- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie
Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel dat hij zich al in meer genres heeft bewezen dan alleen misdaad. Al Pacino heeft vrijwel niks noemenswaardigs op zijn naam staan dat geen misdaadfilm is. Depp is veelzijdiger.
Summer
-
- 148 berichten
- 347 stemmen
Al Pacino heeft vrijwel niks noemenswaardigs op zijn naam staan dat geen misdaadfilm is.
ehhh... Scent of a woman, Frankie and Johnny, S1m0ne, Glengarry Glen Ross, om maar iets te noemen...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
S1m0ne is geen echt bijzondere rol van 'm. De rest weet ik verder niet, want die heb ik niet gezien.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Volgens mij zijn Pacino, DeNiro en Nicholson nog steeds van deze generatie - ze maken allemaal nog steeds films en het is toch een beetje onzin om iemand boven een bepaalde leeftijd af te schrijven als Niet Meer van Deze Tijd.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Niemand schrijft hun af. Ze zijn eerder geboren dus van een andere generatie. (dûh...)
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Maar wat is dan "deze generatie". Er zijn nog genoeg mensen van dezelfde leeftijd als deze acteurs die ook naar de films kijken. Als je die allemaalniet meer "van deze generatie" noemt klinkt dat toch een beetje als dat ze zijn afgeschreven, als in "de vorige generatie".
Waarom is "deze" alleen maar van de knappe jonge jongens. (En Haley Joel Osment, is die van "de volgende generatie", of mag die al meedoen??)
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Ik volg je even niet. Wat hebben mensen van die leeftijd die naar hun films kijken er mee te maken 
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Nou - de gemiddelde bezoeker van deze site is van ongeveer dezelfde leeftijd als de acteurs die ze "van deze generatie" noemen.
Acteurs met een hogere leeftijd worden, ondanks het feit dat ze nog steeds volop aan het werk zijn, door deze bezoekers niet meer tot "deze generatie" geteld.
Ik probeerde duidelijk te maken (en ik geef toe dat dat niet erg uit de verf kwam) dat "deze generatie" niet alleen de snelle jonge jongens is, de de bioskopen, de film als geheel niet Alleen Van Hen is. Dat "de "vorige generatie" zowel waar het akteurs als publiek betreft nog gewoon "deze generatie" is.
Kijk naar een recente film als AROUND THE BEND, waarin vier generaties mannen uit een familie met elkaar te maken krijgen: Micael Caine, diens zoon Christopher Walken, kleinzoon Josh Lucas en achterkleinzoon Jonah Bobo.
Welke van deze vier is nu "DEZE GENERATIE"??
Volgens mij gewoon alle vier.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Volgens mij denk jij dat ik bedoelde dat de oudere acteurs niet meer meetellen, maar dat bedoel ik niet. Alleen maar dat Al Pacino de vader zou kunnen zijn van Edward Norton en dat ze daarom gewoonweg niet tot dezelfde generatie behoren.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik maak simpelweg nooit onderscheid tussen generaties. Simpel. Een akteur is een akteur.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Ik let daar ook niet op, maar daar gaat dit topic over.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Ik ga met U-96 mee.
Wat ik me gewoon afvroeg wordt in je antwoord nog eens duidelijker gemakt:
Alleen maar dat Al Pacino de vader zou kunnen zijn van Edward Norton en dat ze daarom gewoonweg niet tot dezelfde generatie behoren.
Ze behoren inderdaad niet tot DEZELFDE generatie, maar waar ik over viel (nou ja, dat is een groot woord) was dat de akteurs die dus de kinderen van Al Pacino zouden kunnen zijn worden aangeduid met DEZE generatie.
Het is een ANDERE generatie, zeker, maar waarom zijn de jonkies DEZE generatie - dat is de vraag die ik stelde.
Het leek er daardoor een beetje op dat (als je het taalgebruik voortzet) de Al Pacino's dus niet meer van DEZE generatie zijn - en dat bestrijd ik. (Hoewel ik dat ook niet met hand en tand doe, hoor, want zo belangrijk is het nu ook weer niet, tenslotte
)
Here I am
-
- 26 berichten
- 0 stemmen
In mijn ogen is de beste acteur van de nieuwe generatie duidelijk Sean Penn.
Hij heeft de genialiteit van zowel Pacino en De Niro.
De andere zijn Adrian Brody, Joaquin Phoenix, Jonnhy Depp, Leonardo Dicaprio, (en die ene blonde jongen van Mystic River, ik ken zijn naam niet. Hij speelde de vriend van het vermoorde meisje. Hij speelde fantastisch)
Brad Pitt, Edward Norton, Tom Cruise.
Collin Farrel vind ik maar niks, eerder een hollywoodster, dan een acteur.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ik zou de acteurs Depp, Dicaprio enz... eerst eens een stevige gangsterrol willen zien spelen om het goed te kunnen vergelijken met Pacino. Want ook ik ken Pacino eigenlijk voornamelijk uit maffiafilms...(je moet ook de juiste uitstraling hebben voor dit soort rollen natuurlijk)
Ik vermoed echter dat er totnogtoe niemand is van deze generatie die aan de krachtige, overtuigende prestaties zouden kunnen tippen als die van hem. Met uitzondering op James Gandolfi (Sopranos, Last Castle...) Ook Peter van den begin (om eens een Belg te noemen) is een ongezien talent die me erg geïmponeerd heeft in de reeks Matroesjka's...
Maar ja, die behoren ook niet echt meer tot deze generatie zeker?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik zou de acteurs Depp, Dicaprio enz... eerst eens een stevige gangsterrol willen zien spelen om het goed te kunnen vergelijken met Pacino.
Depp speelt in Donnie Brasco een soort ganster.
tinkerbell78
-
- 26 berichten
- 0 stemmen
Er is geen enkele acteur van deze generatie die een ander kan vervangen , het wordt wel constant geprobeert ,maar ik kijk liever naar acteurs die een eigen stijl hebben dan naar acteurs die wanhopig een ouwe acteur moeten vervangen . 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Hallelujah tinkerbell 
Maar laten we dan toch maar Christian Bale noemen, al is het alleen maar om zijn rollen in El Maquinista en American Psycho.
Natuurlijk ook Philip Seymour Hoffman. Een Oscar voor Capote wat bij lange na niet zijn beste rol was (doet denken aan Pacino die alleen met Scent of a Woman won)
En Paul Giamatti natuurlijk, al wat ouder denk ik maar deze generatie kan er niet omheen. Had met American Splendor en Sideways al twee Oscars in zijn kast moeten hebben staan maar kreeg nog niets. In Cinderella Man was hij het enige pluspunt en hopelijk maakt hij iets van Lady in the Water.
tinkerbell78
-
- 26 berichten
- 0 stemmen
Hallelujah tinkerbell 
Maar laten we dan toch maar Christian Bale noemen, al is het alleen maar om zijn rollen in El Maquinista en American Psycho.
Natuurlijk ook Philip Seymour Hoffman. Een Oscar voor Capote wat bij lange na niet zijn beste rol was (doet denken aan Pacino die alleen met Scent of a Woman won)
En Paul Giamatti natuurlijk, al wat ouder denk ik maar deze generatie kan er niet omheen. Had met American Splendor en Sideways al twee Oscars in zijn kast moeten hebben staan maar kreeg nog niets. In Cinderella Man was hij het enige pluspunt en hopelijk maakt hij iets van Lady in the Water.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
PSH, Christian Bale en Paul Giamatti vind ik bij lange na niet van de klasse van Pacino, De Niro en Nicholson. 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Niemand van de huidige generatie is van de klasse van Pacino en Nicholson. Althans niemand in Hollywood.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Ik dacht dat je bedoelde van wel, dus ik heb je bericht verkeerd begrepen. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Heozo zijn ze niet van dezelfde klasse? Ik vind dat ze anders flink in de buurt komen. Met uitzondering van Bale dan. Ze spelen wel compleet andere rollen (geen gangsters), wellicht dat ze daarom niet goed vergeleken worden?
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Pacino en DeNiro spelen ook nogal vaak geen gangsters.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Vind ze lang niet van hetzelfde niveau bedoel ik daarmee. Ik zag van de week overigens Sideways en ik moet zeggen dat die Giamatti me wel erg verbaasd heeft. Puike rol! 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Pacino en DeNiro spelen ook nogal vaak geen gangsters.
Daaraan kun je ook zien dat DeNiro vrijwel altijd door de mand valt als hij geen gangster speelt.
Ik noem even : Showtime, 15 Minutes, Hide & Seek, Adventures of Rocky & Bullwinkle, Men of Honor, Awakenings (pijnlijk slecht), Godsend, Great Expectations, Meet the Parents & Fockers, The King of Comedy, Mad Dog & Glory, Backdraft, A Bronx Tale, City by the Sea, The Mission, Sleepers, Wag the Dog, The Score, en Stanley & Iris.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Want ?
Jij vind dat allemaal geweldige films met allemaal glansrollen van De Niro?
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Nee.
Maar even wat er uit halen. In bvb Awakenings, Flawless, The King of Comedy (we-reldrol), City by the Sea, Stanley & Iris, Bronx Tale, Midnight Run is zijn rol nogal geweldig.
In de andere films is het meestal in ieder geval een meerwaarde. Alleen in Showtime en Godsend vond ik hem eigenlijk een slechte rol spelen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ja, hoe kan een Moviefreak Midnight Run NIET vermelden. Schort er iets aan zijn filmkijkvisie 
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Vergeet Deer Hunter en Taxi Driver (geen 100% gangsta) niet