- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen

wat is het probleem ? Verdienen we het niet om door te gaan ?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die boze smilie ging toch over de opmerking over Totti?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Spanje maakt inderdaad indruk. Ze hebben nog moeilijke wedstrijden te gaan maar die finale zit er toch wel in denk ik.
Nederland speelde vandaag ook behoorlijk. Achterin staat het als een huis, daar werd echt niets weggegeven maar in de aanval mocht het allemaal wel wat scherper. Vooral Emanuelson was waardeloos, elke pass van hem was verkeerd. Maar toch mooi met 3-0 gewonnen. De goal van Babel was er 1 om in te lijsten, de goal van Owusu was er een om snel vergeten te worden door de keeper van Chili en de goal van John werd mede mogelijk gemaakt door Vincken. Nigeria moet nu ook wel te doen zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet te bescheiden. Nederland gaat het met gemak halen denk ik.
soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
Ik vond Kruys wel heel goed spelen. Speelt functioneel waardoor hij niet zo opvalt maar toch heel goed werk verrichjt,
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25187 stemmen
Hij speelde nu nog meer in de rol die eigenlijk bedoeld was voor Iby. Dit betekende inderdaad helaas wel dat Urby moest zwerven over het veld, niet lekker in zijn vel zat en bijna elke pass een pass naar de Chilinen was.
Er zit nog steeds veel meer in deze ploeg en Nederland is nu net zo'n land dat groeit in een toernooi. Ik sluit een finaleplaats zeker niet uit !
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Die boze smilie ging toch over de opmerking over Totti?

timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
naomi watts (en alle andere leden die hier iets van weten) jij volgt het spaanse voetbal toch. Ik hoorde net dat psv interesse zou hebben in john aloisi van osasuna. Is dit wat?
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25187 stemmen
Ik weet niet waar je het bericht vandaan hebt gehaald timbo maar wat ik weet over John Aloisi is dat hij een soort Ji-Sung Park is qua speelwijze. Hij komt uit Australië, is 29 jaar oud en heeft ervaring opgedaan bij Coventry City, Portsmouth, Cremonese (toen nog in de serie A) en Antwerp FC.
Hij heeft afgelopen seizoen 6 doelpunten gemaakt bij Osasuna in 26 wedstrijden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Aloisi is de laatste jaren zeer matig en kende een heel goed 00/01 seizoen. Dit seizoen maakte hij ook erg weinig indruk behalve tegen mijn clubje Atletico Madrid. Onze uitschakeling in de Copa del Rey was zijn verdienste. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Ik weet niet waar je het bericht vandaan hebt gehaald timbo maar wat ik weet over John Aloisi is dat hij een soort Ji-Sung Park is qua speelwijze. Hij komt uit Australië, is 29 jaar oud en heeft ervaring opgedaan bij Coventry City, Portsmouth, Cremonese (toen nog in de serie A) en Antwerp FC.
Hij heeft afgelopen seizoen 6 doelpunten gemaakt bij Osasuna in 26 wedstrijden.
Ik las het vandaag ergens op het net. Was wat snel met posten hier want ik geloof er zelf ook weinig van dat het meer is dan de zoveelste roddel.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2487 stemmen
Tijdens de Confederations Cup schoot Aloisi er toch aardig wat in (oa. 3 tegen Duitsland), maar voor de rest is het maar een matige aanvaller ... Niets voor PSV, hji speelt niet voor niets op z'n 29e bij Osasuna.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Elke club in de Primera Division is gewoon een goede club om te spelen. Het zit daar niet zo in elkaar als in Nederland. Osasuna is een prima club om te spelen en is zeker niet minder dan PSV.
gotti
-
- 14086 berichten
- 5922 stemmen
Elke club? Komop zeg. Je kan ook overdrijven in je Spaanse chauvinisme.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bijna elke club wel (18 teams van de 20), zo ook in het Premiership.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25187 stemmen
Osasuna krijgt op zeker billekoek van PSV 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Wat vinden jullie van die Markus Rosenberg ?
Misschien de nieuwe Zlatan ? 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Bijna elke club wel (18 teams van de 20), zo ook in het Premiership.
Misschien net 5 clubs. Er zijn echt geen 18 ploegen die zomaar even bovenin meedraaien met Psv, Ajax en Az
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Misschien net 5 clubs. Er zijn echt geen 18 ploegen die zomaar even bovenin meedraaien met Psv, Ajax en Az
Oneens; Atletico Madrid, Real Madrid, Deportivo, Valencia, Barcelona, Espanyol, Villareal, Sevilla, Athletic de Bilbao, Real Betis en Real Sociedad kunnen makkelijk meedraaien, maken zelfs meer kans op de titel dan de nederlandse toppers. En dan heb je nog clubs als Zaragoza, Levante, Malaga, Getafe, Osasuna en Vallodolid die genoeg potentie hebben.
Wat jammer van Italia, wat kon ik genieten van Pelle en wat een penalty van Pelle, heerlijk! Nog mooier dat hij dat deed bij de Marokkanen natuurlijk. Jammer genoeg was Italia niet goed dit toernooi alleen Pelle was de moeite waard.
gotti
-
- 14086 berichten
- 5922 stemmen
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ja klopt Gotti , Die Pelle lijkt erg veel op Zlatan .
Maar Ajax heeft idd een echte spits nodig , alsje naar de statisieken kijkt hebben ze de laatste jaren amper een echte topscoorder meer.
Wat Feyenoord bijv. wel had ( Enige positieve overgens over hun
)
Maar goed zo een miskoop als Charisteas kan Ajax toch niet weer maken , ik hoop maar dat het wat is die Rosenberg
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ben ik het ook niet mee eens.
De spaanse competitie is VEEL sterker dan die we hier hebben.
IMO kunnen ze bijna allemaal wel meedraaien met Onze top 3
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25187 stemmen
Laat Osasuna en Getafe dan maar eens proberen de halve finale van de CL te bereiken. Dat lukte dit jaar volgens mij niet één Spaanse club of wel dan ?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Haha, prachtig staaltje arbitrage zonet
. Op het eind was het natuurlijk wel vasthouden, maar met een strak gezicht 3 keer geen penalty geven aan Brazilië met al zijn status en Tardelli in het bijzonder
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Laat Osasuna en Getafe dan maar eens proberen de halve finale van de CL te bereiken. Dat lukte dit jaar volgens mij niet één Spaanse club of wel dan ?
Domme opmerking. In de voorgaande jaren presteerde Spaanse clubs altijd beter en nu een Nederlandse club wat verder is gekomen gelijk zo'n houding, erg lachwekkend.
Osasuna en Getafe plaatsen zich nogal moeilijk voor de CL omdat ze in een Galactico league spelen en niet in een Mickey Mouse league.
Ik ga PSV ook niet afrekenen op hun verlies tegen Las Palmas in de voorbereiding, Las Palmas die uit komt in de Tercia Division notabene.
De clubs die jij noemde noemde ik potentieel, ik weet het met het opnoemen van de zwakste clubs die ik opsomde uit de primera division kan je nog een beetje twijfels bij trekken. De bovencategorie is zonder twijfel beter dande clubs die we in Nederland kennen.
gotti
-
- 14086 berichten
- 5922 stemmen
Domme opmerking. In de voorgaande jaren presteerde Spaanse clubs altijd beter en nu een Nederlandse club wat verder is gekomen gelijk zo'n houding, erg lachwekkend.
Osasuna en Getafe plaatsen zich nogal moeilijk voor de CL omdat ze in een Galactico league spelen en niet in een Mickey Mouse league.
Ik ga PSV ook niet afrekenen op hun verlies tegen Las Palmas in de voorbereiding, Las Palmas die uit komt in de Tercia Division notabene.
Tuurlijk is de Spaanse competitie over het algemeen wel sterker dan de Nederlandse, maar om nou te doen alsof de Nederlandse competitie één of andere oostblok-competitie is is nogal flauw. Wellicht iets minder Spaans temperament en iets meer realisme in je betogen de volgende keer.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik weet zeker dat de 11 clubs die ik noemde geen probleem heeft met de formaties van Nederland. Ik ben een Feyenoorder maar ik ben realistisch. Mij maak je niet wijs dat er maar 5 teams zijn die gelijk zijn of beter zijn dan de Nederlandse top. De 11 teams die ik noemde zijn ongetwijfeld beter dan de Nederlandse top. 18 wasm isschien wat overdreven maar die 11 zeker.
Omdat bepaalde spaanse clubs zich niet plaatsen voor de CL zegt niet dat ze het niet aankunnen, de concurrentie is gewoon te groot in de Primera Division. Ze zijn minder dan de echte toppers maar zullen makkelijk onze Nederlandse toppers kunnen overtreffen. Op uitzondering van de Eindhovenaren.
Ik stel wat meer realisme in jullie betogen. Ik geef ook toe dat Feyenoord heeft gefaalt in een zwakke competitie.
PSV is een hele goede ploeg. Tegen het PSV van afgelopen seizoen zouden weinig Spaanse teams opgewassen zijn. Zo goed Nederlands team hebben we niet gehad sinds 1995. Maar even afgezien daarvan zijn de overige toppers kansloos tegen de door mij 11 genoemde Spaanse toppers.
Mickey Mouse League is niet denigrerend bedoelt, mijn eerste club speelt erin notabene. Maar de competitie stelt gewoon erg weinig voor.
stinissen (crew films & series)
-
- 23679 berichten
- 77293 stemmen
Gelul....., het is dat de buitenlanders hier niet veel kunnen verdienen anders waren ze gewoon in Nederland gaan voetballen.
En ik schat de Nederlandse competitie erg hoog in, we staan niet voor niets al 4de op de Fifa lijst met merendeels spelers uit de Ned competitie.
Spanje laat me niet lachen die hebben op een groot toernooi nog nooit wat bereikt.
Juist door die Buitenlandse spelers is de Spaanse competitie aantrekkelijk, zou je die daar weg halen kan zelfs met alle respect RKC nog van die ploegen winnen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
We presteren internationaal niet best op dit moment. Paar maanden terug stonden wij nog vierde en Nederland heeft niet echt moeilijke tegenstanders gehad denk ik zo. Maar het is typisch Nederlands je zelf zo goed te vinden en om naar het verleden te wijzen.
Nog nooit wat bereikt op een toernooi? We zijn net als jullie 1 maal Europees kampioen geweest. En de CL is het meest gewonnen door Spaanse en Italiaanse teams. 
Als we dan toch over 't grote toernooien historie hebben, waar was Nederland tijdens het WK in Japan/Korea? 
Spaanse competitie aantrekkelijk door de buitenlanders? bij sommige teams wel ja maar Spanje kent wel wat grote talenten.
En dan zo een belachelijk statement, als je de buitenlandse spelers weghaalt zelfs RKC kan dan winnen, erg overdreven. Op wat voor niveau zouden de Nederlandse spelers zijn zonder ervaring in de grote competities? Ik had het over de sterkte van de spaanse competitie en niet over de Spaanse of Buitenlandse inbreng.
De spelers komen niet naar Nederland om dat de competities te zwak zijn. Geld speelt ook een rol maar dat niet alleen.
Spanje is internationaal gezien niet een topland en Nederland wel maar heb nooit anders beweert. Alleen mijn trots is gewoon erg groot.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen

Voornamelijk met behulp van buitenlandse spelers zoals Zidane, Ronaldo of Di Stefano.
Het is eenmaal zo dat Nederland het nooit goed doet in de kwalificaties, typisch een voorbeeld van de rijke stinkert mentaliteit dat toen heerste.
Laat nou juist Real Madrid dat ene team zijn dat binnen die 'sommige teams' valt, het is tevens Real Madrid waar de Spaanse competitie het meest aan te danken heeft.
Dan kom ik weer terug op dat buitenlanders ding, als al de sterren bij elkaar gesorteerd worden dan is het idd zo dat het niveau stijgt wat goed is voor de verse vis.
Ik denk ook dat de voetbalpassie in Spanje hoger ligt als in Nederland, er wonen ook veel meer inwoners waardoor de clubs veel hogere inkomsten hebben dan de Nederlandse. Hierdoor kunnen grote sterren worden aangekocht, en juist omdat voetbal daar zo geliefd is komt er geregeld een rijke voorzitter opdraven die even wat miljoentjes in een club komt steken. Verbaast me ook waarom dat nooit eens in Nederland gebeurt, genoeg rijke aandeelhouders, media tyconen en directeuren hiero, maar het zal wel aan ons binnenlands product 'krenterigheid' liggen.
Maar even een vraagje, wat is eigenlijk je andere kant Naomi?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.