- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Is Bridget Maasland verplicht om overduidelijke vragen te stellen of weet ze nu echt niets af van het programma dat ze presenteert?
thunderball
-
- 5890 berichten
- 1414 stemmen
Ik geef echt al jaren niks meer om de oscars.
Blijf er ook zeker niet voor op, moet sowieso morgen al weer vroeg op om te gaan werken.
Vroeger in mijn tienertijd, jaren '80, vond ik het echt geweldig en nam ik het op om de andere dag te kunnen zien,
maar tegenwoordig kijk ik door al dat glitter en klatergoud en vind ik het absurd dat een Amerikaanse filmprijsuitreiking als zo ontzettend belangrijk over heel de wereld wordt gezien.
Bovendien films maken zou niet als competitie moeten worden gezien. Hoe kun je nu films en filmrollen met elkaar gaan vergelijken en zeggen: Dat is de beste?!
Neem nu bv Avatar en The hurt locker. Dat zijn twee compleet verschillende films, die totaal niet te vergelijken zijn met elkaar.
En zo is het ook met filmrollen.
Woody Allen had dit al lang jaren geleden begrepen en komt nooit opdagen. Die is liever samen met zijn Jazzbandje aan het optreden op dat tijdstip. 
Ik kijk morgen wel even in de krant om te zien wie wat heeft gewonnen om het vervolgens gelijk weer te vergeten.
Geen idee meer wie vorig jaar met de beeldjes zijn weggegaan.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Dat is je goed recht, ik ben (nog) in mijn tienertijd dus ik geef er maar al te graag mijn nacht voor op, hoewel de prijs wel een stuk minder waard is geworden in mijn ogen, tenzij de Academy me vanavond verrast. Maar toch, het blijft iets unieks. Dat modegedoe eromheen mag me gestolen worden, maar het idee dat er toch nog een ultieme beloning is, dat vind ik het mooie er aan. Zoiets besef je vooral als Cuba Gooding Jr. rond op het podium springt of als Kristin Chenowith moet huilen bij de Emmy's.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
AP Live stream is good quality (inhoud en technisch)!
oteis
-
- 31 berichten
- 185 stemmen
heeft iemand al een goede site ontdekt waar je de oscars live streaming kan kijken...
clercato
-
- 19 berichten
- 655 stemmen
iemand een site om de live stream te bekijken?
Bubblez
-
- 2065 berichten
- 2512 stemmen
Ik dacht echt dat het gemakkelijk zou zijn, maar alles lijkt ineens geblokkeerd. Iemand een werkende link?!
oteis
-
- 31 berichten
- 185 stemmen
Ik geloof dat deze werkt..
Bubblez
-
- 2065 berichten
- 2512 stemmen
Nee, hier is de carpet nog bezig...
tessav1
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Het begint pas om 2.30 uur en tot dan er is nog Red Carpet
Bubblez
-
- 2065 berichten
- 2512 stemmen
Dat zou inderdaad best goed kunnen, ik wacht even af, dank je!
oteis
-
- 31 berichten
- 185 stemmen
Bedankt! de link werkt ook prima.
Bubblez
-
- 2065 berichten
- 2512 stemmen
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Is Clooney uberpissed of hoort dit bij de show?
Bubblez
-
- 2065 berichten
- 2512 stemmen
Is Clooney uberpissed of hoort dit bij de show?
Hoort bij de show 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Toch verbaasd dat The Hurt Locker wint over A Serious Man, wat met de overheersende Joodse/Cohen liefhebbende stemmers.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Mooie speech en verhaal van Mark Ball
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wat was er zo speciaal aan zijn speech dan? (buiten dat zijn vader een maand geleden helaas is overleden)
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Dat hij als reporter in Irak een idee voor een film heeft en nu de Oscar met dat script wint
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Mooie speech en verhaal van Mark Ball
Boal.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Wikipedia is ook snel:
"Mark Boal (born 1973) is an Academy Award winning American journalist and screenwriter."
Mark Boal - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Haha, echt triest he, die mensen die 's nachts op blijven en op web pagina's posten