- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie
Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie
Captain Pervert
-
- 4643 berichten
- 2099 stemmen
Persoonlijk vind ik de bovengenoemde drie heren (Pacino, De Niro en Nicholson) de beste acteurs van hun generatie. Bijna al hun films worden successen (al maakt Pacino de laatste tijd wat discutabele keuzes) en iedere film met De Niro is steengoed qua acteerprestaties.
Maar wie van de 'jonkies' beschouwen we over 30 jaar als dergelijke toppers?
Een paar kandidaten die goed acteren en bijna enkel in succesfilms spelen:
Brad Pitt
Edward Norton
Tom Cruise
Colin Farell (ok, heeft zich nog niet echt bewezen)
Nou?

V
-
- 8369 berichten
- 3362 stemmen
Ik ben een beetje fan aan het worden van Joaquin Phoenix. Erg goede acteur!!
Mister_Pink
-
- 632 berichten
- 0 stemmen
Wat maakt het uit of een film succes heeft? De Niro heeft trouens genoeg klote rollen neergezet. Die man breekt zijn legendarische status nog eens af. 
Johnny Depp
Edward Norton
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Depp zonder twijfel. Beste acteur ooit IMHO.
Captain Pervert
-
- 4643 berichten
- 2099 stemmen
Johnny Depp, stomstom. Die ben ik vergeten.
Wat maakt het uit of een film succes heeft? De Niro heeft trouens genoeg klote rollen neergezet.
Noem eens wat, kan zo niets bedenken.
Verder maakt succes niet zo heel veel uit, maar aangezien de drie oudere heren talloze succesfilms hebben gemaakt, zou je haast denken dat er een verband is nietwaar
(Niet dat goede films niet kunnen floppen, of dat rotzooi niet succesvol kan zijn.)
Jassie
-
- 398 berichten
- 1095 stemmen
depp, pitt, norton, Philip Seymour Hoffman
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Een tweede Pacino? onmogelijk.
Johnny Depp heeft inderdaad een paar sterke rollen gespeeld en kan beschouwd worden als een goede acteur. Zelf zie ik vooral toekomst in James Franco, speelt altijd met gevoel en is al aardig op weg, hetzelfde geldt voor Eric Bana en Christian Bale, veel potentie. Verder natuurlijk Sean Penn, hij kan eigenlijk nu al beschouwd worden als een zwaargewicht maar heb het gevoel dat hij nog veel goede rollen zal gaan spelen. Ook Benicio Del Toro is een acteur naar mijn hart, speelde erg sterk in onder andere 21 Grams en Fear and Loathing in Las Vegas en kijk erg uit naar de film Che waarin hij de rol van Che Guevara gaat vertolken, dat belooft wel wat. Heb het niet zo op Tom Cruise en Brad Pitt maar Edward Norton doet het tot nu toe erg goed, speelde vooral sterk in The People vs. Larry Flynt en American History X. En dan Colin Farrell, hij doet me dus erg weinig, typische Hollywood acteur, ver zal hij naar mijn mening ook niet komen. Andere acteurs die over 30 jaar als zwaargewichten beschouwd zouden kunnen worden? Jared Leto? James Caviezel? Woody Harrelson? stuk voor stuk goede acteurs.
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Maar niet in die draak van Vinterberg!
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Lag meer aan het script dan aan Mr. Phoenix lijkt mij zo.
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Johnny Depp en Sean Penn, twee acteurs die met hun spel een film meerwaarde geven.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Leonardo diCaprio hoort (ook) nog bij mijn favorieten van dit moment. Uiteraard ook Depp (briljant in bijna alle Burton films, om maar eens wat te noemen), Sean Penn (alhowel die nogal wisselvallig is) en nog enkele bovengenoemden...
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Leonardo diCaprio hoort (ook) nog bij mijn favorieten van dit moment.
V
-
- 8369 berichten
- 3362 stemmen
Heb je Leonardo in What's eating Gilbert Grape en This Boy's Life gezien. Vooral in de eerste acteerde hij geweldig.
Toch zie ik hem ook geen status ala De Niro verkrijgen, laat staan in de buurt komen van zijn prestaties!
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Heb je Leonardo in What's eating Gilbert Grape en This Boy's Life gezien.
V
-
- 8369 berichten
- 3362 stemmen
Prima, maar ga toch maar What's Eating.. kijken. Heerlijke film met misschien wel de beste performance van die 'womanizer' 
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Leonardi Dicaprio hangt er bij mij een beetje tussenin. Johnny Depp hoort zeker de toppers van deze generatie. Sean Penn ben ik minder te spreken over.
Ook Edward Norton vind ik zeer goed werk afleveren.
Verders Joaquin Phoenix, John Cusack, James Franco, Jake Gyllenhaal, Tobey Maguire, Jude Law, Jim/James Caviezel, Jared Leto en nog wel meer. Om ze nauw de nieuwe Pacino of iets dergelijks te noemen gaat wel erg ver, maar ik hou hun films en daarmee hun werk zeker in de gaten. En Tom Hanks, of is hij al weer te oud?
Captain Pervert
-
- 4643 berichten
- 2099 stemmen
Ja, Hanks maar ook Sean Penn zijn alweer wat ouder he. Dan komen er weer hele andere namen om de hoek kijken, ik wilde het nu even houden bij de 'jonkies' (tot begin 30). En daar trekken de Cruise (42) dan ook maar even bij voor het gemak. 
GFM
-
- 1116 berichten
- 1536 stemmen
Leonardi Dicaprio hangt er bij mij een beetje tussenin. Johnny Depp hoort zeker de toppers van deze generatie. Sean Penn ben ik minder te spreken over.
Ook Edward Norton vind ik zeer goed werk afleveren.
Verders Joaquin Phoenix, John Cusack, James Franco, Jake Gyllenhaal, Tobey Maguire, Jude Law, Jim/James Caviezel, Jared Leto en nog wel meer. Om ze nauw de nieuwe Pacino of iets dergelijks te noemen gaat wel erg ver, maar ik hou hun films en daarmee hun werk zeker in de gaten. En Tom Hanks, of is hij al weer te oud?
Allemaal leuk en aardig maar een De Niro of Pacino, die er echt met kop en schouders boven uitsteekt zit er niet tussen, Johnny Depp komt nog het meest in de buurt.....
MaryCorleone
-
- 391 berichten
- 282 stemmen
Amen! 
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Allemaal leuk en aardig maar een De Niro of Pacino, die er echt met kop en schouders boven uitsteekt zit er niet tussen, Johnny Depp komt nog het meest in de buurt.....
Ik denk ook niet dat je dat nu nog uberhaupt kan zeggen. De meest die jullie noemen hebben ook nog niet echt noemenswaardige rollen neergezet. Ik snap b.v niet wat iedereen in Sean Penn ziet. Daarnaast heeft Captain Pervert het over een leeftijdsgrens van begin dertig, de meeste die ik hier genoemd heb voldoen daar volgensmij wel aan.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Ik snap b.v niet wat iedereen in Sean Penn ziet.
Tara
-
- 682 berichten
- 355 stemmen
Johnny Depp heeft tot nu toe alleen een "leuke" rol neergezet in Pirates of the Caribbean.
Sean Penn heb ik toch al vaker een hele goeie en overtuigende rol zien neerzetten; At Close Range, Dead Man Walking, 21 grams en I am Sam.
Ik vind Edward Norton een hele goeie en Leonardo di Caprio zou ook iets meer credit mogen krijgen.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Dan heb jij nog maar weinig films met Depp erin gezien. Het gaat niet om de "leuke"rollen, maar om de goede.
En Sean Penn ligt mij blijkbaar gewoon niet. Zowel in Mystic River, 21 Grams en I am Sam (om er even een paar te noemen) vond ik hem niks aan.
Tara
-
- 682 berichten
- 355 stemmen
Ik heb alles gezien van Depp, maar die vind ik niet zo bijzonder.
En daarom vond ik Pirates "Leuk"en niet steengoed.