- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4263 stemmen
Jammer. De beste Scorsese nu al gepasseerd. Mean Streets 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Maar ik heb een vermoeden dat Scorsese nog wel eens terug komt. 
SimonSav
-
- 337 berichten
- 3415 stemmen
Mooi rijtje zeg. Suzhou he, Cafe Lumiere, Labyrinth of dreams, Orfanato 
Cosoco
-
- 10908 berichten
- 5185 stemmen
Mooi rijtje inderdaad. Cafe Lumiere 
Hou gaat ook in mijn top 500 ruimschoots aan de leiding met 12(!) noteringen. Heb er een boel kunnen herzien in de bios eerder dit jaar en ze zijn vrijwel allemaal in waardering gestegen.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Helter Skelter 
Zou bij mij op nummer 19 hebben gestaan.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Hoop nog wel dat er een paar verrassende titels gaan komen, want van de 'batch' van vandaag tot nu toe 48/50 gezien.
En de Marx Brothers is al helemaal niet mijn ding. Ik had in navolging van Metalfist en Ramon K nog wel op Abbott & Costello Meet Frankenstein gestemd. Die 100x liever dan de Marx Bros, maar die zie ik denk ik toch niet meer voorbij komen...
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Moet ik nog altijd herzien want heb ik ondergewaardeerd. Dat was mijn eerste Hou en die viel nog niet zo goed.
Zou maar zo kunnen dat Hou in 2019 nog meer films in mijn lijstje heeft dus 
TheBunk
-
- 746 berichten
- 3093 stemmen
Er komen aardig wat leuke (met name Aziatische) tips binnen hier. Heb hier al een grote stap in gemaakt de afgelopen twee jaar en dat is nu te merken, maar er valt nog zoveel meer te zien. Hou is één van mijn favoriete regisseurs geworden in korte tijd dus ik zal zijn oeuvre vast afronden voor 2019.
Staan wel enkele keiharde miskleunen in, zoals The Help en Crash, maar over het algemeen een rete-interessante lijst.
Blij om Close-Up, Sword of Doom, The Man from London, Mean Streets en Inherent Vice in de lijst terug te zien. Ugetsu was er net uitgevallen bij mij, maar hoort hier natuurlijk prima thuis.
82/160 gezien, dat aantal lag de vorige twee edities op dit moment in de lijst veel lager. Ik verwacht dat ik uiteindelijk 65 a 70 % van de totale lijst gecheckt zal hebben.
Keep 'em coming Pegasus 
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3125 stemmen
Toch wel heel veel titels die (weer) behoorlijk zijn gezakt in de lijst.
luukve
-
- 247 berichten
- 658 stemmen
Cool om zo te volgen, zie aardig wat films die ik wel zou willen zien ooit.
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Toch wel heel veel titels die (weer) behoorlijk zijn gezakt in de lijst.
De films die gestegen zijn staan wat hoger. :d
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
The Lovely Bones (2009), eerste echte draak toch wel. Goblet of Fire had ook niet zo gemoeten, minste Harry Potter. En ik weet ook niet of Braveheart wel een goede film is, ik moet hem wel een keer zien, wanneer ze hem tonen op tv zal ik het wel doen 
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Zonde dat zoveel films uit de lijst zo lastig te verkrijgen zijn (in degelijke kwaliteit).
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
^Dat is nog wel grootste probleem.
@ TornadoEF5 tsssk, draak, bewijs dat Peter Jackson na the Hobbit ook nog echt kon regisseren. 
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Peter Jackson maakte het mooie Heavenly creatures om dan die verschrikkelijke trilogie te maken. Met Lovely Bones was er terug een mooie film van hem. Helaas brengen de Hobbits meer op. 
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ja, je kent mijn mening (en de 1,5 score). Lord of the Rings nog altijd niet gezien, ik had het vorig jaar opgenomen (en dan perongeluk verwijderd), gelukkig tonen ze de trilogie nu opnieuw, en nu ben ik wel van plan om die deze zomer eindelijk eens te zien wanneer ik zin heb. Ik hoop dat ze me liggen, want als kind had ik het al geprobeerd en haakte ik na een halfuur af, en mijn stiefma zei toen dat ze wel verwacht had dat dat geen films voor mij waren (maar ik woonde daar niet, zij keken meer films, waar ik woonde, keek ik nooit films). En star wars heb ik ook meermaals geprobeerd, maar nooit door aangetrokken (wel a new hope een keer gezien een jaar of twee geleden, maar ik ben het toch al weer helemaal vergeten
).
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Blijft altijd een kwestie van smaak en Lord of the rings en Star Wars hebben een hele hoop liefhebbers die er wel van kunnen genieten.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ja, misschien verandert het ooit nog wel. Ik denk dat ik Pirates ook nooit leuk vond vroeger, maar die heb ik ook nooit echt een kans gegeven (dat heb ik nu wel gedaan bij Star Wars en bij LOTR is het echt veel te lang geleden, dat was nog in de tijd dat ik de final destination films, rampenfilms en the butterfly effect zeer graag zag)
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Zeker kwestie van smaak. Jackson had het bij bad taste moeten houden .
luukve
-
- 247 berichten
- 658 stemmen
Krijg sowieso het idee dat bij films als Star Wars en Lord of the Rings (eigenlijk alle populaire franchises als ik erover nadenk) meespeelt in hoeverre je ermee bent opgegroeid.
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Goh, is iedereen niet opgegroeid met Star Wars?
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Argo is gestegen. Het bewijs dat Ben Affleck beter is in het regisseren dan acteren.
Lv92
-
- 278 berichten
- 0 stemmen
Wenders en Fassbinder nieuw in de lijst, en Two-Lane Blacktop ook nog!
Boven verwachting al wat mij betreft.
Als er ook nog een film van Kaurismäki in staat, ga ik er bij dansen. 
TheBunk
-
- 746 berichten
- 3093 stemmen
Met Argo en The King's Speech twee overgewaardeerde Oscarwinnaars achter elkaar.
Leuk om Despues de Lucia hier te zien, was bij mij één van de laatste afvallers.
The Lovely Bones (2009), eerste echte draak toch wel.
Nou, draak, draak...
Wat mij betreft gaat die titel naar The Help
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Meeste affiniteit met starbright boy, Koenr, beavis en Finisterra trouwens.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Argo is gestegen. Het bewijs dat Ben Affleck beter is in het regisseren dan acteren.
The Town zou er ook nog wel in kunnen staan (niet in 2015 blijkbaar). En met Despues de Lucia ben ik erg blij, ook al zakte die een klein beetje, maar dat maakt niet uit. Nu is het gewoon een kwestie van er vooral in staan en het halen.
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
@ Badalamenti: #861 A Londoni Férfi (2007)

-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
De eerste Bondfilm en de eerste blok volgens mij zonder Aziatische film.