- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
M.Goodkat
-
- 1290 berichten
- 1463 stemmen
Zelf heb ik TSR en echt geweldig is die niet vind ik hoor, het is geen slechte film maar om nu WAUW! te roepen, dat niet echt.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Nou ja, ik snap 't probleem niet echt hoor. Ten eerste zet ik heus geen lijstje bij alle film-series die ik tof vind en ten tweede legt men in een willekeurige reactie ook soms uit waarom de desbetreffende film slechter was als diens prequels. Een lijstje met de volgorde van goed naar slecht mag dan weer niet? En ik geef al aan bij diverse films hoe ik ze vind en op wat voor vlakken ze falen of juist slagen. Je neemt het wel erg serieus alsof zo'n lijstje een doorn in 't oog is. En waarom is een lijstje eigenlijk duf of een dooddoener? Waar een mens zich aan kan ergeren zeg
.
Ik zie hier nog geen andere lijstje dus dat zal wel loslopen.
Voor zover ik weet alleen jij niet 
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
Ik zie hier nog geen andere lijstje dus dat zal wel loslopen.
Die zijn dan ook naar een forum verplaatst door de moderators. En dat heeft dan weer te maken met..
Voor zover ik weet alleen jij niet 
Dus ben ik niet de enige. Ook op te maken uit een bericht hiervoor van Max en Joep.
En waarom ik lijstjes maken duf vind? Dat doet me denken aan meisjes uit groep 6, die lijstjes maken, met de leukste jongens van de klas. Niks mis mee, bij meisjes uit groep 6 tenminste.
En een dooddoener vind ik het, omdat het een niet beargumenteerde mening over een film geeft. Er is niks tegen in te brengen, behalve een ander lijstje. Een regelrechte dooddoener dus. (De discussie slaat dood.)
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Drie keer raden wie hier achter zit...(niet Max & Joep dus)
..zucht.
Nou, sorry hoor maar dat vind ik nogal een duffe opmerking. Jij hebt niks met lijstjes....jouw mening natuurlijk. Maar dram er niet zo over door alsof elk persoon die het in z'n hoofd haalt om een lijstje te maken bij jouw op het matje moet komen. Ik vind het een beetje kinderachtig dat je daar als een soort politieagentje bij gaat staan en duidelijk probeert te maken hoe onvolwassen het schijnbaar is om een lijst te maken van je favorite delen in de desbetreffende serie. Op IMDB staan ook diverse voorbeelden bij film-series en ik ga er niet vanuit dat de leden daar allemaal meisjes zijn uit groep 8.
Dit is geen IMDB natuurlijk maar mijn punt is is dat jouw opmerking werkelijk nergens op slaat. En jij hebt er wel erg veel moeite mee zo te zien. Any way, laten we maar stoppen want je gaat er een beetje te serieus mee door zo. Een onschuldig lijstje dat eindigt in een nutteloze discussie. En dat maakt deze discussie nog meer off-topic dan dat ene lullige lijstje. Ik maak hier geen woorden meer aan vuil. Als je er geen vrede me kunt hebben moet je maar een berichtje naar de moderator sturen. Misschien dat hun het lijstje alsnog weg kunnen halen. Dan slaap jij er weer beter om.
PS: Wel vreemd dat je de top-10 hebt ingevuld. Of heb je dat laten doen door een meisje uit groep 8?
Any way: Ik hoop dat Kim Henkel nog aan de slag gaat met z'n eigen deel van The Texas Chainsaw Massacre. Een deel die lost staat van de remake en The Beginning en in deze tijd afspeelt. Hopelijk wordt het geen tweede Next Generation (dit omdat Henkel niet zo erg veel van horror houdt).
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
Eerst vraag je om verduidelijking, die geef ik en dan dram ik door. Sterker nog, je stelt mijn argumentatie ook nog eens ter discussie, terwijl ik alleen maar antwoord gaf op jouw vraag.
Je hebt het over offtopic en dan ga je, behalve hier, ook nog eens op de discussie over The Village verder met met woorden vuil maken aan lijstjes. Het zit jou, blijkbaar hoger dan mij. Je gebruikt overigens veel woorden, voor iemand die er geen woorden meer aan vuil maakt.
En mijn top 10 voer ik volgens mij niet aan als discussiepunt. Ik heb nergens een bericht geplaatst met dit is mijn top 10 en dan vervolgens mijn top 10 geplaatst. Deze top is overigens ook maar een momentopname, dat is ook meteen wat ik op lijsten (zelfs op mijn éigen top 10) tegen heb. Maar goed, weer genoeg gelachen...
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Eerst vraag je om verduidelijking, die geef ik en dan dram ik door. Sterker nog, je stelt mijn argumentatie ook nog eens ter discussie, terwijl ik alleen maar antwoord gaf op jouw vraag.
Je hebt het over offtopic en dan ga je, behalve hier, ook nog eens op de discussie over The Village verder met met woorden vuil maken aan lijstjes. Het zit jou, blijkbaar hoger dan mij. Je gebruikt overigens veel woorden, voor iemand die er geen woorden meer aan vuil maakt.
En mijn top 10 voer ik volgens mij niet aan als discussiepunt. Ik heb nergens een bericht geplaatst met dit is mijn top 10 en dan vervolgens mijn top 10 geplaatst. Deze top is overigens ook maar een momentopname, dat is ook meteen wat ik op lijsten (zelfs op mijn éigen top 10) tegen heb. Maar goed, weer genoeg gelachen...
Als ik netjes vraag aan jouw waarom je iets tegen lijstjes hebt dan verwacht ik geen antwoorden als: 'Doet me denken aan meisjes van groep 8..etc'. En je hebt mijn bericht niet eens goed gelezen want nergens vind ik een antwoord terug waarin staat WAAROM je perse iemand moet duidelijk maken dat je niks met lijsten hebt. En toen ik zei: 'geen woorden meer over vuil maken..', dat was dus later in het bericht. Op dat moment dacht ik: Ik probeer er een punt achter te zetten want dit is een gebed zonder einde.
En nu ben ik weer geneigd om te reageren omdat ik nog steeds niet snap WAAROM. Niet waarom je iets tegen lijstjes hebt maar waarom je dat aan mensen moet duidelijk maken dat je er iets tegen hebt. Wat is daar het belang van? Vind je dat noodzakelijk om op een forum waar gediscuseerd word over 'films' zelf even duidelijk te maken dat je iets tegen lijstjes hebt? Net als dat ik tegen iemand ga zeggen: 'Gebruik eens wat meer hoofdletters want anders moet ik steeds denken aan de basisschool'. Of: 'Oh kijk, weer iemand die een nummer voor elke alinea zet. Dat zit me echt dwars hoor!'.
Snap je nou hoe onbenullig dit klinkt en hoe storend het kan zijn voor een persoon die gewoon een reactie plaatst bij een film met toevallig....een lijstje. Ik heb niks tegen jouw maar jij kunt het absoluut niet hebben als een persoon hier op Moviemeter een lijstje neer kwakt met zijn of haar favorite films. Laat de mensen gewoon hun gang gaan man! Als ik dat leuk vind om hier (of zonodig in een speciaal topic) een lijst weer te geven dan moet ik dat toch zelf weten. We kunnen ook gewoon discuseren over films in plaats van dit soort onbenulligheden.
En de reactie bij The Village was meer als een sarcastische opmerking bedoeld en ook dat neem je ook weer erg serieus. Dat is ook weer te zien aan het feit dat het 'lijstje' is verwijderd. 1-0 voor jouw! Gefeliciteerd!! Kinderachtig ventje, heb je nou je zin? Als ik jouw tegenkom moet ik denken aan jongens uit groep 8: 'Oh meester! Hij heeft een lijstje gemaakt! Dat mag toch niet?'.
Baksteen
-
- 720 berichten
- 748 stemmen
Als één van de moderators het vermoeden heeft dat je valsspeelt, zal hier iets van gezegd worden in het forum. Reageer je hier niet op, of geef je geen overtuigende reactie, zullen al je stemmen en berichten verwijderd worden. Onder valsspelen wordt verstaan: Extreem hoog of laag stemmen om de resultaten te beïnvloeden. Extreem hoog of laag stemmen met als doel je favoriete film hoger te krijgen in de top 100. Extra users aanmaken om je mening beter door te drukken, enzovoort. We hebben het allemaal al eens gezien, en het kost ons een stuk minder moeite om je stemmen te verwijderen dan dat het jou kost om ze te plaatsen: bespaar je de moeite dus. Verdenk je iemand anders van valsspelen, laat het dan even via een privé bericht aan één van de moderatoren weten: wel zo netjes ten opzichte van die persoon mocht er geen fraude in het spel zijn.
Is deze regel nog steeds van toepassing?.. 
OlafK
-
- 955 berichten
- 1827 stemmen
Zijn er nu echt serieus mensen die op bepaalde films hoger en andere weer lager stemmen om zo de top 250 te beïnvloeden?
Dat lijkt me toch sterk... Ik gebruik Moviemeter om te lezen en mee te praten over films en vooral om mijn éigen lijstje bij te houden. Zo weet ik nog wat ik gezien heb
!
Het zou wel van zeer infantiel gedrag getuigen als mensen 0,5 en 5,0 stemmen alleen maar op invloed uit te oefenen op de top 250 lijst.
In mijn ogen is de top 250 lijst vooral bedoeld als aanmoediging; deze films moet je kijken! regelmatig pik ik er een film uit die ik nog niet gezien heb om zo ook mijn eigen filmkennis op te krikken.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Vind ook dat je vaak ziet dat mensen tesnel 5 sterren geven.. of tesnel 0,5.. heb nog nooit een film 0,5 gegeven omdat er altijd wel iets is in een film wat je redelijk vind..
5 sterren heb ik de eerste 5 in mijn top 10 gegeven.. maar geef echt niet zomaar een 5 om een film hoger te krijgen.. vind dat die mensen met die 0,5 en met veel 5,0 gewoon verbannen moeten worden..want een echte film kenner geeft niet 0,5 omdat de film een beetje tegenviel.. denk vastwel dat er meer users zijn die hetzelfde denken..
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Als de film "een beetje" tegenviel is er volgens mij niemand die 0.5* geeft. Als het gaapverwekkende rukfilm was zie ik niet in waarom een "echte filmkenner" geen 0.5* mag uitdelen.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat ik nog nooit hier een 0.5 heb gegeven. Ik snap het niet dat ik soms 0.5 ster zie staan bij films gelijk bv. LOTR, alleen al voor de special effects geef je een ster al. Enzovoort...

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Eens. Ik zie helaas te veel users die met 0,5* en 5* smijten. Ik geef 0,5* alleen als de film hemeltergend slecht is, dat ik ervan baal die tijd aan die ellende te hebben besteed. En 5* deel ik nauwelijks tot nooit, alleen als het echt een (bijna) perfect meesterwerk is die me nog dagen, weken zal herinneren. Van beide cijfers zijn niet zo veel films lijkt me. American Pie 6 een 5* geven of Titanic een 0,5* geven vind ik nogal bespottelijk, om een voorbeeld te noemen die sommigen doen. Ik heb overigens bij de echte bagger geen moeite hem grandioos de grond in te boren. Een film krijgt wat hij verdiend.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Zijn er nu echt serieus mensen die op bepaalde films hoger en andere weer lager stemmen om zo de top 250 te beïnvloeden? Dat lijkt me toch sterk... [...]Het zou wel van zeer infantiel gedrag getuigen als mensen 0,5 en 5,0 stemmen alleen maar op invloed uit te oefenen op de top 250 lijst.
Sterker nog er zijn er een heleboel die dat doen. Volgens mij is de helft van de 0.5* en 5.0* bij zowel The Godfather als ShawshankRedemeption flauwekul. Maar goed ik zou me er niet druk om maken. Gebruik de site waarvoor je m zelf wilt gebruiken. Maar te denken dat het niet bestaat is toch wel een tikkie naïef.
Daarnaast wordt er met zeer grote regelmaat 0.5* gegeven bij films in de Tiplijst door mensen waarvan wel duideljk is dat ze de film niet (geheel) gezien zullen hebben.
Vind ook dat je vaak ziet dat mensen tesnel 5 sterren geven.. of tesnel 0,5.. heb nog nooit een film 0,5 gegeven omdat er altijd wel iets is in een film wat je redelijk vind..
5 sterren heb ik de eerste 5 in mijn top 10 gegeven.. maar geef echt niet zomaar een 5 om een film hoger te krijgen.. vind dat die mensen met die 0,5 en met veel 5,0 gewoon verbannen moeten worden..want een echte film kenner geeft niet 0,5 omdat de film een beetje tegenviel.. denk vastwel dat er meer users zijn die hetzelfde denken..
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Tuurlijk zijn er films bij die 0,5 verdienen.. maar de films die ik gezien heb waren natuurlijk ook allemaal niet even goed.. maar veel ruk films hebben of wel redelijke special effects redelijke acteurs een redelijk verhaal of een leuk idee.. voor die dingen geef ik minimaal al een ster.. omdat het toch leuk geprobeerd is..
En zoals Ajax&Litmanen1 al zegt.. teveel users delen 0,5 en 5,0 veel tesnel uit.. dat een film als american pie nietje smaak is tot daar aan toe.. maar een 0,5 verdiend die film toch zeker niet..
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
AP. is nou net zo'n film die je afschuwelijk kan vinden omdat humor sterk afhankelijk is van je smaak.
Matig voorbeeld.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
AP. is nou net zo'n film die je afschuwelijk kan vinden omdat humor sterk afhankelijk is van je smaak.
Matig voorbeeld.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik bedoelde het juist andersom 
Een film als American Pie 6 is commerciele troep zonder meerwaarde. Hoe kan je zoiets 5* geven? Dan lees ik iets als ''Ik heb me dood gelachen, haha. 5*''
Kom op zeg....
Zoals ik ook mensen prachtige films als Titanic een 0,5* heb zien geven. Je kan het te klef of romantisch vinden, maar zelfs een niet kenner ziet hoeveel kwaliteit, detail en mooie dingen deze film kent. Zoiets geef je geen 0,5* = totale crap, zonde dat men ooit eraan heeft gedacht dit te maken.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Als ik me doodlach om een film, ben ik al snel geneigd een 4 of hoger te geven.
En ik heb Gladiator een 0.5 gegeven. Na ruim een uur gaf ik het op.
Verveelde me stierlijk in de bioscoop. Ik was niet alleen, dus dan maar oogjes dicht.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Tja, dat zijn punten die in het lager onderwijs aan kindjes gegeven worden. Als een acteur goed genoeg is om een film op te waarderen kan die film 1* krijgen. Is hij wel aardig maar blijft de film gewoon kut dan is het jammer voor die mens, maar dan geef ik gewoon 0.5*
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
En zoals Ajax&Litmanen1 al zegt.. teveel users delen 0,5 en 5,0 veel tesnel uit.. dat een film als american pie nietje smaak is tot daar aan toe.. maar een 0,5 verdiend die film toch zeker niet..
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik kijk naar de film, niet wie meespeelt. Ik vind bv Owen Wilson altijd lachen, maar heb Drillbit Taylor wel een 1* gegeven. Wat een rommel....dan moet je hard zijn.
Ik heb overigens ook soms wel gelachen om nieuw American Pie deel maar maximaal geef ik dan 3, 3,5*. Een voldoende, soms een prima voldoende maar niet meer dan dat. Dat verdienen zulke films toch echt niet lijkt me.
Maar het valt me wel op dat mensen voor bepaalde films zo snel een dik cijfer geven. Ik heb films als Scarface en Pulp Fiction laag beoordeeld en dan krijg je snel een berg kritiek. Overigens heb ik mijn PF cijfer herzien na een herkijkbeurt kort terug maar dat terzijde.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik bedoelde het juist andersom 
Een film als American Pie 6 is commerciele troep zonder meerwaarde. Hoe kan je zoiets 5* geven? Dan lees ik iets als ''Ik heb me dood gelachen, haha. 5*''
Kom op zeg....
Zoals ik ook mensen prachtige films als Titanic een 0,5* heb zien geven. Je kan het te klef of romantisch vinden, maar zelfs een niet kenner ziet hoeveel kwaliteit, detail en mooie dingen deze film kent. Zoiets geef je geen 0,5* = totale crap, zonde dat men ooit eraan heeft gedacht dit te maken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nee, ik noem een voorbeeld van een echte topfilm in de ogen van velen en het 6e (!) deel van een serie die vermakelijk maar verre van hoogstaand is. Ik neem aan dat de meesten dit ook vinden.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Je weet denk ik ook dat er ook een hoop mensen zijn die een enorme hekel hebben aan Titanic? Staat niet voor niets buiten de top 250.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Tja, dat zijn punten die in het lager onderwijs aan kindjes gegeven worden. Als een acteur goed genoeg is om een film op te waarderen kan die film 1* krijgen. Is hij wel aardig maar blijft de film gewoon kut dan is het jammer voor die mens, maar dan geef ik gewoon 0.5*
0,5 is totale crap met andere woorden helemaal niks aan die film is redelijk.. zijn veel b films die een aardig verhaaltje hebben maar slechte acteurs.. dan denk ik bijmezelf.. ok het verhaal is leuk gevonden alleen de acteurs bakken er niks van.. dan ben ik tochwel iemand die voor het verhaal dan toch nogwel minimaal een 1 geef.. niet iedere regiseur heeft de acteurs voor het uitzoeken 
American Pie is idd een film die je leuk vind of er geen bal aan vind.. maar dan nog.. het verhaal is aardig en de acteurs zeker niet slecht een 0,5 gaat dan tever vind ik..
Titanic is zeker te weten een mooie film.. mij spreekt het minder aan omdat iknietzo van romantische films hou.. maardat wil dan nog niet zeggen dat ik de film een laag cijfer geef.. niet mijn gerne ok dat is mijn eigen smaak.. maar de film opzich is gewoon nietslecht..
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Mag iedereen zijn eigen beleving hebben? Ik heb 1 keer 0,5* gegeven aan Freedom Writers. Ik heb me zo ongelofelijk gestoord aan de ongeloofwaardigheid, aan de aanmatigheid van de film, dat het me dan werkelijk aan mijn reet kan roesten of dat een enkele acteur wel goed speelt.
Film is nog altijd een beleving en geen rekensommetje.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Je weet denk ik ook dat er ook een hoop mensen zijn die een enorme hekel hebben aan Titanic? Staat niet voor niets buiten de top 250.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Ik vind de Titanic anders ook een pareltje! En er zullen er nog veel meer zijn denk ik...
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
er zullen er vast ook veel zijn, maar er zijn er dus ook veel mensen die het geen goede film vinden. Zoals ik.