- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
er zullen er vast ook veel zijn, maar er zijn er dus ook veel mensen die het geen goede film vinden. Zoals ik. 
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen

Ik had hem daarom ook een 1,5* gegeven 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen

Mee eens!
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
prima, maar de manier hoe ze in beeld brengen dat het schip zinkt is al meer dan 0,5* waard. 
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Dan is hetje goed recht de film idd een lager cijfer te geven.. maar 0,5 is het slechtste van het slechtste.. en dat is de titanic gewoon niet.. heeft niks met een kwestie van smaak temaken.. die film heeft niet voor niks een naam die iedereen kent.. en zowiezo als je titanic gaat kijken kanje verwachten dat de film op het einde na erg zoetsappig is..
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
maar 0,5 is het slechtste van het slechtste.. en dat is de titanic gewoon niet..
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Zelf american pie 6 nog niet gezien.. maar de eerste 3 delen vond ik zeker vermakelijk.. er zijn ook mensen die the shawshank redemption niks vinden.. moeten ze die dan gelijk maar een 0,5 geven?
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Wel als ze het zo slecht vinden, dat het een 0,5* waard is.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Er zijn toch meer dingen die schitterend zijn aan deze film.
Ander voorbeeld: Soldier blue, een oude film, waar ik veel verwachtingen van had, viel me best zwaar tegen, toch gaf ik deze nog een 2.5 sterren. Niet gebuisd dus! Waarom? Omdat ik rekening hield met het jaartal, omdat de laatste scene wel sterk was, omdat het verhaal nog best meeviel, etc...
Snap je?
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Alleen al om de acteerprestaties van de hoofdrolspeler(s) zou men minstens 1.5 sterren moeten geven in SR. 
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Alleen het acteer niveau en de locatie van de film zijn al minimaal 2 sterren waard.. het is gewoon niet redelijk die film aftedoen als *crap*
Seven viel mij ook behoorlijk tegen.. toch heb ikdie film een 3,5 gegeven omdat ik de film niet slecht vond.. maar ookweer nietzo goed om zo hoge plek in de top 250 te hebben..
OlafK
-
- 955 berichten
- 1820 stemmen
In het verlengde van wat Mescaline al duidelijk maakt:
je moet een film beoordelen zoals jij de film zíet en niet omdat het een zogenaamde 'grote' naam is een hoge beoordeling geven.
Buiten dat vind ik dat personen die abnormaal stemgedrag vertonen en reacties als: 'prul 0,5*' verwijderd moeten worden.
Een uitgebreide review maken, doe ik ook niet(respect trouwens voor de mensen die dat wel doen!), maar je mening onderbouwen met een beoorderling van de acteerprestaties, het verhaal, de special-effects en eventueel je eigen beleving, kan geen kwaad.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12872 stemmen
Alleen het acteer niveau en de locatie van de film zijn al minimaal 2 sterren waard..
Even kwijt of het nu over Titanic of Shawshank gaat, maar in beide films is het acteerniveau niet noemenswaardig, en sterren uitdelen voor locaties is al helemaal maf.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Waarom zou dat maf zijn..? Acteer niveau is in Shawshank toch zeker wel erg sterk.. en de locatie zorgt ook gelijk voor de sfeer.. dusjaa.. het is zeker belangrijk welke locatie het op wordt genomen.. 
De locatie waar Psycho opgenomen is is ooknietvoor niks zo beroemd geworden.. 
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Even kwijt of het nu over Titanic of Shawshank gaat, maar in beide films is het acteerniveau niet noemenswaardig, en sterren uitdelen voor locaties is al helemaal maf.
In Shawshank zijn de acteerprestaties subliem!
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12872 stemmen
Ik vind het acteerniveau in Shawshank niet opvallend genoeg om er punten aan kwijt te kunnen. En ik vind het veel belangrijker hoe een locatie in beeld wordt gebracht dan de locatie zelf. Zo kan je punten gaan toekennen aan de snit van het hoofdpersonage ook.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het acteerniveau in Shawshank niet opvallend genoeg om er punten aan kwijt te kunnen. En ik vind het veel belangrijker hoe een locatie in beeld wordt gebracht dan de locatie zelf. Zo kan je punten gaan toekennen aan de snit van het hoofdpersonage ook.
Waar ik op let:
- verhaal
- acteerprestaties
- is het origineel?
- spanning
- locaties, het "zicht"
- ...
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Precies lad en als zowiezo al 1 van die dingen in jou lijstje wordt waargemaakt is 1 ster niet teveel gevraagt toch..? 
En nogmaals. Locaties zijn wel erg belangrijk.. het schept de basis van een film.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12872 stemmen
Tja, ik let op hele andere dingen. En als daar niet aan voldaan wordt dat krijg de film lekker 0.5*
Moet je alleen wel begrijpen dat niet iedere persoon dezelfde criteria hanteert om een film goed te vinden.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Alleen het acteer niveau en de locatie van de film zijn al minimaal 2 sterren waard.. het is gewoon niet redelijk die film aftedoen als *crap*.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Jaa ok knisper.. maar films als the Shawshank staan niet voor niks zo hoog.. als hetje smaak niet is dat kan heel goed.. maar de acteurs kan je gewoon niet slecht noemen.. kijk ik hou niet van frans bauer maar dat wilt nietzeggen dat hij niet kan zingen.. het staat me alleen niet aan..
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
maar de acteurs kan je gewoon niet slecht noemen..
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Misschien zijn hetwel de rollen die ze spelen die jou niet aanstaan..? 
Als het personage wat ze spelen jou kan irriteren hebben ze het personage toch goed neer gezet of nietdan?! hahaha 
Baksteen
-
- 720 berichten
- 748 stemmen
Tja, ik let op hele andere dingen. En als daar niet aan voldaan wordt dat krijg de film lekker 0.5*
Moet je alleen wel begrijpen dat niet iedere persoon dezelfde criteria hanteert om een film goed te vinden.
Dan zeggen de gemiddeldes ook niet echt veel meer als iedereen andere criteria hanteert
. Ik geef zelfs een film als Amores Perros 2* voor de moeite en omdat het toch wel wat mooie stukjes locatie etc. bevat. Daarbij kan ik enigzins wel inzien dat andere mensen de film wel goed vinden maar eigenlijk vond ik zelf de film gewoon harstikke bout.
Ik snap ook niet dat mensen bijv. meer films op 0.5* hebben staan dan op 1.0*, 1.5* en 2.0*. Dit moeten gewoon "negatieve" kijkers zijn die door elk positief puntje heen kijken en alleen naar nog meer negatieve punten zoeken om de film vervolgens als helemaal bout te bestempelen.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12872 stemmen
Dan zeggen de gemiddeldes ook niet echt veel meer als iedereen andere criteria hanteert
.
Daar heb je een erg goed punt, ik stel voor dat iedereen vanaf nu mijn criteria hanteert.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Acteerprestaties hebben niks bij iemand zijn stem of uiterlijk te maken!
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Daar heb je een erg goed punt, ik stel voor dat iedereen vanaf nu mijn criteria hanteert.
Hopelijk niet!
Films als "V for Vendetta" een 0,5 geven vind ik eigenlijk om mee te lachen, met alle respect...
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Ik heb overigens ook soms wel gelachen om nieuw American Pie deel maar maximaal geef ik dan 3, 3,5*. Een voldoende, soms een prima voldoende maar niet meer dan dat. Dat verdienen zulke films toch echt niet lijkt me.

Wat een discussie, ik krijg bij sommigen een beetje de indruk dat ze met kladblok voor de tv gaan zitten en aanstrepen wat goed is en wat slecht! Zoals Knisper al zei: film is geen rekensommetje, geen 'laat-ik-eens-aardig-zijn-want-ze-bedoelen-het-goed'; film is emotie en beleving en gevoel. Ik vind het hypocriet om een film waarbij je je een ongeluk verveelde een goed punt te geven omdat die film het niet verdient slecht beoordeeld te worden 
.
Dan is hetje goed recht de film idd een lager cijfer te geven.. maar 0,5 is het slechtste van het slechtste.. en dat is de titanic gewoon niet..
No offence, maar sommigen denken wat dictatoriaal hier
Laat mensen lekker hun film kijken en beleven en stemmen wat ze willen. Ik vind Pirates of the Caribbean 3 geniaal en geef de film 4,5*, terwijl de critici in de rij staan om de film af te zeiken op slecht verhaal en weet ik wat. Ontneemt mij dat het recht de film 4,5* te geven?
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen

Wat een discussie, ik krijg bij sommigen een beetje de indruk dat ze met kladblok voor de tv gaan zitten en aanstrepen wat goed is en wat slecht! Zoals Knisper al zei: film is geen rekensommetje, geen 'laat-ik-eens-aardig-zijn-want-ze-bedoelen-het-goed'; film is emotie en beleving en gevoel. Ik vind het hypocriet om een film waarbij je je een ongeluk verveelde een goed punt te geven omdat die film het niet verdient slecht beoordeeld te worden 
No offence, maar sommigen denken wat dictatoriaal hier
Laat mensen lekker hun film kijken en beleven en stemmen wat ze willen. Ik vind Pirates of the Caribbean 3 geniaal en geef de film 4,5*, terwijl de critici in de rij staan om de film af te zeiken op slecht verhaal en weet ik wat. Ontneemt mij dat het recht de film 4,5* te geven?
1: En ik vind het juist hypocriet om een film als pakweg the Godfather een halve ster te geven. Dat heeft niet te maken met "dictoriaal gedoe", dat is gewoon realisme. Ofwel mag je liefst met sterke argumenten afkomen.
2: Jaartal geen belang? Ok, ik ga de volgende keer bij een film van pakweg 1976 een 0,5 ster geven omdat de special effects vies slecht zijn...Neen dus!
3: Smaak is alles zeg je? Dan vind ik alle films met Jennifer Love Hewitt goed want zij is gewoon prachtig om te zien...Neen dus!
4: Het gaat niet om het verbieden van slechte cijfers op slechte films, het gaat over de "halve *-stemmen" op een klassieker als de Titanic bv. die dan amper of geen argumentatie hebben...Voorbeeldje: "Ik zie DiCaprio niet graag spelen dus geef ik een 0,5 ster, ondanks die schitterende scene dat de boot zinkt..."