• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.998 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.256 gebruikers
  • 9.389.050 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

Cheo

• 5474 berichten
  • 1182 stemmen

Sja films die vrijwel alleen door liefhebbers worden bekeken en vandaar hoog scoren. (denk ik)

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Leland Palmer schreef:

Het is een leuke film, maar niet top 250 waardig naar mijn mening.

Dat heb ik met zo'n beetje elke film die met 200 begint....

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Cheo schreef:

Sja films die vrijwel alleen door liefhebbers worden bekeken en vandaar hoog scoren. (denk ik)

Dit is volgens mij de eerste keer dat er andersom wordt geklaagd.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Zerkalo mag er wat mij betreft gewoon uitblijven. Ooit aan begonnen, ver ben ik niet geraakt.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Wouter schreef:

Dat heb ik met zo'n beetje elke film die met 200 begint....

Waar doel jij op? Met 200 begint? Speelduur?

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Jaartal lijkt me.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Vermoed ook alles na 2000 ... Vind LNS verder wel een aardige toevoeging. Beter dan het gros van de toplijst.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

LNS?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Zit even twee topics door elkaar te slaan vermoed ik, dacht dat het over Lucky Number Slevin ging.

Cheo

• 5474 berichten
  • 1182 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Dit is volgens mij de eerste keer dat er andersom wordt geklaagd.

Ik klaag niet Maar ik denk dat deze films als ze zo nu en dan op tv zouden komen en ook bekeken werden door 'de rest' ze een stuk lager zouden scoren.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Valt vaak wel mee, omdat die films meestal op de publieke omroep worden uitgezonden (Canvas/Ned 2) en op die manier trekken ze toch het beoogde publiek.

Hier zijn mensen het juist vooral oneens over hoge noteringen van films als Hooligans, Lucky Number Slevin etc.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

En toch blijken genoeg mensen die films leuk te vinden, want ze worden nou eenmaal hoog gewaardeerd.

Ik ben trouwens van mening dat zo langzamerhand het minimum van 150 stemmen verhoogd moet worden om in de toplijst te komen naar 200 oid.

starbright boy (moderator films)

• 22427 berichten
  • 5130 stemmen

Het minimum is nog niet zo lang geleden verhoogd van 100 naar 150. De volgende verhoging gaat nog wel even duren.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Goldenskull schreef:

En toch blijken genoeg mensen die films leuk te vinden, want ze worden nou eenmaal hoog gewaardeerd.

Het is vaak juist de hype. Wanneer de film in de bioscoop draait melden zich heer massa's mensen aan, die 5* aan elke willekeurige leuke film geven. Als we nu de stemmen zouden verwijderen en alles opnieuwe gaan stemmen, dan zou Hooligans nooit in de top 250 terecht komen.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

starbright boy schreef:

Het minimum is nog niet zo lang geleden verhoogd van 100 naar 150. De volgende verhoging gaat nog wel even duren.

Dat moet dan wel meer dan een half jaar geleden zijn denk ik, want daar had ik niks van gemerkt. Ik zei dit omdat ik persoonlijk 150 stemmen niet objectief genoeg vind voor een plaats in de toplijst.

Knisper schreef:

(quote)
Het is vaak juist de hype. Wanneer de film in de bioscoop draait melden zich heer massa's mensen aan, die 5* aan elke willekeurige leuke film geven. Als we nu de stemmen zouden verwijderen en alles opnieuwe gaan stemmen, dan zou Hooligans nooit in de top 250 terecht komen.

Ja, dat is waar.. maar uiteindelijk verdwijnen dat soort films dan ook wel weer uit de top. Ook al ben ik zelf medeverantwoordelijk in dit geval (4* voor zowel Hooligans als LNS)

Misschien is het een idee om stemmen van personen die meer dan 6 maanden niet online zijn geweest te verwijderen oid.

starbright boy (moderator films)

• 22427 berichten
  • 5130 stemmen

Goldenskull schreef:

Dat moet dan wel meer dan een half jaar geleden zijn denk ik, want daar had ik niks van gemerkt. Ik zei dit omdat ik persoonlijk 150 stemmen niet objectief genoeg vind voor een plaats in de toplijst.

Ik heb het even nagezocht en het is bijna een jaar geleden (juni 2007). Daarvoor is het een paar jaar 100 stemmen geweest. Voorlopig houden we het op 150. Anders wordt het gemiddelde van de nummer 250 te laag en bovendien zijn er niet eens zo heel veel films die 150 stemmen halen (een paar duizend maar). Al die films behoren tot de veel bekeken films op deze site. Als je behoefte hebt aan een lijstje waar films die meer bekeken zijn in het voordeel zijn dan is er de Alternatieve top 100.

Misschien is het een idee om stemmen van personen die meer dan 6 maanden niet online zijn geweest te verwijderen oid.

Die discussie is al vaker gevoerd. We gaan nooit ongevraagd stemmen van gebruikers verwijderen (behalve bij een ban).

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

zeker niet het minimum verhogen. Staat al te weinig moois in de top 250 !

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Dan krijg je idd veel meer commerciële films ipv gewoon kwalitatieve films.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3249 stemmen

Is rebecca uit 1940 de moeite waard om tezien..? ben van plan paar klassiekers te gaan bekijken namelijk.. vroeg me alleen af of deze film na 68 jaar nog steeds sterk is..?

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Best wel ja, Hitchcock stelt eigenlijk nooit teleur hoewel dit filmpje wat mijn betreft toch iefs overschat is, maar goed dat ervaart iedereen anders natuurlijk, als je een Hitchcock film wilt zien zou ik als ik jou was met Psycho of Rear Window beginnen (pas wel op wat het kopen van de dvd betreft, beide films zijn namenlijk al geremaked)

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Mescaline schreef:

Is rebecca uit 1940 de moeite waard om tezien..? ben van plan paar klassiekers te gaan bekijken namelijk.. vroeg me alleen af of deze film na 68 jaar nog steeds sterk is..?

Zo een beetje alles van Hitchcock is goed, ja uiteraard kunnen z'n films niet tippen aan de techniek van vandaag. Maar de films van Hitchcock zijn daarin tegen 10x zo sfeervol!

Ik zou ook wat Niethie zegt, met wat andere Hitchcock films beginnen, inderdaad: Rear Window, Psycho en North By Northwest is ook zeker aan te raden.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

En zo is dat.

Alhoewel ik denk dat die snotpubers van tegenwoordig het verschil niet meer zien helaas.

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Alhoewel ik denk dat die snotpubers van tegenwoordig het verschil niet meer zien helaas.

Tja, als ik daar over na ga denken, ze missen zeker wat! maar laat ze maar fijn naar hun eigen hollywood misbaksels kijken.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3249 stemmen

Had in het begin ookwel twijfels aan die films.. vaak zie je het jaartal en dan hebben velen zoiets van: dat is wel erg oud.. zou wel nietzoveel zijn..

Die gedachte had ik vroeger ook.. maar als ikdat hier allemaal lees.. hoeveel film fans dit kunnen waarderen ben ikzelf ookwel benieuwd geworden haha

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Precies, ik maak me nergens druk over behalve dat over een jaar of twintig de film Hostel of Saw misschien wel gezien wordt als de ultieme horror/triller film allertijden.

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

niethie schreef:

Precies, ik maak me nergens druk over behalve dat over een jaar of twintig de film Hostel of Saw misschien wel gezien wordt als de ultieme horror/triller film allertijden.

Maar zover zijn we nog niet.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3249 stemmen

Saw wordt nu al gezien als heel wat haha.. moet toegeven de eerste saw vind ik zeker niet slecht

Rear Window lag toch tijdje terug in de 5 voor 5 bakken van de blokker? baal ik nuwel van dat ikdie toen niet heb mee gepakt..

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Rear Window lag toch tijdje terug in de 5 voor 5 bakken van de blokker? baal ik nuwel van dat ikdie toen niet heb mee gepakt..

De Hitchcock films worden voor een lage prijs op heel veel plekken verkocht. Je komt hem vast nog wel weer tegen.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3249 stemmen

Zie hem bij bol voor 7 euro staan.. zo ook psycho maar die heb ik nog nooit in die bakken zien liggen haha.. zowiezo is het wel een bekende naam voormij.. en niet door de remake..

Rebecca is wel erg goedkoop.. samen met 2 andere titels voor 5 euro..

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Secondary?BOL_OWNER_ID=1002004000118774&Section=VIDEO&sec_Page=Description

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Mescaline schreef:

Saw wordt nu al gezien als heel wat haha.. moet toegeven de eerste saw vind ik zeker niet slecht

Ik ook niet, sterker nog ik vond hem erg sterk maar er zijn veel betere films.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.