- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Slechte dag wat rondemaster betreft. De mensen met de sprinters in hun ploeg hebben met veel risico gegokt en gewonnen.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Jammer van Freire. Ik had hem wat beter ingeschat: hij heeft weinig laten zien in de finale. Wel knap dat hij meespringt natuurlijk.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Neuh. Ik gok op een ontsnapping met als winnaar Posthuma. 
Lijkt me stug dat Boonen het aandurft de hele ploeg aan het werk te zetten. McEwen heeft er weinig belang bij en de andere ploegen zullen toch ook wel doorhebben dat ze redelijk kansloos zijn in de massasprint.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Officieel: van Nistelrooy wil weg bij Manchester United.
Manchester United heeft vrijdag officieel aangekondigd dat Ruud van Nistelrooy, al gelinkt aan Real Madrid en Bayern München, de club wil verlaten. "Ik wacht op verdere instructies van de uitvoerende verantwoordelijke, David Gill, maar Ruud van Nistelrooy heeft gevraagd de club te mogen verlaten", deelde manager Alex Ferguson op de BBC mee bij aankomst op een voorbereidingsstage in Zuid-Afrika. "Er is interesse van Real Madrid en Bayern München."
Ferguson en van Nistelrooy waren geen te beste vrienden meer sinds de Nederlandse international eind vorig seizoen op de bank belandde. Sommige bronnen stellen dat er al een akkoord met Real Madrid is. Manchester United vraagt 15 miljoen pond (21,7 miljoen euro) voor de spits. Real en Bayern hebben een bedrag rond de 10 miljoen euro veil. Van Nistelrooy kostte United 19 miljoen pond in 2001. Hij kwam toen over van PSV Eindhoven.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En nu morgen. massasprint of niet?
Ik denk van wel. Boonen wil kost wat kost een rit winnen en zal trachten als eerst over de meet te komen. Zeker nu hij de pelotonsprint vandaag gewonnen heeft van McEwen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Juventus degradeert naar B en is titels kwijt
14/7/2006 21:21
Juventus degradeert naar de Serie B en is zijn laatste twee landstitels kwijt. Ook Fiorentina en Lazio Roma voetballen komend seizoen in de Serie B. AC Milan speelt wel in de Serie A, maar heeft alvast een fors aantal punten in mindering gekregen.
De straffen liegen er niet om in het Italiaanse proces tegen voetbalfraude, ook wel calciopoli genoemd. Alle vier clubs zijn door het tribunaal van de voetbalbond (FIGC) schuldig bevonden aan het beïnvloeden van Serie A-duels tijdens het seizoen 2004/05.
Juventus wordt het zwaarst gestraft. Zo verliest de club uit Turijn de titel van 2004/05 en wordt ze dat seizoen als laatste geklasseerd. Als gevolg daarvan raakt Juventus ook de scudetto van afgelopen seizoen kwijt en mag het dit seizoen niet deelnemen aan de Champions League. Bovendien degradeert Juve en moeten de bianconeri de komende competitie beginnen met een puntenaantal van min dertig. Door het forse aantal minpunten lijkt het hoogstwaarschijnlijk dat de roemruchte club de komende twee jaren in de Serie B speelt.
Zo erg heeft AC Milan het niet te stellen. De zwaarste straf voor de Milanese club is dat ze komend seizoen niet mag uitkomen in de Champions League. Daarnaast moeten de rossoneri de competitie beginnen met een aftrek van vijftien punten. Vice-voorzitter Adriano Galliani mag een jaar lang niet zijn ambt uitvoeren.
Fiorentina zakt eveneens af naar de Serie B, waarin zij ook nog eens twaalf punten aftrek krijgen. Er gaat ook een streep door deelname aan Europees voetbal, Fiorentina had zich geplaatst voor de voorronde van de Champions League. Zowel voorzitter Andrea Della Valle als ere-voorzitter Diego Della Valle mag vier jaar geen werkzaamheden verrichten voor de club.
Tenslotte degradeert ook Lazio. De Romeinse club krijgt tevens een aftrek van zeven punten aan de broek, terwijl voorzitter Claudio Lotito drie jaar zich niet met de club mag bemoeien.
Er waren nog meer personen die een straf opgelegd kregen. Zo is bondsvoorzitter Franco Carraro is vier jaar geschorst en mag scheidsrechter Massimo De Santis 4,5 jaar niet fluiten.
Bron:vi.nl
Eindelijk ...
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
En AC Milan komt er weer redelijk van af 
15 minpunten tja, dan word Milan maar met 10 punten verschil kampioen dit jaar 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Juventus degradeert naar B en is titels kwijt
Dat stond er al van deze middag. 
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2628 stemmen
Thumbs up voor Speedy trouwens die jaar in jaar uit telkens weer iedereen in meerdere topcis van allerlei info voorziet! 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Dat stond er al van deze middag. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22641 berichten
- 5258 stemmen
Neuh. Ik gok op een ontsnapping met als winnaar Posthuma. 
Lijkt me stug dat Boonen het aandurft de hele ploeg aan het werk te zetten. McEwen heeft er weinig belang bij en de andere ploegen zullen toch ook wel doorhebben dat ze redelijk kansloos zijn in de massasprint.
Dit is de juiste lezing, alleen Quick Step zou een massasprint willen. McEwen (en Davitamon) gaan gewoon voor groen en voor Evans. Rabobank voor Mentsjov en alle andere ploegen hebben sprinters die in deze fase van de tour toch niet winnen en sparen zich liever voor wat nog gaat komen.
Vandaar: de volgende massasprint is Parijs. Neemt niet weg dat er vandaag wel een heel klein groepje weg was en dat je met sprinters wellicht nog wel punten pakt als dat morgen weer zo is.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Thumbs up voor Speedy trouwens die jaar in jaar uit telkens weer iedereen in meerdere topcis van allerlei info voorziet! 
Bedankt, ik hou wel van veel informatie. Het klinkt belachelijk, maar soms voel ik mij als een soort van spons, maar dan eentje die alleen nieuws opzuigt.
Het eerste wat ik 's morgens doe, is op internet de kranten nakijken. Minstens zes tv-nieuwsberichten per dag waaronder één uit Nederland.
Ik voel me gewoon ongelukkig zonder 'nieuws'. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dit is de juiste lezing, alleen Quick Step zou een massasprint willen. McEwen (en Davitamon) gaan gewoon voor groen en voor Evans. Rabobank voor Mentsjov en alle andere ploegen hebben sprinters die in deze fase van de tour toch niet winnen en sparen zich liever voor wat nog gaat komen.
To zover de lezing van Starbright Boy. 
Grapje. Maar je bent er eentje vergeten die ook nog jaagt op een overwinning en die velen al de ganse Tour over het hoofd zien, namelijk Daniele Benatti, van de Lampre-ploeg. Is altijd in de top 5 te vinden bij de sprinten. Hou hem maar in het oog.
Vandaag kunnen er een paar ontsnappen, maar ik geloof wel in een groepssprint. Met Boonen op één vandaag. En dat is geen grapje. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Probleem is dat de 2 Belgische ploegen elkaar liever bestrijden dan samenwerken, daarom was er gister geen massasprint. Dat gezeik van Boonen na elke etappe begin ik ook goed zat te worden, ik gun hem echt niks meer deze tour. Elke dag heeft hij weer wat anders te klagen, maar aan zelfkritiek doet hij niet.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
En AC Milan komt er weer redelijk van af 
15 minpunten tja, dan word Milan maar met 10 punten verschil kampioen dit jaar 
Ik dacht het niet, Inter doet ook nog mee hoor en eventueel kan Roma nu weer eens meedoen om de titel. Juventus heeft ook 30 punten aftrek gekregen dus die zullen niet promoveren in 1 seizoen waarschijnlijk. De Serie B wordt wel een leuke competitie om te volgen komend seizoen trouwens. 
Ik vraag me trouwens ook af hoe dat zit met de loting van de voorronde van de CL. Als Chievo en Palermo niet geplaatst zijn worden het mogelijke tegenstanders van Ajax, dat is toch wat minder.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Juventus is inmiddels in beroep gegaan tegen de straf. Ik vind de straffen eigenlijk ook belachelijk. Zeker de min punten als straf. Terugzetten qua divisie is misschien terecht, echter ga er dan verder geen strafpunten bij doen. Ik vind het belachelijk staan en toch ook wel de stand en het voetbal bederfen. Het hoort gewoon niet.
Geef ze liever naast de degradatie een flinke boete. Het Italiaans voetbal wordt er overigens niet beter op volgend seizoen. (duh!
) De Champions League aanvangen met ploegen als Chievo en Palermo. 
Opzich nog wel redelijke ploegen, die Ajax hopelijk niet tegenkomt in de voorronde, echter als je normaal gesproken Juventus en Milan gewend bent. Dan is Chievo en Palermo toch een stuk minder qua kwaliteit en niveau.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Weet je wat niet hoort? Wedstrijden manipuleren. De laatste zoveel jaar zijn dus compleet niet te vertrouwen. En als ze het al in de nationale competitie hebben gedaan, waarom niet in de Europese competities? Nare clubs. Een boete is ook geen oplossing want dat boeit ze niets, dit wel.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Je hoort mij ook nergens zeggen dat ik het goed keur wat hun hebben gedaan. Echter de min punten straf vind ik behoorlijk wat elementen van het voetbal bederven. Verzin een andere 'keiharde' straf.
Een straf is goed, echter kom niet aan met die mislukte strafpunten. Degradeer ze dan naar Serie C.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2596 stemmen
Wat een etappe. Grandioos. 
Moet er eens heen op vakantie ooit.
Maar ja, saai inderdaad. Was te verwachten, een groepje weg. Het peleton is toch al gesloopt na 2 weken koers.
Wel een aardige renner in de kopgroep: Pereiro Sio! Die gaat eens lekker kans maken op een topklassering in deze Tour op deze manier. Even zichzelf verbeteren in de Alpen t.o.v. de eerste bergetappes, et voilá.
Nou, Phonak...rij je kaputt! 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Wel een aardige renner in de kopgroep: Pereiro Sio! Die gaat eens lekker kans maken op een topklassering in deze Tour op deze manier. Even zichzelf verbeteren in de Alpen t.o.v. de eerste bergetappes, et voilá.
Die raakt in de Alpen gewoon weer een uur kwijt. Logisch dat de ploeg van Landis niet achter hem aan gaat. Laat de sprintersploegen maar werken, en anders accepteer je dat Perreiro wellicht met 5 minuten het geel pakt.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Die raakt in de Alpen gewoon weer een uur kwijt
En dat is zeker omdat?
Hoe bedoel je? Ze rijden toch niet voor niets op kop? Als ze niet achter hem aan willen, hoef je ook niet op kop te rijden.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
En dat is zeker omdat?
Hoe bedoel je? Ze rijden toch niet voor niets op kop? Als ze niet achter hem aan willen, hoef je ook niet op kop te rijden.
Je moet hem geen uur voorsprong geven.
Als ze het verschil kleiner willen hebben, doen ze dat. Als ik Landis was, gunde ik Perreiro het geel met twee minuten. Hoef je het geel zelf niet te verdedigen in de Alpen, en met een tijdrit in het vooruitzicht moet de concurrentie wel tijd op jou goedmaken, en dus aanvallen.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Lekker bezig Landis 
Maar ach .. het maakt de tour ook wel leuk natuurlijk 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Tja, ik vind het niet onverstandig van Landis. De druk is bij hem weg, althans mediadruk. De kans dat Perreiro in de Alpen de gele trui met succes verdedigt is verwaarloosbaar, en dan ook nog een tijdrit, waar Landis óók op kan vertrouwen: een tactiek die niet in de traditie past, maar wel slim is.
Goed gedaan van Landis, alleen inderdaad raar dat er dan wel een tijd lang ploeggenoten op kop reden. Misschien was dat wel een superstunt: andere ploegen er van af laten zien om vaart te maken, en Landis het geel te laten behouden.
Anyway: de leukste Tour sinds in 2003 Ullrich de eerste tijdrit met overmacht won.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Het is wel opvallend dat geen enkele ploeg verantwoordelijkheid neemt en dat er ook totaal geen samenwerking tussen ploegen is. De rangorde is duidelijk verstoord, men wacht op een nieuwe leider. Van Phonak snap ik het wel, die hoeven die trui niet, maar hadden Rabobank en een paar andere ploegen die goed staan (T-Mobile, Davitamon) niet even een klein beetje tempo moeten maken, zodat Landis de trui zou houden? Dat is ook in hun voordeel, straks in de Alpen. Ze hadden maar een klein beetje harder hoeven te rijden. Alleen Rabobank heeft het nog even geprobeerd (de enige ploeg die nog een beetje verantwoordelijkheid neemt in deze tour), maar kreeg geen steun.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik vraag mij af waarom ze nog verder rijden... Dat noem ik geen koers meer. Ze hebben zeven jaar geklaagd dat ze niet konden winnen en nu ze kunnen rijden voor winst willen ze niet. Rare jongens die renners.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Hoe had een ploeg met een favoriet kunnen rijden voor winst zonder hun inspanningen aan de concurrentie kado te doen?
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Wielerploegleiders blijken al net zo laf als voetbalcoaches.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.