• 17.361 nieuwsartikelen
  • 182.530 films
  • 12.577 series
  • 34.813 seizoenen
  • 657.334 acteurs
  • 200.504 gebruikers
  • 9.470.617 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

happie schreef:

(quote)

3 Champions League titels in drie verschillende ploegen waar hij een basisspeler was. Een goed basisspeler overigens. Ik vraag me af hoe goed je dan iemand moet vinden om hem te overschatten.

Daarom overschat.

Ik snap niet wat ze in Italie in hem zien

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Je kunt het Ruud van Nistelrooij moeilijk kwalijk nemen dat hij door Van Basten op een eiland werd gezet. Toegegeven, Van Nistelrooij was niet best maar dat kwam door het systeem. Dan moet Marco dat zeggen en niet ouwehoeren dat Ryan Babel meer kwaliteiten heeft dan Ruud. Het systeem wat Nederland speelde tegen Portugal was het systeem waar Ruud groot mee is geworden en juist die wedstrijd stelt hij Ruud niet op.

Babel heeft misschien meer kwaliteiten, maar Ruud heeft in ieder geval één kwaliteit waar hij beter in is: Scoren!!

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Spartaan1986 schreef:

(quote)

Daarom overschat.

Ik snap niet wat ze in Italie in hem zien

Hij blinkt daar vaak uit misschien. De beste Nederlandse clubvoetballer allertijden. Maar voor het nederlands elftal is het niks.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Balvast, bewaart de rust, goede passing en niet bang om op te staan om zijn verantwoordelijkheid te nemen (met het missen van penalties als resultaat, maar toch).

Waarom zou je zo'n speler niet in je team willen hebben?

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

ToNe schreef:

Balvast, bewaart de rust, goede passing en niet bang om op te staan om zijn verantwoordelijkheid te nemen (met het missen van penalties als resultaat, maar toch).

Dat laatste kan voor Van Basten geen punt zijn, gezien zijn penalty op het EK 1992...

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Advocaat heeft/had geen charisma, en zijn 'foute wissel' (die door Cruijff overigens verdedigd werd) blijft aan hem kleven, maar hij heeft ons ook al de KF van het WK gegeven, die in 1994 door scheidsrechterlijke dwaling (buitenspelgoal van Bebeto(?)) verloren werd.

En wij willen altijd meer, maar een KF WK is acceptabel, zeker gezien het spel indertijd, en de wijze van uitschakeling.

Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. In die bewuste wedstrijd liet hij Wouters op Bebeto spelen en zat Frank de Boer op de bank omdat hij het niet aandurfde Wouters op de bank te zetten. Dat was indirect toch de aanleiding van de uitschakeling., Wouters werd er namelijk bij twee goals dik uitgelopen door Bebeto (ongeacht wel of geen buitenspel) .

Je zal het mij niet op horen nemen voor van Basten, maar Advocaat is een enorme slapjanus!

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Dat laatste kan voor Van Basten geen punt zijn, gezien zijn penalty op het EK 1992...

1996 was het toch

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

happie schreef:

(quote)

Babel heeft misschien meer kwaliteiten, maar Ruud heeft in ieder geval één kwaliteit waar hij beter in is: Scoren!!

Babel meer kwaliteiten??

Hou op man, dat Babel bij Ajax in de basis staat vind ik al vrij opmerkelijk omdat zowel Perez en Mitea beter op die positie zijn.

Rosenberg vind ik ook beter dan Babel maar die zie ik liever op rechts of net achter de spitsen.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Spartaan1986 schreef:

1996 was het toch

Seedorf wel.

Waar kijkert op doelt was Marco vs Schmeichel, de uiteindelijke toernooiwinnaar.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

ToNe schreef:

(quote)

Seedorf wel.

Waar kijkert op doelt was Marco vs Schmeichel, de uiteindelijke toernooiwinnaar.

Oh Ok mijn fout

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

happie schreef:

Werkelijk hilarisch dit. Zou een goede zijn voor het memorabele quotes topic.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Werkelijk hilarisch dit. Zou een goede zijn voor het memorabele quotes topic.

Alleen de zin voor de komma

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Rasmussen valt zwaar in Ronde Emilië.

De Deen Michael Rasmussen is enkele maanden uitgeschakeld. De renner van Rabobank ging tijdens de Ronde van Emilie onderuit en brak daarbij de basis van de hals van de linker dijbeenkop. De Scandinaviër wordt zaterdagavond in Italië geopereerd. De Italiaan Davide Rebellin (Gerolsteiner) won de eendagskoers. Het voorjaarsprogramma van Rasmussen komt volgens de medische staf van de bankiersploeg vooralsnog niet in gevaar. De klimmer won de afgelopen twee jaar de bolletjestrui in de Tour de France. (novum & hln.be)

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Ik hoor gister iedereen lovend over het NL elftal.

Ik werd er niet vrolijk van als enige leek het.

Aanvallend worden er weliswaar veel kansen gecreeerd maar heel weinig wordt afgemaakt.

Verdediging bleek vooral in het begin een zeef. Er wordt gedaan alsof Bulgarije een wereldtegenstander was terwijl het maar een middelmatig voetballand is.

Wat Nigel de Jong in de basis deed was mij een raadsel. Hij speelde nog met de punt naar achteren ook. Schaars is veel beter op die positie.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Wat Nigel de Jong in de basis deed was mij een raadsel. Hij speelde nog met de punt naar achteren ook. Schaars is veel beter op die positie.

De Jong is meer een ballenafmaker, Schaars een voetballer. Landzaat hoort op het middenveld, als leuke meevoetballer, gewoon niet thuis.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

pascal83 schreef:

(quote)

De Jong is meer een ballenafmaker, Schaars een voetballer. Landzaat hoort op het middenveld, als leuke meevoetballer, gewoon niet thuis.

Precies daarom snap ik juist niet waarom de Jong daar speelde.

Een middenveld met spelers van Ajax,Hamburger SV en Wigan Athletic is overigens ook geen wereldelftal.

De backs achterin spelen wel bij grote clubs maar het centrale verdedigingsduo bestaat uit een Hamburger SV speler en een Blackburn Rovers speler.

Zegt genoeg eigenlijk hoe het NL elftal wordt overschat.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Ik kon het commentaar van Jan Mulder (en het lof op teletekst) niet echt plaatsen.

Het leek wel alsof de glas nu opeens halfvol was en de recente problematiek zich nooit heeft voorgedaan.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Inderdaad.

Mooi resultaat zei iedereen.

Waar is dat op gebaseerd dan?

Op het geweldige veldspel?

Of omdat Bulgarije zo'n wereldploeg is?

Ok, ik geef toe ze hebben af en toe best redelijk gespeeld maar over het algemeen is het toch allemaal net niet.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb de wedstrijd vandaag teruggezien, want gisteren had ik de voorkeur gegeven aan Zweden-Spanje, maar waar al dat lyrische commentaar nu ineens vandaan komt, snap ik ook niet.

Ja, er werd best aardig gespeeld, maar dat is niet genoeg. Daarbij komt het middenveld gewoon te kort.

En het belangrijkste, waarom zijn Mulder en co. zo tevreden, terwijl er slechts 1 punt is gepakt?

Tegen een land als Bulgarije moeten er gewoon 3 gepakt worden en niets minder.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Hockeyspoiler:
De Nederlandse vrouwen zijn wereldkampioen! Geweldig resultaat.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

ToNe schreef:

Ik kon het commentaar van Jan Mulder (en het lof op teletekst) niet echt plaatsen.

Het leek wel alsof de glas nu opeens halfvol was en de recente problematiek zich nooit heeft voorgedaan.

Ik begon met erg veel vooroordelen aan de wedstrijd. Maar ik moet zeggen dat ik gister voor het eerst sinds lange tijd weer eens een goed nederlands elftal heb gezien en me prima heb vermaakt.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Tja, de Van Basten-haters hier zullen nou eenmaal nooit toegeven dat ze eens een goede wedstrijd hebben gespeeld. Het is erg duidelijk dat een aantal mensen hun vooroordelen niet opzij kunnen zetten.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Hm, heet zoiets Van Basten-haten?

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Wat kan mij het schelen of ze een goede wedstrijd spelen. met dit elftal en vooral dit systeem valt er toch nooit een toernooi te winnen.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Precies.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Met Van Bommel erbij zeker wel?

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Wat kan mij het schelen of ze een goede wedstrijd spelen. met dit elftal en vooral dit systeem valt er toch nooit een toernooi te winnen.

Als het alleen om het *winnen* van toernooien gaat, hebben er dus elke 2 jaar 49 europese landen recht om te klagen en te zeiken.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Let me rephrase: 'kans om een toernooi te winnen' dan.

Nederland heeft genoeg talent maar een beroerde tactiek en coaches die vastgeroest zitten in het totaalvoetbal van de jaren '70 dat a) achterhaald is omdat de tactiek van tegenstanders veel volwassener is geworden en b) ze er de spelers niet voor hebben.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Let me rephrase: 'kans om een toernooi te winnen' dan.

Nederland heeft genoeg talent maar een beroerde tactiek en coaches die vastgeroest zitten in het totaalvoetbal van de jaren '70 dat a) achterhaald is omdat de tactiek van tegenstanders veel volwassener is geworden en b) ze er de spelers niet voor hebben.

Ik denk dat Nederland momenteel een aardige groep talenten heeft, die leuk mee kunnen komen, maar tegen echte goede groepen te kort schieten, en dat ons succes in 1988 een schoolvoorbeeld van de 'wet van de remmende voorsprong' is geworden: niet meer 'Aanvalluh, aanvalluh, aanvalluh', maar eens meer, en dat al vanuit de jeugdopleiding uit, de aandacht verleggen naar verdedigen.

We hoeven geen catenaccio te gaan spelen, maar er zouden veel meer goede verdedigers moeten opstaan. Het is hilarisch dat er een klucht rond Van Nistelrooy is ontstaan, want die, hoewel ik gezien Van Basten's menselijk beleid wel achter hem sta, hoort niet nodig te zijn gezien het aantal goede aanvallers dat we hebben, maar verdedigend zwalken we al jaren. Na Reiziger(!) en Stam hebben we weinig meer van wereldformaat voortgebracht wat verdedigen betreft.

En dat werkt natuurlijk ook overbelastend voor het middenveld en de aanval.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Inderdaad, verdedigers moeten gewoon verdedigen en als ze de bal hebben hem onmiddelijk afspelen, maar verdedigers in Nederland, moeten als een gek achter hun man aanrennen aangezien ze de hele zone moeten verdedigen, dan de bal afpakken, een man of twee uitspelen, de achterlijn zien te halen en een perfecte pass geven.

Waanzin natuurlijk, maar schijnbaar vinden de NL-voetbalkenners dat nog steeds een uitstekend idee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.