- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
1: En ik vind het juist hypocriet om een film als pakweg the Godfather een halve ster te geven. Dat heeft niet te maken met "dictoriaal gedoe", dat is gewoon realisme. Ofwel mag je liefst met sterke argumenten afkomen.

Sorry hoor, maar iemand verbieden een bepaalde film een bepaalde waardering te geven vind ik dictatoriaal, en het druist tegen het hele idee achter de site in.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen

Sorry hoor, maar iemand verbieden een bepaalde film een bepaalde waardering te geven vind ik dictatoriaal, en het druist tegen het hele idee achter de site in.
Kijk, die zal een welles-nietes spelletje blijven worden denk ik. Voor mij persoonlijk is zelfs een 3 te weinig voor bv. een pareltje als the Godfather.
En u laatste voorbeelden geven mij juist gelijk...
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
1: En ik vind het juist hypocriet om een film als pakweg the Godfather een halve ster te geven. Dat heeft niet te maken met "dictoriaal gedoe", dat is gewoon realisme. Ofwel mag je liefst met sterke argumenten afkomen.
Ooit van subjectieve filmbeleving gehoord? Aan een hoop ja-knikkers hebben we niks op MM.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Kijk, die zal een welles-nietes spelletje blijven worden denk ik. Voor mij persoonlijk is zelfs een 3 te weinig voor bv. een pareltje als the Godfather.
En u laatste voorbeelden geven mij juist gelijk...
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Dan zeggen de gemiddeldes ook niet echt veel meer als iedereen andere criteria hanteert
. Ik geef zelfs een film als Amores Perros 2* voor de moeite en omdat het toch wel wat mooie stukjes locatie etc. bevat. Daarbij kan ik enigzins wel inzien dat andere mensen de film wel goed vinden maar eigenlijk vond ik zelf de film gewoon harstikke bout.
Ik snap ook niet dat mensen bijv. meer films op 0.5* hebben staan dan op 1.0*, 1.5* en 2.0*. Dit moeten gewoon "negatieve" kijkers zijn die door elk positief puntje heen kijken en alleen naar nog meer negatieve punten zoeken om de film vervolgens als helemaal bout te bestempelen.
Dit is een mening waar ik me helemaal bij neer kan leggen.. de meeste films hebben idd wel stukjes die vermakelijk kunnen zijn.. 
En moet ook lad gelijk geven.. heb the godfather nog niet gezien maar 0,5 zou ikdie film zeker never nooit geven..
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
En moet ook lad gelijk geven.. heb the godfather nog niet gezien maar 0,5 zou ikdie film zeker never nooit geen geven..
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Nee zo wil ikdat niet noemen.. maar the godfather is niet voor niks een klassieker.. heb nog geen 0,5 sterren uitgedeeld en dat gaat denkik ookniet gebeuren bij die film.. maargoed.. denk dat we niet echt op iets uitkomen waar we het allemaal over eens kunnen zijn..
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Ooit van subjectieve filmbeleving gehoord? Aan een hoop ja-knikkers hebben we niks op MM.
Noem 1 ding dat slecht is aan the Godfather...
Ik een ja-knikker...Inderdaad ja...Zucht...
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Geen argumenten...Kom op, u bent diegene die de mijne verdraait...(en daarin geeft u mij in andere woorden gelijk in...)
Maar kom, ik denk dat ik het bij deze laat zijn hier...0,5* en 5* geef je normaal zelden, maar bon, blijkbaar zijn sommigen het daar blijkbaar niet mee eens.
Een goede avond nog...
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Haha, dat is het net, aan the godfather kan je niet zo'n hekel hebben, op enkele uitzonderlijke individuen na... 
Echt waar, noem 1 slecht "iets" aan the Godfather...
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Maargoed.. er zijn ook zat onbekende users op MM die bijna alleen maar 5,0 en 0,5 uitdelen.. die mensen moeten ze gewoon verbannen..
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Haha, dat is het net, aan the godfather kan je niet zo'n hekel hebben
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Geen argumenten...Kom op, u bent diegene die de mijne verdraait...(en daarin geeft u mij in andere woorden gelijk in...)
Leuke manier om een discussie te beïndigen!
Echt waar, noem 1 slecht "iets" aan the Godfather...
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
uhu, ik kan me altijd prima voorstellen dat bepaalde groepen mensen een bepaalde film niet leuk vinden. Bij The Godfather bijv. meisjes van 14-18..maar ook hier zijn uitzonderingen etc.. dus kun je nooit (groepen) mensen over éen kant scheren.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
uhu, ik kan me altijd prima voorstellen dat bepaalde groepen mensen een bepaalde film niet leuk vinden. Bij The Godfather bijv. meisjes van 14-18..maar ook hier zijn uitzonderingen etc.. dus kun je nooit (groepen) mensen over éen kant scheren.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
The godfather lijktme idd geen film voor de meeste meisjes nee.. maar als een filmje niet aanstaat zetje die toch ook niet op..?
Mooie aan moviemeter is dat we op elkaars meningen kunnen inpraten en zo iemand ook de goede kanten van een film kunnen uitleggen..
Maargoed Serpico denk niet dathet een discussie is die met een zinnig antwoord gaat komen.. jij staat voor jou mening en ik moet lad weer wat meer gelijk geven..
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
The godfather lijktme idd geen film voor de meeste meisjes nee.. maar als een filmje niet aanstaat zetje die toch ook niet op..?
Misschien zie je hem toevallig, of misschien is er niks anders te zien dan die film. 
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Mooie aan moviemeter is dat we op elkaars meningen kunnen inpraten en zo iemand ook de goede kanten van een film kunnen uitleggen..
Maargoed Serpico denk niet dathet een discussie is die met een zinnig antwoord gaat komen.. jij staat voor jou mening en ik moet lad weer wat meer gelijk geven..
Rest my case.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Nogmaals een film kan je best een minder cijfer geven als je het minder vind.. maar 0,5 geef je toch maar aan weinig films..?
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Nogmaals een film kan je best een minder cijfer geven als je het minder vind.. maar 0,5 geef je toch maar aan weinig films..?
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Je hebt het recht wel.. maar zouje dan nooit begrijpen 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Noem 1 ding dat slecht is aan the Godfather...
Ik een ja-knikker...Inderdaad ja...Zucht...
Ik zeg niet dat jij een ja-knikker bent. Ik vind het leuk voor jou dat jij The Godfather goed vindt! Maar leer aub begrijpen dat niet iedereen jouw mening deelt. Het is redelijk kortzichtig, elitair en autoritair om ervan uit te gaan dat jouw mening de standaard is en alles wat daar van afwijkt als abnormaal te bestempelen. Met ja-knikkers bedoel ik gewoon dat het spijtig zou zijn als iedereen The Godfather op een eerste plaats in z'n top 10 heeft staan. Je mag hem zeker goed vinden, maar laat anderen ook de kans om hem slecht te vinden. Da's empathie, weet je wel? Diversiteit is net wat deze site zo leuk maakt.
Wat ik slecht/goed vind aan The Godfather doet hier verder niet ter zake...
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
En nogmaals. Locaties zijn wel erg belangrijk.. het schept de basis van een film.
Wat jij nu beweert is precies hetzelfde als "The Godfather" een goede film vinden omdat Marlon Brando er in meespeelt. Neen, hoe Marlon Brando acteert, hoe Marlon Brando en de locaties in beeld worden gemaakt, dat maakt de film. Een goede filmmaker kan van een lelijke locatie iets moois maken en een slechte filmmaker kan van een mooie locatie iets lelijks maken. Wat jij dus beweert gaat dus echt niet op.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Tuurlijk ligt het ook aan de film maker hoe het in beeld wordt gebracht.. maar een film maker moet toch ook een leuke locatie weten..? zoals Shawshank.. waarschijnlijk gewoon in een echte gevangenis opgenomen.. en dus straalt het de sfeer ook uit
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Leuke manier om een discussie te beïndigen!
Inderdaad, een 0,5 ster geven en met goede argumenten aankomen is goed vind ik. Een 0,5 ster geven en afkomen met " ik kan Morgan Freeman 'zijne kop' niet zijn..." is gewoon 'scheef.' Inderdaad, dat is gevoel, maar daardoor kun je toch moeilijk een hele film slecht noemen.
Dat vind ik ervan.
PS: Volgens mij draaide je mijn argumenten ivm. uiterlijk ( JLH) om... 
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Ik zeg niet dat jij een ja-knikker bent. Ik vind het leuk voor jou dat jij The Godfather goed vindt! Maar leer aub begrijpen dat niet iedereen jouw mening deelt. Het is redelijk kortzichtig, elitair en autoritair om ervan uit te gaan dat jouw mening de standaard is en alles wat daar van afwijkt als abnormaal te bestempelen. Met ja-knikkers bedoel ik gewoon dat het spijtig zou zijn als iedereen The Godfather op een eerste plaats in z'n top 10 heeft staan. Je mag hem zeker goed vinden, maar laat anderen ook de kans om hem slecht te vinden. Da's empathie, weet je wel? Diversiteit is net wat deze site zo leuk maakt.
Wat ik slecht/goed vind aan The Godfather doet hier verder niet ter zake...
Mooi gezegd en nogmaals, mensen mogen The Godfather een halve ster geven, maar ik en anderen hadden het toch wel redelijk duidelijk over de stemmen van 0,5 sterren om het gemiddelde omlaag te halen...
Als morgen iemand afkomt en zegt dat the Godfather niet goed is omdat hij bv. Al Pacino niet graag ziet acteren, dan kan ik dat begrijpen. Maar als dan bv. een zij tegen mij zegt "ik vind die slecht want die ene kerel was lelijk..." dan kan ik dat niet begrijpen neen.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Precies Lad.. en als de acteur je al niet aanstaat dan kijkje zo film toch minder snel lijkt me..?
En ikbedoel met die 0,5 niet de mensen die dat soms eens doen.. maar de mensen die alleen maar 5,0 en 0,5 kunnen uitdelen..
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Inderdaad, een 0,5 ster geven en met goede argumenten aankomen is goed vind ik. Een 0,5 ster geven en afkomen met " ik kan Morgan Freeman 'zijne kop' niet zijn..." is gewoon 'scheef.' Inderdaad, dat is gevoel, maar daardoor kun je toch moeilijk een hele film slecht noemen.
Dat vind ik ervan.
PS: Volgens mij draaide je mijn argumenten ivm. uiterlijk ( JLH) om... 
Ik was een beetje moe gister ...Ok daarmee ben ik het eens. Je moet wel redelijke argumenten hebben anders doet je mening weinig ter zake, zolang je er maar voor open staat dat sommigen een volgens jou absoluut meesterwerk verschrikkelijk kunnen vinden, en dat dat hun goed recht is. Maar ik begin mezelf een beetje te herhalen.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Ik was een beetje moe gister ...Ok daarmee ben ik het eens. Je moet wel redelijke argumenten hebben anders doet je mening weinig ter zake, zolang je er maar voor open staat dat sommigen een volgens jou absoluut meesterwerk verschrikkelijk kunnen vinden, en dat dat hun goed recht is. Maar ik begin mezelf een beetje te herhalen.
Pas de problème.
We hebben allemaal onze eigen mening en dat is goed, zolang dat elkaar in evenwicht houdt is het goed... 
TheKey
-
- 10 berichten
- 15 stemmen
In De Site > Algemeen > De Top100 Lijsten:
Ik vind dat er een nieuwe top 100 lijst categorie moet komen.
Doordat deze site intensief gebruikt wordt en er vele films beoordeeld zijn, blijven de lijsten hetzelfde. Films als Pulp Fiction (overigens een top film) zal altijd blijven staan of misschien langzaam ophoog of omlaag kruipen.
Is het niet mogelijk om een top 50 maandlijst te maken waar alle nieuwe, actuele, recente films opstaan, zodat we kunnen kijken welke films het beste score in ''deze'' maand. Dan worden de nieuwe films ook eerlijk beoordeeld en vallen ze niet in het niets bij bv. Pulp Fiction. Door deze categorie krijg je een eerlijk en overzichtelijk beeld over de nieuwe films en weet je wat je wel en niet moet kijken. Who's in Favour!!!