- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat Japan/Korea ding was als grap bedoelt, ik weet dat het aan de mentaliteit lag en aan het karakter van Van Gaal..
De voetbalpassie en belevenis ligt in Spanje zeker hoger daar heb je groot gelijk in. Het is erg jammer dat Nederland geen grootheid is dat zou het makkelijk kunnen zijn, komt denk ik voornamelijk door de Nederlandse gierigheid. De buitenlanders hebben het inderdaad veel invloed gehad op de successen van Real Madrid.
Mijn andere kant is gewoon Nederlands, neem aan dat je nationaliteit bedoelt.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen
Mijn andere kant is gewoon Nederlands, neem aan dat je nationaliteit bedoelt.
Yup, maar wat is er dan mis aan je Nederlandse kant?
Aangezien je aanzienlijk de voorkeur geeft aan Spanje.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niets mis met mijn Nederlandse kant, ik ben trots om Nederlander te zijn maar voel mij er niet zo speciaal mee verbonden als met Spanje. Om het Nederlands elftal geef ik niets, nooit gedaan ook.
Mijn hart ligt bij het internationale voetbal bij Spanje. Het is een speciaal gevoel wat ik voor Spanje koester en de liefde voor Spanje is zo intens, is niet in woorden uit te drukken. Maar qua clubvoetbal is Feyenoord mijn grote liefde, die komt boven Atletico. Feyenoord dat net als Spanje een onbeschrijfbaar gevoel losmaakt bij mij.
Hoop dat dit het wat duidelijker maakt.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Het is erg jammer dat Nederland geen grootheid is dat zou het makkelijk kunnen zijn, komt denk ik voornamelijk door de Nederlandse gierigheid.
Zowel qua individuele spelers als qua teamprestaties doet Nederland al sinds de jaren '70 volgens mij vrij aardig mee, hoor. Alleen de Nederlandse competitie is inderdaad een stuk lager van niveau dan die van Spanje, Engeland en Italie. Dat heeft inderdaad vooral met geld te maken, maar volgens mij weinig met gierigheid. De belangrijkste oorzaken zijn economische zoals een kleinere "afzetmarkt" en lagere televisie-/sponsorinkomsten, doordat Nederland nu eenmaal een kleiner land is.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Ik weet zeker dat de 11 clubs die ik noemde geen probleem heeft met de formaties van Nederland. Ik ben een Feyenoorder maar ik ben realistisch. Mij maak je niet wijs dat er maar 5 teams zijn die gelijk zijn of beter zijn dan de Nederlandse top. De 11 teams die ik noemde zijn ongetwijfeld beter dan de Nederlandse top. 18 wasm isschien wat overdreven maar die 11 zeker.
Ik stel wat meer realisme in jullie betogen. Ik geef ook toe dat Feyenoord heeft gefaalt in een zwakke competitie.
PSV is een hele goede ploeg. Tegen het PSV van afgelopen seizoen zouden weinig Spaanse teams opgewassen zijn. Zo goed Nederlands team hebben we niet gehad sinds 1995. Maar even afgezien daarvan zijn de overige toppers kansloos tegen de door mij 11 genoemde Spaanse toppers.
En jij stelt meer realisme in ons betoog voor? Ik vraag me echt af of je dit serieus meent. Dat de spaande competitie sterker is dat lijkt me duidelijk maar jij denkt toch niet echt dat er 11 spaanse clubs boven ajax zouden eindigen. Ik ben een echte psv fan en moet niets van ajax hebben maar in deze kan ik niet anders dan het voor ze opnemen.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Nog nooit wat bereikt op een toernooi? We zijn net als jullie 1 maal Europees kampioen geweest. En de CL is het meest gewonnen door Spaanse en Italiaanse teams.
Maar het is typisch Nederlands je zelf zo goed te vinden en om naar het verleden te wijzen.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Is het ook niet zo dat Nederlandse clubs in principe binnen hun budget moeten blijven en dat dat in landen als Italie en Spanje nu niet echt het geval is en deze clubs met miljoenenschulden toch nog spelers van miljoenen euros kopen?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
ja dat is ook een groot verschil. Dankzij het licentiesysteem zijn de meeste clubs in nederland wel gezond maar kunnen natuurlijk nooit concurreren met de landen waar dit systeem niet of nauwelijk geldt.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
[/quote]
En jij stelt meer realisme in ons betoog voor? Ik vraag me echt af of je dit serieus meent. Dat de spaande competitie sterker is dat lijkt me duidelijk maar jij denkt toch niet echt dat er 11 spaanse clubs boven ajax zouden eindigen. Ik ben een echte psv fan en moet niets van ajax hebben maar in deze kan ik niet anders dan het voor ze opnemen.[/quote]
JA als Ajax Feyenoord en Psv meezouden doe in de Primaire Division zouden er best 11 clubs boven hun zouden eindigen , In iedergeval in de middenmoot.
PSV van vorig jaar was dan een uitzondering die zouden wel in de top 5 komen denk ik , En Ajax in goeden tijden ook , maar hoe de top 3 nu gemmideld is kunnen ze echt niet meedraaien in de top.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Nederland - Nigeria .
Strafschoppen zijn nu bezig 
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
aah.... hoe kut is dit!!!!!
echt nog nooit zo'n spannende strafschoppenreeks gezien..
echt balen..
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ja inderdaad echt fucking spannend !
En dan verlieze we met 11-9 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Bij de 2e strafschop van John voelde ik al dat het mis ging. Die slome gozer heeft de hele wedstrijd geen bal goed geraakt, en door de ingeschoten penalty denkt ie het 2e klusje ook wel even te klaren. Nou ja, wedstrijd was in evenwicht (1e helft voor NL, 2e helft voor Nigeria) maar het ontbrak NL net aan dat beetje geluk (met als toppunt het doelpunt van Nigeria, hoevaak krijg je een assist van een tegenspeler via de paal?
). Opvallend dat de eerste voorzet die niet van de voet van Emanuelson kwam meteen raak was. Wat neemt die gast slechte corners zeg.
Hoe moeilijk is het trouwens om je schoenen even aan te houden tot na de wedstrijd?
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Stond Toldo maar onder de lat voor Nederland.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ja jezus he , hoe kanje zo slecht een penalty nemen , dan schiet je toch in de hoek 
Nou moeten we het maar doen in Duitsland 2006 !
En hopenlijk geen penalties dan , Want voorlopig is de reeks tegen Zweden de enige reeks die goed is gegaan ..
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik had het ook zuur toen Collins John weer achter de bal moest. Veel te onzeker gedurende de wedstijd, dan sta je ook niet zeker bij het nemen van een strafschop.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ach ik zou jullie daar wel eens hebben zien willen staan....
Ik geef het maar gelijk toe Btw ik krijg er ook geen penal in.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Het was vandaag sowieso gewoon shit.
De 2 sterren Quincy en Maduro waren gewoon nergens
nul komma nul van hun niveau de eerste wedstrijden.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ach ik zou jullie daar wel eens hebben zien willen staan....
Ik geef het maar gelijk toe Btw ik krijg er ook geen penal in.
Dan benje dus geen voetballer , Dat ben ik wel zowel competitie als Recreant en natuurlijk weetje nooit wat er gebeurd maar schiet dan in iedergeval in de hoek
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Maar damn he wat had ik graag NEderland - Marokko gezien , Konden we die Brutale flegels eens laten zien wie hier de beste is !
Leno
-
- 5922 berichten
- 4432 stemmen
Nigeria heeft terecht gewonnen, Vermeer sliep Nederland erdoor heen bij velen kansen voor Nigeria. Bij pingels is het vaak dom geluk, al koos Vermeer iedere keer een hoek. Als hij had gewacht had hij zeker 3 pingels gestopt. De pingels waren sowieso slecht genomen, veel door het midden (niet zoals Neeskens!)
Beetje overhyped, zijn we daar iig vanaf, al vind ik het wel balen als Nederlander zijnde natuurlijk.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Quincy kan dat niveau ook nooit meer halen nadat iedereen hem de hemel heeft ingezongen, maar was nu wel verantwoordelijk voor de enige voorzet op maat en de beste vleugelacties (hoe dapper Vincken het ook probeerde, die Taiwo was wel erg sterk).
Maduro leek inderdaad nergens op en waarom die er niet werd uitgehaald voor Medunjanin is me een raadsel. Heb hem alleen maar op zichzelf en anderen zien mopperen, en niet rustig de boel zien coördineren.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Dan benje dus geen voetballer , Dat ben ik wel zowel competitie als Recreant en natuurlijk weetje nooit wat er gebeurd maar schiet dan in iedergeval in de hoek
Hmm dit seizoen 5 genomen 3 gemist dus het kon nog erger
.
Leno
-
- 5922 berichten
- 4432 stemmen
Jammer trouwens dat in de laatste berichten met vervelende ziektes en licht racistische opmerkingen wordt gestrooit.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Quincy was inderdaad niet meer van zijn niveau van dag 1 ... Maar toch was hij die andere dagen nog stukken beter dan today , geen enkele actie gezien vandaag !
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ik hou het ook liever sportief hier, iets wat de nigerianen bij de penals duidelijk niet deden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.