- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Onzin, de centrale verdedigers worden tegenwoordig juist achterin gehouden, ook bij Ajax en het Nederlands elftal. De backs worden wel aanvallend gebruikt, maar dat is juist iets wat uit het buitenland is komen aanwaaien, heel veel buitenlandse topclubs spelen met aanvallende backs. En dat is niet goed of slecht, dat ligt aan de spelers of dat werkt of niet.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Onzin, de centrale verdedigers worden tegenwoordig juist achterin gehouden, ook bij Ajax en het Nederlands elftal. De backs worden wel aanvallend gebruikt, maar dat is juist iets wat uit het buitenland is komen aanwaaien, heel veel buitenlandse topclubs spelen met aanvallende backs. En dat is niet goed of slecht, dat ligt aan de spelers of dat werkt of niet.
Wat er uit het buitenland voor spelsystemen komen aanwaaien, en wat er bij buitenlandse topclubs speelt, daar kun je verder niets mee.
Volgens die logica hadden we in de zeventiger jaren nooit zo sterk nationaal gespeeld, en waarschijnlijk in later jaren ook niet.
Het gaat om het landvoetbal anno nu, en daarvoor hebben we te weinig goede verdedigers, en dat al jarenlang. Wij moeten nu éénmaal altijd 'attractief' spelen, maar wat is 'attractief'?
Je kunt volgens mij pas aantrekkelijk spelen als je de verdediging op orde hebt, want door het weggeven van kansen wordt de wedstrijd, voor Nederlandsupporters, niet echt attractiever.
En nogmaals: daar doen buitenlandse topclubs en exotische spelsystemen niets aan af.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Let me rephrase: 'kans om een toernooi te winnen' dan.
Nederland heeft genoeg talent maar een beroerde tactiek en coaches die vastgeroest zitten in het totaalvoetbal van de jaren '70 dat a) achterhaald is omdat de tactiek van tegenstanders veel volwassener is geworden en b) ze er de spelers niet voor hebben.
Eens met de tactiek 4-4-2 is beter. Dan kunnen we een heleboel rendement halen uit de kwaliteiten van Van Persie. Maar dan wordt het ook weer moeilijk wie zet je in de spits? Wie erachter? Wat doe je met Robben, van Persie, Huntelaar en Sneijder?
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Inderdaad, verdedigers moeten gewoon verdedigen en als ze de bal hebben hem onmiddelijk afspelen, maar verdedigers in Nederland, moeten als een gek achter hun man aanrennen aangezien ze de hele zone moeten verdedigen, dan de bal afpakken, een man of twee uitspelen, de achterlijn zien te halen en een perfecte pass geven.
Waanzin natuurlijk, maar schijnbaar vinden de NL-voetbalkenners dat nog steeds een uitstekend idee.
Op linksback hebben we daar Gio, de Cler en Emanuelson die daar zeker toe in staat zijn. Op rechts enkel Kromkamp. Nederland heeft zeker rechts een probleem. We hebben in ieder geval geen fatsoenlijke rechtbuiten. Castelen en de Ridder komen daarvoor te kort en van Persie is allesbehalve een echte rechtsbuiten.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Tegen een land als Bulgarije moeten er gewoon 3 gepakt worden en niets minder.
Ik denk dat weinig toplanden hier in deze waterbak in Sofia een punt hadden gepakt. Bulgarije heeft wel degelijk een behoorlijk team. Vooral aanvallend is de ploeg goed. Als je thuis wint dan pak je daar weer 3 volle punten en heb je in Bulgarije de schade goed beperkt gehouden. Wat als Nederland zelfs de overige wedstrijden wint. Dan is het resultaat zeker geweldig, want het gebeurt al zelden dat er een ploeg al zijn kwalificatie wedstrijden wint.
Na de WK kwalificatie was iedereen tevreden met het verloop daarvan. 2x gelijk was prima en we hadden ons weinig maal zo makkelijk geplaatst.
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Eens met de tactiek 4-4-2 is beter. Dan kunnen we een heleboel rendement halen uit de kwaliteiten van Van Persie. Maar dan wordt het ook weer moeilijk wie zet je in de spits?
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Op linksback hebben we daar Gio, de Cler en Emanuelson die daar zeker toe in staat zijn.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat weinig toplanden hier in deze waterbak in Sofia een punt hadden gepakt. Bulgarije heeft wel degelijk een behoorlijk team. Vooral aanvallend is de ploeg goed. Als je thuis wint dan pak je daar weer 3 volle punten en heb je in Bulgarije de schade goed beperkt gehouden. Wat als Nederland zelfs de overige wedstrijden wint. Dan is het resultaat zeker geweldig, want het gebeurt al zelden dat er een ploeg al zijn kwalificatie wedstrijden wint.
Na de WK kwalificatie was iedereen tevreden met het verloop daarvan. 2x gelijk was prima en we hadden ons weinig maal zo makkelijk geplaatst.
Tuurlijk was het lastig voetballen met al dat water, maar Nederland werd voor het eerst in lange tijd weer geprezen vanwege goed spel. En dat in die waterbak.
En ik ben het er mee eens dat als je 2x gelijkspeeld en de rest wint in een kwalificatie, dat je het dan goed gedaan hebt, maar ik blijf er nog steeds bij dat je van een land als Bulgarije moet kunnen winnen.
Dat dat dan niet lukt, omdat niet de goede spelers worden opgesteld/geselecteerd, is weer iets anders.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Vandaag heeft Marca een artikel gepubliceerd met voetballers die verdacht zijn in het dopingschandaal rondom Fuentes.
Het gaat om ex-spelers van Valencia: Gerard, Farinós, Mendieta en Kily González.
Zat er natuurlijk aan te komen dat die namen een keer naar buiten kwamen, maar dit blijft natuurlijk een drama voor de sport.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Zat er natuurlijk aan te komen dat die namen een keer naar buiten kwamen, maar dit blijft natuurlijk een drama voor de sport.
Als het bij deze namen blijft vind ik het "drama" nog enorm meevallen.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Als het bij deze namen blijft vind ik het "drama" nog enorm meevallen.
Ik geloof niet dat het hier bij blijft. In de media misschien, maar in het echt moet het veel meer geweest zijn.
En ookal zijn dit geen topspelers, toch vind ik het wel ernstig.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik geloof niet dat het hier bij blijft. In de media misschien, maar in het echt moet het veel meer geweest zijn.
En ookal zijn dit geen topspelers, toch vind ik het wel ernstig.
pffff....
wordt de sport hopelijk eens volwassen van.
Ik erger me al jaren aan de hypocrisie in topsport die de schijn doet ophouden dat alleen wielrenners, gewichtheffers en af en toe een verdwaalde atleet dopingzondaars zijn.
Oh ja, er was ook nog Petr Korda, die in tennisland geslachtofferd werd...
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Nederland domineert!
leuke wedstrijd het is 2-0 de stand. En de Lala is een chagrijnige kerel zeg...de jong een gele kaart 
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2631 stemmen
Dus het is 2-0? Ik ben gelukkig al een tijdje opgehouden met het volgen van het Nederlandse elftal buiten de eindtoernooien om.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6141 stemmen
Tsjonge jonge ... Robben die liever appeleert voor hands dan om door te spelen. Typerend voor de instelling van veel spelers. Onthutsend.
by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
Dus het is 2-0? Ik ben gelukkig al een tijdje opgehouden met het volgen van het Nederlandse elftal buiten de eindtoernooien om.
Eindstand 2-1
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2631 stemmen
Tsjonge jonge ... Robben die liever appeleert voor hands dan om door te spelen. Typerend voor de instelling van veel spelers. Onthutsend.
Robben weer? Wat is er toch van die jongen gekomen? Ik vond (en vind) hem een geweldige voetballer, maar ik kan al geruime tijd alleen maar walgen van zijn acties. 
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Kraay jr: ''schaam je je nu, of is dit voetbal ?''
Sar: '' Nee, ik schaam me niet, dit is voetbal''

kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Hoogtepunt van de wedstrijd was uiteraard het Oranje-legioen weer dat meteen het eigen team begon uit te fluiten toen het even mis ging, in plaats van aan te moedigen.
Het stadion uitschoppen die toeterbende en plaats maken voor echte supporters.
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mee eens kos, die verdienen de titel supporters niet.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Mee eens kos, die verdienen de titel supporters niet.
Aan de andere kant verdienen de echte supporters dit Oranje niet...
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Een hoop onzin weer. Ik heb alleen de einduitslag gezien en ik merk op dat we weer 3 punten hebben. Niets aan de hand dus. Het moet eens afgelopen zijn met dit eeuwige gezeur over de amusementswaarde. Zelfs teams als Frankrijk, Engeland, Duitsland, Spanje en Italië zijn gewoon blij als ze winnen en dan heeft niemand het over het gespeelde voetbal. Ik geloof dat wij ongeveer het enige Europese land zijn waar de bondscoach met een ongeslagen status ter discussie kan staan.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Een hoop onzin weer. Ik heb alleen de einduitslag gezien en ik merk op dat we weer 3 punten hebben. Niets aan de hand dus. Het moet eens afgelopen zijn met dit eeuwige gezeur over de amusementswaarde..
Dat maak ik toch lekker zelf wel uit.
Ik heb óók de wedstrijd niet gezien, omdat het ballen onder van Basten zo weinig amusementswaarde heeft dat er geen moer meer aan is om naar te kijken.
En als het enkel om de punten gaat, dan hoef ik ook geen voetballen meer te zien, en mag wat mij betreft de enorme lading poen die in uitzendrechten gaat zitten ook nuttiger besteed gaan worden.
En hoe men daar in andere Europese landen over denkt is voor mijn denken geen maatstaf.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Huh, was jij niet degene die kostte wat het kost punten wilde zien en uiteindelijk een prijs? Hoe er ook gevoetbald wordt?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
.
En als het enkel om de punten gaat, dan hoef ik ook geen voetballen meer te zien, en mag wat mij betreft de enorme lading poen die in uitzendrechten gaat zitten ook nuttiger besteed gaan worden.
helemaal mee eens.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Huh, was jij niet degene die kostte wat het kost punten wilde zien en uiteindelijk een prijs? Hoe er ook gevoetbald wordt?
Mooi voetbal hoeft niet per sé technisch hoogstaand te zijn, of aanvallend, het mag ook harde strijd zijn, of lekker counterend, maar wat er onder Van Basten gebeurt is gewoon helemaal niet aantrekkelijk meer. Er zit geen lijn in het spel, geen idee achter, en er wordt geprutst.
Hiermee win je nooit prijzen. Je wint van C-landen, regelmatig van B-landen, en tegen A-landen bereik je weinig of niets. Zie afgelopen WK.
Als je mij vraagt 'zie je liever een lekker aanvallend Oranje verliezen of een verdedigend en counterend Oranje winnen', dan kies ik zonder meer voor het laatste.
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Een hoop onzin weer. Ik heb alleen de einduitslag gezien en ik merk op dat we weer 3 punten hebben. Niets aan de hand dus. Het moet eens afgelopen zijn met dit eeuwige gezeur over de amusementswaarde. Zelfs teams als Frankrijk, Engeland, Duitsland, Spanje en Italië zijn gewoon blij als ze winnen en dan heeft niemand het over het gespeelde voetbal. Ik geloof dat wij ongeveer het enige Europese land zijn waar de bondscoach met een ongeslagen status ter discussie kan staan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.