- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Waarom? Omdat ik maar 6 renners heb vandaag? Was erg dom van me, ik had helemaal niemand moeten nemen, want ik scoor zeker negatief vandaag.
Ja je scoort flink negatief omdat de renners die je had relatief duur waren. Denk ook dat veel mensen in het klassement ervoor gekozen hebben geen team te kiezen.
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Ik heb 3 en 5. Misschien dat het nog positief uitvalt voor me.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik denk het wel.
Erg saaie etappe leek het mee, geen enkele klassementsrenner heeft wat geprobeerd. Ik heb het alleen gevolgd via de toursite en niet op tv, maar het valt me toch tegen dat in zo'n open tour niemand wat doet.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Ik heb een leuke etappe gezien en logisch dat de klassementsrijders niets hebben ondernomen vandaag want elke verspilde kracht is funest voor de loodzware etappe van morgen. Daar zullen we wel de duels gaan zien die een Tour zo leuk maken. Ik kijk er al naar uit! 
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ik zit ook vanaf 12:15 voor de buis 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
ik heb vandaag ook een erg saaie etappe gezien alleen het eerste uur was prachtig. Morgen gaan we weer vanaf de start kijken en ik verwacht spektakel. Met op de eerste berg van de dag al de aanval van Rasmussen. De vraag is dan hoe lang die het vol houdt wie er meegaan en wat de andere teams daarop besluiten te doen. De tijdslimiet kon morgen wel eens voor veel renners zwaar worden verwacht ik.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ik verwacht Rasmussen maar ook Moreau en Zubeldia in de aanval. Wellicht ook nog Halgand en Pereiro Sio.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Had vandaag toch wat beter moeten opletten wie er voorin meedraaide op de Marie Blanque want voor morgen wordt het toch weer een grote gok.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
België zakt van 56 naar 57 op FIFA-ranking, Nederland op 6.
Wereldkampioen Italië wordt 2de op de FIFA-ranking.De Wereldvoetbalbond FIFA heeft woensdag de nieuwe wereldranglijst gepubliceerd, waarbij een nieuwe berekeningsmethode werd toegepast. De ranglijst wordt nog steeds aangevoerd door Brazilië, terwijl kersvers wereldkampioen Italië van 13 naar 2 springt.
In de toptien maken enkele landen een mooie sprong: zo stijgt Argentinië van 9 naar 3, verliezend finalist Frankrijk van 8 naar 4 en Engeland van 10 naar 5. WK-organisator Duitsland sluipt de toptien binnen: de derde plaats op het WK brengt onze oosterburen van 19 naar 9. Andere opmerkelijke sprongen zijn die van Zwitserland (13e, +22) en kwartfinalist Oekraïne (15e, +30). Ivoorkust stijgt 12 plaatsen en staat als beste Afrikaanse land op de 20e stek.
Grote verliezers zijn Nederland (6e, -3), Spanje (7e, -2), Tsjechië, dat van 2 naar 10 tuimelt, en vooral Mexico, dat van 4 naar 18 zakt. België zakt in de nieuwe ranking één plaats, van 56 naar 57. De ranking van de tegenstanders van de Rode Duivels in de kwalificaties voor het EK 2008 zien er als volgt uit: Portugal 8e (-1), Polen 30e (-1), Servië 36e (+8), Finland 70e (-21), Armenië 105e (+4), Azerbeidzjan 109e (+3) en Kazachstan 140e (-5).
De nieuwe berekeningsmethode is gebaseerd op de resultaten die in de laatste vier jaren werden behaald, en niet de laatste acht zoals voorheen. De evaluatieperiode gebeurt ook volgens afnemend belang (100% voor jaar 1, 50% voor jaar 2, 30% voor jaar 3 en 20% voor jaar 4), terwijl dit voorheen lineair gebeurde. Het aantal gescoorde doelpunten en het feit dat de wedstrijden thuis worden gespeeld tellen niet meer mee. Het systeem kent 3 punten toe voor een overwinning, 1 voor een gelijkspel en 0 voor een nederlaag.
Bron: Belga & hln.be
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Was vandaag niet de uitspraak tegen die Italiaanse clubs ?
LaRusso
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
Was vandaag niet de uitspraak tegen die Italiaanse clubs ?
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Erg saaie etappe leek het mee, geen enkele klassementsrenner heeft wat geprobeerd.
starbright boy (moderator films)
-
- 22641 berichten
- 5258 stemmen
Zo, een goede dag voor mij, sta ineens vierde in de moviemeterleague en ben meer dan 1000 plaatsen geklommen in de hele stand. En dat alleen maar omdat ik Landaluze en Garzelli in mijn team had en verder een vrij goedkoop team had opgesteld.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ja, dat wel, maar ik had wel verwacht dat daarachter op de laatste col, wel wat geprobeerd zou gaan worden. Op z'n minst had ik verwacht dat Discovery of T-Mobile wat meer tempo zouden maken om alvast wat renners uit te schakelen en te testen wie goed is en wie niet. Maar er is nog niet eens een speldenprikje uitgedeeld. Een peloton van 80 man in een etappe met 2 cols, dat is toch wat teveel.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Ja, dat wel, maar ik had wel verwacht dat daarachter op de laatste col, wel wat geprobeerd zou gaan worden. Op z'n minst had ik verwacht dat Discovery of T-Mobile wat meer tempo zouden maken om alvast wat renners uit te schakelen en te testen wie goed is en wie niet. Maar er is nog niet eens een speldenprikje uitgedeeld. Een peloton van 80 man in een etappe met 2 cols, dat is toch wat teveel.
Helemaal mee eens. Die Bruyneel had ook aangekondigd dat ze gingen aanvallen maar ik heb er weinig van gemerk.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
M E N C H O V

Mooie etappe vandaag, al had ik gehoopt op een ontsnapping van wat kleinere renners en had ik expres de grote favorieten (Menchov, Landis, Kloden) niet opgenomen in mn team ten faveure van wat goedkopere renners als Sastre, Zubeldia, Parra, Totschnig en Simoni.
Gegokt en verloren heet dat, met het goedkoopste team van iedereen van de dag. Was ook de enige zonder Menchov, Kloden en Landis in mn team.
Maar de overwinning en het magnifieke rijden van Rabobank maakt alles goed!
En Landis in de gele trui, Discovery helemaal kaputt gereden...Kloden op 1:31 van Menchov en Landis...ziet er gunstig uit voor de oranjehemden. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Wat een fantastische etappe van Rabobank. Ongeloofelijk wat Boogerd vandaag allemaal kon. En dan maakt menchov het ook nog af ook. Heb vandaag de nummer 1,3,4,5,9,10 en 15 geen slechte dag dus.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Geweldig wat Rabobank heeft laten zien, nu alleen die irritante Landis er nog af rijden in de Alpen.
In rondemaster heb ik het ook vrij goed gedaan, bijna hetzelfde als timbo.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Menchov 
Boogerd 
Rasmussen 
Flecha 
R A B O B A N K 
Gelukkig maar dat die rat van een Lijpe Eigenheimer niet heeft gewonnen 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Valt wel op hoe slecht Discovery is, zien we in deze tour de echte verhoudingen...?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Nou ik denk dat de renners die het nu voor discovery moeten doen gewoon nooit beter hebben gekund. Zij reden zich andere jaren net als Rasmussen vandaag leeg en kwamen op elf minuten binnen. Nu moeten zij ineens de tour winnen en dat kan natuurlijk niet.
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Slechte Rondemaster dag, geen Evans, Menchov en Leipheimer
.
Wel een leuke etappe, al denk ik dat het de volgende bergetappe wel eens heel anders zou kunnen verlopen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Wie mij opvalt is Frank Schleck. 26 jaar, won al de Amstel Gold Race en bewijst nu ook mee te kunnen in een zware Pyreneen-rit. We zullen de komende jaren nog veel van 'm horen denk ik.
Hij heeft overigens een broertje, Andy, 21 jaar, die nog meer talent schijnt te hebben. Rijdt al redelijke uitslagen dit jaar.
maxcomthrilla
-
- 15587 berichten
- 2878 stemmen
Fantastische etappe vandaag! Na een saaie 1ste week zijn ze dan eindelijk in de bergen. Helaas moeten we weer een paar dagen wachten tot de Alpen op de ontknoping.
Discovery Channel is helemaal kapot gereden.
En dan Boogie die even gauw mannen als: Moreau en Azevedo kapot rijdt en voor Kloden finisht! Grandioos!
En Rasmussen = dus wel een teamplayer! En Mentsjov een afmaker! Gelukkig dat die laffe, nooit wat bij Rabobank presterende Leipheimer niet won.
Mayo vond ik echt teleurstellend, volgens mij is dit zijn 4de tourdeelname en de 3de keer dat hij faalt. Gelukkig counterde Zubeldia zich behendig naar voren! Ik gun die oranje Basken wel een succesje.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Die Hincapie is wel een visionair gebleken. Heeft Discovery Channel toch mooi één dag in het geel gereden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
En zavo ga je morgen weer voor zekerheid of ga je gokken?
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Zo Boogert doet het goed met zn Rabobank !
Nu eindelijk is wat intresse , hopen dat Boogy nu eindelijk ook is hoog in het eindklassement kan eindigen.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ooh blijkbaar rijd hij in dienst van Menchov .. ja ik heb weinig research gedaan .. 
gotti
-
- 14091 berichten
- 5949 stemmen
Schandalig eigenlijk, want ik heb altijd gedacht dat Boogerd het als kopman zeker niet slecht zou doen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Daar heet hij zeker twee jaar de kans voor gehad en dat was absoluut geen succes. Hij is in 98 of 99 (dopingtour) ooit erg verassend vijfde gewordne en heeft de twee jaren daarna het kopmanschap gekregen maar kon daar niet mee omgaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.