- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Hankieh
-
- 670 berichten
- 0 stemmen
Omdat een film pas twee jaar nadat de film in premiere is gegaan in Nederlandse bioscoop een plek in de top 250 lijst kan krijgen. Dat staat er overigens ook gewoon bij.
Ooh sorry, heb dit wel eens gelezen maar dat is al zo lang geleden, was het blijkbaar vergeten:P
Maar goed, dan zal Lucky Number Slevin er binnenkort wel in komen te staan:P
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Ik moet hem ook nog gaan zien; het is alleen niet echt een 'tussendoortje'. Niet qua lengte, en ik denk ook niet qua lading.
Mwoa, het is echt geen zware film hoor. Redelijk lang wel, alhoewel het een van die páár films is waarbij ik geen enkele keer het gevoel heb gehad dat hij al uren aan de gang is.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Een nieuwe nummer 1: The Godfather, vraag me af hoe lang het duurd voordat TSR liefhebber hem weer omlaag gaan stemmen.
GinolaEHV
-
- 2127 berichten
- 2611 stemmen
Dit is ook wel vreemd:
1. Godfather, The (1972) 4,36 (4916)
Alternatieve titel: Mario Puzo's The Godfather
Misdaad / Drama, 168 minuten
geregisseerd door Francis Ford Coppola
met Marlon Brando, Al Pacino en Robert Duvall
gemiddelde: 4,35 (4921 stemmen), jouw stem voor deze film is 5,0
1718 berichten, laatste bericht: 23 april 2008, 17:47 uur
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Niks vreemds. Toplijsten worden 's nachts bijgewerkt...
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Dit is ook wel vreemd:
gemiddelde: 4,35 (4920 stemmen), jouw stem voor deze film is 5,0
GinolaEHV
-
- 2127 berichten
- 2611 stemmen
Dus in principe staat The Godfather weer op 2 na vannacht...
Sven Vermant
-
- 472 berichten
- 4551 stemmen
3 stemmers hebben alweer hun best gedaan om The Godfather op 2 te krijgen. Allen geven een Godfather een 0,5 of 1 en Shawshank een 5.
Sommige registreren zich er speciaal voor. bijv. hansje1822.
Krijgen deze mensen ook een ban?
hansje1822
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Ik hoop het niet...
Ik geef alleen maar mijn mening, ik weet veel mensen the godfather wel goed vinden, ik simpelweg niet.
moet ik gebanned worden om mijn mening?
Vinokourov
-
- 3143 berichten
- 2909 stemmen
3 stemmers hebben alweer hun best gedaan om The Godfather op 2 te krijgen. Allen geven een Godfather een 0,5 of 1 en Shawshank een 5.
Sommige registreren zich er speciaal voor. bijv. hansje1822.
Krijgen deze mensen ook een ban?
Inderdaad sneu en kinderachtig. Erg opzichtig ook. Haal maar weg die stemmen 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Het maakt niet veel uit of The Godfather al dan niet op de nummer 1 plaats staat bij moviemeter. Wat telt is de IMDB-rangschikking en daar staat hij op plaats nummer 1. Ik denk dat ze in de USA nog niet van moviemeter gehoord hebben.
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Dit is ook wel vreemd:
gemiddelde: 4,35 (4921 stemmen), jouw stem voor deze film is 5,0
Volgens mijn logica is die 4,36 afgerond op 2 decimaal.
Zonder de afronding is het 4,35.
Nymphus
-
- 13 berichten
- 0 stemmen
Sorry maar dat vind ik dan weer niet logisch klinken. Zonder afronding op 2 decimalen komt er een getal met 2 decimalen uit?
Sven Vermant
-
- 472 berichten
- 4551 stemmen
Het meest kinderachtige is dat hij zijn stem voor Shawshank inmiddels in meerdere stappen verlaagd heeft naar 3,5.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3129 stemmen
Misschien heeft hij The Shawhank Redemption vanmiddag 2 keer herzien en vond hij hem toch niet zo goed als Troy 
LaCosaNostra
-
- 167 berichten
- 42 stemmen
Zo zie ik de Top 250 graag
The Godfather verdient het gewoon.
hansje1822
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Het meest kinderachtige is dat hij zijn stem voor Shawshank inmiddels in meerdere stappen verlaagd heeft naar 3,5.
Ik vind Shawshank gewoon beter dan the Godfather, alleen is de film bij nader inzien geen 5* waard, ik herzie mijn mening, ik vind daar niets kinderachtigs aan.
Dat is toch waar deze hele site om draait, iedereen geeft zijn eigen mening en heeft natuurlijk het recht deze te herzien. Ik vind het jammer dat niet iedereen mijn inbreng waardeert.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8217 stemmen
Een nieuwe nummer 1: The Godfather, vraag me af hoe lang het duurd voordat TSR liefhebber hem weer omlaag gaan stemmen.
1 Dag dus. Inderdaad opvallend om te zien hoeveel mensen The Godfather gisteren na beneden stemmen. Jammer zulk stemgedrag.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Misschien dat op deze manier the godfather meer stemmen krijgt dan TSR en op nummer 1 komt 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8217 stemmen
Misschien dat op deze manier the godfather meer stemmen krijgt dan TSR en op nummer 1 komt 
Haha ja zo kun je het ook beredeneren natuurlijk 
Criticism
-
- 3011 berichten
- 1448 stemmen
Erg jammer hoe mensen zo de toplijst beinvloeden.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8217 stemmen
Erg jammer hoe mensen zo de toplijst beinvloeden.
Is gewoon zielig inderdaad. Vandaag alweer 2 mensen die TSR 0,5* geven en The Godfather 5,0*.
Morgen zijn de rollen dus waarschijnlijk weer omgedraaid.
Demoniac
-
- 413 berichten
- 1462 stemmen
Op zo'n manier stelt een toplijst niet veel voor natuurlijk. Nou doen de toplijsten mij sowieso maar weinig , maar dat soort stemgedrag is wel erg jammer voor deze filmgemiddeldes.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Ik geloof eerder dat de films baat hebben bij zulk stemgedrag. Als je ook maar even kijkt naar hun stemgeschiedenis zie je dat beide films over de laatste jaren heen langzaam gestegen zijn. Een hele hoop 0.5* zullen onterecht zijn, maar volgens mij zijn er ook een aantal 5.0* die er staan om de film hoger in de toplijst te krijgen.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Als ik het goed volg, het zijn nieuwe users die meteen hun stem uitbrengen en nr. 1 films zijn vaak het eerste aan de beurt als je net staat ingeschreven om op te stemmen.
Toen ik net lid werd, begon ik ook met de toplijst te beoordelen.
Dus het lijkt mij totaal niet vreemd.
Behalve als je een extra account aanmaakt om te gaan beinvloeden
is niet leuk, maar ook die users kan je gaan volgen en kijken hoe serieus ze blijven.
Zijn ze bv. 2 wkn actief dan is er meestal iets niet in de haak en kun je dit misschien melden op MM.
Demoniac
-
- 413 berichten
- 1462 stemmen
Ik geloof eerder dat de films baat hebben bij zulk stemgedrag. Als je ook maar even kijkt naar hun stemgeschiedenis zie je dat beide films over de laatste jaren heen langzaam gestegen zijn. Een hele hoop 0.5* zullen onterecht zijn, maar volgens mij zijn er ook een aantal 5.0* die er staan om de film hoger in de toplijst te krijgen.
Ja dat denk ik ook. Ik bedoelde te zeggen dat het jammer is dat mensen een hoge/lage stem geven met het doel de film hoger/lager te krijgen in zo'n lijst.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8217 stemmen
Tuurlijk zijn er zowel 0,5* alsmede 5,0* voor deze films onterecht. Sommige willen de film hoger hebben en geven dan de andere film expres een 0,5* en omgekeerd. En dat gewoon jammer, voor welke film het ook is, want het geeft gewoon geen zuiver beeld.
In de toplijsten staan een hoop goede films en ook een aantal slechtere films natuurlijk. Ik vind het vooral handig om nieuwe films te ontdekken en te gaan bekijken.
Voordat ik hier kwam kende ik Miyazaki bijvoorbeeld nauwelijks en nu verheug ik me bijvoorbeeld alweer op zijn volgende film. 
De top en tiplijsten zijn dus wel handig om goede films te ontdekken, die andere gebruikers al hebben gezien, ook al wordt er dan niet door iedereen altijd zuiver gestemd.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
we zitten op de moviemeter niet de kindermeter,
punt.
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Sorry maar dat vind ik dan weer niet logisch klinken. Zonder afronding op 2 decimalen komt er een getal met 2 decimalen uit?
Een reactie dat nergens voor nodig is. Wat dacht je er van dat alles achter de 2de decimaal bij die 4,35 weg is gelaten? Is tog echt een kwestie van logisch beredeneren, kan me ook niet voorstellen dat je daar zelf nog niet achter was. Dus ik sluit me aan bij combi's post.
we zitten op de moviemeter niet de kindermeter,
punt.