- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
apolicum
-
- 452 berichten
- 5069 stemmen
3 stemmers hebben alweer hun best gedaan om The Godfather op 2 te krijgen. Allen geven een Godfather een 0,5 of 1 en Shawshank een 5.
Sommige registreren zich er speciaal voor. bijv. hansje1822.
Krijgen deze mensen ook een ban?
tis omgekeerd ook zo hoor, bvb http://www.moviemeter.nl/user/64507
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Ja, want TSR staat nu weer op 1, dus die moet nu weer omlaag worden geholpen 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Vreemd, ik dacht laat ik is kijken als ik TSR laat zakken naar van
3.5 naar 0.5, om te kijken of dat invloed heeft om hem daarna meteen weer terug te zetten naar 3.5.
Niet dat ik dat wil, maar alleen om te kijken.....
Nu staat er bij de stemmen dat ik van 0.5 naar 3.5 stem, terwijl er
helemaal niks verandert in mijn stemgedrag.
Heb dit wel is vaker gechecked en dan was dat niet terug te vinden,
alleen nu wel en lijkt het of ik de lijst beiinvloed.

Ik heb nog nooit op The Godfather gestemd trouwens, mochten jullie mij toch verdenken. 
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Vreemd, ik dacht laat ik is kijken als ik TSR laat zakken naar van
3.5 naar 0.5, om te kijken of dat invloed heeft om hem daarna meteen weer terug te zetten naar 3.5.
Niet dat ik dat wil, maar alleen om te kijken.....
Nu staat er bij de stemmen dat ik van 0.5 naar 3.5 stem, terwijl er
helemaal niks verandert in mijn stemgedrag.
Heb dit wel is vaker gechecked en dan was dat niet terug te vinden,
alleen nu wel en lijkt het of ik de lijst beiinvloed.

Ik heb nog nooit op The Godfather gestemd trouwens, mochten jullie mij toch verdenken. 
Verwijder je stem en stem dan opnieuw. Dan is die 0,5 ook weg.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Films als "children of men, V for vendetta, Glory" horen in de top-250. Dat vind ik ervan.
Het woord "onbegrijpelijk" neem ik net niet in de mond.
Ik denk dat ik "Glory" seves nog eens op mijn gemak ga bekijken, als er niks anders op is.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Als je ook maar even kijkt naar hun stemgeschiedenis zie je dat beide films over de laatste jaren heen langzaam gestegen zijn.
Volgens mij komt dat omdat de meeste nieuwe user de toplijsten afgaan en hun criteria voor bijvoorbeeld 5 sterren lager ligt dan de meeste 'oude' users. Waardoor leuke film opeens een 5 sterrenfilm word. Vooral de films hoog in de toplijsten krijgen die stemmen, waardoor het gemiddelde steeds hoger komt te liggen.
sehzades
-
- 35 berichten
- 1447 stemmen
Pulp fiction is een goede film, maar een vierde plaats verdient het niet.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
The exorcist hoort er ook in vind ik persoonlijk het is toch een klasieker of hoe moet ik het zien.
Niveath
-
- 363 berichten
- 596 stemmen
Net de 150ste stem gegeven aan Judgment at Nuremberg. Zal dus vanavond wel zijn intrede maken in de Top 250.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Vandaag "Amercian Beauty" gezien, en ik moest fel stilstaan bij deze film. Er waren (vond ik) brilliante scenes bij, waarbij ik bij wijze van spreken bij moest slikken. Die scene met die zak bijvoorbeeld daar, prachtig gewoon, ook met een prachtig achtergrondmuziek. Ik twijfel om deze film in mijn top-10 te zetten...
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8217 stemmen
The Worlds Fastest Indian Heeft inmiddels ook zijn intrede gedaan in de top 250 zie ik. Prima film dacht ik zo.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik heb de film niet gezien, maar het wekt bij mij de indruk dat het de zoveelste tearjerker is die de afgelopen maanden in de lijst is gekomen.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Het is een leuke film, maar niet top 250 waardig naar mijn mening.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8217 stemmen
Ik heb de film niet gezien, maar het wekt bij mij de indruk dat het de zoveelste tearjerker is die de afgelopen maanden in de lijst is gekomen.
Het is geen tearjerker, maar gewoon een hele aardige roadmovie, beetje vergelijkbaar met Into the Wild en The Straight Story zeg maar. Zijn plaats in de top 100 is echter wel wat teveel van het goede.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Dit weekend eens beoordelen. Komen de laatste tijd weer wat nieuwe films in de Top 100 terecht blijkbaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Allesbehalve.
Een van de mooiste roadmovies die ik ken.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Mwah, de film heeft toch wel een overduidelijke Hallmark tv-film uitstraling. Had veel mooier kunnen zijn mijns inziens.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Allesbehalve.
Een van de mooiste roadmovies die ik ken.
Zeker, mee eens. (Tearjerker is een tranentrekker?)
Het feel-good gehalte is wel vrij hoog, waar mensen op af kunnen knappen, maar wel heel subtiel gedaan en wat mij betreft juist de kracht van deze film.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
T's wel een behoorlijk voorspelbaar verhaal. Gewoon een sfeerfilm
zonder tranen maar meer met een gulle glimlach 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
In ieder geval zeker geen film voor Gerry/BizitaQ/Tetsuo etc. figuren.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Mwa, het ene staat niet los van het andere hoor kos. Heb bijvoorbeeld erg genoten van zowel Into The Wild als Bizita Q.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Ik noem maar een dwarsstraat uiteraard. Mijn ervaring is dat liefhebbers van dat soort films zich totaal niet kunnen verplaatsen in feelgood-films die een verhaal vertellen, maakt niet uit of ze goed gemaakt zijn of niet.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Nou goed, ik zal hem indertijd ook eens kijken, dan kan ik er over meepraten.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik noem maar een dwarsstraat uiteraard. Mijn ervaring is dat liefhebbers van dat soort films zich totaal niet kunnen verplaatsen in feelgood-films die een verhaal vertellen, maakt niet uit of ze goed gemaakt zijn of niet.
Zo zijn er veel users, daar heb je wel gelijk in. Ik kan het alleen maar spijtig vinden. Maar goed, ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik beide genres goed kan vinden
.
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Ik vind ook beide genres goed
Maar horror blijft mijn favoriete genre.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Films die 'binnenkort' in aanmerking komen voor promotie naar de top 250:
Zerkalo - nog 8 stemmen nodig
La Passion de Jeanne d'Arc - nog 10 stemmen
It Happened One Night - ook nog 10