- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie
Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
uitgerekend een van de weinige van de Niro die ik nooit zag.
gazor
-
- 33 berichten
- 308 stemmen
Norton is al een legende, hij blijft zijn films goed uitkiezen, dus ik verwacht wel dat hij binnen 30 jaar nog de grootste zou kunnen zijn.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Ik vind Norton op de of andere manier te zelf ingenomen. Wat mij betreft is hij geen blijfertje.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Hij zal vast wel een aardig zakcentje hebben verdiend (mocht hij stoppen)
blitzwingz
-
- 62 berichten
- 172 stemmen
Norton staat wat betreft de "nieuwe" generatie bij mij op numero uno. Maar deze neiwe generatie is volgens mij wel érg breed als je Tom Cruise naast Jake Gyllenhaal plaatst.
blitzwingz
-
- 62 berichten
- 172 stemmen
en ben ik helemaal vergeten om Ewan McGregor te noemen..
Tijntje23
-
- 17 berichten
- 10 stemmen
Voor mij zijn De Niro, Pacino en Nicholson ook de beste acteurs ooit! Nicholson heeft in dit rijtje dan mijn grootste voorkeur, maar met een kleine voorsprong op de Niro, waarnaar Pacino ook maar een klein stukje erachteraan komt.
Vind het erg moeilijk om de nieuwe generatie topacteurs te benoemen. Volgens mij zijn deze drie al van twee generaties terug. Pitt, Norton, Cruise, Depp. Zijn volgens mij van de vorige generatie.
Mc Gregor en Phoenix zijn ook al aardig bezig om bij de wat oudere generatie te horen. Zij zijn wel twee van mijn favourieten overigens.
Jake Gyllenhaal, Jude Law (hoewel hij ook al een aardige cv heeft opgebouwt), Collin Farrel zijn voor mij wel favourieten van de opkomende generatie. Verder is Javier Bardem aardig aan de weg aan het timmeren.
Tijntje23
-
- 17 berichten
- 10 stemmen
Maar het is naar mijn idee veel te moeilijk. In het lijstje der Groten behoren nog veel meer namen. Zoals Sean Penn, Samuel Jackson, Anthony Hopkins, Billy Bob Thorton, Bruce Willis (niet in alles films overigens:)), Tom Hanks, Woody Harrelson, Benicio del Toro, Malcolm mc Dowell etc etc
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Of ze ooit aan mannen als Nicholson en DeNiro kunnen tippen, weet ik niet. Ik kan alleen zeggen dat ik Benicio del Toro, Sean Penn, Tim Robbins, Johnny Depp, Kevin Spacey en Edward Norton erg goede acteurs vind.
En babyface DiCaprio is ook op de goede weg, al blijf ik het op de een of andere manier een naar mannetje vinden...
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat niemand van deze generatie de status van een De Niro of een Pacino zal halen, maar als ik dan toch iemand moet kiezen dan denk ik dat Johnny Depp nog wel het dichtst in de buurt zal komen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Johnny Depp heeft die status praktisch al als je het mij vraagt. Heb je hem al in een slechte rol gezien? Ik niet.
Ik zou graag Kevin Spacey noemen, maar die is misschien ietsje te oud. Hoe oud is die eigenlijk?
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Johnny Depp heeft die status praktisch al als je het mij vraagt. Heb je hem al in een slechte rol gezien? Ik niet.
Ik zou graag Kevin Spacey noemen, maar die is misschien ietsje te oud. Hoe oud is die eigenlijk?
Nee, ik heb hem nog nooit in een slechte rol gezien, maar het gaat hier over of hij dezelfde status heeft als een Pacino of een De Niro en ik vind van niet.
Uma Oldman
-
- 227 berichten
- 327 stemmen
Nee, ik heb hem nog nooit in een slechte rol gezien, maar het gaat hier over of hij dezelfde status heeft als een Pacino of een De Niro en ik vind van niet.
Verdien je die 'status' pas niet in de loop der jaren? Dus als je het zo stelt kan nog niemand van de 'nieuwe generatie' evenaren aan Deniro, Nicholson en/of Pacino... Wel dan?
the_watcher
-
- 79 berichten
- 343 stemmen
Sean Penn lijkt mij een typisch gevalletje tussencategorie. Johnny Depp is een geval apart, daar kun je geen Robert de Niro of Al Pacino mee vergelijken. Overigens heeft Jack Nicholson ook een aantal gruwelijke B-films achter zijn naam staan. Maar doe allemaal eens een stapje terug en kijk waar we het over hebben.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Verdien je die 'status' pas niet in de loop der jaren? Dus als je het zo stelt kan nog niemand van de 'nieuwe generatie' evenaren aan Deniro, Nicholson en/of Pacino... Wel dan?
In mijn 1e bericht schrijf ik dan ook dat ze die status nooit zullen HALEN.
the_watcher
-
- 79 berichten
- 343 stemmen
Dat ligt niet alleen aan de kwaliteit van de acteurs natuurlijk. De mediacultuur is ontzettend veranderd. Het is als acteur en zeker als actrice moeilijk geworden een lange houdbaarheid te verwerven. Maar goed, zoals ik al eerder zei: ik wil het hier niet eens over hebben, dit is me te speculatief.
Keutul
-
- 299 berichten
- 1118 stemmen
Ik vind Johnny Depp de beste acteur van deze tijd.
Het gaat zich trouwens om de goeie films en de goede acteurs; niet om status. Sowieso vind ik dat een beetje oneerlijk voor de acteurs, want wanneer je in een maffiafilm speelt als hoge pief, dan zullen mensen je eerder zien als iemand met hoge status dan wanneer je een rol hebt als bijvoorbeeld politieman die steeds domme fouten maakt. De Niro en Pacino hebben in veel films gespeelt waar zij een hoog aanzien in hadden in hun rol; zou het zo kunnen zijn dat mensen hen daarom een hoge 'status' geven?
Ikzelf vind de Niro wel goed spelen, maar van de andere kant heeft hij wel altijd de zelfde soort rollen; in de bekendste films meestal een vrij autoritair figuur die lijp wordt als hij zijn zin niet krijgt. Is het misschien zo dat mensen opkijken tegen de man die hij neerzet? En dus niet tegen de daadwerkelijke acteerprestaties?
Keutul
-
- 299 berichten
- 1118 stemmen
Of hebben jullie het over het charisma wat ze uitstralen.....?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk ook dat veel De Niro en Pacino te hooginschatten. In hun ogen is niks en niemand beter dan die 2 en staan er dus ook niet open voor.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Ik denk ook dat veel De Niro en Pacino te hooginschatten. In hun ogen is niks en niemand beter dan die 2 en staan er dus ook niet open voor.
In mijn ogen is er inderdaad niemand beter dan Pacino en De Niro, maar dat ik niet open sta voor andere goede acteurs is verre van waar. Ik ben gewoon nog niemand tegengekomen, wie naar mijn mening beter is. En als ik die wel ooit zal zien, zal ik hier alleen maar blij om zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is mooi, doelde op de De Niro/Pacino aanhangers in het algemeen. Ik ben blij dat jij wel je ogen open houdt. 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
De Niro en Pacino hebben in veel films gespeelt waar zij een hoog aanzien in hadden in hun rol; zou het zo kunnen zijn dat mensen hen daarom een hoge 'status' geven?
Ik denk dat het verband daartussen wel erg groot is.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Ik denk dat het verband daartussen wel erg groot is.
Ik denk dat 1 van de hoofdredenen hiervan is, dat De Niro en Pacino in veel meer 'grote' films hebben gespeeld. Er zijn tig klassiekers met een Pacino of een De Niro erin, met Johnny Depp zijn die er zeker niet. En tuurlijk heeft hij ook in geweldige films gespeeld, maar nog niet in een 'The Godfather, 'Scarface', 'Taxi Driver' of een 'Goodfellas'. Om maar een paar voorbeelden te noemen. En dan kan je met als tegenargument komen dat zijn films te recent zijn om klassiekers te worden genoemd, maar zijn films zijn over het algemeen toch nog van een ander niveau. Hierdoor hebben De Niro en Pacino sowieso al meer 'status' dan Depp en dan gaat het nog niet eens over acteerprestaties. Maar goed, Depp heeft nog een hele carriere voor zich en ik hoop dat we nog veel leuks van hem zien en ook eindelijk dat 'klassiekertje' tegenkomen 
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
Zeker een dikke pluspunt voor Johnny Depp(hij is eigenlijk toch ook wel al 40 jaar)
Ook Edward Norton(Jammer dat American History X maar zo weinig raapte bij de Oscars)
-Verder ook nog Ewan Mcgregor(Geweldig in Trainspotting en hij blijkt ook van een betoverende stem te beschikken in "Moulin Rouge)
-Russel Crowe heeft ook wel al een mooie films op zijn palmares staan
Disk
-
- 394 berichten
- 914 stemmen
De beste acteurs van de jonge generatie zijn voor mij
Edward Norton ( Voor mij is hij de beste acteur die de mensheid ooit heeft gezien )
Johnny Depp
Christian Bale
Ik zet mijn geld op deze drie mega getalenteerde acteurs. Zij zullen zeker veel bereiken.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het opvallende aan Pacino en De Niro is overigens dat zij vooral hun strepen verdient hebben in de misdaadfilm (Nicholson niet). Dit genre is onder de meeste filmfans erg populair (kijk maar in de top 250 en dan de top 10 hier). Depp heeft wat misdaad betrefd alleen Dannie Brasco op zijn cv staan en hij lijkt me niet het typ om nog meer gangsters te spelen. Daarom verdient hij wat mij betrefd eigenlijk alleen maar meer krediet.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Bedoel je dat Johnny Depp meer krediet verdient omdat hij niet in misdaadfilms speelt
Of begrijp ik je verkeert?