- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En voor je het weet speelt Ajax degradatievoetbal en wordt RKC Waalwijk wordt 5 jaar onafgebroken kampioen. Echte oplossing ja.
Uiteraard niet. Ajax zal altijd meer kunnen betalen dan RKC dat kan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Met een salarycap wordt een kleine club kopen aantrekkelijker en breng je ze met gemak aan de top. Aangezien je tegenstanders de exact dezelfde cap room hebben.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik zat laatst te denken over een andere regel:
Bij een verkoop van een speler gaat 50% naar de club(s) die de speler heeft/hebben opgeleid.
Met name voor de kleinere clubs en clubs buiten Europa zou dit ook een goede oplossing zijn. Het blijft belachelijk dat clubs voor spelers als Messi, Barazite, Bruma etc. niets (of een fooi) krijgen. Door deze regel zal het opleiden weer beloond worden. Voer daarnaast een maximaal aantal buitenlanders per club in en we zijn al een heel eind.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Haha come on zeg. Die club kan nu elke speler ter wereld betalen. Spelers als Robinho, Adebayor en Tevez hadden 3 jaar terug de eigenaren van City in hun gezicht uitgelachen als ze hen wilden kopen. Maar nu komen ze wel. Puur door de enorme salarissen. Ik vind het diep triest dat clubs als Chelsea en City nu zwaar boven hun stand leven. Ik heb respect voor een club als Arsenal of Man Utd bv. Die hebben hun krediet, hun status, hun eigen vermogen etc allemaal zelf opgebouwd. Ja, Man U is ook overgenomen nu maar dat hindert hen meer dan het oplevert geloof ik. Maar ook die overname is jammer. Chelsea en City zijn treurige poenclubs. Met eigen beleid en eigen financiele activiteiten konden ze niks bereiken en dus moet een oliesjeik het maar doen. Sad.
Zegt de 'fan' van de grootste poenclub van Nederland 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nog geen sjeik of Amerikanen met zakken geld bij Ajax gezien.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En zodra ze komen is A&L fan af zeker?
Wat een onzin. De miljoentjes van ABN of de aandelenemissie waren en zijn zeer welkom, en terecht. Dit is professioneel voetbal en het gaat dus om de centen. Als ik morgen 100 miljoen investeer in Ajax gaat de hele F-side 'otherfool' op hun linkerbil tatoëren en wordt het stadion naar mij vernoemd. En zo hoort het ook.
Voor de duidelijkheid; ik waardeer Ajax juist omdat het een poenclub is. Dat gedeelte doen ze goed. Ze geven het alleen uit aan de meest domme dingen 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Goed gezegd.. maar een poenclub zijn we helaas nog niet. Het klimaat in Nederland is niet klaar voor dingen zoals in de Premier League, en dat is maar goed ook. Dan zou Ajax waarschijnlijk echt een onaantastbare club zijn en ondanks loze miljoenen toch ver boven de rest verheven.. juist omdat we dat klimaat niet hebben, is het voor clubs als PSV of Twente nog steeds prima toeven in de competitie. En zo hoort het ook te zijn. Zoveel meer geld heeft Ajax namelijk niet. (en het beleid is dramatisch, maar ik geloof dat A&L dat ook nooit heeft ontkend?)
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Zijn er meer mensen die via Sportpools meedoen aan de Australian Open-pool?
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Goed gezegd.. maar een poenclub zijn we helaas nog niet. Het klimaat in Nederland is niet klaar voor dingen zoals in de Premier League, en dat is maar goed ook.
En dat zal ook nooit gebeuren in Nederland. Nederlanders doen dat soort dingen nu eenmaal niet.
Maar het heeft wel als gevolg dat over een jaar of 15 de voetbaltopcompetites in China, India en Dubai zitten als we op deze manier doorgaan.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ik denk eerder andersom. Rijke Chinezen die hier clubs komen opkomen. (of bedoelde je dat?)
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Nee, dat is alleen maar het begin. Maar uiteindelijk zal dat wel gaan verplaatsen.
Bovendien zal hier de interesse ook snel gaan verminderen omdat het competitieve element niet boeiend meer is.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Dat valt wel mee denk ik, want dan vergeet je de enorme goodwill die clubs als Barcelona, Real Madrid, Manchester United en AC Milan en competities als de Serie A, Premier League en Primera Division hebben.
Ondanks dat ik ook ontevreden ben met de huidige gang van zaken, vind ik toch dat de laatste rondes van de Champions League tussen al deze poenclubs toch behoorlijk spektakel opleveren.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Met een salarycap wordt een kleine club kopen aantrekkelijker en breng je ze met gemak aan de top. Aangezien je tegenstanders de exact dezelfde cap room hebben.
Langs de ene kant vraag je vanonder welke steen ik kom als ik stel dat het grote geld het voetbal op termijn naar de vaantjes gaat helpen en langs de andere kant bevestig je met de 'Salary Cap' gewoon wat ik zeg, namelijk dat er een maximum aan de torenhoge lonen moet gesteld worden.
Maar als zo'n systeem eventueel in voege zou komen, moet er dan ook, net zals in de Amerikaanse National Football League,aan gedacht worden om naast een 'plafond' ook een 'vloer' in te voegen?
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Dat is er natuurlijk al, minimum loon
.
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Zijn er meer mensen die via Sportpools meedoen aan de Australian Open-pool?
Ik doe weer mee! Vabo is de naam! 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben geen voorstander van een salarycap, werkt alleen effectief als je in één league speelt zoals in de NBA, MLS, NHL en NFL.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Een echte Europese competitie, vergelijkbaar met Amerikaanse competities, is de enige kans voor (één of twee) Nederlandse clubs om ooit nog aan de Europese top te komen. Andere optie is dat Nederlandse topclubs bijvoorbeeld gaan uitkomen in de Bundesliga. Als we doorgaan met de Eredivisie zoals die nu is, moeten we accepteren dat we steeds meer meedoen in de Europese marge.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zal wel een optie zijn, en dan ook onder verdelen in conferences en divisions. Dat zou ik heel graag zien.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En zodra ze komen is A&L fan af zeker?
Wat een onzin. De miljoentjes van ABN of de aandelenemissie waren en zijn zeer welkom, en terecht. Dit is professioneel voetbal en het gaat dus om de centen. Als ik morgen 100 miljoen investeer in Ajax gaat de hele F-side 'otherfool' op hun linkerbil tatoëren en wordt het stadion naar mij vernoemd. En zo hoort het ook.
Voor de duidelijkheid; ik waardeer Ajax juist omdat het een poenclub is. Dat gedeelte doen ze goed. Ze geven het alleen uit aan de meest domme dingen
Haha en je verwacht denk ik ook serieus antwoord terug? My god...
Ik heb nooit gezegd dat de supporters van Chelsea en City hun club in de steek moeten laten. Ik heb alleen gezegd dat ik dat beleid zelf walgelijk vind.
Maar goed, jij snapt niks van het supporter zijn af, dus ik ga ook niet uitgebreid mijn best doen je te overtuigen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik zat laatst te denken over een andere regel:
Bij een verkoop van een speler gaat 50% naar de club(s) die de speler heeft/hebben opgeleid.
Met name voor de kleinere clubs en clubs buiten Europa zou dit ook een goede oplossing zijn. Het blijft belachelijk dat clubs voor spelers als Messi, Barazite, Bruma etc. niets (of een fooi) krijgen. Door deze regel zal het opleiden weer beloond worden. Voer daarnaast een maximaal aantal buitenlanders per club in en we zijn al een heel eind.
Dit vind ik ook wel een aardig idee ja. Alleen denk ik dat je dan ook minder transfers zal krijgen aangezien de club die de speler verkoopt er dan toch een heel stuk minder aan gaat verdienen. Maar bv 25% van de transfersom naar de club die de speler heeft opgeleid zou wel een mooi idee zijn. Je hebt nu al wel een solidariteitsvergoeding, maar dat is maar een paar procent. Mocht Sneijder nu van Inter naar bv Man Utd gaan, dan ontvangt Ajax wel geld maar het is geen gigantisch bedrag.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Een fijne loting voor de Nederlanders in de Australian Open :
Thiemo de Bakker - Andy Roddick
Robin Haase - Thomas Berdych
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als ik op jou reageer verwacht ik nooit serieus antwoord terug.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als ik op jou reageer verwacht ik nooit serieus antwoord terug.
Nou dan. Kom dan ook niet steeds met die nonsens aan waarmee je weer goedkoop denkt te scoren.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik vind je gewoon zo grappig soms. Als een rijke investeerder morgen Messi naar Amsterdam haalt vind je dat dus 'walgelijk' en ongetwijfeld ook 'goor'. Nou, ik geleuf er heulemeul neks van.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat zal niet gebeuren. En ik hoop ook niet dat meneer de oliesjeik Ajax over komt nemen. Zoals ik al zei, doe mij maar het beleid van bv Arsenal, Barcelona en voorheen Man Utd. Op eigen kracht groot worden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je bedoelt aandelen uitbrengen, de naam van je stadion verkopen en de beste sponsordeals binnen slepen, mede omdat je nu eenmaal in de grootste stad van een land voetbalt?
Clubvoetbal draait om geld, cups kun je kopen. Ajax heeft in Nederland altijd al het meeste geld gehad, en dus ook de meeste cups. Ik zou niet weten waarom je nu juist investeerders (= prijzen) buiten de deur zou moeten houden, en ik denk ook zeker niet dat de club Ajax jouw mening in dezen deelt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Aandelen uitbrengen is geld dat je als club zelf aan het genereren bent, niet wat je krijgt van een rijke meneer die een club als speeltje ziet. Een stadionnaam verkopen vind ik geen probleem. De grootste sponsordeals? Dat regel je gewoon als club zelf. Weet je waarom Ajax het meest eraan verdiend? Omdat ze het grootste voetbalproduct van NL zijn. Dat hebben ze verdiend doordat ze op eigen kracht een geweldig verleden hebben gecreeerd.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Aandelen uitbrengen is geld dat je als club zelf aan het genereren bent, niet wat je krijgt van een rijke meneer die een club als speeltje ziet. Een stadionnaam verkopen vind ik geen probleem. De grootste sponsordeals? Dat regel je gewoon als club zelf. Weet je waarom Ajax het meest eraan verdiend? Omdat ze het grootste voetbalproduct van NL zijn. Dat hebben ze verdiend doordat ze op eigen kracht een geweldig verleden hebben gecreeerd.
haha, dat is natuurlijk een systeem dat zichzelf in stand houdt. Je doet het goed, je krijgt geld, waardoor je het beter gaat doen, waardoor je meer geld krijgt dan de ander etc.
En je club aan een sjeik verkopen is precies hetzelfde als aandelen uitbrengen. Het is puur bezit verkopen. Of het aan 1 of aan meerdere aandeelhouders is doet niet terzake.
Je zou net zo goed kunnen zeggen dat Man City het verdiend heeft dat uitegerekend zij verkocht worden aan een sjeik die net zo goed allerlei andere clubs had kunnen kopen.
Dat Ajax het grootste voetbalproduct van NL is, komt puur door geld hoor. Als ze in plaats van Amsterdam in Heerenveen destijds zo veel geinvesteerd hadden in stadion, opleiding, organisatie en later externe spelers was Heerenveen de Ajax van NL geweest.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat hebben ze verdiend doordat ze op eigen kracht een geweldig verleden hebben gecreeerd.
Nee, dat is omdat ze in de grootste stad van Nederland zitten. Wat kan het ABN nou schelen dat ze ooit eens een CL hebben gewonnen.
Of denk je dat Arsenal een mindere sponsordeal heeft dan Nottingham Forest?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar dat deden ze niet daar, of konden ze niet.
Dat Ajax het grootste product is (dat is wat anders dan nu de beste zijn), komt door de status en grootte vd club. Ajax won prijzen en deed dat gewoon op eigen kracht. Als NEC op eigen kracht prijzen pakt, dan krijgen ze die status ook.
Idem met Man City. Als ze het zelf doen, prima. Maar nu krijgen ze geld, spelers en prestaties dat ze normaal nooit zouden hebben gehad zonder ingrijpen van buitenaf.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.