- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Phonak (wat maken die eigenlijk??)
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Je overdrijft flink. De enigste twee die voor landis zouden kunnen fietsen zijn Ullrich en Basso en zelfs dat viel nog af te wachten. Ullrich starte altijd zwak aan de tour en Basso had de Giroi al in de benen. Ook met die twee was landis tot nu toe een heel eind gekomen.
Nog twee dagen en een tijdrit voor de boeg. We zullen zien...
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
[
Voor jou misschien niet, voor mij en vele anderen wel. De herinnering aan een leuke tour is belangrijker dan een lijstje uitslagen.
Sport wordt niet alleen groot door spanning en sensatie, maar vooral ook door feiten, rijtjes, statistieken, records, lijstjes en getalletjes.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ah. Ik hoor tot die groep mensen die ook jarenlang dacht dat Festina ijsjes maakte, tot ik er achter kwam dat dat Festini was, en dat Festina klokjes maakt. 
Ik betwijfel vaak het nut van sponsoring waar het om naamsbekendheid gaat. Wat moet zo'n Rabobank nou met de televisiekijkers in Europa (buiten Nederland, waar overigens óók iedereen de naam al kent)?
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Ah. Ik hoor tot die groep mensen die ook jarenlang dacht dat Festina ijsjes maakte, tot ik er achter kwam dat dat Festini was, en dat Festina klokjes maakt.
.
Op zich had je dat wel kunnen weten aangezien Festina vaak tijdmetingen bij wielerwedstrijden deed (kreeg je zo'n klokje met de naam Festina in beeld)
.
Ik betwijfel vaak het nut van sponsoring waar het om naamsbekendheid gaat. Wat moet zo'n Rabobank nou met de televisiekijkers in Europa (buiten Nederland, waar overigens óók iedereen de naam al kent)?
Zelfs veel meer dan ze ooit gehoopt hadden.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Of hoorde gij niet goed? 
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Iedereen noemt Landis nu wel een laffe rijder, misschien kon hij vandaag wel niet beter? Hij had waarschijnlijk gewoon de kracht niet om Menchov en co er uit te rijden. Hij probeerde er 1 keer uit te springen maar Klöden en Sastre konden makkelijk volgen. Waarom bleef hij in het wiel van Klöden terwijl hij beter zelf het initiatief had kunnen kunnen nemen, of hij was gewoon dom bezig, of hij had díe kracht niet meer.
Kan je een renner eigenlijk wel laf noemen? Het gaat alleen om tactiek en en het resultaat. Als Landis de tour wint is dit verdient, een tour win je verdient. Hadden de andere renners maar slimmer moeten zijn. Als ik de keuze had tussen prachtig 'beulswerk' zonder prijzen of snel achter de koplopers aan fietsen met prijzen ging ik toch echt wel voor dat laatste. Wat dat betreft kan je Landis absoluut niet ongelijk geven. Daarnaast loopt hij toch weer een paar minuten uit op de andere kanshebbers, die Landis schijnbaar niet konden bijhouden.
Wij zijn echter toeschouwer, wij willen de werkverrichter zien winnen, gebeurt dat niet, dan klagen we. Een logisch gevolg, maar er verandert niks aan, in de wielrennerij is het resultaat nog altijd belangrijker dan de toeschouwer.
En ja, er zal nog altijd toegeschouwd worden.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
En ja, er zal nog altijd toegeschouwd worden.
Als iedereen op de Landis/Leipo manier zal rijden is dat denk ik wel snel afgelopen...
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Iedereen noemt Landis nu wel een laffe rijder, misschien kon hij vandaag wel niet beter? Hij had waarschijnlijk gewoon de kracht niet om Menchov en co er uit te rijden. Hij probeerde er 1 keer uit te springen maar Klöden en Sastre konden makkelijk volgen. Waarom bleef hij in het wiel van Klöden terwijl hij beter zelf het initiatief had kunnen kunnen nemen, of hij was gewoon dom bezig, of hij had díe kracht niet meer.
Maar hij had wonderwel nog wel de kracht om voor de derde plaats te sprinten. Kom nou toch.
Kan je een renner eigenlijk wel laf noemen? Het gaat alleen om tactiek en en het resultaat. Als Landis de tour wint is dit verdient, een tour win je verdient.
En ook daar gaat het op: verdienen is niet het tegenovergestelde van laf rijden. Ook door laf rijden kun je de tour verdiend winnen. Dat maakt het er echt niet minder afschuwelijk om.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Als iedereen op de Landis/Leipo manier zal rijden is dat denk ik wel snel afgelopen...
Welnee.
Men zag een prachtige zege van Schleck, men zag een ijzersterke Klöden, en daarvoor zag men drie prachtige spurts van McEwen, twee keer een lepe Freire, men zag Pereiro Sio een ongekend staaltje tijd-inhalen verrichten, men zag Menchov prachtig winnen in de Pyreneeën, een prachtige ploegenspel van Rabobank, men zag een ongelooflijke Gontsjar in de tijdrit, men zag een verrassende Hushovd in de proloog...
Er is al weer zoveel moois geweest, en dan komen de dagen des oordeels nog!
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
[
Maar hij had wonderwel nog wel de kracht om voor de derde plaats te sprinten. Kom nou toch..
Dat was niet bergop. Dat kan toch? Dat is een heel ander soort inspanning, en als je dat niet gelooft vraag je het McEwen maar.
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
En ook daar gaat het op: verdienen is niet het tegenovergestelde van laf rijden. Ook door laf rijden kun je de tour verdiend winnen. Dat maakt het er echt niet minder afschuwelijk om.
Maar waarom is Landis dan laf? De andere renners kunnen het ook doen, is hij dan zo slim, of zijn de anderen dan zo dom? Misschien is Landis de enige van het complete deelnemersveld die niet uit zichzelf aanvalt, hij wint er wel de tour mee. En reken er maar op dat elke andere renner uit ditzelfde deelnemersveld zou willen ruilen. Het gaat ze alleen om winnen, en Landis doet dit het slimst blijkt wel weer.
Van mij mag Landis trouwens best winnen, ik ben voor een verdiende winnaar, en als hij wint heeft hij dat verdient. Het gaat er niet om hóe, als je maar de beste bent. Dan kan je nog zo mooi rijden, je bereikt er helemaal niets mee behalve het respect van wat televisie-kijkers.
Dat is het nadeel van de dopings-affaire gebleken, de beste renner is een 'saaie' renner, de rest is gewoon te slecht of te dom om het hem moeilijk te maken, of keert het tij nog?
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
2 doden door de warmte tijdens de 4 daagse van Nijmegen, erg triest. De tocht is afgelast.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Erg vervelend inderdaad. Ook jammer voor de mensen die het hele jaar hebben getraind 
starbright boy (moderator films)
-
- 22640 berichten
- 5258 stemmen
Begrijpelijke beslissing, maar het heeft wel iets heel triestigs. Morgen wordt de warmste dag tot nu toe en overmorgen net zo als vandaag, maar dan vochtiger, dus erger.
Landis heeft de tour nog lang niet gewonnen trouwens. Dat Armstrong zelden inzinkingen kreeg betekent niet dan Landis ze niet gaat krijgen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Het altijd lastige Spakenburg..
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Zo zie je maar weer dat Lindenbergh echt verkocht moet worden 
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Ajax heeft blijkbaar veel moeite met scoren.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Wel als Huntelaar niet speelt, maar het probleem ligt em echter in de verdediging gezien deze wedstrijd..
Misschien een klein excuus als men weet dat Stam en Grygera niet meespeelden 
Leno
-
- 5922 berichten
- 4458 stemmen
Ajax heeft blijkbaar veel moeite met scoren.
Tja tegen Bennekom (ook hoofdklasse) stond overal te lezen dat Ajax nu (eindelijk) zo effectief was met de kansen (8-0). Het gaat werkelijk nergens over die wedstrijden, net als die Feyenoorders die onderuit gingen tegen Katwijk; boeiend..
LaRusso
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
jup, de uitslagen hebben totaal geen voorspellende waarde
alleen tegenstanders hebben nu de kans om ons uit te lachen
geeft niet, hoort er gewoon bij
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Huntelaar stond in de basis.
Het was niet zijn dag 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Men zit altijd maar te kappen op de renners dat er niet gereden zou zijn op de Alpe 'd Huez, maar het tegendeel is waar. Ze hebben slechts één minuutje minder snel gereden dan de recordtijd die Pantani neerzette. Ik denk dat men daarvoor al heet wat boterhammetjes met spek en eieren moet gegeten hebben... 
Vandaag hebben de Rabo's wat goed te maken. Ik verwacht twee scenario's: ofwel gaat Boogerd zoals in 1995 ten aanval, ofwel kan Ramussen eindelijk iets uit zijn mouw schudden en neemt hij in deze rit de bolletjestrui, wat toch zijn aanvankelijke bedoeling was.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Als ze 1 minuut langzamer dan de top tijd van pantani hebben gereden dan zijn ze dus sneller naar boven gereden dan Ullrich, Basso of Armstrong ooit hebben gedaan. Dat zou dus bevestigen dat landis niet dat tweederangs coureurtje is zoals vele hier beweren. Met wat meer lef was die misschien nog wel kort bij de snelste tijd ooit gekomen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Dat bedoel ik nou, wie herinnert zich het nog? Herinneringen zeggen niet zo veel.
Indurain verloor NIET veel in die ingekorte etappe (etappe 9, slechts 28 seconden op Riis), bijna net zoveel als in de voorafgaande tijdrit (daar verloor hij 26 seconden op Riis, plus het geloof in eigen kunnen), maar al dáárvoor (etappe 7, 200 km) verloor hij dik drie minuten op Riis (en vele anderen).
Indurain verloor toen inderdaad niet veel maar die dag verloor wel iedereen tijd waardoor Riis het geel voor het eerst pakte. Die etappe kent praktisch iedere wielerliefhebber omdat Riis door zijn aanvallende rijden op dat moment de macht definitief over nam van Indurain
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2202 stemmen
jup, de uitslagen hebben totaal geen voorspellende waarde
alleen tegenstanders hebben nu de kans om ons uit te lachen
geeft niet, hoort er gewoon bij
Ja gebeurde bij Katwijk-Feyenoord ook.
Uitlachen is niet erg maar als je maar begrijpt dat het geen hol zegt over het komend seizoen.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2596 stemmen
Vandaag hebben de Rabo's wat goed te maken. Ik verwacht twee scenario's: ofwel gaat Boogerd zoals in 1995 ten aanval, ofwel kan Ramussen eindelijk iets uit zijn mouw schudden en neemt hij in deze rit de bolletjestrui, wat toch zijn aanvankelijke bedoeling was.
Hoewel Rasmussen niet de grote vorm heeft van vorig jaar, zo lijkt het, zal hij toch voor de bolletjestrui willen gaan denk ik. Zo heel ver achter De la Fuente staat hij niet eens (zo'n 40 punten geloof ik), dat is met twee bergritten nog wel in te halen.
Of Rabo verzint iets anders, om Menchov beter te positioneren. Er zal wel een tactische truc moeten worden verzonnen, Landis is er nog niet afgereden in de bergen door Kloden, Menchov en co.
We'll see. Het wordt i.i.g. weer een mooie etappe met de Galibier en die andere puisten. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.