• 17.266 nieuwsartikelen
  • 182.336 films
  • 12.566 series
  • 34.775 seizoenen
  • 656.088 acteurs
  • 200.434 gebruikers
  • 9.465.485 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Indurain verloor toen inderdaad niet veel maar die dag verloor wel iedereen tijd waardoor Riis het geel voor het eerst pakte. Die etappe kent praktisch iedere wielerliefhebber omdat Riis door zijn aanvallende rijden op dat moment de macht definitief over nam van Indurain

De macht was Indurain de dag daarvoor al kwijt, door vijfde te worden in een tijdrit. Na de ritwinst van Riis was het nog allerminst zeker dat Riis de Tour zou winnen, dat bleek pas later, in de Pyreneeën. (Daarvoor moest hij wel zijn meesterknecht Ullrich aan het lijntje houden, want zeer vele wielerliefhebbers, waaronder ik, zagen dat Ullrich dat jaar al de sterkste was... wat de glorie van Riis' overwinning voor mij ook niet erg groot maakte overigens)

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Ik vind het toch weer jammer dat deze etappe niet de andere kant op gereden wordt. (zoals in de Dauphine).

Sanvean

• 173 berichten
  • 2596 stemmen

kos schreef:

Ik vind het toch weer jammer dat deze etappe niet de andere kant op gereden wordt. (zoals in de Dauphine).

Dan missen ze wel de Galibier. Die is nu gelijk in het begin een aardige scherprechter.

De televisie-uitzending is alweer begonnen trouwens.

En Rasmussen is alweer in de aanval. Verrassend.

Hopen dat ie meer steun krijgt van met name Discovery, T-Mobile of CSC.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Sanvean schreef:

(quote)
Dan missen ze wel de Galibier.
Hoezo? daar eindigen ze dan toch gewoon

Sanvean

• 173 berichten
  • 2596 stemmen

kos schreef:

(quote)
Hoezo? daar eindigen ze dan toch gewoon
Ah, bedoel je dat? Ok, ik wist niet dat de Galibier een finishplaats was in de Dauphiné.

Dat zou ook mogen trouwens. Klinkt goed inderdaad (als je geen Boonen heet).

Vandaag zien we Rasmussen, Simoni, Sinkewitz, Popovych en Parra in de aanval. Mooi zo! Laat ze maar zweten!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Sanvean schreef:

En Rasmussen is alweer in de aanval. Verrassend.

Helemaal niet verrassend. Zoals ik vanochtend al zei: te verwachten. Rabo heeft gisteren een vernedering opgelopen en dat kunnen die oranjerijders niet over zich laten gaan...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Jammer dat een kopgroep weer zo veel voorsprong krijgt.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

AHWA schreef:

Jammer dat een kopgroep weer zo veel voorsprong krijgt.

Die drie mogen van mij wel vooruit blijven als die andere maar terug worden gehaald. Anders wordt het moeilijk om nog te stijgen met mijn wielerpools.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2596 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Helemaal niet verrassend. Zoals ik vanochtend al zei: te verwachten. Rabo heeft gisteren een vernedering opgelopen en dat kunnen die oranjerijders niet over zich laten gaan...

Zie de smiley achter het berichtje. En mn eerdere berichtje.

Sanvean schreef:

Ik verwacht ook een aanval van met name Rasmussen/Rabo. Gelijk in het begin van de etappe, zodat er nog flink wat punten gesprokkeld worden.

Hoewel Rasmussen niet de grote vorm heeft van vorig jaar, zo lijkt het, zal hij toch voor de bolletjestrui willen gaan denk ik. Zo heel ver achter De la Fuente staat hij niet eens (zo'n 40 punten geloof ik), dat is met twee bergritten nog wel in te halen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Waarom valt er nu niemand aan op deze berg? Landis zit ver van achter het valt toch te proberen. Als hij makkelijk terug komt in je wiel weet je genoeg. Doet die dat niet kun je tijd winnen. Snap echt niet waarom een Kloden het niet probeert.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

timbo_ schreef:

Waarom valt er nu niemand aan op deze berg? Landis zit ver van achter het valt toch te proberen.

* snapt het ook niet. Menchov mag ook wel eens wat gaan proberen, Rasmussen heeft zijn punten al binnen. Die gele trui lijkt me nog altijd belangrijker dan een etappeoverwinning.

Straks gaat Leipheimer hem nog voorbij in het klassement. Gewoon zwak zo.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Ja maar menchov zit zelf ook steeds achteraan dus ik kan me nog voorstellen dat hij niet goed is. Maar Kloden zit steeds op de voorste rij en doet niks. Wel mooi dat leipheimer lef toont als een van de weinigen want de csc's gaan op kop rijden en doen daarna ook niks meer.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Kijk, Menchov probeert het tenminste. En het enige dat Landis weer doet, is een wiel volgen.

T-Mobile is overgenomen door Phonak geloof ik.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2596 stemmen

Zelva schreef:

Kijk, Menchov probeert het tenminste. En het enige dat Landis weer doet, is een wiel volgen.

T-Mobile is overgenomen door Phonak geloof ik.

Ik dacht al dat Menchov zou aanvallen, hij verstopte zich zo.

Landis

Maarre...nu Pereiro en Dessel er nog afrijden.

NU wordt het een mooie Tour Met nog Menchov, Kloden, Sastre, Evans, Pereiro en die vreemde onbekende Dessel als kanshebber.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Menchov geloof ik niet meer in. Die is gewoon te zwak.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2596 stemmen

Ja, jammer van Menchov. EINdelijk verlost van die Landis en dan laat hij het zelf afweten. Jammer.

Zou dan een man die 30 minuten mocht uitlopen in een vlakke etappe, de Tour gaan winnen?

Damn...

Maar goed, nog een bergrit en een tijdrit. De verschillen in de top-6 zijn nog te overbruggen. Dus spannend wordt het wel.

Ik verwacht alvast een aanvallende Sastre.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Sanvean schreef:

Zou dan een man die 30 minuten mocht uitlopen in een vlakke etappe, de Tour gaan winnen?

Ach, dat weet over tien jaar toch niemand meer. Het enige wat telt is het feitje dat je gewonnen hebt. De rest boeit niet.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Ik verwacht een fantastische dag morgen. CSC en T-Mobile zijn de beste teams in deze tour dus die gaan alles op alles gooien om Pereiro Sio de vernieling in te rijden.

En ik kijk ook helemaal niet raar op als Landis ineens een aanval in gaat zetten (alhoewel ik hoop dat hij afstapt )

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Nou dat zal men toch nog lang onthouden mocht hier iemand winnen die een cadeau van 30 minuten heeft gekregen. Wel een prachtige etappe trouwens

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk niet dat Menchov meedoet voor de gele trui, het blijkt wel dat hij net iets minder is dan andere kanshebbers.

Toch een mooie etappe, Rasmussen doet net als vorig jaar uitstekende zaken. Ook was het prachtig om te zien dat de tactiek van T-Mobile en een stel andere renners Landis heeft opgebroken. Of was de tactiek van T-Mobile niet zo bedoelt en heeft die tactiek 'gelukkig gefaald'?

Ik ben benieuwd hoe het klassement zich bovenin verder ontwikkeld want er zullen morgen vast en zeker interessante aanvallen komen.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Sastre , zo moet je aanvallen.

Dessel .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Pereiro was wel erg sterk vandaag. Hij was vorig jaar de laatste week ook al erg sterk. Ik denk dat Pereio er morgen niet meer wordt afgereden en dat hij de tour wint. Maar wat zou het mooi zijn als hij nog een kleine twee minuutjes verliest. Dan beginnen er gewoon 4 a 5 renners binnen de minuut aan de tijdrit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Even iets anders. All star player Ben Wallace heeft verrassend genoeg, afgelopen week een contract getekend bij de Chicago Bulls. The Bulls die de laatste twee seizoenen uit de afgrond waar ze meer dan 5 jaar hebben gezeten zijn gekropen, kunnen nu weer echt serieus meedoen aan het NBA kampioenschap. De Chicago Bulls waren dat niet sinds de Dynasty jaren met Jordan aan het roer samen met Pippen, Paxson en met Phil Jackson als head coach. Nu met een ster speler aan boord zijn ze neit de favoriet maar wel weer een serieuze kandidaat.

Ik als Bulls fan ben erg verrast door deze transfer, let's play ball.

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Wat een etappe zeg, lange tijd geleden sinds ik tijdens de tour gejuichd heb.

Ten eerste natuurlijk een fantastische prestatie van Rasmussen, geweldig hoe hij vandaag gereden heeft en loon naar werken krijgt.

Ten tweede natuurlijk vanwege de krakende (en uiteindelijke falende) Landis. Dank je wel Floyd voor een mooie slotweek!

Je zag het al een beetje aankomen toen Menchov zijn aanval plaatste, Landis kon niet volgen en iedereen vloog eroverheen.

Gelukkig voor hem kon Klöden de sprong niet maken en kwam hij weer terug. Helaas pindakaas dacht ik toen al, laatste kans vergooit maar gelukkig bleek niets minder waar.

Een paar minuten laten demarreerd Sastre ervandoor (geweldige spurt) en bleek Landis het tempo van T-Mobile niet bij te kunnen houden, gevolgd door luid gejuich van mijn kant (sorry Floyd).

Jammer dat Menchov nog steeds niet in de vorm van de Pyreneeën is en dus wederom moest passen. Hij zal morgen dus zijn benen terug moeten hebben en een aanval plaatsen wil hij nog kans hebben.

Ander positief punt vandaag vond ik Leipheimer, vroeg aangevallen en gestreden voor wat hij waard was, jammer dat het voor hem niet meer opleverde.

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Even iets anders. All star player Ben Wallace heeft verrassend genoeg, afgelopen week een contract getekend bij de Chicago Bulls. The Bulls die de laatste twee seizoenen uit de afgrond waar ze meer dan 5 jaar hebben gezeten zijn gekropen, kunnen nu weer echt serieus meedoen aan het NBA kampioenschap. De Chicago Bulls waren dat niet sinds de Dynasty jaren met Jordan aan het roer samen met Pippen, Paxson en met Phil Jackson als head coach. Nu met een ster speler aan boord zijn ze neit de favoriet maar wel weer een serieuze kandidaat.

Ik als Bulls fan ben erg verrast door deze transfer, let's play ball.

Inderdaad, met 4-2 uitgeschakeld worden door de latere winnaars uit Miami is natuurlijk geen schande.

Naomi Watts, bekijk jij ook echt veel wedstrijden van de Bulls?

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Ik denk dat Totschnig morgen gaat proberen te ontsnappen. Kan me niet voorstellen dat hij vandaag zo zwak was dat hij slechts met de achterste groep meekon.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

us_raider schreef:

Naomi Watts, bekijk jij ook echt veel wedstrijden van de Bulls?

Ja, maar dan wel via het internet via een live pass voor op nba.com. Is soms wel nachtwerk, en soms kan ik het niet zien vooral als ze uit moeten tegen een Atlantic division tegenstander. Ik zal van de 82 regular season games, er zo 70 volledig zien. Tijdens de play offs mis ik zelden een wedstrijd.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Grootste tegenvaller van deze tour : José Rujano.

Vandaag zelfs als laatste binnen en daarmee te laat om morgen nog te mogen starten

Na plaats 67 was iedereen te laat binnen.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Padd0 schreef:

Wat een etappe zeg, lange tijd geleden sinds ik tijdens de tour gejuichd heb.

...

Kippenvel bij 36 graden hier.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Fantastisch. Eeuwige hulde voor topklimmer Rasmussen.

Landis zakt door het ijs, zoals ik gisteren al een klein beetje voorspelde. Jammer dat Menchov ook niet goed genoeg is hoewel hij wel lef toonde. Het kan in ieder geval nog alle kanten op maar Kloden is nu toch wel een beetje de favoriet mijns inziens. Dat zou ook een laffe winnaar zijn helaas.

4 prachtige overwinningen en de bolletjestrui voor Rabo. Morgen de vijfde; Michael Boogerd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.