• 15.887 nieuwsartikelen
  • 178.603 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.378 acteurs
  • 199.167 gebruikers
  • 9.382.381 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

11 x op rij niet gewonnen.

diep triest.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Zucht, De Jong en Gabri ontbreken morgen. Gabri waarschijnlijk de resterende duels allemaal.

Affelay zal morgen waarschijnlijk niet spelen dankzij een blessure opgelopen met een potje trefbal Voordeeltje..

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dat laatste zal wel sterk overtrokken zijn, neem ik aan.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zucht, De Jong en Gabri ontbreken morgen. Gabri waarschijnlijk de resterende duels allemaal.

Affelay zal morgen waarschijnlijk niet spelen dankzij een blessure opgelopen met een potje trefbal Voordeeltje..

Zucht? Liever 2 waterdragers die niet meedoen dan dé uitblinker lijkt me...

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Bij het EK Zwemmen in Eindhoven hebben de estafettedames goud gehaald in een nieuw wereldrecord!

En bij de estafetteheren was er een bronzen plak maar had het gevoel dat er meer in had gezeten. Zeker als je ziet dat VDH, normaal de snelste van het kwartet, nu is een keer de langzaamste was.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Zucht? Liever 2 waterdragers die niet meedoen dan dé uitblinker lijkt me...

Gabri is bij ons bepaald geen waterdrager. Met afstand onze belangrijkste en beste middenvelder. Speelt een heel goed seizoen, net als vorig jaar niet te missen.

Had liever Lindgren of Perez afwezig gezien.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Hoop dat ie blijft na dit jaar.

Dat ze hem maar het zakgeld van luque geven zou ik zeggen.

Wat een miskoop man.

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Huts, die beker is binnen

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Was een makkie zonder makkie.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

De steek is er morgen niet bij!

Door privé omstandigheden, ben d'r echt ziek van. Affelay lijkt plotseling weer fit (waarom had ik dit voorgevoel toch al? ). Ajax is nu definitief hét slachtoffer van de politiestakingen geworden. Al zullen we morgen winnen!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Als ze winnen zijn ze zeker niet het slachtoffer maar hebben ze er alleen maar voordeel bij gehad. Vorige week hadden ze namelijk maximaal op 3 punten kunnen komen nu op 1. Maar ja als Koster en consorten een beetje lef hadden gehad hadden ze dat nu ook zo uitgesproken in plaats van alleen te klagen als het tegen lijkt te zitten.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

al zou ajax winnen vandaag, kampioen worden doen ze niet met het programma wat ze nog voor hun kiezen krijgen.

Tommeh

• 7317 berichten
  • 3297 stemmen

Affelay doet definitief niet mee (volgens de Telegraaf).

Ook een vrij opvallend bericht:

Gomes wil in Oranje

door onze Telesportredactie

EINDHOVEN - PSV-keeper Heurelho Gomes overweegt serieus om uit te komen voor het Nederlands elftal. In Voetbal International meldt de doelman dat hij een advocaat in de arm heeft genomen om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn.

Gomes heeft een streep gezet onder het Braziliaanse nationale elftal. Hij is inmiddels vijfde in de pikorde van bondscoach Dunga en meent dat er politieke spelletjes worden gespeeld. De PSV-keeper is nu serieus aan het uitzoeken of hij überhaupt voor Oranje uit kan komen, want hij speelde al wel viermaal een oefeninterland voor Brazilië. Mocht het lukken dan krijgt Gomes over twee jaar zijn Nederlandse paspoort.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Gaaf nieuws Tommeh!

Pindakaas voor Stekelenburg!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Belachelijk ik wil geen Gomes in Oranje!

Gaan we dadelijk scouts de wereld insturen om te zoeken naar talent dat nog geen interland heeft gevoetbald

Gomes in de goal, De Guzman op het middenveld, Kalou in de spits

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Kai schreef:

Gaan we dadelijk scouts de wereld insturen om te zoeken naar talent dat nog geen interland heeft gevoetbald

Gomes in de goal, De Guzman op het middenveld, Kalou in de spits

Wat een onzin reactie. De Guzman speelt al zijn hele carriere hier. Gomes ook al jaren en heeft al aangegeven zijn carriere hier te willen beindigen. Kortom dat is compleet iets anders dan scouts de wereld rondsturen. Dit zijn spelers die wel degelijk een band met Nederland hebben.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

geen onzin reaktie, maar kwa ambitie zal ik het ze nooit kwalijk nemen, maar in sommige gevallen(kalou, Guzman) heb ik me twijfels dat ze het eerder voor andere redenen doen, wat gomez betreft, over twee jaar staat hij gewoon voor Brazilie op het WK, wat goed is kan men op den duur niet meer heen, alleen op dit moment wel lullig voor hm.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Gomes is kwalitatief een geweldige meerwaarde maar mijn gevoel zegt nee...toch ben ik niet helemaal tegen. Ik wacht het maar even af...

Nog 3 uur en 3 kwartier en dan zit ik helemaal in de stress

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Gomez kan nog niet eens appelmoes zeggen. Interlandvoetbal blijft het ware voetbal en moet niet verpest worden door 'transfers'. Als De Guzman de winnende maakt in de EK finale juich ik alvast niet. Laat staan dat ik blij ben als Gomez een beslissende pingel stopt. Dan ben ik definitief supporter af.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

mee eens, maar zal altijd voetbal supprter blijven.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

otherfool schreef:

Gomez kan nog niet eens appelmoes zeggen.

Hij kan blijkbaar wel Nederlands, hij spreekt het alleen liever niet tijdens interviews. Verstaan doet hij het goed.

Juich je wel als Afellay de winnende maakt? Hij heeft ook een Marokkaans paspoort.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

is in nederland (geboren) en getogen!!!!

edit. Word wel is tijd om dat af te schaffen vind ik persoonlijk.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

timbo_ schreef:

Wat een onzin reactie. De Guzman speelt al zijn hele carriere hier. Gomes ook al jaren en heeft al aangegeven zijn carriere hier te willen beindigen. Kortom dat is compleet iets anders dan scouts de wereld rondsturen. Dit zijn spelers die wel degelijk een band met Nederland hebben.

Gomes al jaren hier? 3 jaartjes nog maar

De Guzman is gewoon een Canadees die op z'n twaalfde is gescout(!) en sindsdien in Nederland woont, hij heeft dus ook geen enkel recht om voor Nederland uit te mogen komen. Volgens jou is het dus voortaan gewoon mogelijk om wel degelijk talent in het buitenland te scouten en te nationaliseren.

Dat Gomes een band heeft met Nederland zal me een worst wezen, dat heeft ieder mens als het 3 jaar van z'n leven in een ander land doorbrengt.

Het is triest dat landen als België, Italië, Portugal en Engeland dit wel doen, maar het is voor Nederland geen reden hier aan mee te doen!

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

BoordAppel schreef:

Juich je wel als Afellay de winnende maakt? Hij heeft ook een Marokkaans paspoort.

Ook een Nederlandse. Geboren en getogen. Het NL-schap *niet* verkregen omdat hij toevallig goed kan ballen. Onvergelijkbaar derhalve.

Als mensen op een gegeven moment (al dan niet gedwongen) een keuze maken voor Nederland zie ik ze als Nederlander, daar gaat het niet om. Mocht Medunjanin die winnende scoren juich ik dus ook. Maar import Nederlanders eigenlijk alleen maar omdat ze voetballer zijn stuit me tegen de borst.

Interlandvoetbal is nog het pure spelletje, waarin niet het (transfer)geld regeert. Liever met 11 Nederlandse jongens (al dan niet met Surinaamse of Marokkaanse roots) met 5-0 de bietenbrug op tegen Italie en Frankrijk dan Europees kampioen worden met Kalou, Guzman, Gomes, of wie dan ook.

Een prijs winnen is leuk, maar niet ten koste van alles.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Kai schreef:

De Guzman is gewoon een Canadees die op z'n twaalfde is gescout(!) en sindsdien in Nederland woont, hij heeft dus ook geen enkel recht om voor Nederland uit te mogen komen. Volgens jou is het dus voortaan gewoon mogelijk om wel degelijk talent in het buitenland te scouten en te nationaliseren.

Ik vind dit niet zo extreem veel verschillen van de vele Surinamers die al jarenlang voor het Nederlands Elftal spelen. Gomes is wat mij betreft ook wel een twijfelgeval maar ben groot fan van hem dus vandaar dat ik het wel zie zitten. De Guzman zie ik geen enkel probleem in. Vanaf je twaalfde hier dan ben je voor mij niet minder Nederlanders dan welke andere immigrant dan ook die zich Nederlander mag noemen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Oneens, maar dan wordt het een welles/nietes discussie

Gomes hoe hoog ik hem ook acht mag niet in het Nederlands elftal.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

timbo_ schreef:

Ik vind dit niet zo extreem veel verschillen van de vele Surinamers die al jarenlang voor het Nederlands Elftal spelen.

Da's dan raar. Die jongens zijn in Nederland opgegroeid, en hebben hun Nederlandse paspoort dus *niet* omdat ze toevallig goed kunnen voetballen.

Gomes is wat mij betreft ook wel een twijfelgeval maar ben groot fan van hem dus vandaar dat ik het wel zie zitten.

Geen argument natuurlijk.

Stel; Ajax Cape Town heeft volgend jaar een extreem talentvolle lichting. Zes van die jongens mogen bij het echte Ajax spelen en kunnen *zo* Oranje in. PSV haalt ondertussen een paar Brazilianen en Peruanen die de pannen van het dak spelen, en ook het niveau van Oranje halen. Maar gewoon doen dan?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Ik geef toch al zelf aan dat Gomes een twijfelgeval is dus dat je dat niet te serieus moet nemen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

otherfool schreef:

Het NL-schap *niet* verkregen omdat hij toevallig goed kan ballen.

De Guzman ook niet. Hij krijgt het omdat hij al een tijd in Nederland woont. Gomes idem dito over een aantal jaar.

Overigens geloof ik niet zoveel van dit bericht. Een bron zou wel leuk zijn.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

otherfool schreef:

Da's dan raar. Die jongens zijn in Nederland opgegroeid, en hebben hun Nederlandse paspoort dus *niet* omdat ze toevallig goed kunnen voetballen.

Dat zeg je nu al een paar keer maar ik zie het verschil niet zo. Ik zou het dan ook willen omdraaien. Waarom mogen in andere beroepen mensen die vijf jaar hier zijn en hun school hier hebben afgerond wel de Nederlandse nationaliteit aannemen en De Guzman die ook aan deze voorwaarden voldoet niet? Heeft niets met goed voetballen te maken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.