• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.554 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.282 acteurs
  • 199.157 gebruikers
  • 9.381.389 stemmen

De Oscars

zoeken in:

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

Oorlogswinter verdient het niet om genomineerd te worden.

dimi303

• 3420 berichten
  • 3699 stemmen

Ik denk dat we Israël ( Ajami ), Duitsland ( Das weisse band ) en Frankrijk ( Un prophète ) wel bij de genomineerden mogen verwachten.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

cornelis schreef:

(quote)

Lachen met jou, zeg.

Tut tut.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

?

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

Låt den Rätte Komma In is genomineerd voor een Bafta... maar die is toch al van 2008? Maar als het dus wel kan, jammer dat hij niet is ingestuurd voor de Oscars.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Let the Right One In was in 2008 al uitgebracht in L.A. en had dus vorig jaar mee kunnen doen voor de Oscars. Het was een zeldzaam geval waarin een europese film eerder de VS bereikte dan Britannië.

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

The One Ring schreef:

Let the Right One In was in 2008 al uitgebracht in L.A. en had dus vorig jaar mee kunnen doen voor de Oscars. Het was een zeldzaam geval waarin een europese film eerder de VS bereikte dan Britannië.

Vandaar, best jammer dat hij geen oscarnominatie heeft gekregen vorig jaar, had hij wel verdiend.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Vorig jaar niet "eligible" bevonden voor BFL: Let the Right One In Oscar Snub - story - at IGN - movies.ign.com

Dit jaar stuurde Zweden "De ofrivilliga" (Involuntary).

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

El Secreto de Sus Ojos niet onderschatten. Fantastische film !

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Hier een interview met de vijf regisseurs die het meeste kans maken op een Oscarnominatie voor Beste Regie: James Cameron, Kathryn Bigelow, Quentin Tarantino, Lee Daniels en Jason Reitman. Ze zitten samen aan tafel. Helaas resulteerd dat niet in hevige ruzie, maar toch wel aardig om te lezen.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Heb het intervieuw voor een groot deel gezien, toch leuk om al die regisseurs in een intervieuw te hebben

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Is er eigenlijk een reden waarom de Oscars nu pas in maart zijn? Herinner me dat ze voorheen in februari waren.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Ik dacht gelezen te hebben dat het met de Olympische Spelen te maken heeft.

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

Morgen worden de Oscar-nominaties bekend gemaakt.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Voor de mensen die de bekendmaking van de nominaties willen volgen via internet:

Academy Awards - live streaming video powered by Livestream

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

De nominaties zijn bekend. Geen Oorlogswinter genomineerd (op basis van die film meer dan terecht). Helaas geen (500) Days of Summer ergens te bekennen. De verschillende nominaties voor beste script lijken overigens niet in de goede categorie te zitten, maar waarschijnlijk heb ik dat fout. Verder vind ik het idee van 10 genomineerde films wel aardig, gaat vast extra kijkers opleveren (ongeacht de kwaliteit van de genomineerde films die dit jaar opvallend laag is).

DieGo

• 5808 berichten
  • 2366 stemmen

Oscar nominaties 2010

Helaas geen nominatie voor Oorlogswinter maar wel 9x voor Avatar.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Even het lijste voor beste film, voor diegene die niet helemaal willen zoeken:

“Avatar” James Cameron and Jon Landau, Producers

“The Blind Side” Nominees to be determined

“District 9” Peter Jackson and Carolynne Cunningham, Producers

“An Education” Finola Dwyer and Amanda Posey, Producers

“The Hurt Locker” Nominees to be determined

“Inglourious Basterds” Lawrence Bender, Producer

“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Lee Daniels, Sarah Siegel-Magness and Gary Magness, Producers

“A Serious Man” Joel Coen and Ethan Coen, Producers

“Up” Jonas Rivera, Producer

“Up in the Air” Daniel Dubiecki, Ivan Reitman and Jason Reitman, Producers

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Dus toch District 9 ertussen. Én dus wel An Education.

Ten opzichte van het lijstje dat ik eerder postte dus geen Invictus en Star Trek, maar wel A Serious Man en The Blind Side.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Erg opmerkelijk dat Invictus ontbreekt en dat actie-scifi-satire District 9 de groep wel haalt. Wellicht maar beter ook.

Mijn eerste indruk is toch wel dat het idee om uit te breiden naar 10 nominaties een succesvol effect heeft. Het is een lekker gevarieerde groep geworden. Een mix tussen publieksfavorieten (Avatar, The Blind Side), lievelingetjes van de critici (The Hurt Locker, A Serious Man) en al wat daar tussenin zit. Zelfs ruimte voor een animatiefilm; pas de tweede keer in Oscargeschiedenis.

Verder weinig verrassingen. Op Maggie Gyllenhaal na eigenlijk zo'n beetje alle acteursnominaties zien aankomen. Meestal zitten daar toch wel een aantal onverwachte kandidaten bij. Dat er een animatiefilm bijzit waarvan ik nog nooit gehoord had (Secret of Kells, klinkt interessant) is een mooie bonus en ook leuk dat mijn persoonlijke favoriet A Serious Man toch zover heeft kunnen komen. Gelukkig ontbreekt ook Star Trek in een van de hoofdcategorieën.

En uiteraard is het een nek-aan-nek-race tussen The Hurt Locker en Avatar, met allebei 9 nominaties. Wordt nog spannend. Ten zij ineens het oude spreekwoord "Als twee honden vechten om een been, gaat een derde er mee heen" van kracht wordt, maar ik verwacht van niet.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

De hoofdrol nominatie voor Precious is toch ook niet helemaal verwacht, denk ik. Mo'Nique kwam je overal tegen maar Sidibe (heette ze zo?) niet.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Volgens mij is Sidibe voor zo'n beetje iedere prijs genomineert geweest. Ze verloor alleen telkens van Bullock, Streep en in mindere mate Mulligan (aanvankelijk de frontrunner, maar nu wat naar achteren geschoven). Overigens gun ik het Sidibe meer dan Mo'Nique.

Bla

• 769 berichten
  • 2147 stemmen

Lijkt me wel duidelijk wie de Oscar voor beste mannelijke bijrol wint.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Waarom is Il Divo eigenlijk genomineerd voor de make-up? Voor de oren van Andreotti?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

DieGo schreef:

Oscar nominaties 2010

Helaas geen nominatie voor Oorlogswinter maar wel 9x voor Avatar.

9 keer maar?

Owwww hij heeft geen nomintatie voor song en blijkbaar is er ook geen special make up. Zit ook niets goeds tussen de make up, erg zwak dit jaar, maar het digitale domein neemt langzaam over op dat vlak. Waar zijn de good old transformaties gebleven... Nog een paar jaar en die verdwijnt gewoon vrees ik.

Op muziek na (geen idee, misschien ook) zal hij ze allemaal wel binnenslepen denk ik.

Zat er (tot nog toe) niet ver naast

Reinbo schreef:

Mijn voorspelling

De volgende Oscars gaan ongetwijfeld naar Avatar:

Best Picture

Directing

Art Direction

Cinematography

Film Editing

Sound Editing

Sound Mixing

Visual Effects

De vogende mogelijk ook:

Make-up? (weet eigenlijk niet waar de grens tussen make up en CGI lag, was niet te zien )

Music (Score)

8-10 Oscars, want ze hadden volgens mij geen liedje, in ieder geval niet iets opvallends.

En van mij mogen ze ook de Erwin Thalberg Award uit de kast trekken voor Cameron.

Stephan

• 7891 berichten
  • 1387 stemmen

Wáááá't???? Heeft Avatar geen nominatie voor best adapted screenplay?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Stephan schreef:

Wáááá't???? Heeft Avatar geen nominatie voor best adapted screenplay?

Wat weet jij daar nou van...

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Opmerkelijkste nominatie is wat ij betrefd misschien wel Harry Potter bij cinematografie. Zo bijzonder zag die er toch ook weer niet uit? Zeker niet als je bedenkt dat Public Enemies, A Serious Man en al helemaal het schitterend gefilmde Where the Wild Things Are in die categorie genegeerd zijn. Sowieso had ik Wild Things in wat meerdere categorieën willen terugzien. Kostuums en Art Direction leken mij een 'lock', maar kennelijk toch niet.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Genomineerd bij vrouwelijke bijrol: Anna Kendrick in “Up in the Air”. Beschamend..

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

10 films bij best picture is wel aardig, al is deze denk ik wel makkelijk in te delen als kanshebbers en opvullers. Wel leuk dat A Serious Man er tussen staat, had er niet tussen gestaan met de 5 nominaties denk ik. Voor de rest allemaal niet zo heel bijzonder, op beste buitenlandse film na. Geen oorlogswinter . Waarschijnlijk wordt het Duitsland of Frankrijk, maar Peru zag er ook best interessant uit. De categorie cinematography is dit jaar wel een domper zeg. Avatar en Harry Potter... zeker niet slecht maar... standaard. Inglourious Basterds was dan visueel wel goed en The Hurt Locker zag er goed uit in de trailer.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.