• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.972 gebruikers
  • 9.370.364 stemmen

Alien franchise

zoeken in:

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Onlangs voor een artikel de gehele franchise weer opnieuw gezien. En gezien we na Alien: Covenant dit jaar nog een hele shitload aan Alien films kunnen verwachten als we Ridley Scott mogen geloven, een mooi moment om de franchise eens te beoordelen.

1. 4,5* - Alien. Ongeëvenaard meesterwerk.

2. 3,5* - Aliens. Geen meesterwerk, maar een toffe sequel is het wel.

3. 3,0* - Alien: Resurrection. Vermakelijke pulp.

4. 2,5* - Alien 3. Een soepzooitje met veel problemen, maar ok sfeer.

5. 2,5* - AVP: Alien vs. Predator. Domme film, met een paar ok actiesequenties.

6. 2,0* - Prometheus. Denkt veel slimmer te zijn dan een AVP, maar is uiteindelijk net zo dom.

7. 1,5* - Aliens vs Predator: Requiem. De domste van allemaal, amateuristische troep.

Nu op naar Alien: Covenant. Dat kan echt alle kanten op, wat mij betreft.

Noodless

• 10040 berichten
  • 6176 stemmen

Toch een heel andere mening , maar ik ben wel een Alien fan en neem die AVP en Aliens vs Predator zelf niet op in mijn lijst. Het zijn films die er eigenlijk niks mee te maken hebben met de film ' Alien ' , maar ja ze melken graag uit hé. Vind die twee films overigens slecht.

1 Alien Eén van de beste films aller tijden voor mij. Dus een 5

2 Aliens Geweldig spektakelstuk die ik keer op keer opnieuw kan bekijken. Dus ook een 5

3 Alien 3 Verrassend eigenzinnig, sfeerrijk, spannend en een fantastisch einde Ja, ook een 5

4 Alien : Resurrection : Gedurfde ideeën, wel geen volle pot meer. 4,5

5 Prometheus: met schrik bekeken van oei...wat gaan ze nu uitvinden.....maar best leuk gedaan met interessante ideeën....maar wel geen meesterwerk meer. Goed zonder meer. 4

En zoals bij Prometheus nu hetzelfde gevoel bij Alien: Covenant. Ben benieuwd.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Ik ga later dit jaar (tijdens horror challenge) of sci-fi/fantasy challenge dat ik van plan ben in januari (gelijklopend) met het ICM Forum te organiseren de alien franchise bekijken icm predator.

Voor nu:

1. Alien

2. Aliens

3. Alien 3

Allen goed

Aristocraat

• 66 berichten
  • 1079 stemmen

Voor mij tellen alleen Alien en Aliens als echt waardige films. De film van Jeunet was interessant (met name de relatie tussen Ripley en de aliens) maar als film niet heel geslaagd. Alien: Covenant en Prometheus vond ik echt grote teleurstellingen.

Xeeno

• 170 berichten
  • 165 stemmen

Ik denk dat ik zover Prometheus de allerbeste Alien-film vond. Wellicht omdat het de eerste Alien-film was die ik ooit gezien heb (vroeger op tv natuurlijk wel eens stukjes van de oude Alien films voorbij zien komen, maar nooit helemaal afgekeken). Ik wist in eerste instantie niet eens dat het een Alien-film was... dat idee kreeg ik eigenlijk tijdens het kijken. Vooral de rustigere scenes en exploratie scenes vond ik om een of andere reden intrigerend ofzo.

Na Prometheus keek ik uit naar Alien: Covenant, maar die vond ik minder. Wel een leuke film op zich, maar het miste iets wat Prometheus wel had.

Inmiddels onlangs ook de originele Alien film gezien en ik snap dat ie destijds erg goed werd ontvangen. Special effects moeten in de tijd geweldig zijn geweest, maar ik denk dat ik em misschien te laat heb gezien.

Op de PS4 heb je ook het spel Alien: Isolation. Vond ik ook erg leuk.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.