• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.963 gebruikers
  • 9.370.069 stemmen

Nadelen aan jouw nummer 1 film

zoeken in:

RWL

• 872 berichten
  • 832 stemmen

Nadeel aan mijn favo film vind ik dat ik weet dat er een betere versie aan vooraf ging, die helaas niet op DVD is verschenen. Wel beschikbaar gelukkig, maar jammer dat dit niet de officiele release is geworden.

Verder niets negatiefs te bedenken. Zelfs het kapsel was super

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Als ik 1 ding aan Goodfellas zou kunnen veranderen dan zou DeNiro's rol wat groter mogen zijn in de film.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Onderhond schreef:

Nee, maar de groepswerking had wel iets subtieler uitgespeeld mogen worden. Nicholson krijgt ze iets te makkelijk op z'n hand, en zeker de relatie tussen hem en "chief" is nogal makkelijk.

Daarnaast kan je een film best afstraffen omdat hij er realistisch probeert uit te zien

Dat laatste slaat helemaal nergens op en met de rest ben ik het ook niet eens. Dit is denk ik wel de meest perfecte film die ik ken. Ik zal hem nog maar eens kijken, misschien dat ik dan wel iets vind. Ik laat het je weten

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Off-topic berichten verwijderd.

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Nadelen aan mijn favo film..

The Ring

Ik vind het hele idee van Samara enzz wel zeer gaaf, ze komt er niet veel in voor. Ze had er wat meer in voor mogen komen van mij, zoals met The Ring Two. En er hadden wel wat schrikmomenten in mogen zitten. Maar verder neits mis mee

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

In Reservoir Dogs vind ik het jammer dat je niet ziet wat er met Mr Blue gebeurt en dat je slecht hoort hoe het met Mr. Pink afloopt.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

MR Bleu ?

en ik vind het juist wel wat hebben dat Mr. ''De professional'' gewoon weg weet te komen

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

mikoz schreef:

MR Bleu ?

Nee, Mr. Blue zei hij toch.

mikoz schreef:

en ik vind het juist wel wat hebben dat Mr. ''De professional'' gewoon weg weet te komen

Wie bedoel je?

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Mijn minpunten van Stalker;

-In de scéne nadat ze met de auto langs de bewaking zijn gekomen moet de schrijver het trein karretje gaan controleren. In die scéne word er nog enkele keren op hun geschoten. Het doet alleen allemaal een beetje aan alsof de bewakers niet eens de moeite doen om ze te pakken te krijgen. Ze weten waar ze zitten, maar komen er verder niet op af. Het deed allemaal een beetje vreemd aan.

-Vond de acteerprestatie van de vrouw van stalker niet super.

Kan zo snel op niet meer punten komen. Misschien hier en daar op visueel gebied nog iets mooier, hoewel ik het er nu al prachtig uit vind zien allemaal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Uit angst voor De Zone misschien.

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Ja, dat dacht ik eerst ook. Maar de zone begon daar volgens mij nog niet. Pas als ze de reis met het karretje gemaakt hebben zitten ze volgens mij in de zone.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

tovenaar schreef:

(quote)

Nee, Mr. Blue zei hij toch.

(quote)
Wie bedoel je?

Volgens mij bedoelt hij die gast die wordt vertolkt door Steve Buscemi.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Maar ehm, die weet niet weg te komen hoor... Hij wordt aangehouden door de politie.

gemaster

• 1005 berichten
  • 2715 stemmen

Ik heb Fight Club vorige week sinds lange tijd weer eens bekeken en hoewel het mijn favoriete film allertijden blijft zakt de film na 75 minuten wel een klein beetje in. Dat hele Project Mayhem gebeuren vond ik niet zo heel erg fantastisch en dat Tyler achterna reizen was ook niet zo heel erg boeiend. Daarna wordt het natuurlijk weer fantastisch met dat onbeschrijflijk goede einde.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Het nadeel van een aantal van mijn favoriete films is dat ze wat ouder zijn en dat - helaas - niet iedereen dat kan waardereren. Hoe vermakelijk ik bijvoorbeeld Touch of Evil en Some Like it Hot ook vind, ik weet dat ik niet iedereen een plezier doe als ik ze opzet. Snappen doe ik dat niet, overigens....

Een nadeel van bijvoorbeeld Once Upon a Time in the West (een van mijn andere favorieten) is de lengte. In principe vind ik dat helemaal geen nadeel, maar het zorgt er toch voor dat ik de film wat minder vaak in één stuk zie.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

flipsen schreef:

Ik wou hier graag de nummer 8 in mijn top 10 noemen: The Blair Witch Project

Idee: briljant

uitvoering: briljant

Dat mensen deze film niet leuk vinden, kan ik snappen, maar op de film zelf valt niks aan te merken. Je leest wel eens dat mensen moe worden van de bewegende camera, maar die kritiek valt eigenlijk onder het kopje uitvoering: Brilant, dus dan ligt het nit aan de film maar aan de kijker dat ie hem niet goed vind! Je hoort ook wel dat mensen hem niet eng vinden, maar ik zou niet weten hoe de makers met dit idee voor een film er meer spanning in hadden kunnen brengen: we zien gewoon drie jongeren lopen klooien met een camera in een bos, en dat was precies het idee achter de film. De spanning in de film komt door jezelf in te leven en niet door de beelden zelf.

Zo lees je bij TBWP discussie nog veel meer argumenten van mensen die de film niet leuk vonden, maar al deze argumenten kan ik eigenlijk altijd terug leiden op kijkers die met verkeerde ogen naar de film kijken.

Verkeerde ogen? Ik vond het gewoon een saaie slecht gemaakte film. En nee, die cameravoering was niet briljant. Ze speelden toch filmstudenten? Ik zou ze direct van school geschopt hebben met zulk camerawerk. Het idee briljant? Vond ik ook niet. Een vervolg van films als Man Bites Dog, Zusje, Canniball Holocaust. De fake documentaire was al jaren hip. Logisch dat iemand het in een bos met een heks ging doen. De verkoop van de film vond ik wel briljant, natuurlijk.

En het acteren vond ik ook niet zo goed.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Een nadeel aan mijn andere favoriete film, Final Fantasy X vind ik terug in de kwaliteit van de CGI. In wat scenes zie nwe prachtige CGI animatie maar die worden ook afgewisseld door wat mindere CGI animatie, veel minder mooi.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Eh, gooien mensen hier niet nadelen en minpunten door elkaar?

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

't Is dat iemand hier steeds die van Dale definitie van "nadeel" weggooit, maar bij de uitleg van nadeel staat oa "minpunt".

Voor wie dan nog zou twijfelen is er de eerste post, waar met iets meer uitleg de vraag opnieuw wordt geformuleerd.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Wouter schreef:

Eh, gooien mensen hier niet nadelen en minpunten door elkaar?

Zitten er hier niet mensen te mierenneuken over een woordje terwijl ze maar al te goed begrijpen wat er bedoeld wordt??

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Volgens mij is het helemaal niet zo duidelijk, dat zeg ik nu juist. Ik zie sommige mensen nadelen opsommen en anderen minpunten.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Onderhond schreef:

't Is dat iemand hier steeds die van Dale definitie van "nadeel" weggooit, maar bij de uitleg van nadeel staat oa "minpunt".

Zeker van de online editie gehaald? Want die heeft het wel vaker mis.

Anyway, je gaat me toch niet met droge ogen vertellen dat jij het verschil tussen een minpunt en een nadeel niet kent?!

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

Wouter schreef:

...die cameravoering was niet briljant. Ze speelden toch filmstudenten? Ik zou ze direct van school geschopt hebben met zulk camerawerk.

Zelfs de beste filmstudent die met een backpack van 15 kg op de rug rondloopt in een situatie waarin de drie zich bevinden, kan de camera dan niet stilt houden.

Dit was weer typisch een voorbeeld van een verkeerd argument om de film af te fakkelen wouter .

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Hmm... na lang nadenken heb ik toch wat mogelijke minpuntjes gevonden aan 21 Grams...

- Niet iedereen zal de chronologie op prijs stellen. Er zijn namelijk mensen die zich niet concentreren op het verhaal als alles aan het begin door elkaar loopt. (Geldt overigens niet voor mezelf)

- De voice-over aan het einde is een beetje overbodig wat mij betreft.

Verder weet ik niets te verzinnen. Het is gewoon een topfilm!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

In je minpunten zou ik geen argumenten voor andere personen noemen. Het gaat om minpunten voor jezelf, lijkt me.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Nog een minpunt aan Goodfellas : ik denk er serieus over na om The Godfather Part II terug op de nummer 1 plaats te zetten.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

The One Ring schreef:

In je minpunten zou ik geen argumenten voor andere personen noemen. Het gaat om minpunten voor jezelf, lijkt me.

nou, dan is het alleen de voice-over aan het einde...

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

J.S. schreef:

Nog een minpunt aan Goodfellas : ik denk er serieus over na om The Godfather Part II terug op de nummer 1 plaats te zetten.

niet doen

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Goodfella_90 schreef:

(quote)

niet doen

Nou ik heb het toch maar gedaan een gedeelde eerste plaats dan maar .

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

J.S. schreef:

(quote)

Nou ik heb het toch maar gedaan een gedeelde eerste plaats dan maar .

Dat mag, heb ik zelf ook namelijk.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.