• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.110 films
  • 12.560 series
  • 34.732 seizoenen
  • 655.254 acteurs
  • 200.370 gebruikers
  • 9.459.771 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nuri Sahin gaat een jaar op huurbasis spelen bij Feyenoord.

Als je nog een seizoenkaart wil, moet je snel zijn, wonen een hoop Turken in Rotterdam.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb hem al een paar maandjes in huis. Het was maar en kwestie van verlengen.

Mij kunnen ze niet meer dwars zitten.

starbright boy (moderator films)

• 22599 berichten
  • 5252 stemmen

speedy23 schreef:

Tot slot nog dit: er zijn drie mogelijkheden qua gebruik van doping: ofwel laat men het volledig vrij, of men laat het toe maar gecontroleerd, of men doet zoals nu en men tracht het volledieg te verbieden. Met de nota dat doping uitroeien onmogelijk is. Zolang de factor geld en winnen er mee gemoeid zijn, zullen er altijd mensen zijn die trachten de geldende regels te omzeilen.

Maar al te waar. Dat is al zou oud als sport zelf en mensen die denken dat er in wielrennen vroeger (veel) minder doping werd gebruikt idealiseren het verleden of zijn naief.

Ik ben al jaren voor een sterke versoepeling van de dopingregels en veel meer gecontroleerd toestaan. Ik vind er een onlogica inzitten dat je wel op hoogtestage mag of in speciale tenten met hetzelfde effect mag liggen maar een middel gebruiken dat dat effect ook heeft mag weer niet.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nuri Sahin gaat een jaar op huurbasis spelen bij Feyenoord.

Dat is een hele goede zet, alleen wordt het middenveld nu wel een beetje overvol met Gio, Briuns, Hofs, en de Guzman.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Winterspelen 2014 in Rusland.

De Russische badplaats Sotsji organiseert in 2014 de Olympische Winterspelen. De stad kreeg gisterenavond de meeste stemmen bij de verkiezing van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) in Guatemala-stad.

Salzburg (Oostenrijk) en Pyeongchang (Zuid-Korea, dus niet Pyongyang) waren de andere kandidaten. Salzburg viel al in de eerste stemronde af. De Oostenrijkse kanselier Alfred Gusenbauer sprak van "een verkeerde keuze". Jeon Yong-kwan van de Zuid-Koreaanse delegatie vroeg zich openlijk af wat Zuid-Korea fout had gedaan. De Winterspelen in 2010 worden in Vancouver (Canada) gehouden.

Er is veel kritiek op de keuze van Sotsji. De keuze is opmerkelijk, omdat er in de stad boven Georgië vrijwel geen enkele faciliteiten beschikbaar zijn. Alles zal vanaf de grond opgebouwd moeten worden, terwijl in Zuid-Korea het gehele complex al beschikbaar was. Ook heeft Greenpeace kritiek, omdat veel sportcomplexen in natuurgebieden gebouwd worden.

Critici stellen dat Sotsji alleen maar heeft kunnen winnen door gelobby en grote dure campagnes. Zo heeft de Russische president Vladimir Poetin een buitenhuisje in Sotsji. Het zou zonder dure campagnes niet meer mogelijk zijn om een Olympisch evenement te organiseren. Toch is Sotsji een echte sport- en vakantiestad: zo komen onder andere de tennissers Yevgeny Kafelnikov en Maria Sjarapova hier vandaan.

Toch belachelijk nadat China al de olympische spelen kreeg, nu de winterspelen naar Rusland gaan. Krankzinning natuurlijk dat zo'n politieke 'kutlanden' de spelen krijgen. En nog is erg hypocriet ook, sowieso snap ik niet dat er niet tegen gedemonstreerd wordt of zelfs geboycot. Politici altijd de mond vol over mensenrechten en democratie en andere blabla en nu gaan ze gezellig met z'n allen naar die landen toe.

Ik was eigenlijk benieuwd hoe jullie hierover dachten.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Bedenkelijk ook.

- Met 51 stemmen op een totaal van 100 stemgerechtigden.

- Zoals Kai hiervoor al gemeld heeft: de Russische president Vladimir Poetin een buitenverblijf in Sotsji.

- Daar er nog helemaal geen infrastructuur is is het kostenplaatje enorm: omgerekend ongeveer 30 (dertig) miljard euro. Een verschrikkelijk hoge som.

- Pyeongchang en Salzburg bijten net als in 2003 in het zand. Toen verloren beide steden het pleit van Vancouver, waar de Winterspelen in 2010 plaatsvinden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, je moet sport niet met politiek verwarren, China en Rusland behoren tot de grootste en machtigste landen ter wereld en kunnen zonder enig probleem perfect georganiseerde Spelen neer zetten. Toen we het in ons politiek correcte Nederland probeerde werden de delegatieleden van het IOC onder gespucht door een paar linkse punkers....

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Reinbo schreef:

Ach, je moet sprot niet met politiek verwarren,....

Zal wel sport zijn zeker in plaats van sprot?

Voor die landen IS sport politiek, of wat dacht je? Ze gebruiken organisaties zoals de Olympische Spelen om hun eigen imago en dat van hun 'semi-democratie' eens flink op te poetsen. Maar men verteld er nooit bij ten koste van wie of wat...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach alsof de Amerikanen, de Koreanen of de Nederlanders altijd zo heilig zijn (geweest)...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik wou net zeggen, dan mogen we alle sportevenementen in de VS ook wel gaan boycotten...

Het kan ook wel positief werken, zoals in China, daar gaat het mede dankzij de spelen toch wel (langzaam) de goede kant op met mensenrechten, milieu, etc., (ze willen geen slecht figuur slaan natuurlijk).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

pascal83 schreef:

Dat is een hele goede zet, alleen wordt het middenveld nu wel een beetje overvol met Gio, Briuns, Hofs, en de Guzman.

Beetje wel maar er zullen nog wel schorsingen en blessures komen. Wat kwaliteit op de bank kan ook geen kwaad natuurlijk.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Reinbo schreef:

Ach alsof de Amerikanen, de Koreanen of de Nederlanders altijd zo heilig zijn (geweest)...

Misschien een jaartje in Tibet of Tsjetsjenië wonen, of je er dan nog zo overdenkt? En ik heb het niet over het verleden maar over het heden dus Nederland en Korea zijn wel degelijk heilig t.o.v. Rusland en China. En Amerika is ook een tig keer beter land dan Rusland en China daar kan toch geen enkele twijfel over bestaan? Ik heb Bush bijvoorbeeld nog nooit met buitensporig geweld een demonstratie zien neerslaan ook worden er geen journalisten vermoord of ontvoerd door de regering (!). Om over democratie in Rusland en China nog maar te zwijgen!

Waar zijn al die dure internationale bijeenkomsten over mensenrechten voor als je er daarna doodleuk de OS gaat organiseren?

Reinbo schreef:

China en Rusland behoren tot de grootste en machtigste landen ter wereld en kunnen zonder enig probleem perfect georganiseerde Spelen neer zetten.

Dat geloof ik ook best maar het gaat erom dat zo'n landen deze 'beloning' niet mogen krijgen. Nu worden ze indirect ook nog gesteunt door het westen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Kai schreef:

Misschien een jaartje in Tibet of Tsjetsjenië wonen, of je er dan nog zo overdenkt?

Misschien een vakantie naar Guantanamo bay of Irak om te kijken hoe de Amerikanen zich daar gedragen? Amerika schendt de mensenrechten net zo goed.

Dat geloof ik ook best maar het gaat erom dat zo'n landen deze 'beloning' niet mogen krijgen. Nu worden ze indirect ook nog gesteunt door het westen.

Er wordt ook stevig handel gedreven met die landen, dan moet je daar ook mee stoppen, want dat heeft heel wat meer invloed.

kos

• 46808 berichten
  • 8937 stemmen

Kai schreef:

Misschien een jaartje in Tibet of Tsjetsjenië wonen, of je er dan nog zo overdenkt? En ik heb het niet over het verleden maar over het heden dus Nederland en Korea zijn wel degelijk heilig t.o.v. Rusland en China. En Amerika is ook een tig keer beter land dan Rusland en China daar kan toch geen enkele twijfel over bestaan? Ik heb Bush bijvoorbeeld nog nooit met buitensporig geweld een demonstratie zien neerslaan ook worden er geen journalisten vermoord of ontvoerd door de regering (!).

. Laat ik hier maar niet op ingaan.

wanneer komt politiekmeter.nl? .

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2198 stemmen

Even wat mogelijke transfers

Sparta denkt aan Nelisse

Door Olga (Nuongirl) op vrijdag 6-7-2007 14:59

Robin Nelisse wordt mogelijk de nieuwe spits van Sparta. De 29-jarige Rotterdammer, die uit de gratie geraakt is bij FC Utrecht, moet op het Kasteel de vacature invullen die is ontstaan door het vertrek van Cecilio Lopes naar SC Heerenveen en Yannis Anastasiou die is gestopt.

Darryl Roberts en Marvin Emnes zijn momenteel de enige centrumspitsen in de selectie van coach Gert Aandewiel, waardoor Sparta er graag nog een spits bij wil. Aanvankelijk waren Niklas Tarvajärvi en Rob Friend in beeld, maar zij kozen voor respectievelijk De Graafschap (verhuurd) en Borussia Mönchengladbach

'Ajax wil Lasse Nilsson als breekijzer'

Volgens voetbalblad ELF wil Ajax de Zweedse spits Lasse Nilsson aantrekken. De 25-jarige spits die ook vaak linksbuiten staat moet de laatste aankoop van Ajax worden mocht de selectie op peil blijven. Ten Cate gaf gister aan op de eerste training van Ajax dat hij alleen nog een extra spits wil toevoegen aan de selectie. 'Hij moet als breekijzer fungeren', aldus Ten Cate. Hans van der Zee is gister gesignaleerd bij Heerenveen hoogstwaarschijnlijk voor Lasse Nilsson. Nilsson heeft zelf wel oren naar een overgang naar Amsterdam. Hij heeft er 3 seizoenen op zitten bij Heerenveen. Daarvoor kwam hij uit voor Elfsborg en IK Brage

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Zou niet verkeerd zijn.

Maar de vraag is wel of hij gehaald wil worden als breekijzer.

Meer transfernieuws:

'Drenthe serieus in gesprek met Real Madrid'

De overgang van Feyenoorder Royston Drenthe naar de Spaanse kampioen Real Madrid lijkt in een stroomversnelling te zijn gekomen. In het diepste geheim onderhandelde een delegatie van de Madrileense grootmacht met Drenthe's zaakwaarnemer.

Volgens het AD opende Predrag Mijatovic, technisch directeur van Real Madrid, in Den Haag de onderhandelingen met André Wasiman, de zaakwaarnemer van de linkermiddenvelder. Wasiman ontkende tegenover de regionale zender RTV Rijmond dat hij met Real heeft gesproken. Drenthe zelf verblijft in Suriname. Feyenoord zou toestemming hebben verleend voor de eerste serieuze gesprekken.

Wasiman werd de afgelopen weken geconfronteerd met intense belangstelling voor wat buitenlandse media en ook scouts 'de nieuwe Edgar Davids' noemden. Drenthe heeft bij Feyenoord nog een vier jaar doorlopend contract. Vorig seizoen werd zijn verbintenis opengebroken, waardoor de Rotterdamse club nu de hoofdprijs kan vragen.

Real Madrid zou Drenthe voor vijf jaar vast willen leggen. Het is niet uitgesloten dat de club de jeugdinternational nog een jaar aan Feyenoord verhuurt. Met de komst van Nuri Sahin van Borussia Dortmund is een eventueel snel vertrek van Drenthe uit Rotterdam al gecompenseerd.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2198 stemmen

Eindelijk eens goed nieuws voor de niet Feyenoorders

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Is er nog een MM tourpoule of zo? Er zijn zoveel berichten gepost de laatste tijd dat ik het niet meer kan terugvinden.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Timmy757 schreef:

Opgelet

Op 7 Juli gaat de Tour de France weer van start in London. Zoals elk jaar is er dus ook weer het spel AD Rondemaster. Om onze traditie in ere te houden heb ik dus ook weer een MovieMeter subleague aangemaakt, dus schrijft u allen in .

Subleaguenaam: MovieMeter

Wachtwoord: fuentes ( ).

Nog maar 6 deelnemers, daar kan dus meer bij...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

OK, ik doe mee!

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

I am in.....

timbo_

• 13116 berichten
  • 3905 stemmen

Vandaag is het eindelijk zover Ik heb er zin in.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Rondemaster, heerlijk spel. Ik zal me ook inschrijven en hoop de eerste week genoeg tijd te hebben voor de wissels. Waarschijnlijk richt ik me op dagsuccessen (elk jaar weer een fiasco, daar niet van).

Nog even een voorspelling: Vino wint niet. Ik tip Valverde en Kloden.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

eRCee schreef:

Nog even een voorspelling: Vino wint niet. Ik tip Valverde en Kloden.

Ik zeg Menchov en Kloden. Vino idd niet...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

eRCee schreef:

Vino wint niet.

Ik denk dat je fout zit. Perfecte voorbereiding, perfecte vorm, perfecte ploeg. Maar er mogen geen ongelukken gebeuren natuurlijk.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Heerlijke sportdag wordt het vandaag:

Federer - Gasquet

Djokovic - Nadal

Wiliams - Bartoli

Proloog Tour

Daar kan live earth niet tegenop!

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Je vergeet de 1e training van Feyenoord nog Schijnt daar nogal druk te worden...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

speedy23 schreef:

Ik denk dat je fout zit. Perfecte voorbereiding, perfecte vorm, perfecte ploeg. Maar er mogen geen ongelukken gebeuren natuurlijk.

Inderdaad. Speelde verstoppertje in Le Dauphiné Liberé, en als hij zich even liet zien was dat gelijk ook goed. In die rittenkoers heeft zijn ploeg Astana gedomineerd en met Kasjetsjkin en Klöden heeft hij ook twee sterke troeven in de Tour. Verder verwacht ik veel van Valverde en ik denk dat Contador de verrassing van deze Tour gaat worden

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Menchov wint en anders hoop ik op vino...

Menchov is elk jaar beter, heeft op dit moment de vorm en heeft een goede ploeg om zich heen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.