• 15.887 nieuwsartikelen
  • 178.599 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.378 acteurs
  • 199.167 gebruikers
  • 9.382.271 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Tommeh

• 7317 berichten
  • 3297 stemmen

BoordAppel schreef:

Overigens geloof ik niet zoveel van dit bericht. Een bron zou wel leuk zijn.

oa:

www.nu.nl

www.telegraaf.nl

www.vi.nl

www.sportwereld.nl

www.enzovoort.nl

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

timbo_ schreef:

Dat zeg je nu al een paar keer maar ik zie het verschil niet zo. Ik zou het dan ook willen omdraaien. Waarom mogen in andere beroepen mensen die vijf jaar hier zijn en hun school hier hebben afgerond wel de Nederlandse nationaliteit aannemen en De Guzman die ook aan deze voorwaarden voldoet niet? Heeft niets met goed voetballen te maken.

Omdat je dan nationale teams wel af kunt schaffen. Wettelijk gezien mag het natuurlijk, maar dan krijg je situaties als Qatar dat met 11 Brazilianen speelt... Interlandvoetbal is geschiedenis, traditie, een amusante wedstrijd tussen volkeren, niet te kopen met geld. Het is niet het echte leven, het is een bedachte strijd. Een gevoelskwestie, toegegeven.

Nu eerlijk; zou jij voor Nederland juichen als Gomes op de goal stond, Silva rechtsback, Salcido links, Alex en Vermaelen centraal, met op het middenveld De Guzman, Dzudszak en Bradley, en voorin Berg, Sulejmani en Leonardo? Ook al woonden ze allemaal al 5 jaar in Nederland?

Trouwens:

PSV - Ajax

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Eens met Otherfool, een paar jaar geleden heeft Quatar zelfs 'onderhandeld' om Ailton te naturaliseren, ze wouden er zelfs voor betalen!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Was niet goed maar wel erg spannend in Eindhoven. Ajax meer balbezit maar erg onmachtig. Was aan het wachten op de 1-0 maar PSV speelde de counters slecht uit. Verschil blijft dus vier punten, maar op basis van de wedstrijd waren het er eerder 7 dan 1 geworden. Gelijkspel blijft echter de juiste uitslag.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

eens met Timbo, en ook mijn oprechte felicitaties aan je want PSV is kampioen

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Koster en Vergoossen deden vooral een potje 'wie kan de meeste verdedigers opstellen?' PSV als kampioen thuis, zo verdedigend. Ajax, zogenaamd vechtend voor de laatste kans, zo negatief. Het was voor de neutrale toeschouwer niet om aan te gluren... 2 laffe mannen, en nog 22 op het veld. Saai, inspiratieloos, een topper onwaardig.

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Ja ergens heeft otherfool natuurlijk wel een punt. Ik vind het ook wat immoreel als sporters even gauw van nationaliteit wisselen puur omdat ze weten dat in dit geval Nederland redelijk hoog aangeschreven staat. Geloof me, ik vind Gomez een uiterst sympathieke man, maar het is natuurlijk wel zo dat hij niet wordt opgeroepen voor Brazilië, Nederland vrij schaars is kwa (goede) keepers en hij weet dat Nederland een kans van slagen heeft op de grote toernooien. In hoeverre voelt Gomez zich nou écht verbonden met Nederland? Het zou wat anders zijn als hij de eerste keeper van zijn vaderland was, maar tóch heel graag voor Oranje uit wilt komen. Dat zou pas een mooi gebaar zijn. Maar natuurlijk ben ik ergens wel bij als hij voor Nederland uit zou komen. De beste man kan verdommd goed keepen. En De Guzman is ook niet gek. Hij weet dat hij met het 'grote' Nederlandse elftal meer kans van slagen heeft dan met Canada. Dat speelt zeker mee hoor, zowel bij Gomez als De Guzman. Maar in het geval van De Guzman, tsja hij woont en voetbald hier wel al sinds zijn 13e ..

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nou hier schieten we ook niks mee op....PSV speelde laf en Ajax onmachtig.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

@ Cinema.

Als je het verzoek van De Guzman goedkeurd, krijg je in de toekomst jonge talentvolle voetballers uit B-landen die niet voor het nationale team willen uitkomen en al vroeg naar het buitenland vertrekken om daar z.s.m. een paspoort te kunnen krijgen. Daarbij ook nog eens dat, het voor landen waar voetbal minder populair is het niet meer aantrekkelijk is om voetballers op te leiden als ze toch niet voor dat land willen uitkomen.

Neem nu Canada; die hadden best een behoorlijk team kunnen hebben met de gebroeders De Guzman (Feyenoord en Deportivo), Radzinski (ex Everton) en Owen Hargreaves (Manchester United). Juist zo'n spelers kunnen het voetbal in die landen aantrekkelijk maken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De Guzman is evenveel Nederlander dan Canadees. Niet gek als je vanaf je twaalfde al in Nederland woont. Verder eens met de stelling dat het de laatste tijd wel erg extreem wordt. Dan kan je natievoetbal beter afschaffen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Kos gun mijn tweede clubje vandaag de overwinning aub. Hebben de punten hard nodig.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

De hemel zij geprezen voor de 11 fantastische Friezen, die de 11 luizige Limburgers na een waar spektakelstuk onverrichterzake terug richting Belgie stuurden. De aanval werd weer eens tot kunst verheven in het Abe Lenstra stadion waar nog altijd de wet geldt van 'gewoon eentje meer maken dan je tegenstander'. Waar de 'topclubs' PSV en Ajax eerder deze week hun ware antivoetbalgezicht lieten zien kan de liefhebber nog altijd zijn hart ophalen aan de linker van Pranjic, aan het loopwonder Bradley, de boerenslimheid van Sibon en de doelgerichtheid van de tieners Enrique en Sulejmani. Zelfs de houthakkers Breuer en Dingsdag beginnen fluwelen passes te geven, Heerenveen is feestvoetbal dat doet denken aan Co's AZ. Dat het voetbal tussen de grijze muizen Vergoossen, Van Marwijk en Koster nog liefhebbers als Verbeek herbergt is een zegen voor het edele spel.

Ik zit nu naar het ontstellend laffe Ajax te kijken, dat werkelijk he-le-maal niks uitstraalt. Geen vreugde, geen vechtlust, geen aanvalsdrang, geen durf. En dat 'strijdt' dan nog voor de titel... Een schande voor de sport.

Me scuse voor de eerdere spoiler...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Wat werd VVV bestolen vanmiddag. Eerste helft veel beter en had het gewoon met vijf twee voor moeten staan. Tweede helft ware stormloop van NEC dat toen veel beter was en de gelijkmaker ook verdiende. De winnende goal in de 92e minuut was echter een regelrechte schande. Een afstandsschot dat van richting wordt verandert door een speler die zeker twee meter buitenspel staat. Dat je dat als grensrechter niet ziet is schandalig en zorgt er met een beetje pech voor dat VVV degradeert. Een punt kan een enorm verschil maken in deze fase.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Sparta is de club van Rotterdam en het lamlendige Ajax in blessuretijd onderuit, gerechtigheid op de Nederlandse velden!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

De afgelopen uurtjes met een paar biertjes even de ellende vergeten. Wat ben ik er ziek van....scheelt dat PSV zelf dit weekend won, het voelt niet zo kut als afgelopen woensdag toen we nog echt kans hadden op de titel.

Scheelt ook dat de komende puntverliezen niet meer zo hard aankomen. Gewoon spelen voor plek 2 en de play offs in met een fitte selectie. En die hopelijk winnen zodat San Marco misschien voorr. CL kan spelen en daardoor wat namen kan halen. Vooral op het middenveld is Ajax zwak. En eerlijk gezegd valt Vermaelen me de laatste tijd ook tegen. Ik weet niet of hij de top van NL wel aankan...het talent is er maar hij maakt ook vaak een foutje.

En ik weet dat Koster niet als Ajax 1 trainer is gehaald, maar ik baal als een stekker van de behoudenheid die hij steeds in zijn spel heeft wat Ajax speelt. Dat heeft Ajax regelmatig punten gekost.

PSV, gefeli. Jullie worden terecht kampioen. Weer een jaar dat niemand het PSV echt lastig heeft gemaakt over een heel seizoen bekeken.

En oprotten met die klote scheidsen. Ondanks alles hadden we eigenlijk moeten winnen. De penalty was er 1 van 100% zeker.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Waarom kan nu gewoon niet iedereen tot na de samenvattingen wachten met het melden van uitslagen of als men het graag vantevoren wil melden het even tussen spoilers zetten.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Twente dik terecht gewonnen van Ajax. Gehele wedstrijd de betere.. valt niks op aan te dwingen.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

The Last schreef:

Twente dik terecht gewonnen van Ajax. Gehele wedstrijd de betere.. valt niks op aan te dwingen.

Hoe 't spelbeeld ook moge zijn geweest (ik zag net Ajax, ik zag net Feyenoord), het is gewoon een feit dat de uitslag in beide wedstrijden bepaald werd door dikke vette fouten van de betreffende scheidsrechters. Ik vind dat dat echt niet kan in deze moderne tijd. Wat moet er in hemelsnaam gebeuren alvorens men over gaat op cameras etc? Dit is niet normaal meer.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

VVV - NEC hetzelfde verhaal.

Drama weer, maar wat doe je er aan.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

VVV afschuwelijk ja. Je zult zien dat we dadelijk een punt tekort komen. Wordt erg spannend volgende week. Er moet gewonnen worden van Excelsior. In de twee wedstrijden erna nog ergens een puntje sprokkelen (AZ thuis misschien of een vriendendienst van onze collega Limburgers in Kerkrade) Dan de laatste week thuis de superboeren verslaan en dan moet handhaving toch nog kunnen.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Competitie van de armoede is weer is een te ver gezochte stelling.

Volgens mij zeggen ze dat ieder jaar weer.

Vonden we dit jaar de competitie zo spannend omdat de kleintjes

steeds beter worden?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5984 stemmen

Het verschil tussen top en subtop wordt steeds kleiner. Er is een inhaalslag bij een aantal clubs aan de gang als het gaat om professionalisatie (betere accomodatie, betere organisatie).

Dat kan ik alleen maar toejuichen.

Ik ben nu in veel meer wedstrijden geintresseerd dan een aantal jaren geleden.

SC Heerenveen maakt nog kans om tweede te worden.

Mocht dat gebeuren, dan is dat overigens niet de eerste keer. Onder Foppe de Haan gebeurde dat ook al eens.

Maar het zal spannend worden in de strijd om plaats 2 t/m 5.

Wie de topper SC Heerenveen - Ajax van a.s. zaterdag live wil zien, kan op de site van Heerenveen daar nu alvast voor intekenen.

Je kunt de wedstrijd dan gratis online bekijken.

http://www.sc-heerenveen.nl

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Hoe 't spelbeeld ook moge zijn geweest (ik zag net Ajax, ik zag net Feyenoord), het is gewoon een feit dat de uitslag in beide wedstrijden bepaald werd door dikke vette fouten van de betreffende scheidsrechters. Ik vind dat dat echt niet kan in deze moderne tijd. Wat moet er in hemelsnaam gebeuren alvorens men over gaat op cameras etc? Dit is niet normaal meer.

Ajax had idd een strafschop moeten krijgen toen Suarez onderuit werd gehaald, maar als je de gehele wedstrijd hebt gezien (wat ik dus heb gedaan) weet je dat Twente gewoon dik verdiend heeft gewonnen, omdat ze zowel qua spel als kansen de betere waren. Maar oke, de uitslag is idd bepaald door de fouten van de scheidsrechters, bij zowel Ajax als Feyenoord.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Heitinga voor 5 jaar naar Atletico Madrid

Maar gelukkig heeft Jurgen Colin contractverlenging gekregen van Martin van Geel.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

Waarom laat Ajax Heitinga gaan

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik denk dat Heitinga niet bij wilde tekenen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5984 stemmen

Ze hebben 'm 17 jaar weten vast te houden.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ja, goede goozer die Heitinga.

Geen kapsones en loyaal bij zijn werkgever.

En heeft ook weinig kaarten nodig.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Maar gelukkig heeft Jurgen Colin contractverlenging gekregen van Martin van Geel.

Briljante zet, dat wordt nog een hele grote.

boerenpummel

• 1012 berichten
  • 3640 stemmen

Ronde van Castilla Y Leon (wielrennen)

1. Kroon

2. Dekker

3. Mollema

De tijden van Zoetemel, Raas, Kuiper en Knetemann gaan weer een heel klein beetje herleven zo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.