• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.106 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.664 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

zowiezo is het wel een bekende naam voormij.. en niet door de remake..

Ja Psycho is vaak snel weg, komt ook omdat het zo een onzettend beroemde film is.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Mescaline schreef:

Had in het begin ookwel twijfels aan die films.. vaak zie je het jaartal en dan hebben velen zoiets van: dat is wel erg oud.. zou wel nietzoveel zijn..

Die gedachte had ik vroeger ook.. maar als ikdat hier allemaal lees.. hoeveel film fans dit kunnen waarderen ben ikzelf ookwel benieuwd geworden haha

je moet je van te voren ook absoluut niet laten afleiden door de leeftijd van de film en ook bv niet door de effecten, je moet het in zijn tijd plaatsen en er gewoon weinig bij nadenken, op die manier heb ik honderden klassiekers gezien...

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3249 stemmen

klute89 schreef:

Ja Psycho is vaak snel weg, komt ook omdat het zo een onzettend beroemde film is.

Heeft die wel indie bakken gelegen dan..? nooit gezien in het krantje..

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

... dat was dan ook de remake ... [Moviemeter heeft een chatbox]

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Mescaline schreef:

(quote)

Heeft die wel indie bakken gelegen dan..? nooit gezien in het krantje..

Volgens mij wel.

Bij mij in de buurt in de winkel ( de kruidvat) heeft hij volgens mij gewoon te koop gestaan.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3249 stemmen

Aah ok.. ga over een maand op vakantie in belgie.. nietzo ver weg zit dan vlak bij maastricht.. daar zowiezo ook nog kijken naar wat films.. maak denkik vantevoren wel een lijstje..

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

maak denkik vantevoren wel een lijstje..

Altijd handig

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

niethie schreef:

En zo is dat.

Alhoewel ik denk dat die snotpubers van tegenwoordig het verschil niet meer zien helaas.

Valt mee bij sommigen

Zijn overigens niet alleen de pubers hoor, volgens mij zijn er ook massa's volwassenen die een film van voor 1980 o.i.d. nooit in hun dvd-speler zouden stoppen. En zwart-wit is dan al helemaal uit den boze.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik denk dat ik dan een uitzondering ben, heb nog Hitchcocks liggen uit de jaren 40

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3249 stemmen

Metalfist schreef:

Ik denk dat ik dan een uitzondering ben, heb nog Hitchcocks liggen uit de jaren 40

En vindje ze ook wat..? of zitten er ookwel mindere tussen..?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Heb ze hier liggen maar nog niet begonnen, heb heel de universal collection van hitchcock maar begin van achter naar voor. Ben dus begonnen met family plot, frenzy, ...

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Mescaline schreef:

(quote)

En vindje ze ook wat..? of zitten er ookwel mindere tussen..?

Zou als ik jouw was toch echt aan zijn jaren 50 rn 60 films beginnen die zijn wat mij betreft wat toegankelijker voor een beginner, was bij mij ook het geval destijds...

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Films die op de nominatie staan te promoveren naar de top 250:

It Happened One Night nog 2 stemmen nodig

La Passion de Jeanne d'Arc nog 6 stemmen

Zerkalo nog 7 stemmen

Abebe69

• 29 berichten
  • 73 stemmen

De toplijsten vind ik echt een beetje vaag in elkaar gezet. Net als de Top 2000 in Muziek. Wie bepaald welke film nu wel of niet top is. Het gaat om meningen en titels van films (of het klasiekers zijn). Het zou leuk zijn als Moviemeter een aantal top lijsten zou toevoegen aan de site. Bv top 100 met films met veel oscars, top lijsten per huidig jaar, die top 250 boeit denk ik niet meer zo. De top 10 zal niet meer wijzigen met alle Godfather en Shawshank etc fans.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Abebe69 schreef:

De toplijsten vind ik echt een beetje vaag in elkaar gezet. Net als de Top 2000 in Muziek. Wie bepaald welke film nu wel of niet top is. Het gaat om meningen en titels van films (of het klasiekers zijn). Het zou leuk zijn als Moviemeter een aantal top lijsten zou toevoegen aan de site. Bv top 100 met films met veel oscars, top lijsten per huidig jaar, die top 250 boeit denk ik niet meer zo. De top 10 zal niet meer wijzigen met alle Godfather en Shawshank etc fans.

Hmm kwa Godfather en Shawshank fans zullen wel meevallen.

Verder vind ik de top 250 enzo wel prima aleen mag de stemmen wel hooger van 150 naar 200 en Hooligans eruit.

Met de oscars is mss gewoon een aardig bijvoegsel bij de titel

Maar de top is verder goed iniedergeval beter als op imdb

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3249 stemmen

Shawshank heeft in mijn ogen wel een terechte eerste plaats verdiend.. Godfather reeks moetik nog steeds een keer aanschaffen en bekijken.. maar de films die ik tot nu toe van de top 250 gezien heb verdiende hetwel.. al vind ik Seven een beetje over gewaardeerd..

showb1z

• 43 berichten
  • 1836 stemmen

Abebe69 schreef:

De top 10 zal niet meer wijzigen met alle Godfather en Shawshank etc fans.

Wacht maar, nog even en The Green Mile staat op 1.

Max en Joep

• 1815 berichten
  • 0 stemmen

Bij Texas Chain Saw Massacre, The (1974):

megaman schreef:

1: The Texas Chainsaw Massacre (1974)

2: The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning (2006)

3: The Texas Chainsaw Massacre (2003)

4: The Texas Chainsaw Massacre 2 (1986)

5: Leatherface: The Texas Chainsaw Massacre 3 (1990)

6: Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation (1994)

sorry hoor, niet alleen naar jou persoonlijk toe, maar:

wat is dat toch met al die infantiele lijstjes?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Heh, wat is daar infantiel aan? Dat lijstje geeft toch een goed beeld op wat hij/zij van de TCM-reeks vindt?

bennyboy

• 302 berichten
  • 380 stemmen

echt niet de green mile gaat niet op 1 staan.

hij is goed maar niet goed genoeg.Shawshank is gewoon beter dan the green mile.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

%%%%%% schreef:

top lijsten per huidig jaar,

Toplijsten per jaar, decennium, land en genre zijn er al.

http://www.moviemeter.nl/list/topmisc/

psycholamp

• 1960 berichten
  • 580 stemmen

Ik ben ook geen voorstander van lijstjes. Was bij Star Wars ook al. Voor je het weet post iedereen zijn/haar lijstje en wie zit daar nu op te wachten?

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3249 stemmen

Net de film Psycho gezien.. mijn eerste Hitchcock film.. en was er zeer over tespreken..

De sfeer was echt goed gemaakt in deze film.. en zelfs de spanning bleef er tothet einde

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Leuk dat je hem mooi vond Mescaline!

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3249 stemmen

Vond de sfeer beter als in de meeste Horror films van tegenwoordig eigenlijk.. heb het idee dat hitchcock zijn tijd al ver voor uit was..

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Films die op de nominatie staan te promoveren naar de top 250:

UPDATE:

Brødre nog 1 stem nodig!

It Happened One Night nog 2 stemmen nodig

Zerkalo nog 5 stemmen

La Passion de Jeanne d'Arc nog 6 stemmen

All Quiet on the Western Front nog 7

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Ik vraag me af wat A Walk to Remember in de top-250 doet.

Wat een emotionele troep!

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

Waarom maak je je daar druk om? Als je geen lijstje wilt maken dan doe je dat toch niet. . Een ander vind het juist tof omdat je onderling kan vergelijken. Waarom de ene Next Generation überslecht vind terwijl de ander hem op nummer 1 heeft staan. Zou zomaar kunnen.

psycholamp

• 1960 berichten
  • 580 stemmen

megaman schreef:

Waarom maak je je daar druk om? Als je geen lijstje wilt maken dan doe je dat toch niet. . Een ander vind het juist tof omdat je onderling kan vergelijken. Waarom de ene Next Generation überslecht vind terwijl de ander hem op nummer 1 heeft staan. Zou zomaar kunnen.

Druk maken is een groot woord, maar een lijstje opsommen is niet hetzelfde als het waarom slecht vinden van The next generation, bijvoorbeeld. En als je graag wilt vergelijken open dan een forum met lijstjes of reageer even privé op elkaar.

Nu hoef je van mij heus niet altijd alles te onderbouwen of met goede argumentatie te komen, maar een lijstje is wel heel duf. Echt een dooddoener.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

klik hier

Ik vind het jammer dat sommige mensen registreren om op 1 film te stemmen, in dit geval dus TSR.. Aangezien hij wel redelijk actief is zo te zien (nu online) maar al sinds 19 feb geregistreerd is én slechts één stem heeft uitgebracht..

Ik vroeg me af wat anderen daarvan vinden Ik zelf vind TSR overgewaardeerd en vraag me af hoeveel van dit soort stemmers er zijn

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.