• 15.926 nieuwsartikelen
  • 178.853 films
  • 12.258 series
  • 34.051 seizoenen
  • 648.843 acteurs
  • 199.221 gebruikers
  • 9.386.006 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

Knoop is eindelijk doorgehakt, Danny Blind wordt de nieuwe trainer van Ajax. Hoe lang zijn contract loopt is nog niet geweten.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Nou, ik ben benieuwd. Wel weer een risico, Blind heeft weinig ervaring en ik denk dat deze groep juist een ervaren trainer kon gebruiken. Waarschijnlijk hebben ze geprobeerd Ten Cate of Jol te krijgen en was Blind derde keus.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Dit lijkt mij de beste keuze.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Tja ik denk dat het bestuur bijna geen keus heeft, anders komen ze ook een beetje ongeloofwaardig over. Blind aan het roer… lijkt mij dit wat aan de vroege kant, maar ik denk dat hij wel de kwaliteit heeft om dit team op scherp te kunnen zetten. Zelf natuurlijk ook altijd aanvoerder geweest in het gouden elftal. Dus Danny laat maar zien wat je kan ik ben erg benieuwd …

Pitbull

• 558 berichten
  • 1424 stemmen

Dit lijkt mij de slechtste keuze.

gotti

• 14075 berichten
  • 5894 stemmen

Mij ook. Had liever Ten Cate gezien (liever dan Jol nog). Ben bang dat Blind het niet aan kan.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Blind is als geen ander bekend met het Ajax-systeem en cultuur en kent bovendien de jeugd goed. Ik zou niet weten wat Ten Cate (of Jol) meer zou kunnen brengen.

gotti

• 14075 berichten
  • 5894 stemmen

Ervaring?

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Misschien, maar dat is van minder belang in dit geval denk ik. Bovendien hebben Jol en Ten Cate ook nog geen topclub als Ajax getraind.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

Ben benieuwd hoeveel respect Blind geniet in de selectie, Ajax had toch beter iemand buiten het rijtje 'vertrouwde namen' kunnen nemen en dan vervolgens Blind 2 jaar bij Sparta als coach 'stallen'.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

pascal83 schreef:

Ben benieuwd hoeveel respect Blind geniet in de selectie.

Veel, als speler was hij ook al de absolute leider. En toen waren de Boertjes en dat soort types er zelfs.

gotti

• 14075 berichten
  • 5894 stemmen

Denk dat het qua respect ook wel snor zit. Vooral bij de jonge spelers.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

Heb het idee dat toch wel een aantal van de spelers hem als een kontenkruiper zien en een adjudant van Van Gaal, al is dat beeld vooral door (een deel van) de media geschapen.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

pascal83 schreef:

(een deel van) de media geschapen.

Johan Derksen bedoel je zeker, die met zijn haat- en lastercampagne Blind heeft afgeschilderd als een 'scholletje'. Die gast zit er zo vaak naast dat Blind wel haast de ideale man moet zijn. Denk trouwens dat zijn erelijst als speler voldoende is voor overwicht op de groep. Ervaring als trainer is bovendien een inmiddels achterhaald begrip.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik kan me wel herinneren dat Blind als aanvoerder altijd precies van Gaal napraatte in interviews. Maar goed, als hij dezelfde visie als van Gaal heeft dan zit het wel goed.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

PartyMarty schreef:

Denk trouwens dat zijn erelijst als speler voldoende is voor overwicht op de groep.

Tja, koeman had ook een indrukwekkende lijst.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Tja, koeman had ook een indrukwekkende lijst.

Jantje Wouters???

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Tsja, daar hebben jullie misschien wel een punt. Toch denk ik dat aanvankelijk zowel Wouters als Koeman respect had van de groep. Dat geldt mi zeker voor Koeman. Hoe een coach zich daarna ontwikkelt is natuurlijk onduidelijk. Denk dat Koeman toch teveel conflictjes niet goed heeft aangepakt en het zou zomaar kunnen dat Blind dat beter doet.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

Laten we maar blindelings op hem vertrouwen

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ik vrees voor Danny dat hij te vroeg begint aan een waarschijnlijk hopeloze klus. Hij had het toch best goed bij de jeugd ?

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Heb het vanaf het begin gedacht en denk ook dat het voor ajax een goede keus is.

Hij had altijd al een goede kijk op het spelletje.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

[quote]Rujar schreef:

(quote)

Nog eens over na gedacht, maar de vergelijking met Blind gaat sowieso niet helemaal op. Blind heeft het (louter) als Ajacied tot groot speler geschopt, terwijl zowel Koeman als Wouters als PSV-ers meer succes hadden. Koeman en Wouters waren derhalve misschien minder geschikt voor de typische Ajax-stijl? Wellicht scheelt dat ook nog in de credits voor Blind?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Precies, Koeman en Wouters waren deserteurs en Blind niet! Ik denk dat Blind trouwens iets intelligenter is dan Koeman en zeker dan Wouters, dus hopelijk heeft Blind wél visie. Maar het blijft een gok natuurlijk, iemand zonder ervaring nemen.

Leno

• 5921 berichten
  • 4409 stemmen

Blind is 100% Ajax, iedereen associeert hem ook met Ajax. Koeman heeft dat veel minder (notabene ex feyenoord). Ik hoop dat Blind boven de groep kan staan en respect kan afdwingen bij de spelers. Ik heb het idee dat de huidige selectie lang niet iedereen serieus neemt (Koeman, v Eijden), dus hopelijk laat ie niet met hem sollen.

Zolang blind durft met aanvallend voetbal en af en toe wat bluf voor de dag komt ben ik tevreden.

Pitbull

• 558 berichten
  • 1424 stemmen

In mijn ogen was Blind als speler en trainer van de jeugd een arrogante slijmjurk zonder eigen visie. Iemand die niet zijn eigen koers durft te varen en iedereen te vriend wil houden.

Ik denk niet dat dit goed is voor de uitstraling van de club naar buiten toe, een nietszeggend clichémannetje.

Over 2,5 jaar als z'n contract afloopt hebben we het er nog wel eens over (of eerder natuurlijk).

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

Zavo schreef:

Maar het blijft een gok natuurlijk, iemand zonder ervaring nemen.

Waarschijnlijk hadden ze geen andere keus ivm het budget. Net zoals het aannemen van Charisteas zie ik het weer als een wanhoopsdaad, een impulsief besluit door tekort aan tijd en druk van buitenaf. Maar wie weet verricht Blind een wonder..

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(...) zoals het aannemen van Charisteas

Ik ben er onderhand wel van overtuigd dat hij niet veel beter is dan een Bart vd Eede , al heeft hij wel een sympathieke kop ... maar daarmee scoor je geen goals. Terwijl ze daarvoor interesse hadden in Maxi Lopez .... (inderdaad, die nu bij barca speelt)

Maar wie weet verricht Blind een wonder..

Qua aankopen kan het in ieder geval niet slechter gaan

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

pascal83 schreef:

Terwijl ze daarvoor interesse hadden in Maxi Lopez .... (inderdaad, die nu bij barca speelt)

En die was te duur voor Ajax

Qua aankopen kan het in ieder geval niet slechter gaan

Hoewel Rosales nog wel mee valt..

Claus

• 117 berichten
  • 968 stemmen

Ik denk dat Blind trouwens iets intelligenter is dan Koeman en zeker dan Wouters, dus hopelijk heeft Blind wél visie

Tja, iets intelligenter zijn dan twee tamelijk domme figuren lijkt me iets te onvoldoende als garantie voor succes of zelfs ook maar hoop op succes. Ik vind Blind echt zo'n kerel die zich slimmer voordoet dat hij is. Altijd maar quasi intellectueel wegkijken, peinzende frons op het voorhoofd. Typje Sturing, ook al zo'n licht. Dus, de vraag of Blind de goede coach voor Ajax is zou ik graag met een volmondig en welgemeend "Ja" willen beantwoorden..

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Laten we 'm nou in ieder geval eerst eens de kans geven. We zullen het wel zien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.