• 149.584 films
  • 8.295 series
  • 25.306 seizoenen
  • 556.069 acteurs
  • 324.470 gebruikers
  • 8.517.433 stemmen

Nadelen aan jouw nummer 1 film

zoeken in:

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

italian schreef:

(quote)

en wat is het probleem daarvan

en die 'je' die ik gebruik in "...niet waard om in je top tien te zitten..." is niet persoonlijk naar jou Top 10 gericht us_raider, gewoon in het algemeen.

Elke film heeft wel nadelen, of in ieder geval minpunten. Er staan voor C'era una Volta il West in dit topic al een paar minpunten en nadelen, maar nu hoef je die film toch niet uit je top 10 te verwijderen?

Ik vind het nadeel van Donnie Darko dat ik elke film wel een beetje met DD vergelijk maar in veruit de meeste gevallen komen die films niet eens in de buurt van Donnie Darko, dit gaat dan toch een beetje ten koste van de filmbeleving van die andere films.

En ik weet dat je niet specifiek op mij doelde.

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

us_raider schreef:

(quote)

Elke film heeft wel nadelen, of in ieder geval minpunten. Er staan voor C'era una Volta il West in dit topic al een paar minpunten en nadelen, maar nu hoef je die film toch niet uit je top 10 te verwijderen?

de ene zijn nadeel is de ander zijn voordeel

de ene vindt de lange speelduur van een film een groot minpunt maar voor de andere zal dat een pluspunt zijn.

ik zal zowiezo niet akkoord gaan met de nadelen die over C'era in dit topic zitten, omdat ik zelf vindt dat die film perfect is en op de 1ste plaats in mijn top 10 behoort, al twijfel ik soms of ik het zou verwisselen met La Meglio Gioventu

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

Voordat je termen als 'perfect' gebruikt zou ik eerst eens op http://www.moviemistakes.com/film1582 kijken.

film_kaza

• 3140 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Ik zou toch zeggen dat een echt goede film meerdere malen bekijkbaar moet zijn.

Hij was de 2e keer minder leuk, maar toen ik hem weer helemaal uit had gekeken had ik weer zo´n gevoel van: deze film is gewoon te mooi . Had hem nooit moeten kijken hij was gewoon veel te geweldig.

Gizzmann

• 5607 berichten
  • 2445 stemmen

film_kaza schreef:

Had hem nooit moeten kijken hij was gewoon veel te geweldig.

Haha, dat gevoel ken ik Heb ik dus bij Nighmare Before Christmas, American beauty en Big Fish heel erg. Er zijn gewoon van die films die zo goed zijn dat het pijn begint te doen. Dat je maag je eigelijk begint te prikkelen om je te waarschuwen hoe goed het eigelijk wel niet is. Had ik onlangs weer bij Adaptation en ook af en toe bij The Beach.

Knisper

• 12973 berichten
  • 1233 stemmen

Fight Club. Tja, ik heb hem pas weer herzien en eigenlijk moet je dat niet doen. Dan ga je zitten te kijken met zo'n gevoel van: 'oh, dus vind ik dus de beste film ooit gemaakt' en dan verwacht je dus opnieuw overdonderd te worden, terwijl je al weet wat er gaat gebeuren. Echte minpunten zou ik niet zo 1,2,3 kunnen noemen.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Apocalypse Now....

Vrij weinig, misschien dat er een langere Redux* versie van is uitgebracht waardoor het origineel vrijwel niet meer te krijgen is.

*(die door veel mensen die het origineel niet kennen als langdradig beschouwd wordt, iets waar het origineel totaal geen last van heeft.)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Knisper schreef:

Fight Club. Tja, ik heb hem pas weer herzien en eigenlijk moet je dat niet doen. Dan ga je zitten te kijken met zo'n gevoel van: 'oh, dus vind ik dus de beste film ooit gemaakt' en dan verwacht je dus opnieuw overdonderd te worden, terwijl je al weet wat er gaat gebeuren. Echte minpunten zou ik niet zo 1,2,3 kunnen noemen.

Daarom moet je een film niet op nummer 1 zetten als je hem maar 1 keer gezien hebt. Pas als hij zich vaker bewezen heeft verdient een film in mijn ogen de eerste plaats.

606

• 23609 berichten
  • 11296 stemmen

scarface nadeel.

een nadeel is voor mij dat tony montana dood gaat.
had graag 2 de deel gezien.

Toby N. Tucker

• 90 berichten
  • 322 stemmen

Nadeel aan mijn nummer 1 : de documentaire "Heart of Darkness" van de vrouw van FFC ontbreekt op de DVD

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

The Deer Hunter...

Duurt 3 uur...een paar saaie scenes...voor de rest weet ik niet veel...

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

Een nadeel aan A.I.? Ehhh tja, ik weet dat er hier honderden zijn die de film een kopje kleiner willen maken, maar het enige nadeel aan de hele film (dat ik ken en vind) is dat het het imago heeft van "weer een lieve Spielberg" terwijl het dat niet is.

mikey

• 27485 berichten
  • 4636 stemmen

Het nadeel van mijn nummer 1 is dat iedereen hem saai vindt en ouderwets.

die Lange

• 228 berichten
  • 0 stemmen

606 schreef:
scarface nadeel.

een nadeel is voor mij dat tony montana dood gaat.
had graag 2 de deel gezien.

Het einde waarin Tony Montana dood gaat maakt de film juist ontzettend goed. Zonder dat einde had ik de film een heel stuk minder gevonden.

Pacino88

• 608 berichten
  • 1379 stemmen

GoodFellas

Na de moord op Tommy zakt het duidelijk wat in, glamour periode voorbij, het leven van een wiseguy wordt opeens omgezet in gedetailleerde keuken activiteiten en schooieren om geld.
Dit was nodig voor het verhaal, maar ik kijk liever naar het eerste deel.

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

ik ook

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

Mee eens, daarom zal de film ook nooit een favoriet van me worden.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Pacino88 schreef:
GoodFellas

Na de moord op Tommy zakt het duidelijk wat in, glamour periode voorbij, het leven van een wiseguy wordt opeens omgezet in gedetailleerde keuken activiteiten en schooieren om geld.
Dit was nodig voor het verhaal, maar ik kijk liever naar het eerste deel.

Het deel na de moord op Tommy vind ik juist prachtig, de echte maffia-tijden zijn een beetje voorbij, iedereen gaat een beetje zijn eigen weg, Henry en Jimmy al helemaal , hun beste vriend is vermoord, Jimmy is verbitterd omdat hij nu nooit een échte topman zal kunnen worden, Henry is zwaar verslaafd aan coke en heeft er een handeltje in, daarom verbreekt Henry een beetje de banden met zijn vroegere vrienden omdat Paulie hem dat verboden heeft.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Het enige minpuntje dat ik kan bedenken van mijn nieuwe nummer 1, Strangers on a Train, is dat het zo jammer is dat de fantastische Robert Walker vlak na het uitkomen van de film is overleden en dus geen nieuwe films meer heeft kunnen maken!

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Ik kan geen nadelen vinden aan mijn nummer een. Waarschijnlijk is hij daarom ook mijn nummer een.

Koetje-2006

• 70 berichten
  • 111 stemmen

Nadelen aan scarface? *Denkt aan het onevenaarbare acteerwerk van El Pacino*

Uhm, nee, thats why it's nr 1... i think

mikey

• 27485 berichten
  • 4636 stemmen

Ik vond bijv. Pacino met zijn kop in de coke toch wel lachwekkend.

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Koetje-2006 schreef:

Nadelen aan scarface? *Denkt aan het onevenaarbare acteerwerk van El Pacino*

Uhm, nee, thats why it's nr 1... i think

Naar het schijnt doet Tom Cruise een leuke Tony Montana.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Het enige minpuntje dat ik kan bedenken van mijn nieuwe nummer 1, Strangers on a Train, is dat het zo jammer is dat de fantastische Robert Walker vlak na het uitkomen van de film is overleden en dus geen nieuwe films meer heeft kunnen maken!

Ten eerste: prachtige nieuwe nummer 1. Heb de film zelf ook wel eens overwogen in mijn top 10 te zetten. En inderdaad jammer van de fenomenale Walker.

Maar ik vind dat die film toch echt wel een duidelijk minpunt heeft: Farley Granger, een zeer matig acteur, in de hoofdrol. Gelukkig vangt Walker veel op.

Doom

• 8212 berichten
  • 1469 stemmen

die Lange schreef:
(quote)

Het einde waarin Tony Montana dood gaat maakt de film juist ontzettend goed. Zonder dat einde had ik de film een heel stuk minder gevonden.

Ik ben het deels met 606 eens. Zijn reden voor een deel 2 begrijp ik alleen niet, echter Scarface heeft gewoon een behoorlijk slecht einde. De film oogt de hele rit zeer realistisch, echter het einde is over de top en onmogelijk, dus ongeloofwaardig. Een groter blunder.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Ten eerste: prachtige nieuwe nummer 1. Heb de film zelf ook wel eens overwogen in mijn top 10 te zetten. En inderdaad jammer van de fenomenale Walker.

Maar ik vind dat die film toch echt wel een duidelijk minpunt heeft: Farley Granger, een zeer matig acteur, in de hoofdrol. Gelukkig vangt Walker veel op.

Ja, Farley Granger is inderdaad een zeer matige acteur. Daar heb ik het in de topics bij Rope en Strangers on a Train inderdaad ook over gehad. Ik snap echt niet wat Hitch in die gozer zag... Maar toch, doordat zijn tegenspeler in beide films (want ook John Dall in Rope speelt subliem) zo goed zijn, valt het minder op!

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Doom schreef:
(quote)

Ik ben het deels met 606 eens. Zijn reden voor een deel 2 begrijp ik alleen niet, echter Scarface heeft gewoon een behoorlijk slecht einde. De film oogt de hele rit zeer realistisch, echter het einde is over de top en onmogelijk, dus ongeloofwaardig. Een groter blunder.

Ik vind zo een over-the-top einde net zeer gedurfd en origineel.

Doom

• 8212 berichten
  • 1469 stemmen

Gedurfd? Misschien. Origineel? No way. Het is gewoon erg dom. Een uiterst realistische en geloofwaardige film maken met een zwak onmogelijk, en dus ongeloofwaardig einde.

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Kan je me nog wat gerespecteerde films opsommen die uiterst realistisch en geloofwaardig zijn maar ongeloofwaardig eindigen?

Ik vind dat het onrealistisch einde in Scarface op een bizarre manier erg goed werkt. Het is niet omdat iets onrealistisch is dat het dom is, de makers wisten op voorhand dat de film over-the-top zou eindigen.

wimpie 0

• 14 berichten
  • 15 stemmen

nadeel aan LOTR-trilogie is dat je hem ofwel fantastisch vindt, ofwel dat je er totaal niks aan vindt. Niet iedereen houd van fantasy, als het een gewwone film was zou hij denk ik wat beter scoren op deze site. Best jammer

conclusie: You love it or you hate it!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.