- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Dit wordt de tour van Rabobank, sterker nog: dat is het al!
Haha! De koers volledig gedomineerd door het oranje, met dank aan een grandioze Boogerd. Iedereen die ooit in zijn of haar leven een kwaad woord over hem heeft gesproken mag deze etappe nog wel eens eventjes van voor tot achter bekijken en weer terug in slow-motion. 
Mooi afgemaakt ook van Menchov. Toch had ik op wat meer aanvalslust gehoopt. Hij zal ergens in de bergen twee minuten op Landis moeten pakken om de Tour te kunnen winnen. Maar er is nog hoop! Mijn voorspelling: Menchov in het geel, Rasmussen de bolletjestrui en Freire pakt het groen. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
En zavo ga je morgen weer voor zekerheid of ga je gokken?
Ik weet het nog niet. Kan een ontsnapping worden, maar kan net zo goed een massasprint worden, als de sprinters daar zin in hebben na vandaag.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Haha! De koers volledig gedomineerd door het oranje
En rood wit blauw toch?
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
En rood wit blauw toch?
Zeker, zeker. Maar moreel was het oranje!
Heerlijk, ik zit nog steeds te stuiteren in mijn stoel. 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1719 stemmen
Het was inderdaad een hele fijne tourdag vandaag!
starbright boy (moderator films)
-
- 22641 berichten
- 5258 stemmen
Het wordt absoluut geen massasprint morgen. Vooral omdat geen van de sprintersteams zin zal hebben om de boel weer bij elkaar te krijgen na zo'n zware bergrit. Een massasprint na een bergrit is sowieso vrij zeldzaam. Bovendien is het parcours nogal glooiend. Een ontsnapping van een vrij grote groep ongevaarlijke renners. Met veel Fransen en met een minuut of 6 voorsprong op het peloton. Dat wordt het.
Er komt nog één massasprint denk ik. In Parijs.
Prachtige etappe trouwens (ik heb met vertraging gekeken, van video en heb een heerlijke avond gehad).
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Haha! De koers volledig gedomineerd door het oranje, met dank aan een grandioze Boogerd.
Rabobank heeft fantastisch gereden dat wel, maar je moet wel eerlijk blijven. Wie stak het vuur aan de lont op en trok de kar op de Tourmalet en de Col d'Aspin? Juist de ploeg van T-Mobile. Het is pas vanop de derde col van de vijf, de Peyresourde dat Rabobank, met name Boogerd en Rasmussen aan de kar zijn gaan sleuren.
Boogerd en Landis vertelden gisteren in een interview op één dat ze het niet echt begrepen waarom de mannen van T-Mobile dit deden.
Het was aan anderen om de koers hard te maken. 
Schandalig eigenlijk, want ik heb altijd gedacht dat Boogerd het als kopman zeker niet slecht zou doen.
In het interview gisteren zei Boogerd dat er altijd wel één of andere dag is dat hij een serieuze inzinking krijgt. Hij ziet niet in waarom het in deze ronde niet zou gebeuren.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Rabobank heeft fantastisch gereden dat wel, maar je moet wel eerlijk blijven. Wie stak het vuur aan de lont op en trok de kar op de Tourmalet en de Col d'Aspin? Juist de ploeg van T-Mobile.
Op de torumalet en de Aspin was het inderdaad niet rabobank maar ook zeker niet T-Mobile. Het was AG2r die daar tempo maakte. T-Mobile begon pas op de ener laatste klim de Portillon met kopwerk en dat nam Rabobank al redelijk snel over.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Ik weet het nog niet. Kan een ontsnapping worden, maar kan net zo goed een massasprint worden, als de sprinters daar zin in hebben na vandaag.
Het wordt vandaag echt geen massasprint. Ik bedoelde met mijn vraag meer of je zonder team de dag inging of met negen vrijbuiters.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Het wordt vandaag echt geen massasprint. Ik bedoelde met mijn vraag meer of je zonder team de dag inging of met negen vrijbuiters.
Toch maar zonder team, want ik weet echt niet wie ik dan zou moeten nemen, twee dagen geleden had ik het ook helemaal fout. Overigens kan er ook best een klein groepje voorop blijven en dan kunnen de sprinters nog best punten pakken, maar de sprinters zijn nu te duur geworden om daar op te gokken.
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Precies. Gewoon een lading goedkope Franse vluchtertjes
.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2596 stemmen
Precies. Gewoon een lading goedkope Franse vluchtertjes
.

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Juventus, Lazio en Fiorentina naar Serie B, Milan blijft in Serie A.
De officiële uitspraak volgt pas vanavond rond 19 uur, maar volgens de website van de Gazzetta dello Sport zal het verdict in het gigantische omkoopschandaal in het calcio als volgt zijn: Juventus, Lazio en Fiorentina zakken naar de Serie B, terwijl AC Milan in de topklasse mag blijven. De Rossoneri zullen wel uitgesloten worden van de Champions League. Alle clubs in deze zaak worden schuldig geacht, maar wel met een gradatie: Juventus is de zwaarste schuldige en krijgt naast de degradatie een forse puntenstraf, Lazio en Fiorentina zakken met een kleinere puntenstraf en Milan onsnapt de degradatiedans, omdat er twijfel is. Dat is voor de finale beraadslaging het standpunt van de rechters. Afwachten of daar in de komende uren nog verandering in komt.
Voetbalminnend Italië valt van de euforie dankzij het behalen van een vierde wereldtitel vorige zondag vandaag weer in de ontnuchtering van een onverkwikkelijke en grootschalige omkoopaffaire die heel het calcio op zijn grondvesten doet daveren. Als de verwachtingen vanavond officieel bewaarheid worden dan is Juventus het grootste slachtoffer. De gewezen Juve-voorzitter Luciano Moggi, die massaal scheidrechters beïnvloedde, is de spilfiguur in deze zaak. De Italiaanse landskampioen betaalt zijn grillen met een degradatie naar de Serie B en een zware puntenstraf. De Oude Dame zal wellicht met een -15 aan de competitie moeten beginnen. Bovendien zullen heel wat sterren de club verlaten, zodat een onmiddellijke terugkeer naar de topklasse nog niet zo zeker is. Maar het kon erger, want ook Serie C behoorde tot de mogelijkheden.
Ook voor Lazio en Fiorentina is degradatie de straf, maar een kleinere handicap bij de start van de competitie (6 à 7 punten). Milan ontspringt dan wel de degradatiedans, maar van bij het begin was de bewijslast lichter tegen de Rossoneri, al blijft het dansen op een slappe koord. Toch ontloopt de ploeg van Ancelotti zijn straf niet. Milan zal, net als de andere betrokken clubs, niet Europees mogen spelen en dus gestraft worden voor het voorbije kampioenschap, maar zou wel met een propere lei mogen beginnen volgend seizoen. De Champions League verliest zo met Juventus en Milan twee vaste klanten.
En wat gebeurt er met de toekenning van de voorbije titels? Daar wordt nog geen beslissing verwacht. Toch blijft het wachten op het uiteindelijke verdict om verdere conclusies te trekken. Die uitspraak komt er niet zoals aangekondigd in het Olympisch Stadion van Rome, want daar wordt vanavond de Golden League-atletiekmeeting gehouden. Het hotel Parco dei Principi (Prinsenpark) voor de Villa Borghese wordt vanavond het centrum van het Italiaanse voetbal. Na vanavond wordt dan de beroepsprocedure in gang gezet, zodat het ultimatum van de Uefa (24 juli) gehaald wordt. (KH en hln.be)
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Wat een prachtige kopgroep was die eerste. Fedrigo, Van Summeren en Brard en dan gaan ze die terughalen. Ik weet nog niet welke ploeg daarvoor verantwoordelijk is maar die ga ik zeker niet meer supporteren.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Wat een prachtige kopgroep was die eerste. Fedrigo, Van Summeren en Brard en dan gaan ze die terughalen. Ik weet nog niet welke ploeg daarvoor verantwoordelijk is maar die ga ik zeker niet meer supporteren.
Kom kom, zo gaat het spelletje gewoon hoor.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Voorlopig lijkt er niemand weg te mogen, die massasprint zou er toch nog wel eens kunnen komen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Geen renners zie ik. Jammer maar ik snap het ook niet echt. Je wint er nauwelijks iets mee?
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Toch maar zonder team, want ik weet echt niet wie ik dan zou moeten nemen, twee dagen geleden had ik het ook helemaal fout.
Kijk maar hoe het nu gaat, een ontsnapping is helemaal niet zeker en de grootte van een eventuele ontsnapping (3 renners of 10 maakt nogal wat uit voor de punten) en dan nog voorspellen wie er in gaan zitten. Het is gewoon totaal onvoorspelbaar.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik vrees dat er vandaag wel weer een sprint komt.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Het wordt geen massaspurt vandaag denk ik. Er zitten gewoon iedere keer te belangrijke mannen bij de ontsnapping. Zometeen zit er een keer geen grote naam bij en dan blijven ze de rest van de dag weg.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Vreemd dat Freire en Popovich nu wel ruimte krijgen en een eerdere groep, waar geen gevaar inzat, niet.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Volgens mij is er nog geen een kopgroep geweest waar geen gevaar inzat. Maar inderdaad hier zit freire in en die is gevaarlijk voor de groen trui. Popovich lijkt me overigens niet meer echt gevaarlijk. Mc Ewen zal freire in ieder geval niet voor de overwinning gaan laten sprinten dus het kon toch wel eens een sprint gaan worden.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Maar Popovich mag je ook niet teveel tijd geven, als hij straks in de Alpen opeens wel weer goed is... Hij is één van de minst slecht Discovery's tot nu toe, je weet maar nooit, hij blijft een toptalent.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2596 stemmen
Wat is die Freire toch een heerlijke stiekemerd!
Wegglippen in een groepje met Popovych, en die vermoeide ploeg van Landis maar werken en werken.... 
Alles seht gut aus fur Rabo! 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Maar Popovich mag je ook niet teveel tijd geven, als hij straks in de Alpen opeens wel weer goed is... Hij is één van de minst slecht Discovery's tot nu toe, je weet maar nooit, hij blijft een toptalent.
Daar zat ik daarnet ook aan te denken. Stel dat hij gisteren één slechte dag gehad heeft en de rest is super...
Je mag zo'n kerel niet teveel speelruimte geven.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Nou, ze gaan ze niet terugpakken lijkt het, wordt dit Freire's 3e? Zou super zijn.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Wordt moeilijk ik hoop eigenlijk dat die zelf aanvalt want hij zal niet op iedere aanval kunnen reageren. De mensen met een sprint team komen op de manier nog goed weg.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Iedereen die de tour via internet volgt kan ik trouwens de live coverage van Cyclingnews aanraden. De teksten die er staan zijn vaak erg grappig, veel leuker dan de officiele site van de tour, al is die wel iets sneller met updates.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.