• 15.887 nieuwsartikelen
  • 178.628 films
  • 12.250 series
  • 34.040 seizoenen
  • 648.419 acteurs
  • 199.169 gebruikers
  • 9.382.635 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ze moeten niet weer de voetballiefhebbers pakken. Dat is enorm zwak; net of zij er iets aan kunnen doen. Nu worden miljoenen mensen gedupeerd terwijl niemand van hen er schuld aan heeft. Ze hadden een paar dagen op het Binnenhof moeten protesteren.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

het is niet echt een orginele aktie nee, maar competitie vervalsing gaat me iets te ver want daar is toch altijd sprake van met die tussentijdse transfers.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Dat is legaal. Elke club kan tussentijds kopen en verkopen. Maar een programma schema omgooien, zeker in zon cruciale fase, vind ik meer dan vervalsing. Nou, nog 1 uur en 3 kwartier en dan staat Ajax voor de rechter. Zowel Ajacieden als PSV-ers hopen op doorgang.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

staken is ook legaal dus heb valse hoop, het ergste geval is trouwens als het niet over gespeeld kan worden, (als het goed is) dat ajax met 0-1 als (winnaar) word aangewezen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Tsja, nou daar zou ik niet trots of blij mee zijn. Op eigen kracht en anders maar niet.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

weet je nou wat het ergste is van het staken, niet dat ik al veel hoop koesterde dat we het zouden krijgen, is dat we kunnen fluiten om een WK laat staan een olympiche spelen te organiseren, buiten dat we natuurlijk weer een plee figuur slaan bij andere landen.

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

En vervolgens klagen dat het imago van de politie in Nederland opgekrikt moet worden met een reclamecampagne van luttele miljoenen. Het is niet alleen een klap in het gezicht van de supporters, maar ook voor de clubs en de televisiezenders. Partijen die helemaal niets met dit conflict te maken hebben. Erg kinderachtig allemaal, ik kan echt geen enkele sympathie opbrengen voor de politie. Ik begin zelfs in de woorden van Kesler te geloven, je bent toch een behoorlijk stel verwende kereltjes als je met zo'n straffe acties aan komt zetten als de minister al 15!!% procent loonsverhoging heeft geboden.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Stel je niet zo aan, een paar voetbalwedstrijdjes moeten worden verzet, big deal. Of de agenten er wat bij moeten krijgen of niet, daar heb ik geen verstand van en bemoei ik me dus ook niet mee (lees je mee Henk K.), maar als het niet erger wordt dan dit zal ik er geen minuut slaap om verliezen. PSV en Ajax liggen beide al uit de beker dus een datum prikken lijkt me geen probleem. Wat een ophef zeg...

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

ik bemoei me er ook niet mee met hun wensen!!, maar laten die verwende ventjes dan ook niet over de rug van het voetbal(liefhebbers) hun gelijk halen en een wat orgineler aktie verzinnen, en ik lig er ook niet wakker van (al komt er nooit meer een voetbal wedstrijd) , maar er zijn mensen die leven helemaal naar het voetbal toe elk weekend na weer een (zware)werk week, terechte ophef zekers met de prestaties die de politie levert!!! laten ze eerst maar is wat zien op straat (in plaats van alleen maar boetes uitdelen)of zoek lekker een andere baan.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Stel je niet zo aan, een paar voetbalwedstrijdjes moeten worden verzet, big deal. Of de agenten er wat bij moeten krijgen of niet, daar heb ik geen verstand van en bemoei ik me dus ook niet mee (lees je mee Henk K.), maar als het niet erger wordt dan dit zal ik er geen minuut slaap om verliezen. PSV en Ajax liggen beide al uit de beker dus een datum prikken lijkt me geen probleem. Wat een ophef zeg...

Je volgt zeker nauwelijks voetbal? In deze fase van de competitie is een duel als PSV-Ajax cruciaal; misschien zelfs bepalend voor de laatste 7 duels van de competitie...

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

Ik beweer ook niet te kunnen oordelen over de loonsverhoging die onze dienders zouden moeten verdienen, alles wat ik zeg is dat zo'n actie wel erg overdreven is voor (zo valt te lezen) zo'n gering verschil tussen eis en aanbod. Het gaat me er ook niet om dat er een wedstrijd verzet wordt zodat ik morgen niet lekker in mijn kroegje op groot scherm kan kijken naar mijn favoriete club, het gaat me erom dat anderen, die niets met de zaak te maken hebben worden gedupeerd. Ik vind wat jij zegt, Combi, wel erg overdreven, maar ik ben van mening dat ik, zodra de politie weer eens aan komt zetten met zaken als 'de politie is je beste vriend', me als belastingbetaler ook niet coulant hoef op te stellen tegenover mensen die mij een leuke wedstrijd door de neus hebben geboord, tot twee maal toe nota bene! Dan moet de politie ook zelf maar met de gevolgen van zulke acties omgaan.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

combi schreef:

maar er zijn mensen die leven helemaal naar het voetbal toe elk weekend na weer een (zware)werk week, terechte ophef zekers met de prestaties die de politie levert!!! laten ze eerst maar is wat zien op straat (in plaats van alleen maar boetes uitdelen)of zoek lekker een andere baan.

Nou nou, wat een demagogie. In Nederland heb je recht om te staken, en de rechter toetst of bepaalde acties geoorloofd zijn of niet. Zo werkt een rechtstaat. Ik zou voor geen goud het werk van een agent willen doen, ben blij dat er mensen zijn die het wel doen. En die boetes... hou je gewoon aan de regels zeg, kom nou toch.

Het voetbal zou eens naar zichzelf moeten kijken, waarom het toch nodig is dat er uberhaupt politie aanwezig moet zijn. De wedstrijd kan nota bene doorgaan als de Ajax fans thuisblijven... doe dat dan, als je toch helemaal naar een wedstrijd toeleeft na een zware werkweek...

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je volgt zeker nauwelijks voetbal? In deze fase van de competitie is een duel als PSV-Ajax cruciaal; misschien zelfs bepalend voor de laatste 7 duels van de competitie...

Blijf dan thuis als Ajax fans... wat een gedoe. Bepalend voor de competitie, nounou het is wat, alsof Ajax ook nog maar een kansje op de titel maakt...

Het echte voetbal wordt natuurlijk vanavond in Heerenveen gespeeld.

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

otherfool schreef:

Het voetbal zou eens naar zichzelf moeten kijken, waarom het toch nodig is dat er uberhaupt politie aanwezig moet zijn. De wedstrijd kan nota bene doorgaan als de Ajax fans thuisblijven... doe dat dan, als je toch helemaal naar een wedstrijd toeleeft na een zware werkweek...

Dit is natuurlijk je reinste onzin. Ten eerste moet er ook een politiemacht aanwezig zijn al zijn alleen de thuissupporters aanwezig en ten tweede: Ga je nu werkelijk van clubs verwachten dat ze alle relschoppers en gespuis in toom houden? Met welke middelen vraag ik me dan af. Hoewel ik zulk volk en hun gedrag natuurlijk niet goedkeur, leer je er ook mee leven, er zijn nu eenmaal rotte appels bij. Ik denk dat je wel heel naief bent als je denkt dat een wedstrijd perfect verloopt als je alleen psv supporters in het stadion laat.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Ronnievb schreef:

het gaat me erom dat anderen, die niets met de zaak te maken hebben worden gedupeerd.

De definitie van een staking, zeker van overheidspersoneel. Het is vervelend, maar niet meer dan dat. Liever dit dan niet meer controleren op snelheid, want dat is *wel* een halszaak.

maar ik ben van mening dat ik, zodra de politie weer eens aan komt zetten met zaken als 'de politie is je beste vriend', me als belastingbetaler ook niet coulant hoef op te stellen tegenover mensen die mij een leuke wedstrijd door de neus hebben geboord

Jij zou als belastingbetaler je ook druk kunnen maken om het feit dat elk weekend duizenden manuren politiewerk weggegooid worden omdat er zonodig uitfans mee moeten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Blijf dan thuis als Ajax fans... wat een gedoe. Bepalend voor de competitie, nounou het is wat, alsof Ajax ook nog maar een kansje op de titel maakt...

Het echte voetbal wordt natuurlijk vanavond in Heerenveen gespeeld.

Zucht als je het niet volgt of snapt, zeg dan niks. Als Ajax morgen zou winnen is het verschil nog 3 puntjes. En PSV speelt nog 1 maar waarschijnlijk zeker 3 Uefa Cup duels. Kortom, de competitie ligt nog volledig open.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Ronnievb schreef:

Dit is natuurlijk je reinste onzin.

Dan vraag ik me af waarom de burgemeester (!), en daarmee hoofdverantwoordelijke voor de orde, van Eindhoven dat heeft gezegd...

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zucht als je het niet volgt of snapt, zeg dan niks. Als Ajax morgen zou winnen is het verschil nog 3 puntjes. En PSV speelt nog 1 maar waarschijnlijk zeker 3 Uefa Cup duels. Kortom, de competitie ligt nog volledig open.

De kans dat NAC kampioen wordt acht ik nog groter. PSV is heer en meester, daar verandert geen staking iets aan.

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

(jaja, ik weet het, hellend vlak-argument)

Zo kun je wel bij elk willekeurig evenement waar politie op de been is wel het gros van het publiek de toegang ontzeggen omdat dat veiliger is. Ik zie uitpubliek ook als een deel van de charme van het spelletje. Daarnaast, Ajax publiek komt toch wel naar Eindhoven, kaartje of niet.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Uiteraard is een anti Ajax opmerking makkelijk scoren maar de feiten spreken voor zich. Wint Ajax dan is het verschil nog 3 puntjes en das weinig met beiden nog met een lastig programma.

Hoelang zou zon geding trouwens duren? Om 2 uur zou het beginnen....

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

Nou, over dat PSV superieur zou zijn aan Ajax weet ik nog niet hoor, er is voor beide teams behoorlijk wat verandert sinds de winterstop, ik dicht Ajax, zeker met de 5-1 van vorig jaar in het achterhoofd, zeker kansen toe. Verder ga ik mee met wat Ajax&Litmanen zegt: Een verschil van 3 punten is zeker overbrugbaar, misschien wordt het dan nog wel écht spannend:)

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

De kans dat NAC kampioen wordt acht ik nog groter. PSV is heer en meester, daar verandert geen staking iets aan.

en psv heer en meester de rest is gewoon zwak.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

In het land der blinden... PSV is veel sterker dan de rest, laat ik het zo zeggen. Maar goed, PSV - Ajax wordt sowieso gespeeld, maar evt. een paar weekjes later. So what, er zijn dan nog steeds 3 punten te winnen.

Dat uitpubliek deel is van de charme van het voetbal, daar kan ik niet zo veel mee. Geen speler gaat daarvan beter presteren, en het is al het gedoe in mijn ogen totaal niet waard.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

weet je wat het is, oo we krijgen onze zin niet, dan maar meteen staken bij de voetbal wedstrijden. verzin is wat anders ik ga er van

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

Kijk naar europacup-wedstrijden tussen clubs uit landen die topografisch heel ver uit elkaar liggen. Als er dan een goal valt is hele stadion muisstil, dat is toch ook geen wedstrijd? Als neutrale toeschouwer, waartoe ik mezelf behoorlijk reken na alle teleurstellingen rondom Ajax (niet alleen sportief), moet er ook genoeg te beleven zijn vind ik.

Ik blijf erbij, dit is een onacceptabel slappe actie van de politie, laat ze de regering eens hard aanpakken en mensen oproepen een paar weken niet te betalen voor hun parkeerplaats, dat raakt tenminste de mensen die er over gaan. Misschien hartstikke egocentrisch van me, maar so what?

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Ronnievb schreef:

Ik blijf erbij, dit is een onacceptabel slappe actie van de politie, laat ze de regering eens hard aanpakken en mensen oproepen een paar weken niet te betalen voor hun parkeerplaats, dat raakt tenminste de mensen die er over gaan. Misschien hartstikke egocentrisch van me, maar so what?

Kortzichtig vooral. Waar denk je dat het parkeergeld of boetes naar toe gaan? Uit de algemene middelen worden gezondheidszorg, onderwijs en mobiliteit gefinancierd, allemaal een stuk interessanter en belangrijker dan het feit dat uitsupporters al dan niet meemogen naar een spelletje voetbal.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

gezondheidszorg?? me portomonee merkt daar niks van!!

onderwijs, word dan is tijd dat ze er wat mee doen!!

Mobiliteit, laat me niet lachen!!

maar goed, dan zouden ze toch juist daar akties mee moeten voeren, want dan moet de regering wel met hun billen bloot....

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

Het zou in ieder geval de onderhandelingen een stuk versnellen, lijkt mij zo. Maar mag ik anders vragen waarom de politiebonden anders staken, ze willen toch juist de mensen ervan bewust maken dat de politie een belangrijk onderdeel van de maatschappij is?

Als ik dus het dus goed lees zijn de bonden wel zo netjes om de regering tegemoet te komen door netjes hun bonnen uit te schrijven om zo de regering 'niet in het nauw te drijven', maar willen ze niet de supporters en de voetbalclubs tegemoet komen (die, zoals ik meerdere keren heb aangegeven, er niets mee te maken hebben). Wie proberen de bonden nu werkelijk te overtuigen vraag ik me dan af, de regering of Jan Modaal?

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

combi schreef:

gezondheidszorg?? me portomonee merkt daar niks van!!

Mobiliteit, laat me niet lachen!!

maar goed, dan zouden ze toch juist daar akties mee moeten voeren, want dan moet de regering wel met hun billen bloot....

sorry, maar dit voegt echt niets toe aan de discussie...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.