- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
beavis
-
- 6628 berichten
- 14803 stemmen
Wake in Fright (1971) Heb ik voor mijn gevoel "net" ontdekt (blijkt ongeveer een jaar geleden)
Een van mijn leukste cult ontdekkingen van de afgelopen tijd, en mooi dat hij de lijst binnenkomt
Gelijk daarna de nieuwe binnenkomst van Il Sorpasso (1962) is zelfs nog fijner
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Kom nu een aantal films tegen die een aantal jaar geleden zeker in mijn lijst zouden hebben gestaan:
The Wizard of Oz, I Am a Fugitive from a Chain Gang en The Man Who Shot Liberty Valance.
Toch fijn dat ze deze lijst wel hebben gehaald.
Toffe still van The Wizard of Oz trouwens.
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
The Unamazing spider-man 2. Hoe haal je het in je hoofd?!
... en Disney... 
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Har har har.
TAZ 2 heeft misschien wel beste opening van alle superheldenfilms.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3125 stemmen
Het leuke van deze lijst is juist dat titels als Amazing Spider-Man 2 er zomaar in kunnen staan 
beavis
-
- 6628 berichten
- 14803 stemmen
heb even de tijd genomen om te kijken hoe "mijn" films het tot nu toe doen, en welke affiniteiten daar uit voort komen
28 titels uit mijn lijst hebben de 1000 tot nu toe gehaald
in totaal hebben 50 verschillende users ook op die 28 films gestemd, maar de hoogste affiniteit is
koenr - 10
finisterra - 8
starbright boy - 7
prinz - 6
alastor - 5
ferdydurke - 5
observator - 5
onderhond - 5
spetie - 5
beavis
-
- 6628 berichten
- 14803 stemmen
Meeste affiniteit met starbright boy, Koenr, beavis en Finisterra trouwens.
klopt dus ook van mijn kant
goede smaak

DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3125 stemmen
TASM2! High-five, DVD-T
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Naast overlappende smaak heb je natuurlijk ook eerder affiniteit met gebruikers die 500 films hebben ingestuurd. 
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3566 stemmen
Crash (1996) stond niet in de lijst van 2015, wel in 2013.......
Re-entry dus 
En deze Crash (2004) is dus niet nieuw in de lijst, maar ferm gezakt 
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3566 stemmen
En terecht !
Wordt te vaak gezien al een mindere Tarr......
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Crash (1996) stond niet in de lijst van 2015, wel in 2013.......
Re-entry dus 
En deze Crash (2004) is dus niet nieuw in de lijst, maar ferm gezakt
Ik pas het aan. 
BBarbie
-
- 12893 berichten
- 7675 stemmen
801-1000:
Gezien: 94/200.
Mijn top 500: 27/200.
Tips: vandaag helaas geen nieuwe tips opgedaan.
Blijft bij 2 tips:
#987. Xia Nü (1971)
#997. Vale Abraão (1993)
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Whoa Monster Inc. weet zelfs te stijgen. En is uit mijn lijst verdwenen...
Het grote boek met tips blijft zich vullen.
Volgens mij 8 titels uit mijn top 280 voorbij zien komen.
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4263 stemmen
Weinig grote western liefhebbers hier zeker (al is dit misschien voor de western/actie liefhebber niet weggelegd)? The Man Who Shot Liberty Valance is echt een essentieel filmpje. Haast een anti-western zoals McCabe & Mrs Miller dat inhoudelijk eigenlijk ook is. Maar goed, zo bekend is deze Ford misschien niet meer.
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Ben toch blij dat die western de lijst nog heeft gehaald. Niet dat het bovenaan in mijn lijst stond, maar hij hoort er wel in.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
TUSSENSTAND:
Gezien: 102/200
In de lijst : 22 (gisteren waren het er nog maar 5)
En ik zag dat ik niet op 'As Good as It Gets' gestemd heb, alhoewel ik 'm volgens mij wel gezien heb. In ieder geval nog een keer kijken kan geen kwaad.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
De tweede batch van 100:
gezien: 94/100 (totaal: 185/200)
gestemd: 13/100 (totaal: 31/200)
'overeenkomstige users' (totaal): Querelle (12), Koenr (11), Finisterra (8)
Grappige is dat ik zowat met alle inzenders wel overeenkomsten heb (nu 51). Zo stond starbright boy gisteren op 6 en kam er vandaag niet één bij en andersom, users die gisteren niet voorkwamen in mijn overeenkomsten nu ineens vijf titels hetzelfde hebben als ik. Dus het waaiert alle kanten op, een volgende update lijkt pas relevant aan het einde.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Het leuke van deze lijst is juist dat titels als Amazing Spider-Man 2 er zomaar in kunnen staan
Los van kwaliteit vind ik net die diversiteit ook wel dé meerwaarde van deze lijst. Er zit in zekere breedte in die je zelden terugziet, zelfs niet in lijsten van 1000 films.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3125 stemmen
86/200 gezien, waarvan er 14 uit mijn eigen toplijst komen.
Heel wat titels die hier al een (geruime) tijd klaar lagen om bekeken te worden en toch nog behoorlijk wat interessante titels op mijn tip lijst gezet.
De meeste affiniteit heb ik met de volgende mensen:
Observator: 6
Finisterra: 4
Onderhond: 4
Badalamenti: 3
Baggerman: 3
Film Pegasus: 3
JT Chinaski: 3
Maxcomthrilla: 3
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Weinig grote western liefhebbers hier zeker (al is dit misschien voor de western/actie liefhebber niet weggelegd)? The Man Who Shot Liberty Valance is echt een essentieel filmpje. Haast een anti-western zoals McCabe & Mrs Miller dat inhoudelijk eigenlijk ook is. Maar goed, zo bekend is deze Ford misschien niet meer.
Miste op een haar na mijn lijst. Goede film.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
58 gezien
16 uit mijn lijst. laatste op 840
Merk duidelijk dat we nu verder naar het midden opschuiven, bij de onderste helft films kwamen er nog films langs die op mijn wachtlijst kon zetten. Nu veel minder gezien. Veel is echt niet mijn ding of niet goed genoeg voor in mijn lijst. tranentrekkers, blockbusters en zelfs een paar flauwe komedies. Nogvakkundig gemaakt maar veel echt niet mijn ding. Toch blijft het wel een leuke lijst hoor! Leve de diversiteit! En ben benieuwd hoe het gaat verlopen in de hogere regionen?
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Er komen in elk geval nog meer nieuwe films aan. Dat maakt het leuk om de tiplijst aan te vullen. Ik had al wel gezegd dat het aantal nieuwkomers ongeveer in de lijn ligt van vorige keer, dus het is niet dat dit een compleet nieuwe lijst geworden is.
Maar wel benieuwd (jullie dan toch) welke films er gestegen zijn of welke er niet meer in zullen staan.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Complimenten ook voor de keuze van stills. Die van de films die ik heb gezien vatten meestal de sfeer van de film goed en veel andere maken me nieuwsgierig.
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Bedankt. Het is niet dat ik maanden tijd heb genomen om de beste still te kiezen. Bovendien ken ik een deel van de films niet. Maar als het mij aanspreekt, hopelijk ook iemand anders. 
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Beetje mosterd na de maaltijd en tegen beter weten in, maar ik wil het toch even vragen: Kan je niet ook nog het productieland van de films vermelden?
Helemaal top verder, ga zo door.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
Bedankt. Het is niet dat ik maanden tijd heb genomen om de beste still te kiezen. Bovendien ken ik een deel van de films niet. Maar als het mij aanspreekt, hopelijk ook iemand anders.
ZEKER! Erg mooie toevoeging! Ga zo door!
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Beetje mosterd na de maaltijd en tegen beter weten in, maar ik wil het toch even vragen: Kan je niet ook nog het productieland van de films vermelden?
Helemaal top verder, ga zo door.
Vragen staat vrij, maar dan moet ik 1000 films opvragen om het land te weten te komen. En ik ben tijdens de presentatie nog wat stills aan het zoeken. Ideetje voor binnen 2 jaar.