- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Nadelen aan jouw nummer 1 film
Nadelen aan jouw nummer 1 film

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Nadeel aan Usual Supects is misschien dat het bij een tweede kijkbeurt wat minder spannend is. Ook, afgezien van het einde, dat de rest van de film niet veel sterker is dan de gemiddelde misdaad. Maar ik was zo overdonderd de eerste keer dat hij nog wel mijn nummer 1 blijft.
Ik had de film aanvankelijk op 4 sterren staan, vanwege het einde. Maar een maand of twee later herrinnerde ik me al niks meer van de film buiten het einde om. Verlaagd naar 3*. Wat mij betrefd is een overdonderend einde alleen niet genoeg voor een hoge beoordeling, laat staan een plaats in mijn top 10. Maar dat is jouw keus natuurlijk.

Goodfella_90
-
- 10397 berichten
- 2480 stemmen
Had ik eerst ook, maar is toch weer omhoog gegaan. Buiten het einde om ook best een geinig filmpje.

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat weet ik dus niet meer. Ik heb nauwelijks herrinneringen aan die film.

lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Maar een 7.8 voor Rocky ?
dus? hele goeie film toch?

Bob Gray
-
- 1079 berichten
- 1781 stemmen
Mja, ik weet ook niet of ie over een paar jaar daar nog staat, dat betwijfel ik. Ik moet sowieso nog heel veel klassiekers kijken. Maar door die eerste ervaring met de film staat hij zo hoog. Ik was wel 13 toen ik hem zag, miss dat het daardoor komt.

mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
dus? hele goeie film toch?
Nee.

kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Grootste probleem met mijn nummer 1 film is dat ie 7 uur duurt en je hem dus niet even makkelijk opzet.

veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Grootste probleem met mijn nummer 1 film is dat ie 7 uur duurt en je hem dus niet even makkelijk opzet.
Dat heb ik ook met de mijne. Die duurt ook 6 uur.

Dk2008
-
- 10112 berichten
- 805 stemmen
Dat is dus The Longest Day
Hij is te lang en aan het begin zitten ook wat mindere gedeelten. Ook zit ik met het probleem dat hij van oorsprong zwartwit is maar later ingekleurd. En sindsdien kijk ik alleen nog maar die laatste versie.
Ik vind die zwartwit-versie niet mooi. Het landschap, maar ook bijvoorbeeld de uniformen komen niet goed tot hun recht.
De originele versie staat dus niet in mijn toplijst die zou ik hooguit 3 *** geven, het betreft dus de kleurversie die op 1 staat.

Dk2008
-
- 10112 berichten
- 805 stemmen
Sinds de coronatijd is dat The Sound of Music (Film, 1965)
Ook te lang en het begin is lastig door heen te komen met dat nonnengedoe. Zodra Maria weer is teruggehaald door de kinderen wordt het als maar beter. Of wel de film begint kil maar eindigt hartverwarmend.
Het is een musicalfilm maar voor mij beslist niet, gewoon een film die lekker wegkijkt, al zitten er wel degelijk ook heel mooie/leuke liedjes in.
En neem de film niet zo serieus laat je lekker gaan, dat is de enige tip die ik kan geven.
En waarom is The longest day die toch sinds 2008 op 1 stond eraf?
Ten eerste vond ik dat het tijd werd voor een andere nummer 1. En ten tweede behalve dat het een goede oorlogsfilm is was het voor mij ook steeds meer een film als gedachte aan de bevrijding maar toen ze begonnen tijdens corona over vrijheid was mijn reactie bij het weer zien van de film, hè bah die moet eraf. Volgens Zanuck was zijn bedoeling een ant-oorlogfilm, een boodschap die bij helemaal niet meer werkt, dus de kans dat deze film weer op 1 komt is niet erg groot. We zullen zien hoe andere films zich nu weer gaan verhouden ten opzichte van deze film maar het kan zijn dat hij steeds verder wegzakt. Hij staat nu nog op 3.