• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.917 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.292 stemmen

Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie

zoeken in:

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Johnny Depp speelt schitterend in Ed Wood, in Edward Scissorhands, in Chocolat, in Fear and Loathing in Las Vegas én in Donnie Brasco. Andere films heb ik van hem niet gezien (of kan ik me niet herinneren), maar dit vind ik voldoende om hem een 'steengoede' acteur te noemen. Maar hij is natuurlijk niet te vergelijken met Pacino of De Niro, hij speelt compleet anders.

Tara

• 682 berichten
  • 355 stemmen

Nou gelukkig zijn de meningen verdeeld, en om acteurs te vergelijken, dat is ook weer zo iets. Iedere acteur heeft z'n eigen talent.

Ik vond overigens Chocolat een mooie film, maar in de eerste instantie om Binoche niet om Depp.

Mischa

• 601 berichten
  • 2426 stemmen

jassonn schreef:

En Sean Penn ligt mij blijkbaar gewoon niet. Zowel in Mystic River, 21 Grams en I am Sam (om er even een paar te noemen) vond ik hem niks aan.

Nee, maar dan noem je naar mijn mening ook wel een paar mindere films(m.u.v. River trouwens). In Falcon and the Snowman, Sate of Grace en vooral Carlito''s Way bewijst Penn één van de absolute topacteurs'van deze tijd te zijn.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Vind Penn ook erg sterk spelen in Casualties of War, Dead Man Walking en U Turn. Zeker een betere acteur dan bijvoorbeeld Johnny Depp.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Mischa schreef:

(quote)

Nee, maar dan noem je naar mijn mening ook wel een paar mindere films(m.u.v. River trouwens). In Falcon and the Snowman, Sate of Grace en vooral Carlito''s Way bewijst Penn één van de absolute topacteurs'van deze tijd te zijn.

Die films heb ik ook nog steeds niet gezien , mijn mening kan nog veranderen dus

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

In 21 Grams en Mystic River is hij overigens ook gewoon in topvorm.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

In Mystic River vond ik hem zo overdreven, maar het kan aan mij liggen. 21 Grams vond ik opzich al niet zo'n bijzondere film. Ik zeg niet dat hij een slechte acteur is, of minder dan Johnny Depp aangezien het twee totaal verschillende acteurs zijn.

MaryCorleone

• 391 berichten
  • 282 stemmen

Ik was bij Bad Boys erg onder de indruk van Penn (overigens nog felicitaties Kos! )

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Ik merk dat ik maar nog erg weinig films met Sean Penn gezien heb

MaryCorleone

• 391 berichten
  • 282 stemmen

jassonn schreef:

Ik merk dat ik maar nog erg weinig films met Sean Penn gezien heb

Bad Boys moet je zien! (tenminste vind ik dan hè...)

Tich

• 130 berichten
  • 176 stemmen

Jason Statham niet in het lijstje met aanstormend talent?

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Heeft nog maar weinig noemenswaardige rollen gespeeld dacht ik zo, veel van het zelfde.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad.

MarkFish

• 1070 berichten
  • 1505 stemmen

Edward Norton natuurlijk. Brad Pitt, Johnny Depp. Dat zijn drie erg goeie acteurs. Russel Crowe is goed. Tom Hanks is al iets ouder, maar een erg veelzijdige acteur.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Nicolas Cage natuurlijk ook!

GFM

• 1116 berichten
  • 1536 stemmen

Nicolas Cage heeft, op Leaving Las Vegas na, nooit echt een goede film "gedragen".... Nu heb ik Adaptiuon nog niet gezien, maar laten het er dan 2 zijn, dat is veel te weinig om een Pacino of De Niro te worden genoemd, zo groot is hij nog lang niet....

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Ik vond hem anders ook wel goed in Matchstick Men, Birdy en Raising Arizona. En er zullen er nog wel meer zijn.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Ik noem ook een Face Off, The Cotton Club, Moonstruck, Wild At Heart....

MonicaRosu

• 22 berichten
  • 32 stemmen

Johnny Depp.

Hij heeft al in zoveel films zo ontzettend sterk gespeeld. Zelfs een aantal films waren zonder hem het kijken niet waard.

soboer

• 359 berichten
  • 293 stemmen

Zo zie ik het

Pacino & De Niro

Net daaronder Nicholson en bijv Antony Hopkins

dan heel lang niks

Huidige generatie met o.a. Benice del Toro en Edward Northon en nog enkele.

NERD

• 1718 berichten
  • 1429 stemmen

Ray Liotta (tevens de oudste in het rijtje), Edward Norton, Brad Pitt, Joaquin Phoenix, Jude Law, Jake Gyllenhaal...

MonicaRosu schreef:

Johnny Depp.

Hij heeft al in zoveel films zo ontzettend sterk gespeeld. Zelfs een aantal films waren zonder hem het kijken niet waard.

En Johnny Depp inderdaad, voor een voorbeeld van een film die Depp veel beter, of in ieder geval interessanter heeft gemaakt kijk vrijdag naar Blow op Yorin. Buitengewoon aardige film maar zeerzeker dankzij Depp.

En het klinkt misschien stom en ongeloofwaardig maar een acteur die mij vaak een beetje aan Jack Nicholson doet denken (en ik zeg zeker niet altijd van dezelfde kwaliteit) is Christian Slater.

Art

• 13507 berichten
  • 3658 stemmen

Philip Seymour Hoffman Ik heb eigenlijk nog geen slechte rol van deze man gezien. Hij heeft vaak bijrollen maar hij laat zien dat hij een veelzijdig acteur is. Stilletjes begint deze man een favoriet acteur van mij te worden en ik vind hem zelf een van de betere acteurs van zijn generatie

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2242 stemmen

Captain Pervert schreef:

Ja, Hanks maar ook Sean Penn zijn alweer wat ouder he. Dan komen er weer hele andere namen om de hoek kijken, ik wilde het nu even houden bij de 'jonkies' (tot begin 30). En daar trekken de Cruise (42) dan ook maar even bij voor het gemak.

Brad Pitt is anders ook al ruim 40, dat noem ik niet meer jong.

Devastation HCT

• 405 berichten
  • 1414 stemmen

@ Art:

Philip Seumour Hoffman heb ik in veel films gezien en hij stelde nooit teleur. Alleen: hij heeft geen image. De Niro, Pacino en Nicholson zijn niet alleen hele goede acteurs, maar ze hebben ook wereldwijd een goede image. Als je iemand met de naam Al Pacino lastigvalt, dan reageren ze positief. Bij Hoffman hebben ze meer de neiging om je dom aan te kijken, want ze hebben er (vaak) nooit van gehoord.

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

jhonny depp wordt de christopher walken van deze generatie: schitterend acteur, ongeloofelijk cool maar steeds weer net uit te top-lijsten.

Hij levert al jaren schitterende rollen en krijgt dan een oscar voor een disney-comedie aiai

dicaprio, edward furlong, elijah wood, brad pitt zijn wel heel goed op weg

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

over de Niro, Pacino en Nichelson gesproken, wat opvalt is dat ze alle drie na 1997 niets bijzonders meer hebben gemaakt (nou vooruit Nichelson 1 of 2 films).

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

mister blonde schreef:

over de Niro,

Analyze This en Meet the Parents vond ik erg geslaagd. De Niro bewijst dat hij ook in een komedie kan spelen.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Nee, die vond ik veel minder, maar dat hoeft niet per sè aan De Niro te liggen.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Analyze This en Meet the Parents vond ik erg geslaagd. De Niro bewijst dat hij ook in een komedie kan spelen.

ben ik niet met je eens. hij doet het idd. wel aardig, maar groots is hij niet meer. Analyze this is wel een leuke parodie, maar met name meet the parents is erg standaard. vooral ook in Showtime viel hij compleet door de mand, op komedie gebied. hij had het bij Analyze this moeten houden.

nee, na Jackie brown heeft hij nooit meer zijn oude niveau gehaald.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Alleen in City by the Sea wat mij betreft.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.