• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.247 gebruikers
  • 9.388.642 stemmen

De Oscars

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Originaliteit. Die ontbreekt volledig.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

En dan kan het niet meer goed zijn?

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Music (Original Score)

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Jammer dat Inception oscars gewonnen heeft. Is het echt niet waard. Black Swan mocht er wel wat meer winnen, maar die voor Portman is dubbel en dik verdiend

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Observator schreef:

Music (Original Score)

Het gaat niet om de score..

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Wat zijn er plots veel Inception-tegenstanders. In het begin leek iedereen nog zo lovend. Op Reinbo na, geloof ik.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2935 stemmen

Geen tegenstander hoor. Maar voor een standaard zomerblockbuster vind de oscar wel wat te hoog gegrepen.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Qua verhaal(verloop) is het vrij standaard, ja. Maar op audiovisueel vlak vind ik Inception één van de beste films van dit jaar. Op visueel gebied zou ik geen betere film weten en qua score misschien 1, hooguit 2 films.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

chevy93 schreef:

En dan kan het niet meer goed zijn?

Nee, in ieder geval niet goed genoeg om tot beste van het jaar te worden uitgeroepen wat mij betreft.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

chevy93 schreef:

Qua verhaal(verloop) is het vrij standaard, ja. Maar op audiovisueel vlak vind ik Inception één van de beste films van dit jaar. Op visueel gebied zou ik geen betere film weten en qua score misschien 1, hooguit 2 films.

Inception was visueel ronduit saai en ouwbollig. Black Swan, TSN, Enter The Void, Tron en zelfs King's Speech waren allemaal visueel veel beter/interessanter dan Incepti n. Wat laat Inception ons zien dat we nog niet in James Bond of Oceans 12 hebben gezien? enkel de zwwefscene was aardig.

Neem die cafe scene. De eerste twee minuten zit je gewoon naar standaard overshoulder shots te kijken. Die naarmate het spannender wordt iets closer worden. Boring....

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Vind het wel bijzonder jammer dat Zimmer de oscar niet gewonnen heeft, o.a. 'Time' is echt een instant classic onder de score's. Schitterend!

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Reinbo schreef:

Nee, in ieder geval niet goed genoeg om tot beste van het jaar te worden uitgeroepen wat mij betreft.

Dus nummers als Child In Time kunnen niet het beste ooit zijn, omdat ze een deel niet zelf bedacht hebben?

Reinbo schreef:

Neem die cafe scene. De eerste twee minuten zit je gewoon naar standaard overshoulder shots te kijken. Die naarmate het spannender wordt iets closer worden. Boring....

Want dat was inderdaad het stukje waar ik op doelde... . Je draaft wel erg ver door met Inception af te kraken. Iedere strohalm grijp je aan om Inception de grond in te boren.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Threeohthree schreef:

Maar voor een standaard zomerblockbuster vind de oscar wel wat te hoog gegrepen.

Nou kan ik daar niets over vinden, want ik heb Inception nog niet gezien, (maar dat duurt niet lang meer) maar wel zeven andere genomineerden. En als je het dan toch hebt over 'standaard' dan vallen alle winnaars onder die noemer en van alle winnaars heeft de grote winnaar ook nog het meest stoffige verhaal dat op de meest standaard klassieke wijze wordt verteld.

De enige twee films die zich qua verhaal en eigenzinnige regie aan de standaard wisten te onttrekken waren The kids are allright en vooral Winter's Bone. Maar die vielen zelfs helemaal buiten de prijzen.

Vond er weinig aan, hoogtepunt: de 93-jarige Kirk Douglas.

jipt

• 3461 berichten
  • 3477 stemmen

chevy93 schreef:

Maar op audiovisueel vlak vind ik Inception één van de beste films van dit jaar. Op visueel gebied zou ik geen betere film weten en qua score misschien 1, hooguit 2 films.

Qua audio heb je gelijk dat het één van de betere films was, maarja kijk naar de tegenstanders Salt? en King's Speech of Social Network lenen zich ook niet voor een hele interessante soundmix. Dus in dat opzicht heeft Inception makkelijk twee oscars in de wacht gesleept. Qua cinematography en special effects waren er toch beter genomineerde, kijk naar Alice in Wonderland voor sfx. en cinematography mocht van mij naar social network (en maybe king's speech maar heb die nog niet gezien). Want de cinematography van Inception is weinig noemenswaardig.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Ik vond die van The Social Network juist niet echt noemenswaardig.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Weinig verrassingen onder de winnaars. Toch jammer dat The King's Speech de hoofdprijs en de regieprijs won. Het valt me op dat ik hier echt helemaal niemand hoor juichen over de overwinning van die film. Iedereen lijkt The King's Speech goed te vinden, maar volgens mij is het helemaal niemands favoriet. Op MovieMeter lijkt Black Swan de grote lieveling te zijn, gevolgd door The Social Network en Inception.

Er waren slechts twee kleine verrassingen. Ten eerste het schandalige feit dat True Grit zonder ook maar één Oscar naar huis gaat, ondanks de tien nominaties. Ten tweede de overwinning van Inception bij cinematografie. Complete onzin natuurlijk, Black Swan, True Grit, The King's Speech en The Social Network maken allemaal gehakt van Inceptions cinematografie, die slechts op een paar momenten mooi is en verder meer degelijk dan wat anders. Dat Tron: Legacy daarnaast niet genomineerd was voor special effects en Inception makkelijker met de prijs weg kon lopen is al helemaal belachelijk.

Gelukkig is er ook gerechtigheid: op het gebied van scenario, montage en muziek had The Social Network wat mij betreft geen competitie dit jaar en gelukkig zag de Academy dat ook. En Toy Story 3 bij beste animatie! De minste verrassing van de avond natuurlijk, maar niet meer dan verdient. Zeer benieuwd naar de bijrollen in The Fighter.

Nog even wat speeches en andere hoogtepunten van de avond bekijken.

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

chevy93 schreef:

Ik vond die van The Social Network juist niet echt noemenswaardig.

Een van de terechte oscars, die soundtrack heb ik zelfs op mijn mp3 staan en luister ik regelmatig. Veel interessanter dan een bombastische orkestscore zoals we die zo vaak horen. Voor de rest ben ik het wel eens dat de visual effects en sound effects in Inception erg sterk zijn.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Ik reageerde hierop:

jipt schreef:

Want de cinematography van Inception is weinig noemenswaardig.

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

Dat weet ik, maar ik verkondigde even mijn mening.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Wat een onzin The One ring over dat Social Network geen competitie had op het gebied van montage. Black Swan was veel beter. Extreem terecht natuurlijk dat True Grit niks heeft gewonnen. Wat een middelmaat was dat. Vind de winnaar te doen, past in de lijn van wat de Academy fijn vindt. Het was geen slechte film in zijn genre. Met de acteurs kan ik leven. Portman had geen competitie, en Firth was sterk en laat dat ook alweer een aantal films zien.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Wat een meesterzet om Kirk Douglas een award te laten uitrijken:

F*ck de prijzen, voor dit soort momenten bestaan de Oscars.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vandaag TSN herzien. Film had absoluut de beste film en beste regie prijs moeten winnen en ik zou zelfs voor Eisenberg willen pleiten. Misschien minder gelaagd (en gehandicapt) dan Firth, maar wel veel overtuigender.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Reinbo schreef:

Idd. ETV had natuurlijk op zijn sloffen moeten winnen voor beste cinematografie.

Dan had ie misschien wel eerst genomineerd moeten worden voor Beste Cinematografie. Dat wil wel eens werken....

Macmanus schreef:

Portman had geen competitie, en Firth was sterk en laat dat ook alweer een aantal films zien.

Grappig, vóórdat Black Swan uitkwam, hoorde je bijna iedereen over Annette Bening...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

narva77 schreef:

(quote)

Dan had ie misschien wel eerst genomineerd moeten worden voor Beste Cinematografie. Dat wil wel eens werken...

Exact, kun je nagaan wat een incestueus onzin gebeuren die Oscar wel niet zijn. Alsof er buiten Hollywood geen film gemaakt worden met een goed script, montage, cinematografie of muziek.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Ik heb de indruk dat er steeds iets meer buiten de VS gekeken wordt?

Ik noem een Pan's Labyrinth, Children of Men, Mar Adentro, Das Weisse Band, Biutiful, Scaphandre et le Papillon, La Môme enz. enz.

Een paar jaar geleden was het bijna ondenkbaar dat een acteur of actrice een Oscar of Überhaupt een Oscarnominatie kon krijgen voor een niet-Engelstalige rol....?

Zo had bv. imho Bruno Ganz wel een Oscar verdiend voor Der Untergang!

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

narva77 schreef:

Grappig, vóórdat Black Swan uitkwam, hoorde je bijna iedereen over Annette Bening...

Weet niet wie maar denk dat het wel erg vroeg oscar gepraat was dan. Benning speelde een vrij matige rol in een erg middle of the road filmpje. Die film had echt helemaal niets te zoeken bij deze awards.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Vind het sowieso knap dat mensen hier echt voor opblijven/wakker blijven om dit te kunnen volgen. Ik zie het mezelf in ieder geval niet doen, zeker niet als ik de volgende ochtend/dag moet werken.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Macmanus schreef:

Benning speelde een vrij matige rol in een erg middle of the road filmpje. Die film had echt helemaal niets te zoeken bij deze awards.

Nee, maar als ze al een winnares hebben - Portman in dit geval - dan ligt er een checklist klaar waarop staat of Nicole Kidman, Meryl Streep en Annette Bening iets gedaan hebben dat jaar. Scheelt weer een hoop films bekijken.

Zoals 119 minuten naar Die Fremde kijken voor Sibel Kekilli. Gedoe allemaal.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Ach, 05.30 uur naar bed (niet afgekeken, maar ik had het best kunnen afkijken achteraf, er moesten nog maar 3 of 4 Oscars uitgereikt worden, de belangrijkste!), 11.00 uur op, 12.00 uur werken, héél veel koffie nodig gehad vandaag, maar het kan net....

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

narva77 schreef:

IEen paar jaar geleden was het bijna ondenkbaar dat een acteur of actrice een Oscar of Überhaupt een Oscarnominatie kon krijgen voor een niet-Engelstalige rol....?

Roberto Benigni won al eerder voor La Vita e Bella en door de hele Oscargeschiedenis heen zijn er wel meer nominaties te vinden, maar het is waar dat het nu frequenter gebeurt.

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik denk dat de Oscars zich beter kunnen beperken tot het nomineren van alleen Engelstalige films en de andere landen alleen laten terugkeren in die Foreign Language Oscar als bonus. De halfslachtige manier waarop ze nu af en toe een Niet-Engelstalige film nomineren wijst alleen maar op meerdere gaten in hun nominatielijst. Ze snijden zich onbedoelt in de vingers.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.