niet altijd, maar soms wel.... Alles leek normaal realistisch totdat die reus zeg maar effe binnen kwam. Vond ik toch wel behoorlijke tegenvaller, had ik niet verwacht.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Realisme is onbelangrijk. Geloofwaardigeheid wel, maar dat is heel wat anders.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5069 stemmen
Realisme is onbelangrijk. Geloofwaardigeheid wel, maar dat is heel wat anders.
Juist! Juist! Realisme is het vaakst verkeerd gebruikte woord op deze site.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Mhwa, ik denk niet dat jullie met z'n tweeen kunnen bepalen of ik realisme onbelangrijk moet vinden of niet. Ik vind het in sommige films, zeker een belangrijke rol spelen.
Vooral films die een oorlog nadoen ofz, of iets anders wat is gebeurd, ja dat vind ik belangrijk.
Bij sommige maakt het ook totaaaaal niet uit, maar ik vind dat het wel meespeelt in mijn beslissing, of je dat nou bevalt of niet 
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Je hebt gelijk. Maar geloofwaardigheid is altijd belangrijk.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Je hebt gelijk. Maar geloofwaardigheid is altijd belangrijk.
Dat klopt ook, geloofwaardigheid is ook heeeel belangrijk.... Zijn we het mooi eens 
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Op zich zijn er niet eens veel nadelen te noemen aan apocalypse now, behalve dit feit wat ik een jaar of wat terug te weten kwam:
Steve McQueen was the first to turn down the role of Captain Willard.
Hoe goed de film dan geweest zou zijn wordt enkel door mijn fantasie begrensd.
gemaster
-
- 1005 berichten
- 2715 stemmen
Hmmmm, ik vond Sheen eigenlijk perfect. Ik zou niet weten wat McQueen beter had kunnen doen.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Ik ben simpelweg een groot bewonderaar van McQueen die imho meer acteertalent bezat dan z'n reputatie deed voorkomen.
En een van mijn favoriete acteurs in mijn favoriete film is voor mij simpelweg een droom. Daar moet echter wel aan toegevoegd worden dat ik ook van mening ben dat McQueen perfect in deze rol had gepast. Het is dus niet zo dat simpelweg iedere acteur die ik hoger aansla dan Sheen liever in deze rol had gezien. Sheen zet hier een ongekende presentatie neer.
Het is dan ook niet echt een minpunt. Wellicht was een topictitel in de trant van 'wat zou je liever/ook gezien willen hebben in je nr. 1 film voor mijn post geschikter geweest.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Met de beste wil van de wereld, kan ik ook geen echte nadelen/minpunten ontdekken bij mijn nr 1 film. (The killer) Bij mijn nr 2 film (Desperado) heb ik echter altijd 1 ding erg spijtig gevonden, en dat is het ietwat droge einde.
Daarmee bedoel ik dan voornamelijk de uiteindelijke confrontatie met de bad guy zelf. Je zag zo'n standaard ik-heb-jou-en-je-vriendinnetje onder schot - achtige scene, Banderas toverde toch maar weer 2 pistolen uit zijn mouwen, loste en paar schoten en de rest werd wazig... Niemand weet wat er precies gebeurd is (God weet hoe ie dat weer overleeft heeft met 20 man rond de grote baas), en daarnaast is het nogal een vrij makkelijke, eenvoudige end of story. (Het was alsof ze geen geld meer hadden voor nog een laatste, beslissende vuurgevecht noch inspiratie om een beter einde uit te denken om de film wat waardiger af te sluiten.)
Ik had veel liever gehad dat ze de schietpartij voltrokken, en nog een laatste mexicaans kogelballet serveerden als vermakelijke afsluiter.
Nu voelt het einde/de slotfase erg droogjes en "onaf" aan. Een beetje een domper toch op deze prachtige actiefilm, die voor de rest zo heerlijk sfeervol, stijlvol, actierijk en creatief in elkaar zat...
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het einde juist WEL af. Het maakt de film net zo 'af' als bijv. de freezeframe op het eind van Sword of Doom: het einde laat zich raden, of misschien sterker nog; de uitkomst doet er absoluut niet toe.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Dat zal het zijn: de uitkomst doet er niet toe. De drang naar totale vernietiging staat uiteindelijk centraal in Desperado en niet het plotje met een uiteindelijke afloop. Je kunt dat ook uit al die dialogen/monologen halen:
It's strange how pulling a trigger is easier than playing the guitar. Easier to destroy, than to create.
Give me the strength to be what I was, and forgive me for what I am.
Buscemi: What happens when he's dead?
El Mariachi: When Bucho is dead... it's over. He is the last one.
Buscemi: End of payback? An eye for an eye and all that crap? You finally going to be satisfied?
El Mariachi: I think so.
Buscemi: I hope so. Because I don't have the stomach for this anymore.
El Mariachi: You never did.
Buscemi: Neither did you.
El Mariachi's wereld is hem vroeger ontnomen en uiteindelijk is niet Bucho de hoofdverantwoordelijke maar de ganze wereld. Na Bucho houdt het dus niet op. De drang naar vernietiging zal er eeuwig zijn. Juist door die scene niet uiteen te zetten via een sierlijk knalfestijn maakt Rodriguez de geweldsdaad tot een zakelijk iets, een onontkoombaar feit. Daardoor wordt niet het plot de hoofdmoot van de film, maar juist 'de drang naar vernietiging'. Okamoto deed dat ook in Sword of Doom waar ook de drang naar dood, vernietiging en kwaad juist centraal staat en niet het plotje rondom Ryonosuke. Die afgebroken scene in Desperado is dus zeer bevredigend, al werkt de freezeframe in Okamoto's film een stuk beter.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Mja, zo had ik het nog niet bekeken (hoewel ik me er nochtans van bewust was dat de drang naar vernietiging centraal stond enzo). Slim gezien, Ramon!
Nu ik het in die context bezie, maakt het de scene al een stuk mooier. Echter bevredigend zal ik hem nooit echt vinden. (wat is er dan ook vermakelijker dan een goed knalfestijn) Zijn punt (hetgeen jij zo kleurrijk omschreven hebt) is immers duidelijk genoeg en ik blijf met dat droge gevoel zitten op het einde.
Het blijft uiteindelijk ook een actiefim, en dergelijke scenes (zeker op zo'n cruciaal moment) passen niet helemaal. Een actiefilm waarin er actie weggemoffeld wordt is nooit goed.
Bovendien wordt zijn punt nog eens (mooier, beter en passender trouwens) onderstreept op het eigenlijke echte einde. (Even terugkeren om toch maar weer die gitarenkist op te rapen: de vernietigingsdrang gaat nooit weg...)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat laatste slaat helemaal nergens op en met de rest ben ik het ook niet eens. Dit is denk ik wel de meest perfecte film die ik ken. Ik zal hem nog maar eens kijken, misschien dat ik dan wel iets vind. Ik laat het je weten 
Nou, ik heb de film (One Flew over the Cuckoo's Nest dus) weer eens bekeken een maand geleden. Ik was vergeten in dit topic te melden of ik nog minpunten vond, maar dat doe ik alsnog. Ik lette nu meer op kleine details. Vlak nadat ik de film nog eens gezien had kreeg hij een hogere plaats in mijn top 10, dus dat zegt eigenlijk al genoeg over het aantal minpunten dat ik kon vinden. Alleen als ik flauw ga zeiken kan ik iets vinden. Zo is er soms net eens een iets te lange stilte, maar het stoort nauwelijks. De meest perfecte film die ik ken.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
"Reportedly, Desperado suffered severe cuts when initially submitted for an R-rating. The end sequence originally involved a large scale shootout between El Mariachi, Carolina, Bucho & his thugs. After seeing the amount of footage that needed to be trimmed, the director opted to delete the entire scene which currently ends in a slow-mo of Banderas blasting away..."
(Bron IMDB)
Ik wist gewoon dat dit nooit de bedoeling kon zijn! Die vervloekte censorships toch altijd... 
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
de borsten van dat jonge, blonde meisje, waar Spacey op verliefd was.. 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Vond je ze lelijk of vind je dat niet kunnen?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nadeel aan mijn Nmr 1 is dat vele zitten te klagen dat ik alleen maar meeloop met de Hype die op dit moment op de film zit.
Bullshit : voor mij de beste film ooit gemaakt.
Ok, moet nog veel klassiekers zien ( heb de godfather trilogie al 3 maanden thuisliggen maar nog niet aan begonnen bijv
) maar ben benieuwd of die mijn Nmr 1 kan overtreffen.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
( heb de godfather trilogie al 3 maanden thuisliggen maar nog niet aan begonnen bijv
) maar ben benieuwd of die mijn Nmr 1 kan overtreffen.
Eitje 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Haa, ergens hoop ik het Goodfella,
Ben ik tenminste van dat geklaag af 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Of je met The Godfather het stigma van meeloper zal kunnen afschudden is heel wat anders natuurlijk 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Altijd die moeilijke woorden Onderhond.
Nu moest ik weer googlen wat Stigma betekend...
.
Maarja, als de Godfather niet de Nmr 1 positie kan veroveren zal het al een stuk moeilijker worden er een te vinden die het wel kan.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
'Godfather part. II' is mijn favoriet, maar het nadeel van die film is wel dat het soms een beetje langdradig is. Je moet dus wel de tijd nemen als je die film gaat kijken 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Je moet dus wel de tijd nemen als je die film gaat kijken 
Ben van plan om ze in een lang weekend elke dag één film te kijken dan.
Alleen vindt ik er de tijd nooit voor. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Een van m'n favoriete films is Cannibal Holocaust. Nadeel: de animal cruelty.