- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 10 drugsfilms
Top 10 drugsfilms
elias229
-
- 242 berichten
- 712 stemmen
ik zoek nieuwe en erg goede drugsfilms.
Liefst niet van die stomme leeghoofkomedie's !
(en pulp fiction en scarface worden niet beschouwd als drugsfilm)
mijn top 10:
1. city of god (is werkenlijk een drugsfilm)
2. Trainspotting
3. Requiem for a dream
4. Christiane F.
5. Blow
6. The salton Sea
7. Pusher
8. Fear and lothing in vegas.
9. Spun
10. Weirville
Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2386 stemmen
Zoals op 't site staat, staan sommige films om hun minste drugscène's maar er zullen waarschijnlijk een paar op staan die je aanspreken
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Check:
Ducktales (season 2-episode 33) - The Big Flub
daxclusive
-
- 2556 berichten
- 2199 stemmen
Drugstore Cowboy
Deuce Wild
Intoxicating
aris1988
-
- 15 berichten
- 354 stemmen
-penoza( is echt een drugs serie, onderwereld van Nederland) echt een aanrader
-naar de klote (film, oude film)
-thirteen (over drugs gebruik jongeren)
Fortune
-
- 4088 berichten
- 2536 stemmen
Human Traffic
The Basketball diaries
Trainspotting
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Traffik
Traffik (TV mini-series 1989) - IMDb
miniserie van 6 delen, 315 minuten, uit eind jaren 80, en was dan ook de voorloper van de amerikaanse film Traffic met Michael Douglas van 2000, dat prima was maar niet zo goed als Traffik
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
ik zoek nieuwe en erg goede drugsfilms.
Liefst niet van die stomme leeghoofkomedie's !
(en pulp fiction en scarface worden niet beschouwd als drugsfilm)
mijn top 10:
1. city of god (is werkenlijk een drugsfilm)
2. Trainspotting
3. Requiem for a dream
4. Christiane F.
5. Blow
6. The salton Sea
7. Pusher
8. Fear and lothing in vegas.
9. Spun
10. Weirville
Wat een onzin. Waarom is scarface geen drugsfilm en Cidade de deus of Blow wel? Enwaarom
Kom jezelf met F&L op de proppen als je geen domme leeghoofdkomedies wilt?
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ik snap dat hij duidelijk wil dat het echt een centraal thema is (Trainspotting, Blow...) Maar dan past City of God inderdaad net zo min in het rijtje als Scarface.
VanRippestein
-
- 1178 berichten
- 1052 stemmen
Los van de enigszins onsamenhangende definitie ontstaat hier toch langzamerhand een soort van lijst waar iedereen met een interesse in drugsfilms (in de breedste zin des woords) zijn hart kan ophalen toch?
Keep 'm coming
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Ik snap dat hij duidelijk wil dat het echt een centraal thema is (Trainspotting, Blow...) Maar dan past City of God inderdaad net zo min in het rijtje als Scarface.
Als Blow erin past hoort Scarface er ook in. Juist in City of God zijn drugs van minder prominent belang.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Up in Smoke
Cheech and Chongs Next Movie
Cheech and Chong's Nice Dreams
Cheech and Chong Still Smoking in Amsterdam
The Trip
I Drink Your Blood
Drs. DAJA
-
- 4344 berichten
- 4442 stemmen
Misschien moet er een verdeling gemaakt worden in "drugsfilms" over de handel/misdaad (Scarface, Blow) en over de gebruikers (Christian F., Trainspotting) 't zijn namelijk essentieel andere films.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
En dan zijn er ook nog films, die vooral onder invloed goed te genieten zijn.
200 Motels, Cheech & Chong, De Zeemeerman.
funnyhow
-
- 152 berichten
- 653 stemmen
ivanxtc
southwest 9 (beetje als human traffic)
the blackout
drugstore cowboy
alles naar de klote!
Nowhere (deze film is gewoon bizar )
boogie nights
studio 54
die in mijn opkomen ,die hier nog niet echt vermeld werden
daxclusive
-
- 2556 berichten
- 2199 stemmen
1. Studio 54
2. Intoxicating
3. El Padrino
4. Deuces Wild
5. Drugstore Cowboy
Roust
-
- 20 berichten
- 0 stemmen
1.requiem for a dream
2.fear and loathing in las vegas
3.trainspotting
4.spun
5.blow
6.the basketball diaries
7.pusher
8.traffic
9.shrooms
10.how high
funnyhow
-
- 152 berichten
- 653 stemmen
inderdaad de pusher trilogy met voorkeur de laatste 2 ... altijd moeilijk te kiezen welke ik de beste vind
lecks-almelo
-
- 75 berichten
- 0 stemmen
geen idee of dit is wat je zoekt, maar The 51st State is zeker aan te raden.
lecks-almelo
-
- 75 berichten
- 0 stemmen
En kijk DIT forum is door, lang niet alle films zullen alleen over drugs gaan maar je zult er zeker wat uit kunnen halen.
candymancandyman
-
- 290 berichten
- 2079 stemmen
mijn top drugsfilms (iets meer dan 10)
01-trainspotting
02-requiem for a dream
03-the doors
04-pulp fiction
05-cheese and chong's next movie
06-christiane f
07-the salton sea
08-spun
09-bad lieutanant
10-rock n'rolla
11-drugstore cowboy
12-blow
13-fear and loathing in las vegas
14-the acid house
15-naked lunch
16-24 hour party people
17-altered states
18-the basketball diaries
19-rush
20-enter the void
Stefan_21
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik heb hier ook nog een lijst gevonden met films over drugs
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13429 berichten
- 1202 stemmen