- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
V
-
- 8369 berichten
- 3370 stemmen
Is vanavond ook geen reden toe, k.......k (vul maar in Naomi
) Ten Cate zal Barca niet verlaten. Ik denk niet dat Rijkaard zonder hem kan.
Ajax was vanavond trouwens dramatisch, amateuristisch, pathetisch. Werkelijk een hemeltergend duel!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja ik ben een kakkerlak en een trotse 
stinissen (crew films & series)
-
- 23494 berichten
- 77011 stemmen
Ja ik ben een kakkerlak en een trotse 
Dom gelul ook al ben je anti ajax is het beter als ajax zou punten hebben gepakt ook omdat na dit zeizoen de punten van Feyenoord niet meer meetellen in het seizoen dat ze de cup wonnen. en dat belgie en Tjechie en scotland ons voor bij zullen streven wat inhoud dat Nederland nog maar 1 club in de uefacup mag inschrijfen en nog maar 1 in de CL....Bedenk wel dat Ajax ook het Nederlandse voetbal vertegenwoordigt.
Wat Ajax wel moet doen is een type van Bommel halen een top verdediger en natuurlijk een grote behendige spits.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Wat Ajax wel moet doen is een type van Bommel halen een top verdediger en natuurlijk een grote behendige spits.
Koller wordt dus genoemd als spits, maar we komen al om in de middenvelders dus dat lijkt me geen prioriteit. Die gaan vanzelf weer goed spelen als het achterin dicht blijft en ze er voor in vliegen denk ik. En suggesties voor een goeie verdediger heb ik nog niet gehoord/gelezen.
Beejeej
-
- 580 berichten
- 1127 stemmen
ik wil weer een Danny Blind of Chivu 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Dom gelul ook al ben je anti ajax is het beter als ajax zou punten hebben gepakt ook omdat na dit zeizoen de punten van Feyenoord niet meer meetellen in het seizoen dat ze de cup wonnen.
Beejeej
-
- 580 berichten
- 1127 stemmen
dat zegt het een en ander over de Feyenoord-supporter zoals jij die nu portretteert.
ik ken er een paar die wel nadenken 
T.O.
-
- 2423 berichten
- 2801 stemmen
Nou en, elke Feyenoord fan hoopt natuurlijk dat Ajax verliest in Europa.
Sterker nog, ik vind het belachelijk dat dit niet altijd het geval is
. Buiten Nederland is deze rivaliteit tussen clubs nog veel levendiger zelfs.
Claus
-
- 117 berichten
- 968 stemmen
Over Feyenoord gesproken, ik heb nu alweer zin in Feyenoord - Groningen. Voorgaande jaren steevast in 't uitvak, vorig jaar voor een keertje maar es naast m'n vriendin op vak U en meteen scoort die leipe Martin Drent twee wonderschone goals (aan onze kant nog wel, haha). Heb alles netjes op eigen videocamera vastgelegd, zijn als je het mij vraagt onbetaalbare beelden. En dat na de al even legendarische 3-3 in het Oosterpark, na een uiterst geflatteerde 0-3 ruststand.. nee, Feyenoord ligt ons wel!

EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik denk dat Martijn Reuser en Co (niet Adriaanse) aankomend weekend het ontslag van Koeman bezegelen.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Best mee eens. Neemt echter niet weg dat in veel andere landen de UEFA ranglijst niet zo bedreigend is als voor NL op dit moment. Zeker een fan van Feyenoord (dat doorgaans niet eerste of tweede wordt) zou dus baat hebben bij goede prestaties van alle NL'se clubs. Ik zie overigens ook wel in dat vooral veel Ajacieden dit nu roepen, net als het slecht gaat met de club, maar het blijft een feit.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik zie overigens ook wel in dat vooral veel Ajacieden dit nu roepen, net als het slecht gaat met de club, maar het blijft een feit.
Deze discussie is er altijd al geweest.
Maar NL-competitie en Europees is voor sommigen blijkbaar moeilijk uit elkaar te houden.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
en dat belgie en Tjechie en scotland ons voor bij zullen streven
Ook Belgie, dat meen je toch niet??? Dan gaat het wel heel dramatisch met het Nederlandse voetbal! 
Ik heb me gisteren kapot zitten ergeren, de witte zakdoeken erbij gepakt! Koeman zal moeten opstappen. Ik heb veel sympathie voor hem, maar hij heeft geen respect meer bij de spelersgroep en krijgt het zooitje niet meer aan het ballen.
Pienaar/ Rafael hebben geen bal geraakt. Heitinga 2 cruciale fouten. Obodai als altijd niveau 'Bal-op-het-dak 3'......
Triest, triest. Volgend jaar Neeskens trainer van Ajax? 
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Deze discussie is er altijd al geweest.
Maar NL-competitie en Europees is voor sommigen blijkbaar moeilijk uit elkaar te houden.
Deze discussie is pas opgelaaid nadat de resultaten van Ajax uit de seizoenen 95, 96 en 97 begonnen weg te vallen. pak 'm beet vanaf 2000 en 2001 dus. Het systeem was er daarvoor al, de paniek in NL pas vanaf toen. Beetje jammer dat je daar mensen voor moet kleineren trouwens.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Het gaat een gezellige week worden bij Ajax. Een brief van de OFA (Onafhankelijke Fanclub Ajax) is illustratief in deze:
Het zou Ajax – spelers en directie – sieren als ze de mee naar Tel-Aviv gereisde supporters volledig schadeloosstellen voor de wanprestatie die de club woensdagavond in Israël heeft laten zien. Voor veel geld hebben trouwe supporters Ajax gesteund in ‘het beloofde land’. Alleen werd het door Koeman beloofde spel (agressief voetbal) pas in de laatste minuten gespeeld, toen Ajax al met 2-0 achter stond. Een onmogelijke opgave met vreselijk slecht voetbal…
Het is een schande, dat het Ajax-bestuur nog altijd niet heeft ingegrepen. Als de spelers het niet (kunnen) laten zien, dan zal de actie bij het bestuur en directie vandaan moeten komen. Als ze – het bestuur en directie – het nog kunnen en/of durven, nu ze het zover hebben laten komen. Dan hebben we het natuurlijk over de keuze die ze hebben moeten maken tussen Louis van Gaal en Ronald Koeman. Dat Ajax – onder aanvoering van Koeman - de lat verlaagde is een veeg teken geweest. Daarmee heeft het bestuur en directie zichzelf een brevet van onvermogen gegeven, want door die keuze zal een vertrek van Koeman, ook het vertrek van bestuur en directie moeten betekenen.
Wij verwachten deze week dan ook drastische maatregelen. Het gaat uiteindelijk om de toekomst van ‘onze’ club. Tevens gaan wij ervan uit dat alle meegereisde supporters deze week benaderd zullen worden voor de schadeloosstelling.
OFA
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2398 stemmen
Wat een complete nonsense zeg. Dan zou je na iedere slecht gespeelde en verloren wedstrijd de supporters hun geld moeten teruggeven. Dan mag Ajax wel flink de portemonnee gaan trekken.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Een financiele schadeloosstelling zou belachelijk zijn inderdaad, maar een morele schadeloosstelling is vereist. Dus Koeman en vooral machtswellusteling Van Der Eijden opzouten!!!
Beenhakker weer aannemen als technisch directeur en Neeskens aantrekken als hoofdcoach na dit seizoen!
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Als ik Heijtinga en de Jong zie voetballen... Die denken dat zij het team moeten dragen, zo,lopen ze er wel bij. Johnny en Nigel: jullie zijn verdedigers. Bal afpakken en inleveren dus... Iets wat het duo nog al eens nalaat.
RTL 5 zendt trouwens Ferencvaros - Feyenoord LIVE uit ! Vanaf 20.30 u.
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
stinissen schreef:
Tja, da's de gehele as...... Daar draait een team om.....
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Begin dit seizoen is het UEFA Coefficient (over laatste 5 seizoenen gemeten) als volgt:
1 Spain 79,851
2 England 62,153
3 Italy 59,186
4 Germany 49,489
5 France 48,326
6 Portugal 42,333
7 Greece 34,748
8 Netherlands 34,081
9 Czech Republic 33,075
10 Turkey 32,291
11 Scotland 32,125
12 Belgium 28,875
Maar interessanter is als je 1999/2000 er afhaalt (die vervalt begin 2005/2006 immers).
Dan volgt deze stand (vanaf plaats 7 is het voor ons erg spannend) :
7 Griekenland 29,332
8 Nederland 27,831
9 Schotland 27,000
10 Belgie 25,625
11 Tjechie 25,075
12 Turkije 24,541
Dus voor komend seizoen heeft Nederland het meest te vrezen van de Schotten.
Even een kijkje in de Champions League voor deze 6 landen, allen 4 wedstrijden gespeeld:
Griekenland: Ol. Piraeus 7 punten
Panathinaikos 5
Nederland : PSV 9
Ajax 3
Schotland : Celtic 3
Belgie : Anderlecht 0
Tjechie : Sparta Praag 1
Turkije : Fenerbahce 3
De 2 landen met dus 2 teams in de CL, Nederland en Griekenland presteren dus duidelijk beter dan de overige 4 landen.
Over de CL hoeven we niet te vrezen dat die landen ons inhalen, sterker nog dat wij zelfs uitlopen op hen.
De UEFA CUP zal dan uitkomst moeten bieden. Gelukkig heeft Nederland hier 4 troeven zitten. We weten ook nog allemaal dat Feyenoord van Hearts(Schotland) won met 3-0. Denk dat we voorlopig nog wel het 8e plekkie behouden.
Het grootste probleem volgt echter over 3 jaar:
Van de 6 bovengenoemde landen hebben zowel Griekenland(11,250) als Nederland(10,166) een piek zitten in seizoen 2001/2002.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Interessante info De Knip
Ik blijf het trouwens op zijn minst opvallend vinden dat Griekenland boven NL staat...
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Interessante info De Knip
Ik blijf het trouwens op zijn minst opvallend vinden dat Griekenland boven NL staat...
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Deze discussie is pas opgelaaid nadat de resultaten van Ajax uit de seizoenen 95, 96 en 97 begonnen weg te vallen. pak 'm beet vanaf 2000 en 2001 dus. Het systeem was er daarvoor al, de paniek in NL pas vanaf toen. Beetje jammer dat je daar mensen voor moet kleineren trouwens.
Ik kleineer niemand volgens mij.
Maar het systeem bestaat idd al veel langer. Maar het was juist niet het jaar waarin Ajax de CL won maar daarna. Toen waren nl meerde NL clubs goed in Europees verband.
Maar met de invoering van de CL is het wel veel belangrijker geworden om die punten te scoren omdat je met poulesystemen werkt.
Iemand refereerde aan de geweldige wedstrijden van Groningen tegen Inter en Atletico. iets wat nu (bijna) niet meer voor zal komen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Een financiele schadeloosstelling zou belachelijk zijn inderdaad, maar een morele schadeloosstelling is vereist. Dus Koeman en vooral machtswellusteling Van Der Eijden opzouten!!!
Beenhakker weer aannemen als technisch directeur en Neeskens aantrekken als hoofdcoach na dit seizoen!
Het grootste probleem is al weg (Louis van Gaal) die had tegen Zlatan Ibrahimovic gewoon moeten zeggen dat ze hem wilden houden maar nee, hij moest zichzelf weer even belangrijker maken als Ajax. Niet alleen door het wegsturen van Ibrahimovic maar ook door zich te bemoeien met koeman's zaken. Ik geef toe Koeman is de grip op de selectie kwijt maar, dat is niet Koeman's schuld maar de schuld van de spelers.
Fiend
-
- 295 berichten
- 1700 stemmen
Griekenland: Ol. Piraeus 7 punten
Panathinaikos 5
Nederland : PSV 9
Ajax 3
Schotland : Celtic 3
Belgie : Anderlecht 0
Tjechie : Sparta Praag 1
Turkije : Fenerbahce 3
psv owned
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daar heb je zeker gelijk in. Als deels Madrileen zijnde weet ik hoe het is tussen Madrilenen en Catalanen en dat is totaal niet vriendelijk. Tijdens Real - Barca barst de haat los. Gelukkig ben ik voor Atletico Madrid, maar de haat voor Catalanen blijft
.
Een vriend van mij is schots en die heeft 16 jaar in Schotland gewoond, Celtic - Rangers schijnt ook te erg voor woorden te zijn.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
Ja, bijvoorbeeld elke rechtaarde Manchester City fan hoopt dat United verliest, liefst elke wedstrijd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja het hoort erbij. Net alsof ze in Nijmegen blij zijn voor Vitesse als ze winnen. Het hoort er gewoon bij.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Celtic en Rangers kunnen elkaars punten anders goed gebruiken.
ManU is echt niet de steun nodig van Man City-fans en NEC-Vitesse is al helemaal niet van toepassing Europees gezien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het gaat om het feit dat fans gewoon hun rivaal geen punten gunt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.