- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Inderdaad.
Petje af en zweetbandjes aan.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
je zou het idd zeggen kwa voetbal wat ze laten zien, maar als er druk op komt te staan dan gaan de grote clubs er toch meestal vandoor met de prijzen.
Tototip; dit jaar niet. Ajax weent in play-off tijd nog om weer eens een verloren titel en de weggelopen verlosser, Feyenoord's sproetenbejaarde voorin gaat geen potten breken en het beste bij NAC is er ook wel af. Mocht Twente er nog bijkomen zijn zij de grootste concurrent, maar ik zet m'n centjes op H'veen in de CL.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
dachten we ook allemaal van az verleden jaar, als er druk op de ketel komt zoals dat altijd het geval is bij de grote! drie dan moet er toch echt uit een ander vaatje getapt worden.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Tototip; dit jaar niet. Ajax weent in play-off tijd nog om weer eens een verloren titel en de weggelopen verlosser, Feyenoord's sproetenbejaarde voorin gaat geen potten breken en het beste bij NAC is er ook wel af. Mocht Twente er nog bijkomen zijn zij de grootste concurrent, maar ik zet m'n centjes op H'veen in de CL.
Ajax speelt geen play-offs dit jaar, Otherfool 
PSV wint de Play-offs dit jaar. 
Spijtoptant
-
- 170 berichten
- 0 stemmen
Dan hebben we volgend jaar in elk geval weer TWEE clubs in het hoofdtoernooi van de Champions League.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Ajax speelt geen play-offs dit jaar, Otherfool 
Haha, kom nou toch. PSV was in de Arena superieur, en is sindsdien alleen maar beter geworden. Ajax won van de laatste 7 uitduels exact 1 keer (na een achterstand en pas in de slotfase) en moet nog naar PSV, Twente, Groningen en Heerenveen... Nee hoor, ik eet m'n spreekwoordelijke hoed op als Ajax nog kampioen wordt. Iets met Pasen en Pinksteren op 1 dag.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ajax wordt kampioen. PSV morgen op de bek en Ajax pakt de punten. Woensdag kan Ajax dan strijden om de koppositie. PSV heeft nog minimaal 2 zware Europese duels erbij.
Een mens mag dromen he 
Spijtoptant
-
- 170 berichten
- 0 stemmen
Een mens mag dromen he 
een ajacied MOET dromen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
De rest heeft altijd alleen maar mogen dromen van wat Ajax presteerde, dus het kan inderdaad wel eens anderom zijn.
Morgen en woensdag wordt beslissend voor een eventuele titel voor Ajax. We moeten na woensdag op minimaal 3 punten van PSV staan maar het liefst op gelijk.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Eet smakelijk.
Ik zet er zonder de ogen te knipperen een maandsalaris op in. En nog veel belangrijker; mijn reputatie als kenner 
Spijtoptant
-
- 170 berichten
- 0 stemmen
Ik zet er zonder de ogen te knipperen een maandsalaris op in. En nog veel belangrijker; mijn reputatie als kenner 
Als je een echte kenner bent dan weet je dat de competitie in de komende wedstrijden pas beslist gaat worden.
(Zo vaak van die competities gezien, ik weet dat rare competities raar verlopen)
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Als je een echte kenner bent dan weet je dat de competitie in de komende wedstrijden pas beslist gaat worden.
Ach welnee. Da's net zoiets als zeggen dat Excelsior van Arsenal kan winnen, omdat de bal nu eenmaal rond is, er 11 tegen 11 gespeeld wordt en dat soort zaken. Een mathematische kans.
Het verschil is 6 punten. Ajax moet nog uit (!) tegen 4 clubs uit de top 7 (!). Het speelt uit dra-ma-tisch voetbal. PSV maakt veel meer indruk, is stabieler, blessureloos en heeft een makkelijker programma. Kan tactisch meer kanten op, geeft bijna niets weg, etc.
Dat ze in Amsterdam zo graag willen dromen, dat mag best, dat mogen fans. Maar als objectief volger is Ajax simpelweg geen groter kandidaat voor de titel dan Feyenoord of NAC. Namelijk *geen* kandidaat.
Spijtoptant
-
- 170 berichten
- 0 stemmen
Ach welnee. Da's net zoiets als zeggen dat Excelsior van Arsenal kan winnen, omdat de bal nu eenmaal rond is, .
Ja, zo verkeerde ik vorig jaar ook een week in de zevende hemel omdat ik vond dat zeggen dat Excelsior van AZ kan winnen omdat de bal nu eenmaal rond is, onzin is.
Dat PSV vorig jaar kampioen werd is achteraf misschien wel logisch, maar de manier waarop was waanzin. En zo weet ik nog wel wat gekke competities uit binnen- en buitenland te bedenken, met (al dan niet gemiste) strafschoppen in blessuretijd die de beslissing gaven.
En geloof me: dit is een gekke competitie. Zolang PSV te achterhalen is, kan er alles gebeuren.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ach welnee. Da's net zoiets als zeggen dat Excelsior van Arsenal kan winnen, omdat de bal nu eenmaal rond is, er 11 tegen 11 gespeeld wordt en dat soort zaken. Een mathematische kans.
Het verschil is 6 punten. Ajax moet nog uit (!) tegen 4 clubs uit de top 7 (!). Het speelt uit dra-ma-tisch voetbal. PSV maakt veel meer indruk, is stabieler, blessureloos en heeft een makkelijker programma. Kan tactisch meer kanten op, geeft bijna niets weg, etc.
Dat ze in Amsterdam zo graag willen dromen, dat mag best, dat mogen fans. Maar als objectief volger is Ajax simpelweg geen groter kandidaat voor de titel dan Feyenoord of NAC. Namelijk *geen* kandidaat.
De laatste periode speelt Ajax helemaal geen dramatisch voetbal. Het kan beter, maar het niveau ligt weer een stuk hoger gelukkig dan voor de winter. Verder maakt PSV ook niet overdreven veel indruk. Woensdag weggespeeld door de Spurs en recent heb ik ze ook zien mazzelen bij Willem 2 en thuis tegen Excelsior om wat te noemen. Ze hebben geluk dat ze een geniale keeper hebben en voorin altijd wel 1x scoren.
Je laatste stukje is nogal gek. Als Ajax de komende 2 duels wint dan staat ze op minimaal 3 punten van PSV. En nog zijn ze niet DE kandidaat achter PSV? Het klopt dat we nog lastige duels hebben. Groningen, Twente, PSV en Heerenveen uit maar PSV treft ook oa nog Roda en Vitesse uit en Groningen thuis. Niks is nog beslist. En daarbij zijn Twente en Heerenveen e.d. ook ''gewoon'' te verslaan door Ajax. Het kan ieder geval, of het lukt is een 2e.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
De laatste periode speelt Ajax helemaal geen dramatisch voetbal.
Het ging om de uitwedstrijden. Thuis gaat het nog wel idd.
Ik wilde er mee zeggen dat er geen kandidaat achter PSV is. Ajax is misschien best of the rest, koester die 'titel' nou maar, meer zit er dit seizoen niet in. Enfin, de wedstrijden beginnen zo, helaas moet ik 4 uur ergens zijn maar ik verwacht vanmiddag geen verrassingen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nou, wat vind je er nu van?
Ajax wint simpel maar wel in een vreselijk slechte wedstrijd waarin alleen Suarez uitblonk. 4-1
Roda pakt in de 93e minuut een dikverdiend punt tegen PSV. Zonet het huis bij elkaar gebruld.
Nog maar 4 punt, kan na woensdag 1 punt zijn.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
SPOILERS GRAAG.
Als een Ajacied hetzelfde zou zeggen als otherfool de laatste dagen, zou ie gelijk arrogant zijn. Dacht dat die eigenschap alleen aan Ajax-fans werd toegeschreven?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Spoilers? Dacht dat dat in dit topic niet hoefde...maar ik zal ze erin zetten.
Woensdag is het ieder geval D-Day. DE wedstrijd om eventueel ons seizoen te redden.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Je zult zien dat als Ajax van PSV wint woensdag, de laatste alsnog kampioen wordt, omdat Ajax niet constant is.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Was vorig jaar ook...winnen bij PSV en Twente in het slot van het seizoen en de titel weggeven door 2-2 bij RKC te spelen....
Dus ja, alles kan helaas.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Niemand is zeker op dit moment, maar PSV heeft de grootste kans. Ook al verliest het woensdag, maar die kans acht ik zeer klein.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Werd vorig jaar ook niet verwacht...
Nou ja, we zien het wel.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
PSV moet ook nog uit tegen NEC en daar laten bijna alle toppers punten liggen 
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
SPOILERS GRAAG.
Als een Ajacied hetzelfde zou zeggen als otherfool de laatste dagen, zou ie gelijk arrogant zijn. Dacht dat die eigenschap alleen aan Ajax-fans werd toegeschreven?
Misschien als ik voor PSV zou zijn, maar dat ben ik dus absoluut *niet*. Vaak een vervelende ploeg om naar te kijken, maar simpelweg de beste. 't Is niet anders.
En ja, het verschil is nu 4 punten, maar wel na de voor Ajax makkelijkste wedstrijd van de laatste 7 en voor PSV de moeilijkste. In Eindhoven kunnen ze op 2 oren slapen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
PSV krijgt nog oa Groningen en Twente als tegenstander, dus zo makkelijk is het ook weer niet. Plus 2x Fiorentina en misschien meer..
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Je zult zien dat als Ajax van PSV wint woensdag, de laatste alsnog kampioen wordt, omdat Ajax niet constant is.
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Overigens:
Pothuizen überheld
Dat zijn pas voetballers.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Wat een fantástische scrimages daar bij PSV - Roda
. Met een hoofdrol voor Kromkamp. Ideale beelden om in slow-motion te laten zien
.
En dat doelpunt ook. Bodor die door de modder rolt terwijl Meeuwis hem tussen 4 PSV-ers en zijn eigen doelman doorprikt. Machtig.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Het leek meer rugby dan voetbal. Dat veld zag er écht niet uit.
Aardig trouwens van Van Gaal dat hij eens terugzwaait.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.