- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest absurde film
Meest absurde film
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Ik moest nog denken aan een Oost-Europese film (jaren '60 à '70) die chronologisch geheel omgekeerd verteld wordt (o.i.d.), maar ik kan de titel zo even niet vinden...
-edit- gevonden: Happy End (1967).
Sukantara
-
- 95 berichten
- 102 stemmen
delicatessen heb ik toendertijd ook gezien en die is idd ook vrij apart en absurt.
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Frank Henenlotter kan er ook heel wat van. Inelkaargezette frankensteinachtige hoeren , moordende Siamese tweelingbroer, een ''worm'' die hersenen eet en een high gevoel geeft . 
Re-animator en From Beyond zijn ook soms vrij absurd.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Aaneenschakeling van losse scenes, maar ik heb er wel goed om kunnen lachen!
sabsabsab
-
- 647 berichten
- 52 stemmen
A Clockwork Orange en Mulholland Drive zijn absurde maar ook de mooiste films die ik gezien heb, verder...
Kunstzinnige films: Eraserhead, Inland Empire, The holy mountain, Santa Sangre, Eyes wide shut, Caligula,
Gestoorde films: A Serbian film, Natural born killers, Cannibal hollocaust, House of 1000 corpses, The 120 days of sodom, The human centipede(1&2)
Psychologische breinkrakers: Requiem for a dream, The shining, Lost highway, Enter the void, PI, Donnie Darko,
Absurde Comedy's: Fear and Loating in Las Vegas, American psycho, De Monty Pyton reeks, Army of Darkness, Guest house paradise
En zo zijn er nog wel meer, wel jammer dat er weinig gereageerd is op deze forum, ik vind het juist zo'n intressant onderwerp.
candymancandyman
-
- 290 berichten
- 2244 stemmen
Tokyo gore police
Brain dead
The human centipede
Martyrs
Nekromantic
Antichrist
The evil dead
Art of the devil
Ichi the killer
The toxic avenger
Machine girl
De saw reeks
Hellraiser (niet alle delen)
Inside
cucciolo
-
- 491 berichten
- 1100 stemmen
A Clockwork Orange en Mulholland Drive zijn absurde maar ook de mooiste films die ik gezien heb, verder...
Kunstzinnige films: Eraserhead, Inland Empire, The holy mountain, Santa Sangre, Eyes wide shut, Caligula,
Gestoorde films: A Serbian film, Natural born killers, Cannibal hollocaust, House of 1000 corpses, The 120 days of sodom, The human centipede(1&2)
Psychologische breinkrakers: Requiem for a dream, The shining, Lost highway, Enter the void, PI, Donnie Darko,
Absurde Comedy's: Fear and Loating in Las Vegas, American psycho, De Monty Pyton reeks, Army of Darkness, Guest house paradise
En zo zijn er nog wel meer, wel jammer dat er weinig gereageerd is op deze forum, ik vind het juist zo'n intressant onderwerp.
leuk lijstje 
alexander038
-
- 957 berichten
- 1295 stemmen
Deze kan ook wel aan dit topic toegevoegd worden: Paidia tou Diavolou, Ta (1975).
erniesam
-
- 182 berichten
- 104 stemmen
Ik neem aan dat we hier praten over speelfilms en geen experimentele films? Je zou anders het hele oevre van Brakhage of Deren op kunnen noemen. Speelfilms zijn uit een heel ander hout gesneden, natuurlijk.
Er zijn al een aantal absurde en erg mooie films opgenoemd. Zelf wil ik films van Peter Greenaway inbrengen. Ik heb lang niet alles van hem gezien, maar van de vier die ik heb gezien kan ik er op deze thread wel twee opnoemen die heel toepasselijk zijn:
The baby of Macon (1994) en The cook, the thief, his wife and her lover (1989)
Dievegge
-
- 3166 berichten
- 8191 stemmen
The Imaginarium of Dr. Parnassus
Being John Malkovich
Zelig
Our Relations