• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.969 gebruikers
  • 9.370.274 stemmen

Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie

zoeken in:

Captain Pervert

• 4643 berichten
  • 2099 stemmen

Persoonlijk vind ik de bovengenoemde drie heren (Pacino, De Niro en Nicholson) de beste acteurs van hun generatie. Bijna al hun films worden successen (al maakt Pacino de laatste tijd wat discutabele keuzes) en iedere film met De Niro is steengoed qua acteerprestaties.

Maar wie van de 'jonkies' beschouwen we over 30 jaar als dergelijke toppers?

Een paar kandidaten die goed acteren en bijna enkel in succesfilms spelen:

Brad Pitt

Edward Norton

Tom Cruise

Colin Farell (ok, heeft zich nog niet echt bewezen)

Nou?

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Brad Pitt

V

• 8369 berichten
  • 3362 stemmen

Ik ben een beetje fan aan het worden van Joaquin Phoenix. Erg goede acteur!!

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Pitt en cruise

Mister_Pink

• 632 berichten
  • 0 stemmen

Wat maakt het uit of een film succes heeft? De Niro heeft trouens genoeg klote rollen neergezet. Die man breekt zijn legendarische status nog eens af.

Johnny Depp

Edward Norton

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Depp zonder twijfel. Beste acteur ooit IMHO.

Captain Pervert

• 4643 berichten
  • 2099 stemmen

Johnny Depp, stomstom. Die ben ik vergeten.

Mister_Pink schreef:

Wat maakt het uit of een film succes heeft? De Niro heeft trouens genoeg klote rollen neergezet.

Noem eens wat, kan zo niets bedenken.

Verder maakt succes niet zo heel veel uit, maar aangezien de drie oudere heren talloze succesfilms hebben gemaakt, zou je haast denken dat er een verband is nietwaar (Niet dat goede films niet kunnen floppen, of dat rotzooi niet succesvol kan zijn.)

Jassie

• 398 berichten
  • 1095 stemmen

depp, pitt, norton, Philip Seymour Hoffman

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Een tweede Pacino? onmogelijk.

Johnny Depp heeft inderdaad een paar sterke rollen gespeeld en kan beschouwd worden als een goede acteur. Zelf zie ik vooral toekomst in James Franco, speelt altijd met gevoel en is al aardig op weg, hetzelfde geldt voor Eric Bana en Christian Bale, veel potentie. Verder natuurlijk Sean Penn, hij kan eigenlijk nu al beschouwd worden als een zwaargewicht maar heb het gevoel dat hij nog veel goede rollen zal gaan spelen. Ook Benicio Del Toro is een acteur naar mijn hart, speelde erg sterk in onder andere 21 Grams en Fear and Loathing in Las Vegas en kijk erg uit naar de film Che waarin hij de rol van Che Guevara gaat vertolken, dat belooft wel wat. Heb het niet zo op Tom Cruise en Brad Pitt maar Edward Norton doet het tot nu toe erg goed, speelde vooral sterk in The People vs. Larry Flynt en American History X. En dan Colin Farrell, hij doet me dus erg weinig, typische Hollywood acteur, ver zal hij naar mijn mening ook niet komen. Andere acteurs die over 30 jaar als zwaargewichten beschouwd zouden kunnen worden? Jared Leto? James Caviezel? Woody Harrelson? stuk voor stuk goede acteurs.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

V schreef:

Phoenix is aardig op weg ja.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Maar niet in die draak van Vinterberg!

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Heb It's All About Love niet gezien.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Houwen zo.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Lag meer aan het script dan aan Mr. Phoenix lijkt mij zo.

titan

• 1609 berichten
  • 4411 stemmen

Johnny Depp en Sean Penn, twee acteurs die met hun spel een film meerwaarde geven.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Leonardo diCaprio hoort (ook) nog bij mijn favorieten van dit moment. Uiteraard ook Depp (briljant in bijna alle Burton films, om maar eens wat te noemen), Sean Penn (alhowel die nogal wisselvallig is) en nog enkele bovengenoemden...

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

gotti schreef:

Leonardo diCaprio hoort (ook) nog bij mijn favorieten van dit moment.

Vind DiCaprio maar een matige acteur. Speelt ongeloofwaardig in The Quick and the Dead, ook in Titanic en The Man in the Iron Mask laat hij weinig zien en hij doet het echt tenekrommend slecht in Gangs of New York. Zit goed in zijn rol in The Basketball Diaries en ook in Catch Me If You Can laat hij zich van een betere kant zien maar om nou te zeggen dat hij echt kan acteren en sterker nog, dat hij over dertig jaar een Pacino status zou kunnen krijgen? heb sterk mijn twijfels.

V

• 8369 berichten
  • 3362 stemmen

Heb je Leonardo in What's eating Gilbert Grape en This Boy's Life gezien. Vooral in de eerste acteerde hij geweldig.

Toch zie ik hem ook geen status ala De Niro verkrijgen, laat staan in de buurt komen van zijn prestaties!

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

V schreef:

Heb je Leonardo in What's eating Gilbert Grape en This Boy's Life gezien.

Beide films niet gezien maar aan de hand van wat ik wel gezien heb van DiCaprio concludeer ik dat hij een matige acteur is. Ik heb onderhand wel een duidelijk beeld van DiCaprio, doet het goed bij de vrouwen maar met acteren gaat het allemaal net iets moeilijker.

V

• 8369 berichten
  • 3362 stemmen

Prima, maar ga toch maar What's Eating.. kijken. Heerlijke film met misschien wel de beste performance van die 'womanizer'

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Leonardi Dicaprio hangt er bij mij een beetje tussenin. Johnny Depp hoort zeker de toppers van deze generatie. Sean Penn ben ik minder te spreken over.

Ook Edward Norton vind ik zeer goed werk afleveren.

Verders Joaquin Phoenix, John Cusack, James Franco, Jake Gyllenhaal, Tobey Maguire, Jude Law, Jim/James Caviezel, Jared Leto en nog wel meer. Om ze nauw de nieuwe Pacino of iets dergelijks te noemen gaat wel erg ver, maar ik hou hun films en daarmee hun werk zeker in de gaten. En Tom Hanks, of is hij al weer te oud?

Captain Pervert

• 4643 berichten
  • 2099 stemmen

Ja, Hanks maar ook Sean Penn zijn alweer wat ouder he. Dan komen er weer hele andere namen om de hoek kijken, ik wilde het nu even houden bij de 'jonkies' (tot begin 30). En daar trekken de Cruise (42) dan ook maar even bij voor het gemak.

GFM

• 1116 berichten
  • 1536 stemmen

jassonn schreef:

Leonardi Dicaprio hangt er bij mij een beetje tussenin. Johnny Depp hoort zeker de toppers van deze generatie. Sean Penn ben ik minder te spreken over.

Ook Edward Norton vind ik zeer goed werk afleveren.

Verders Joaquin Phoenix, John Cusack, James Franco, Jake Gyllenhaal, Tobey Maguire, Jude Law, Jim/James Caviezel, Jared Leto en nog wel meer. Om ze nauw de nieuwe Pacino of iets dergelijks te noemen gaat wel erg ver, maar ik hou hun films en daarmee hun werk zeker in de gaten. En Tom Hanks, of is hij al weer te oud?

Allemaal leuk en aardig maar een De Niro of Pacino, die er echt met kop en schouders boven uitsteekt zit er niet tussen, Johnny Depp komt nog het meest in de buurt.....

MaryCorleone

• 391 berichten
  • 282 stemmen

V schreef:

Amen!

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Sean Penn, John Cusack

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

GFM schreef:

(quote)

Allemaal leuk en aardig maar een De Niro of Pacino, die er echt met kop en schouders boven uitsteekt zit er niet tussen, Johnny Depp komt nog het meest in de buurt.....

Ik denk ook niet dat je dat nu nog uberhaupt kan zeggen. De meest die jullie noemen hebben ook nog niet echt noemenswaardige rollen neergezet. Ik snap b.v niet wat iedereen in Sean Penn ziet. Daarnaast heeft Captain Pervert het over een leeftijdsgrens van begin dertig, de meeste die ik hier genoemd heb voldoen daar volgensmij wel aan.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

jassonn schreef:

Ik snap b.v niet wat iedereen in Sean Penn ziet.

100 keer liever dan Johnny Depp

Tara

• 682 berichten
  • 355 stemmen

Johnny Depp heeft tot nu toe alleen een "leuke" rol neergezet in Pirates of the Caribbean.

Sean Penn heb ik toch al vaker een hele goeie en overtuigende rol zien neerzetten; At Close Range, Dead Man Walking, 21 grams en I am Sam.

Ik vind Edward Norton een hele goeie en Leonardo di Caprio zou ook iets meer credit mogen krijgen.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Dan heb jij nog maar weinig films met Depp erin gezien. Het gaat niet om de "leuke"rollen, maar om de goede.

En Sean Penn ligt mij blijkbaar gewoon niet. Zowel in Mystic River, 21 Grams en I am Sam (om er even een paar te noemen) vond ik hem niks aan.

Tara

• 682 berichten
  • 355 stemmen

Ik heb alles gezien van Depp, maar die vind ik niet zo bijzonder.

En daarom vond ik Pirates "Leuk"en niet steengoed.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.