• 17.267 nieuwsartikelen
  • 182.334 films
  • 12.566 series
  • 34.775 seizoenen
  • 656.088 acteurs
  • 200.433 gebruikers
  • 9.465.303 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Ze hebben een groot stadion, veel supporters maar met topvoetbal heeft het de laatste jaren weinig te maken.

Heb jij ze vorig seizoen niet voor de winterstop zien spelen dan? Als dat geen goed aantrekkelijk voetbal was, dan weet ik het ook niet meer. Volgens mij 3 monsterscores op een rij ofzo.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Zeker een goede keuze om Stam als aanvoerder te maken

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2202 stemmen

Doom schreef:

(quote)

Heb jij ze vorig seizoen niet voor de winterstop zien spelen dan? Als dat geen goed aantrekkelijk voetbal was, dan weet ik het ook niet meer. Volgens mij 3 monsterscores op een rij ofzo.

Tuurlijk hebben ze periodes dat het wat beter draait maar echt goed zijn ze de afgelopen 4 seizoen niet meer geweest.

Het is allemaal net niet.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Wat Monsterscores zijn leuk , maar alsje in de andere werdstrijden niet kan imponeren schiet het niet op.

Je zag aan het einde van het seizoen dan ook wel wie uiteindelijk de betere was van de twee Dat zou volgend seizoen alleen maar groter zijn.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2202 stemmen

mikoz schreef:

Wat Monsterscores zijn leuk , maar alsje in de andere werdstrijden niet kan imponeren schiet het niet op.

Je zag aan het einde van het seizoen dan ook wel wie uiteindelijk de betere was van de twee Dat zou volgend seizoen alleen maar groter zijn.

Het zal waarschijnlijk tussen Ajax en Psv gaan.

Feyenoord en AZ schat ik net zo hoog in.

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Onzin, onzin en nogmaals onzin. Feyenoord zat er vorig seizoen bij, duidelijk. Hun voetbal voor de winterstop was bij vlagen prachtig. Hier en daar wat slechte resultaten, maar kom aan, dat heeft elke ploeg. Feyenoord stond 2de, met zeer goed voetbal.

Na de winterstop hebben ze het verprutst. Helaas. Dus 4 seizoenen niet meer goed geweest? Onzin. Erwin Koeman heeft goede dingen met dit Feyenoord laten zien al. Niemand had dat verwacht, iedereen dacht suptopper. Nu hebben ze toch een aardige tijd voor het kampioenschap gespeeld.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

ik denk eerder psv en az

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2202 stemmen

Doom schreef:

Onzin, onzin en nogmaals onzin. Feyenoord zat er vorig seizoen bij, duidelijk. Hun voetbal voor de winterstop was bij vlagen prachtig. Hier en daar wat slechte resultaten, maar kom aan, dat heeft elke ploeg. Feyenoord stond 2de, met zeer goed voetbal.

Na de winterstop hebben ze het verprutst. Helaas. Dus 4 seizoenen niet meer goed geweest? Onzin. Erwin Koeman heeft goede dingen met dit Feyenoord laten zien al. Niemand had dat verwacht, iedereen dacht suptopper. Nu hebben ze toch een aardige tijd voor het kampioenschap gespeeld.

Klopt, maar wat hebben ze er achteraf aan overgehouden.

Echt helemaal niks ja Uefa Cup voetbal zoals elk jaar.

Ik snap niet dat die supporters er niet strontziek van worden.

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Dat is inderdaad ook wel zo. Gelukkig pakt Ajax wel zijn prijzen, dit seizoen hopelijk weer met Henk ten Cate aan het roer!

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Mwa, ik heb liever het hele jaar goed voetbal en vermaak voor de supporters en het dan net niet halen dan het hele jaar gigantische ellende en gezeik tussen spelers, trainers, bestuurders en supprters en toevallig met enorm veel mazzel op het einde de CL halen waar je volgend jaar meteen uit ligt.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Spartaan1986 schreef:

(quote)

Een club als Feyenoord, die om de paar jaar serieus mee doet voor de titel, vrijwel elk jaar Europees voetbal haalt, en zo zijn bekertjes meepakt en wat Europese bekertjes heeft staan, is in Nederland gewoon een topclub.

In Nederland zijn subtoppers clubs die soms voor Europees meedoen, af en toe ver komen in de beker (ze kunnen hem zelfs winnen) en dan weer een tijdje gaan zwemmen in de middelste regionen.

Ajax, PSV en Feyenoord zijn nationale topclubs, nationale subtoppers zijn clubs als Twente, Groningen, AZ, Utrecht etc. (afhankelijk van het jaar, subtop kun je soms zijn, en in slechtere jaren niet, top ben je óók in slechtere jaren. Toen Ajax rond de eeuwwisseling 6e werd, was het nog steeds gewoon een topclub!)

Europese top, dat is weer heel wat anders.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2202 stemmen

Doom schreef:

Dat is inderdaad ook wel zo. Gelukkig pakt Ajax wel zijn prijzen, dit seizoen hopelijk weer met Henk ten Cate aan het roer!

Ja verwacht ook veel van Ajax dit jaar

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2202 stemmen

kos schreef:

(quote)
Mwa, ik heb liever het hele jaar goed voetbal en vermaak voor de supporters en het dan net niet halen dan het hele jaar gigantische ellende en gezeik tussen spelers, trainers, bestuurders en supprters en toevallig met enorm veel mazzel op het einde de CL halen waar je volgend jaar meteen uit ligt.

Neem aan dat je op Ajax doelt.

Beker gewonnen, CL bereikt en op het eind nog goed voetbal heb ik toch liever dan redelijk voetbal maar uiteindelijk geen prijzen en Uefa Cup voetbal.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Prima, dat zal wel een Ajax instelling zijn dan .

Tevreden met 4 redelijke play-offs wedstrijdjes vol mazzel terwijl de rest van het seizoen niet om aan te zien was .

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2202 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Een club als Feyenoord, die om de paar jaar serieus mee doet voor de titel, vrijwel elk jaar Europees voetbal haalt, en zo zijn bekertjes meepakt en wat Europese bekertjes heeft staan, is in Nederland gewoon een topclub.

In Nederland zijn subtoppers clubs die soms voor Europees meedoen, af en toe ver komen in de beker (ze kunnen hem zelfs winnen) en dan weer een tijdje gaan zwemmen in de middelste regionen.

Ajax, PSV en Feyenoord zijn nationale topclubs, nationale subtoppers zijn clubs als Twente, Groningen, AZ, Utrecht etc. (afhankelijk van het jaar, subtop kun je soms zijn, en in slechtere jaren niet, top ben je óók in slechtere jaren. Toen Ajax rond de eeuwwisseling 6e werd, was het nog steeds gewoon een topclub!)

Europese top, dat is weer heel wat anders.

Ajax, Feyenoord en Psv zullen idd altijd qua naam topclubs blijven. Maar rond 2000 was Ajax qua spel en spelers ook geen topclub net als Feyenoord nu.

Psv is het meest stabiel van de 3 alhoewel ik toch denk dat Ajax het meest favoriet is om komend seizoen kampioen te worden.

Pieter Montana

• 6681 berichten
  • 2299 stemmen

Verdorie, Iban Mayo moet al lossen in het peloton.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2202 stemmen

kos schreef:

Prima, dat zal wel een Ajax instelling zijn dan .

Tevreden met 4 redelijke play-offs wedstrijdjes vol mazzel terwijl de rest van het seizoen niet om aan te zien was .

Krijgen we het Lucky Ajax verhaal weer.

Ajax heeft dit jaar volgens mij meer pech gehad dan geluk.

En mazzel wil ik het eigenlijk niet eens noemen ze speelden gewoon goed in de Play-Offs en ze hebben Feyenoord toen overklast.

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Tuurlijk zie ik het liefst mijn team goed voetballen en prijzen pakken, maar wanneer even alles tegen zit ga ik niet overlopen naar een ander team. Ik blijf Ajax steunen.

Dus dat ze een jaar wat minder voetbal hebben gespeeld. Tuurlijk zie ik dat liever niet, maar dat gebeurt. De goede jaren komen er ook vanzelf weer aan, dat is zeker. De vraag is alleen, wanneer? Ik hoop dit seizoen.

Dus noem het de Ajax instelling, echter ik denk dat het voor vrijwel iedereen geld. Iedereen steund zijn club, ook in mindere periode. Dus kom niet aan dat is de Ajax instelling. Beetje gelul!

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Spartaan1986 schreef:

(quote)

Ajax, Feyenoord en Psv zullen idd altijd qua naam topclubs blijven. Maar rond 2000 was Ajax qua spel en spelers ook geen topclub net als Feyenoord nu.

Psv is het meest stabiel van de 3 alhoewel ik toch denk dat Ajax het meest favoriet is om komend seizoen kampioen te worden.

Topclub ben je op basis van historie. Als AZ vorig jaar (dit jaar) kampioen was geworden, was het nog steeds geen topclub. Dan was het een topprestatie.

Stabiliteit gedurende vele jaren kenmerkt de topclub, en mindere seizoenen kunnen voorkomen, als er maar op tijd weer gepresteerd wordt.

Begin jaren '90, toen Feyenoord bijna dood was, toen waren ze hun topclubstatus bijna kwijt, maar kijk: opeens wonnen ze weer enkele keer de KNVB beker. Zo is een topclub!

EDIT: subtopclubs bestaan niet. De term 'subtop' doelt op de positie op de ranglijst. Als een topclub op de ranglijst bijvoorbeeld 6e staat, staat ze in de subtop. Blijft natuurlijk op grond van historie gewoon een topclub.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2202 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Topclub ben je op basis van historie. Als AZ vorig jaar (dit jaar) kampioen was geworden, was het nog steeds geen topclub. Dan was het een topprestatie.

Stabiliteit gedurende vele jaren kenmerkt de topclub, en mindere seizoenen kunnen voorkomen, als er maar op tijd weer gepresteerd wordt.

Begin jaren '90, toen Feyenoord bijna dood was, toen waren ze hun topclubstatus bijna kwijt, maar kijk: opeens wonnen ze weer enkele keer de KNVB beker. Zo is een topclub!

EDIT: subtopclubs bestaan niet. De term 'subtop' doelt op de positie op de ranglijst. Als een topclub op de ranglijst bijvoorbeeld 6e staat, staat ze in de subtop. Blijft natuurlijk op grond van historie gewoon een topclub.

AZ kan in ieder geval met een nieuw groot stadion en nog een paar jaar goed meedraaien wel de kant opgaan van een topclub.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Tuurlijk bestaan er subtopclubs, dat zijn de clubs die regelmatig europees halen maar nooit kampioen worden, zoals AZ, Heerenveen, Utrecht, Vitesse.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

Tuurlijk bestaan er subtopclubs, dat zijn de clubs die regelmatig europees halen maar nooit kampioen worden, zoals AZ, Heerenveen, Utrecht, Vitesse.

AZ is WEL kampioen geworden, en heeft lange tijd anoniem in de eerste divisie gespeeld. Ze doen pas weer een jaar of 3 (!) mee in de bovenste regionen (nu twee jaar europees, na jááááren middenmoot of nog lager).

Clubs die verder regelmatig europees halen zijn, behalve de door jou reeds genoemde,: Willem II, Roda JC, Twente, Groningen, NAC, NEC, etc.. kortom zo ongeveer de rest van de eredivisie buiten de 'topclubs'.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2202 stemmen

Ik zie mijn cluppie voorlopig Europa nog niet ingaan.

Wie weet over een paar jaar.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Ajax heeft dit jaar volgens mij meer pech gehad dan geluk.

Oneens.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ja de subtop fluctueert wat meer dan de top, maar AZ kan je nu wel subtop noemen na 3 jaar europees te hebben gehaald, maar nog geen top, die titel is daarvoor veel te lang geleden.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2202 stemmen

kos schreef:

(quote)
Oneens.

Leg uit.

En begin niet over de wedstrijden tegen Feyenoord want daar zat niks van geluk bij.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

maar AZ kan je nu wel subtop noemen na 3 jaar europees te hebben gehaald, maar nog geen top, die titel is daarvoor veel te lang geleden.

't Voelt nog als de dag van gisteren.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Spartaan1986 schreef:

En begin niet over de wedstrijden tegen Feyenoord want daar zat niks van geluk bij.

Nee, de andere play-off wedstrijden bijvoorbeeld. Met laatste minuut buitenspel goals enzo.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2202 stemmen

kos schreef:

(quote)
Nee, de andere play-off wedstrijden bijvoorbeeld. Met laatste minuut buitenspel goals enzo.

Ajax heeft ook pech gehad met buitenspelgoals en blessuretijd.

Om maar een voorbeeld te noemen: Heerenveen thuis.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

Eindelijk een toffe etappe .

Leuk om de Rondemaster teams te zien, maar nog best veel overeenkomsten.

En een laffe Zavo .

Waarom? Omdat ik maar 6 renners heb vandaag? Was erg dom van me, ik had helemaal niemand moeten nemen, want ik scoor zeker negatief vandaag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.