- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie
Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik denk dat je 50 plussers toch niet echt meer van deze generatie kunt noemen. Day-Lewis is duidelijk ouder dan de andere acteurs die je noemt.
Wat is er eigenlijk van Norton geworden? Na 25th hour ben ik zijn naam niet meer bij een interessante film tegen gekomen. Oké, The Illusionist is wel aardig, maar scripts kiezen lijkt momenteel niet zijn beste kant.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tony Leung en Tadanobu Asano. Zelfs klassen beter dan een Nicholson en De Niro. Pacino laat ik buiten schot.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Ik denk dat je 50 plussers toch niet echt meer van deze generatie kunt noemen. Day-Lewis is duidelijk ouder dan de andere acteurs die je noemt.
Oké, laten we die weg
Voor de rest denk ik dat Emile Hirsch er ook wel gaat komen. Tot nu toe alleen maar goede dingen van hem gezien.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik heb zo het idee dat Shia LaBeouf in de toekomst weleens een groot acteur zou kunnen worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk het tegenovergestelde.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Leonardo DiCaprio, Mark Strong, Robert Downey Jr, Joseph Gordon-Levitt zijn een aantal acteurs die ik erg goed vind.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Birol Ünel "Punk is not dead!" heeft alles in zich om de Al Pacino van deze generatie te worden. Dit natuurtalent spat van het scherm af!

newG
-
- 956 berichten
- 2345 stemmen
Mijn grootste "jonge" favorieten van dit moment zijn
Ryan Gosling
Justin Timberlake (raar maar waar, hij heeft wel iets)
Heath Ledger ( jammer genoeg
)
Thomas Dekker
Johnny depp
Ben Foster (schitterend in Alpha dog en 3:10 to yuma)
Jake Gyllenhaal
Justin Long
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Mijn grootste "jonge" favorieten van dit moment zijn
Ryan Gosling
Justin Timberlake (raar maar waar, hij heeft wel iets)
Heath Ledger ( jammer genoeg
)
Thomas Dekker
Johnny depp
Ben Foster (schitterend in Alpha dog en 3:10 to yuma)
Jake Gyllenhaal
Justin Long
Thomas Dekker de wielrenner? 
Johnny Depp is echt zoveel ouder dan de rest van je lijstje. De loopt al tegen de vijftig hoor... Beetje raar om hem in dit rijtje te zetten.
Maar goed. Wat betreft Gosling, Ledger, Foster en Gyllenhaal wil ik je best gelijk geven. Prima acteurs, veelbelovend. Ze zijn uiteraard nog lang niet de 'Pacino, De Niro en Nicholson' van deze generatie, maar ze zijn interessant genoeg om in de gaten te houden. Ik zou het lijstje nog aanvullen met mensen als Joseph Gordon-Levitt, Gael Garcia-Bernal en Emile Hirsch.
Nóg interessanter is natuurlijk de generatie hiervoor. Mannen als Depp, Benicio del Toro, Sean Penn, Phillip Seymour Hoffman etc. zijn dichter bij de titel de 'Pacino, De Niro en Nicholson' (ik mis overigens Dustin Hoffman en Gene Hackman in dat rijtje, maar goed) van hun generatie en verdienen deze ook meer.
erwku
-
- 529 berichten
- 2482 stemmen
Mijn favoriete acteurs op dit moment:
William H Macy, Daniel Day Lewis en Leonardo Di Caprio, Christian Bale,
ik had een hekel aan Alec Baldwin maar nu die een oude dikke kop heeft vind ik hem vaak verrassend goed!
De De Niro van deze tijd:
Leonardo diCapro ( Scorsese samenwerking)
De Al Pacino van deze tijd:
Denzel Washington-- stoer, machtig en vaak over de top goed
De Nicholson van deze tijd:
Benici del Toro ( kameleon van ingetogen tot excentriek)
De Dustin Hoffman van deze tijd:
Sean Penn, een alles kunnen vooral op dramatisch vlak.
De Paul Newman van deze tijd:
Brad Pitt - Een goede acteur die naarmate ie ouder wordt, ook beter wordt
De Robert Redford van deze tijd:
George Clooney (mr pritty boy die aardig kan acteren)
ik verzin dit ter plekke, dus kan zowaar best onzin wezen.,
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Je krijgt mijn volledige zegen wat betreft Denzel Washington en Sean Penn.
Benicio Del Toro is heel hard op weg in de voetsporen van Jack Nicholson te treden.
Leonardo Di Caprio heeft nog een lange weg af te leggen om in de voetsporen van Robert De Niro te treden.
Paul Newman en Robert Redford schaal ik aanzienlijk lager in dan de overige vier "oude" meesters. Desondanks kunnen de bijzonder overgewaardeerde Brad Pitt en George Clooney niet in hun schaduw staan. Beide acteurs zien er bijzonder goed uit. Ik heb ze echter niet op acteertalent kunnen betrappen.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Vind Leonardo Dicaprio en Ben Foster wel iets hebben.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
De Robert Redford van deze tijd:
George Clooney (mr pritty boy die aardig kan acteren)
Dit vind ik een heel aardige vergelijking, ook aangezien ze beide ook als regisseur aan de weg timmeren - en niet zonder succes.
Vind je lijstje sowieso wel aardig gevonden. Je hebt de juiste acteurs uitgekozen (al vind ik DiCaprio persoonlijk wel van een minder niveau dan bijvoorbeeld Penn en Del Toro, maar wat betreft de samenwerking met Scorsese heb je natuurlijk wel weer een punt).
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Desondanks kunnen de bijzonder overgewaardeerde Brad Pitt en George Clooney niet in hun schaduw staan. Beide acteurs zien er bijzonder goed uit. Ik heb ze echter niet op acteertalent kunnen betrappen.
Dan heb je duidelijk naar de verkeerde films gekeken.
coldheaven
-
- 623 berichten
- 188 stemmen
Brad Pitt acteert in Snatch en Seven wel aardig, maar in Twelve Monkeys speelt hij werkelijk iedereen van het scherm.
Clooney was zeer te pruimen in O Brother, Where are Thou?
erwku
-
- 529 berichten
- 2482 stemmen
Dit vind ik een heel aardige vergelijking, ook aangezien ze beide ook als regisseur aan de weg timmeren - en niet zonder succes.
daar had ik nog geneens over nagedacht, maar inderdaad, ben benieuwd of Clooney nog meer aardige projecten in het verschiet heeft. Vond de pogingen van Sean Penn ook nog wel aardig, (crossingguard en the Pledge)
Quiz show van Red Ford vind ik een hele goede film btw, briljante rollen van Ralph Fiennes en John turturro
p.s stranger on a train is BRILJANT!
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
daar had ik nog geneens over nagedacht, maar inderdaad, ben benieuwd of Clooney nog meer aardige projecten in het verschiet heeft. Vond de pogingen van Sean Penn ook nog wel aardig, (crossingguard en the Pledge)
Quiz show van Red Ford vind ik een hele goede film btw, briljante rollen van Ralph Fiennes en John turturro
p.s stranger on a train is BRILJANT!
Ook een mooie film van Sean Penn de regisseur: The Indian Runner. Zijn eerste en misschien wel zijn beste. 
Quiz Show is zeker een van Redfords beste, maar ook zijn eerste Ordinary People vind ik erg goed.
PS. Jij hebt ook een erg mooie top tien! Ook een Billy Wilder- fan zo te zien!? 
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
russell crowe, Tom hanks en Morgan Freeman
Leviwosc
-
- 883 berichten
- 335 stemmen
Het lijkt wel in dit topic of er geen filmwereld buiten Hollywood is, want ik zie bijna alleen maar Amerikanen voorbij komen.
Ik wil dan toch wel graag een paar namen opperen van acteurs, geen Amerikanen, die toch heel erg goed zijn!
Geoffrey Rush
Gérard Depardieu
Ralph Fiennes
Alan Rickman
Deze drie heren hebben hun strepen al behaald in zowel Europa als de V.S. Ze zijn bekend van de betere films die niet zo commercieel zijn.
Veel belovende - NIET-Amerikaans - talenten, naar mijn mening:
Joseph Fiennes (jawel, broer van...)
Daniel Brühl
Colin Firth
En wat de dames betreft? Want dit topic is nogal seksistisch, er zijn ook toppers wat vrouwen betreft.
Denk maar aan:
Judi Dench
Maggie Smith
Beiden hebben zij laten zien echt wel wat te kunnen.
Geweldige nieuwe actrices zijn:
Audrey Tautou
Juliette Binoche
Ook buiten de V.S. kun je goede acteurs vinden.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
En wat de dames betreft? Want dit topic is nogal seksistisch, er zijn ook toppers wat vrouwen betreft.
Goh, raar hè met zo'n titel?
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Colin Firth een veelbelovend talent? Hij is 48...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Morgan Freeman
Deze man is ouder dan of net zo oud als de 3 bovengenoemde mannen. Kun je moeilijk een andere generatie noemen.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
Brad Pitt acteert in Snatch en Seven wel aardig, maar in Twelve Monkeys speelt hij werkelijk iedereen van het scherm.
Ik vond Tyler Durden een van de meest kolassale prestaties ooit, al heb ik niet veel films gezien, is deze van Pitt me het meest bijgebleven.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Tyler Durden is mijn favoriete personage van Brad Pitt. In Kalifornia is ie ook magistraal. Fantastisch acteur. Lt. Aldo Raine (Inglourious Basterds) wordt ook gewoon weer geweldig, kan niet missen.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
Mee eens, in de trailers alleen al vind ik hem geweldig.
Wat is er eigenlijk van Norton geworden? Na 25th hour ben ik zijn naam niet meer bij een interessante film tegen gekomen. Oké, The Illusionist is wel aardig, maar scripts kiezen lijkt momenteel niet zijn beste kant.
Als aan lepra lijdende koning van Jeruzalem in Kingdom of Heaven en bacterioloog in The Painted Veil was hij weer uitstekend.
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Zo´n Zach Efron dan? Heb persoonlijk weinig van hem gezien, maar hij heeft zeker uitstraling en hij is nog erg jong. Als hij in ander soort films gaat spelen tenminste.
Voor de rest vind ik Christian Bale, Brad Pitt en Daniel-Day Lewiss erg goed. Al Pacino en Robert DeNiro zijn beiden geweldig. Dustin Hoffman hoort ook nog bij deze generatie toch?
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Mijn lijstje favo acteurs van deze generatie:
- Leonardo DiCaprio (Vooral in Blood Diamond en in Revolutionaury Road vond ik hem echt heel goed).
- Russel Crowe (A Beautiful Mind, Cinderella Man, The Gladiator, etc.. Ik kan eigenlijk weinig films van hem opnoemen waarin ik hem niet goed vond).
- Sean Penn (Ik vind het nog steeds bewonderenswaardig hoe hij de rol van Sam in I am Sam neergezet heeft. Petje af. En ook in 21 Grams speelt hij de sterren van de hemel)
Maar persoonlijk vind ik de vrouwen van deze generatie beter dan de mannen van deze generatie. En juist bij de vorige generatie vond ik dat andersom.
Mijn top 5 lijstje met favo acteurs/actrices aller tijden ziet er dan ook zo uit:
1. Jack Nicholson
2. Naomi Watts
3. Anthony Hopkins
4. Kate Winslet
5. Robert DeNiro
(Jonge meiden en oude mannen dus
)
Warren Stantin
-
- 185 berichten
- 0 stemmen
Daniel Day Lewis kun je onmogelijk een jonkie meer noemen (hij is de 50 al gepasseerd) maar is mijns inziens met afstand de beste acteur van dit moment. Hij speelt niet in veel films, maar de films waarin hij wel meedoet zijn vrijwel zonder uitzondering goed tot eenvoudigweg briljant. En zijn acteren natuurlijk. Met name in There will be Blood en The Boxer vind ik hem ongehoord goed. Daarnaast vind ik Sean Penn (vooral zijn rollen in Carlito's Way en Mystic River zijn fantastisch), Benicio del Toro (The Pledge en 21 Grams) en Johnny Depp (Dead Man) prima.
Eazy
-
- 569 berichten
- 298 stemmen
In De Site > Gebruikers > Beste jonge acteurs:
Beste of veelbelovende acteurs.
bij jong moet je maar denken aan een leeftijd tussen de 20 en 35. 

James Franco

Emile Hirsch

Joseph Gordon-Levitt