- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Jammer.
Maar de kwartfinale was al een hele mooie prestatie.
Helaas die regen, anders had er misschien wel meer ingezeten.
Maar goed, nu inderdaad beter om leren gaan met emoties en dan gaat ze volgend jaar nog verder komen.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
De klunsproblemen stapelen zich op (ben bang dat Davydenko en Nadal nog wel een rondje doorgaan), we zijn na ronde 2 gezakt naar een schandelijke 11e plek...
Davydenko en Nadal houden het inderdaad keurig vol, die podiumplek zit er duidelijk niet in dit jaar...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dit moet Krajicek nog leren ... om met dergelijke situaties om te gaan zoals nu. In de vorige wedstrijden was ze bij de minste of geringste tegenslag ook meteen aan het schreeuwen en slaan met haar racket, maar draaide het snel weer om. Nog iets volwassener worden en de controle over je emoties én slagen weten te behouden en ze kan met gemak top 10 speelster worden.
Vond ik juist mooi om te zien. Een echte sportvrouw, ze wil alles winnen, een punt of game die ze verliest vind ze al behoorlijk klote. Geen laid back houding, altijd blijven knokken voor elk punt. Zolang het maar geen invloed heeft op haar spel mag ze dat blijven vertonen.
Sharapova 
Jammer van Sharapova maar laat Krajicek Wimbledon maar winnen dan. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3905 stemmen
Trouwens vanmorgen in het AD stond een artikel over de gang rond Perez. Als dat verhaal waar is dan is Ajax wel erg triest bezig en heeft het echt geen enkel respect voor haar spelers.
Door PETER VAN DUYL
AMSTERDAM/EINDHOVEN - Het leek zo’n zekere deal, maar de transfer van Kenneth Perez van Ajax naar PSV lijkt verder weg dan ooit.
De soap rond de Deense aanvaller hangt aan elkaar van loze beloften, vage toezeggingen en een vraagprijs die de ene dag opeens hoger was dan de dag daarvoor.
De transfer van Kenneth Perez van Ajax naar PSV is vrijwel zeker van de baan. De Eindhovenaren richten hun pijlen momenteel op twee andere aanvallers. Pas als die pogingen nergens toe leiden, komt Perez bij PSV weer in beeld.
Daarmee is Perez voorlopig de grote verliezer van deze zomer. Een maand geleden had de Deen mogelijkheden te over, maar morgen verschijnt hij gewoon op de eerste training van Ajax. Hij is het slachtoffer geworden van een soap, die de verhoudingen tussen Ajax en PSV - de vaandeldragers van het Nederlandse voetbal - op scherp heeft gezet.
Begin juni mocht Perez zich verheugen in de belangstelling van zowel PSV als Feyenoord. De Deen zette alles op een rijtje en toen de landskampioen liet weten dat ze er met Ajax wel uit zou komen, koos hij voor een nieuwe avontuur in Eindhoven.
Op vrijdag 15 juni bereikte PSV in Nice een akkoord met de zaakwaarnemer van Perez over een contract voor drie jaar. Ajax had toen al een indicatie van de vraagprijs gegeven, die rond de miljoen euro lag. Op basis daarvan vertelde de PSV-delegatie Perez dat hij ervan uit kon gaan dat de transfer zou rondkomen.
In het weekeinde daarop bereikte Ajax echter een akkoord met Feyenoord over Perez, voor een veel hoger bedrag dan een miljoen. En toen PSV na dat weekeinde liet weten aan de oorspronkelijke prijs te willen voldoen, liet Ajax weten dat de oude vraagprijs niet meer gold. De Amsterdammers wilden nu 1,8 miljoen euro voor de aanvaller hebben.
In Eindhoven werd dat bericht met verbijstering ontvangen. Er werd anderhalve week heen en weer gemaild en gebeld, waarbij PSV het bod verhoogde tot 1,2 miljoen. Vervolgens werd een afspraak gemaakt tussen beide clubs. Daarbij waren namens Ajax de directeuren Martin van Geel en Maarten Fontein aanwezig, PSV werd vertegenwoordigd door technischmanager Stan Valckx en juridisch adviseur Peter Fossen.
Tijdens dat gesprek herinnerde PSV de Amsterdamse delegatie aan de oude vraagprijs van een miljoen. Ajax ontkende niet dat dit bedrag ooit genoemd was, maar liet weten dat er een nieuwe situatie was ontstaan. Daarop kapte de Eindhovense delegatie het gesprek af en stapte in de auto naar huis.
Sindsdien is de onderlinge verhouding tussen Ajax en PSV ronduit koel en is de transfer van Perez in een impasse beland. Het gaat al lang niet meer om geld alleen, want de Eindhovenaren zouden de resterende zes ton voor de speler best kunnen ophoesten. Het is vooral een prestigezaak geworden.
In Brabant voelen ze zich gepiepeld door Ajax dat in Eindhoven wordt beticht van een ‘onbetrouwbare en onfatsoenlijke’ manier van handelen. Daarom heeft PSV op voorhand weinig vertrouwen in een nieuwe onderhandelingsronde met de Amsterdammers.
Ook de speler is boos op zijn werkgever Ajax en inmiddels ook geïrriteerd door de opstelling van PSV. Perez vindt dat de landskampioen de morele verplichting heeft zijn transfer koste was kost af te ronden. Hij staat volledig met lege handen omdat de belangstelling van Feyenoord ook is verflauwd. Tijdens zijn presentatie liet de nieuwe Feyenoord-trainer Bert van Marwijk weten ‘het niet logisch te vinden’ als de Deen alsnog naar Rotterdam zou komen.
Ajax en PSV hebben beide geen behoefte om al te diep op de zaak in te gaan. Een woordvoerder van de Amsterdammers laat weten dat de club geen enkele behoefte heeft aan commentaar.
Hetzelfde geluid komt uit Eindhoven. ,,Misschien dat er ooit een moment komt dat wij hier iets over kwijt willen, maar dat is nog niet aangebroken,’’ zegt Stan Valckx.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Jammer van Sharapova maar laat Krajicek Wimbledon maar winnen dan. 
Welk jaar had je in gedachten?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3905 stemmen
En het eerste slachtoffer lijkt gevallen.
Alesandro Petacchi is door de aanklager van het CONI aangeklaagd voor een jaar schorsing. De Tour zal hem dus bijna zeker weren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Welk jaar had je in gedachten?
Gewoon 2007. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3905 stemmen
Is al definitief lees ik nu Milram heeft hem al uit de tourselectie gehaald.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Zolang het maar geen invloed heeft op haar spel mag ze dat blijven vertonen.
kos
-
- 46808 berichten
- 8937 stemmen
Ik ga dit jaar maar niet meedoen aan die tourtoto's
.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Trouwens vanmorgen in het AD stond een artikel over de gang rond Perez. Als dat verhaal waar is dan is Ajax wel erg triest bezig en heeft het echt geen enkel respect voor haar spelers.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Gewoon 2007. 
Jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas? 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3905 stemmen
Ik ga dit jaar maar niet meedoen aan die tourtoto's
.
Had ze al allemaal ingevuld en ben ze nu weer aan het langslopen om te veranderen 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En het eerste slachtoffer lijkt gevallen.
Alesandro Petacchi is door de aanklager van het CONI aangeklaagd voor een jaar schorsing. De Tour zal hem dus bijna zeker weren.
Is nu bevestigd.
Geen Tour voor Alessandro Petacchi.
Alessandro Petacchi zal zaterdag niet starten in de Tour de France. Dat deelde zijn team Milram vandaag mee, kort nadat er een jaar schorsing gevraagd was tegen de 33-jarige Italiaanse spurtbom. De antidopingprocureur van het Italiaans Olympisch Comité wil Petacchi een jaar langs de kant zien wegens een positieve dopingcontrole tijdens de Ronde van Italië. Het is de disciplinaire commissie van de Italiaanse wielerfederatie die uiteindelijk een uitspraak zal doen.
Petacchi, die al voorlopig geschorst was door zijn team, tekende dinsdag nog het antidopingcharter van de UCI. In de Giro testte hij positief op het gebruik van salbutamol. Hij mag dat astmamiddel op doktersvoorschrift gebruiken, maar bij de controle zou een abnormale en te hoge dosis teruggevonden zijn. (belga/hln)
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik zie eerlijk gezegd niet wat er triest aan is! Waarom zou Ajax geen 1.8 miljoen mogen vragen aan PSV als Feyenoord op dat moment bereid was dat bedrag wél te betalen? Sterker nog, ik zou het triest vinden als ze zouden zeggen: Nou weet je wat, Feyenoord wil 1.8 betalen, maar jullie mogen hem voor een miljoentje hebben....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar dat heeft het nu dus (nog) wel. Met de houding is niks mis, maar je moet er wel controle over kunnen houden.
Mee eens, begreep je verkeerd.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Petacchi, die al voorlopig geschorst was door zijn team, tekende dinsdag nog het antidopingcharter van de UCI. In de Giro testte hij positief op het gebruik van salbutamol. Hij mag dat astmamiddel op doktersvoorschrift gebruiken, maar bij de controle zou een abnormale en te hoge dosis teruggevonden zijn. (belga/hln)
De man heeft astma nota bene! Je neemt dat spul (een luchtwegverwijder) wanneer je het nodig hebt dus wat is dan een 'te hoge' dosis?
Ik begin het nu wel erg dubieus te vinden hoor, die dopingjacht. Veel te veel wordt het zekere voor het onzekere genomen door maar te schorsen. Dat zou juist andersom moeten zijn. Het is volgens mij nooit te bewijzen dat Petacchi Salbutamol nam als prestatieverhogend middel en niet als medicijn. Onschuldig dus.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De man heeft astma nota bene! Je neemt dat spul (een luchtwegverwijder) wanneer je het nodig hebt dus wat is dan een 'te hoge' dosis?
Horsecrap idd. De dosis die hij teveel had stond gelijk aan de hoevelheid van 1 pufje door een inhaler. Belachelijk die dopingjacht. Ze kunnen ne tzo goed hel de wielersport gaan oplappen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik begin het nu wel erg dubieus te vinden hoor, die dopingjacht. Veel te veel wordt het zekere voor het onzekere genomen door maar te schorsen. Dat zou juist andersom moeten zijn. Het is volgens mij nooit te bewijzen dat Petacchi Salbutamol nam als prestatieverhogend middel en niet als medicijn. Onschuldig dus.
- Kijk, ik lijdt aan COPD (chronisch longlijden). En ik kan je garanderen dat, wanneer je een echte astma-patiënt bent, je nooit zulke zware én grote prestaties kan neerzetten.
- Denk er ook aan, dat in het wielerpeloton van vandaag, drie vierden van de renners rondrijden met één of ander attest voor het gebruik van 'puf's', zogenaamd om astma te bestrijden. Dit is niet meer normaal.
- Ik gebruik al jaren deze spullen zoals Salbutamol (Ventolin, Duovent), andere 'bronchiënverwijderaars' zoals dosisaërosolen (Mistabron samen met Berotec), combinatiepreparaat Salmeterol met Fluticason (Seretide) en de luchtwegverwijder Tiotropium (Spiriva). Plus zeer veel cortisonen (Medrol)
Ik wil maar zeggen dat deze medicijnen haast allemaal corticosteroiden bevatten, waardoor de rode bloedcellen stijgen wat prestatiebevorderend is. En cortisonen kunnen makkelijk tot een paar maanden later teruggevonden worden.
En als astma-patient kan men nooit de verschrikkelijk hoge waarden krijgen door het gebruik van 'puff's', maar door inspuitingen. Iedere (echte) astmapatiënt zal met mij akkoord gaan dat hij normaal gezien zijn 'pompje' altijd bij de hand heeft. En wees maar zeker, Petacchi en consoorten hebben net zoveel astma als een gezonde doosnee sportman: geen. Zeker van.
Het is net alsof alle mensen die ademproblemen hebben straks zomaar een rit in de Ronde kunnen winnen, enkel en alleen maar omdat zij een attest hebben én de juiste medicatie (lees doping).
De dosis die hij teveel had stond gelijk aan de hoevelheid van 1 pufje door een inhaler.
Op zijn Vlaams: zever in pakskes. In heb het hierboven al gezegd: ik kan met al mijn puff's geen abnormale prestatieverhogende waarden behalen, wel met inspuitingen of met pillen. Dat deed Petacchi wel. Met een aantal puff's kan men op zeer korte tijd wel hartritmestoornissen krijgen. Maar geen sprint winnen.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ik zie eerlijk gezegd niet wat er triest aan is! Waarom zou Ajax geen 1.8 miljoen mogen vragen aan PSV als Feyenoord op dat moment bereid was dat bedrag wél te betalen? Sterker nog, ik zou het triest vinden als ze zouden zeggen: Nou weet je wat, Feyenoord wil 1.8 betalen, maar jullie mogen hem voor een miljoentje hebben....
Daarbij gebeurt zoiets heus wel vaker en is 1 miljoen ook veel te laag.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
- Kijk, ik lijdt aan COPD (chronisch longlijden). En ik kan je garanderen dat, wanneer je een echte astma-patiënt bent, je nooit zulke zware én grote prestaties kan neerzetten. .
Had Knetemann ook geen astma?
En de prestaties van Petacchi zijn subliem, maar sprinten is toch een kwestie van meerijden, weinig hoeven doen en tien seconden alles geven. Dat lijkt me met (niet al te zware) astma toch haalbaar.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Had Knetemann ook geen astma?
Ja, net als Urbanus en verschillende anderen, de zogenaamde 'jeugdastma'. Bij kinderen met lichte astma zijn anders dan volwassenen. Hun longen ontwikkelen zich nog, hun immuunsysteem is in verandering en zo kan het, mits snelle en goede behandeling, nog alle kanten uit.
Maar ze zeggen haast allemaal dat ze astma overwonnen hebben wat dus niet zo is. Als astma niet goed behandeld wordt, wordt op termijn chronisch, en dan pas zijn er zware problemen. (prof. Ulrich Wahn, Humboldt Universiteit )
Kwestie van meerijden? Rij eens een paar uur aan 45 per uur. Zelfs uit de wind. Je zou versteld zijn welke inspanning dit vergt. Als een rit in de Ronde 220 kilometer lang is, moet zowel een sprinter, een tijdrijder als een klimmer die afstand op eigen krachten overwinnen. Hij moet zijn pedalen zelf rondduwen. Misschien wat uit de wind gezet door de knechten, maar daar dient dan ook het werkvolk voor. Om te werken.
En wat denk je dat mannen zoals Petacchi, Boonen en McEwen moeten doen als er twee cols buiten categorie, drie van eerste en een paar van tweede op het parcours liggen? Afzien zoals de beesten en 'stoempen, stoempen en nog eens stoempen'. En laat het nu net daar zijn dat die produkten bij deze categorie van renners hun werk doen. Onder andere anabole steroïden geven een vergroting van de spiermassa zodat net dat 'beetje extra' om toch die col te kunnen beklimmen en in vlakke ritten de ultieme sprint te plaatsen.
Tot slot nog dit: er zijn drie mogelijkheden qua gebruik van doping: ofwel laat men het volledig vrij, of men laat het toe maar gecontroleerd, of men doet zoals nu en men tracht het volledieg te verbieden. Met de nota dat doping uitroeien onmogelijk is. Zolang de factor geld en winnen er mee gemoeid zijn, zullen er altijd mensen zijn die trachten de geldende regels te omzeilen.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
[
Kwestie van meerijden? Rij eens een paar uur aan 45 per uur. Zelfs uit de wind. Je zou versteld zijn welke inspanning dit vergt. Als een rit in de Ronde 220 kilometer lang is, moet zowel een sprinter, een tijdrijder als een klimmer die afstand op eigen krachten overwinnen. Hij moet zijn pedalen zelf rondduwen. Misschien wat uit de wind gezet door de knechten, maar daar dient dan ook het werkvolk voor. Om te werken. .
Hij heeft dan ook talent en traint er hard voor. Waarom dat met astma niet zou kunnen ontgaat me.
Je moet niet gaan zeggen dat ik het zelf maar eens moet doen, want ik kan het niet, ondanks dat ik geen astma heb. Ik train er niet voor en heb het talent niet.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3306 stemmen
Je hebt verschillende vormen van astma, sommige daarvan gaan goed samen met topsport.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Hij heeft dan ook talent en traint er hard voor. Waarom dat met astma niet zou kunnen ontgaat me.
Het punt is dat hij net zoals vele andere - gewone - mensen last had van astma in zijn jeugd.
En nu spreken we over één renner. Maar wie vindt het normaal dat meer dan 70% van de renners zo'n attest heeft? Gelooft er nu echt iemand dat al deze renners nu astma hebben? Ik ben redelijk naïef, maar daar trap ik zelfs niet in.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3905 stemmen
Het gaat bij praktisch iedere wielrenner ook om inspanningsastma wat heel iets anders is dan astma zoals gewone mensen als speedy dat hebben.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Nadal is teruggekomen van 2 sets achter tegen Youzhny 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nuri Sahin gaat een jaar op huurbasis spelen bij Feyenoord. 
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2198 stemmen
En Ajax wil volgens voetbalzone Arveladze voor een jaar halen als breekijzer
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.