• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.104 films
  • 12.281 series
  • 34.114 seizoenen
  • 649.500 acteurs
  • 199.321 gebruikers
  • 9.392.871 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ieder zijn mening.

Ik hoop dat clubs als Chelsea en City helemaal kapot gaan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik blijf het een vreemd argument vinden voor een Ajacied, welke voetbalclub was jaren geleden ook alweer een beursgenoteerd bedrijf?

Grindpad

• 175 berichten
  • 0 stemmen

sport interesseert me niets maar als Dionne de Graaf het presenteert, mag ik erg graag kijken

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik blijf het een vreemd argument vinden voor een Ajacied, welke voetbalclub was jaren geleden ook alweer een beursgenoteerd bedrijf?

Nog steeds zelfs.

Maar dan nog. Ajax heeft eenmalig wat geld ermee verdiend (en overigens dom besteed). Wij hebben geen miljardair achter ons staan die er jaarlijks honderden miljoenen in pompt.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

@ Naomi Watts, wat vind je eigenlijk de mooiste club van Engeland?

boomkat

• 237 berichten
  • 0 stemmen

Sunderland?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

@ Respekked:

Newcastle United.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Overigens ben ik het met A&L eens dat een club van het volk, zoals City, zijn imago wel wat schaadt met het willen aantrekken van allerlei 'supersterren' zoals Robinho en Adebayor. Mooi vind ik dan ook dat de harde werkers als Barry, De Jong en Tévez de kar aan het trekken zijn.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Naomi Watts schreef:

@ Respekked:

Newcastle United.

Tjee, het is je de laatste jaren dan niet echt gegund. Newcastle heeft nog een erger staaltje wanbeleid laten zien dan Feyenoord.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zoveel supersterren hebben ze niet gekocht imo. Met het aantrekken van Lescott, Barry, Toure, Sylvinho hebben ze best netjes ingekocht. Ze kochten wat ze nodig hadden. Al kan ik het in die optiek best begrijpen maar dan moet je de plank niet misslaan met je argumentatie natuurlijk. Want begrotingsverschillen blijf je altijd hebben, hoe hij als Ajacied over City denkt, zo denkt een NEC supporter over Ajax. Beetje kortzichtig imo.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Respekked schreef:

Tjee, het is je de laatste jaren dan niet echt gegund. Newcastle heeft nog een erger staaltje wanbeleid laten zien dan Feyenoord.

Knappe prestatie inderdaad . Enorm wanbeleid, al hoop ik dat ze daar wakker worden en dat Newcastle niet de weg bewandelt als bvb. een Leeds United of nog verder terug Preston North End.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Zoveel supersterren hebben ze niet gekocht imo. Met het aantrekken van Lescott, Barry, Toure, Sylvinho hebben ze best netjes ingekocht. Ze kochten wat ze nodig hadden. Al kan ik het in die optiek best begrijpen maar dan moet je de plank niet misslaan met je argumentatie natuurlijk. Want begrotingsverschillen blijf je altijd hebben, hoe hij als Ajacied over City denkt, zo denkt een NEC supporter over Ajax. Beetje kortzichtig imo.

Verschil is dat Ajax zelf haar geld heeft verdient en dat City/Chelsea het in zakken toe gesmeten wordt en kunnen uitgeven wat ze willen.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Knappe prestatie inderdaad . Enorm wanbeleid, al hoop ik dat ze daar wakker worden en dat Newcastle niet de weg bewandelt als bvb. een Leeds United of nog verder terug Preston North End.

Ah dan weet je in ieder geval dat ze over een paar jaar Man U uit zullen schakelen in de FA Cup fourth round .

Sylvinho vind ik overigens echt 0,0 toevoegen. Als ze echt een linksback nodig hadden, waren er vast betere opties geweest. Wat betreft grote namen, snap niet dat ze Viera hebben overgenomen, maar wellicht dat mijn Arsenal hart hier spreekt. Lijkt me dat Barry, De Jong en Kompany van grotere waarde zijn dan de enigszins gevallen ster van Viera.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Respekked schreef:

Ah dan weet je in ieder geval dat ze over een paar jaar Man U uit zullen schakelen in de FA Cup fourth round

Sylvinho vind ik overigens echt 0,0 toevoegen. Als ze echt een linksback nodig hadden, waren er vast betere opties geweest.

Eens maar als je geld teveel heb kan je wel even een tijdelijke oplossing zoeken, en met de perikelen van Bridge is ie wel erg nuttig.

Wat betreft grote namen, snap niet dat ze Viera hebben overgenomen, maar wellicht dat mijn Arsenal hart hier spreekt.

Enorm over the hill en snap hier ook vrij weinig van eigenlijk.

Lijkt me dat Barry, De Jong en Kompany van grotere waarde zijn dan de enigszins gevallen ster van Viera.

Helemaal mee eens hoor, maar Viera kan off-the-pitch misschien wel van grote significantie zijn. Toch wel een echte winnaar en qua ervaring staat er nog niet echt veel bij City.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Verschil is dat Ajax zelf haar geld heeft verdient en dat City/Chelsea het in zakken toe gesmeten wordt en kunnen uitgeven wat ze willen.

Die sjeik is ook niet rijk geboren hoor .

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Enige probleem is dat hij niet is gekomen voor een off-the-pitch positie, want hij wil naar Zuid-Afrika. Best een kans dat dat onrust zal veroorzaken, het is en blijft natuurlijk wel een baas.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Het grote geld gaat het voetbal op termijn nog naar de kl*ten maken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Die sjeik is ook niet rijk geboren hoor .

Wat snap je niet aan het feit dat hij nooit wat met die club had en nu honderden miljoenen dropt?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Respekked schreef:

Enige probleem is dat hij niet is gekomen voor een off-the-pitch positie, want hij wil naar Zuid-Afrika. Best een kans dat dat onrust zal veroorzaken, het is en blijft natuurlijk wel een baas.

Dat kan dan nog wel een issue gaan worden. Die hoort imo nooit in de basis te staan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wat snap je niet aan het feit dat hij nooit wat met die club had en nu honderden miljoenen dropt?

Wat snap jij niet aan het feit dat jouw club hetzelfde doet maar op een kleinere schaal? Ja, de eigenaar heeft geld maar toch valt dat nog niet te rijmen met je rammelende argumentatie. Dan snap je echt vrij weinig hoe het achter de coulissen aan toe gaat bij een voetbalclub. Het zijn gewoon bedrijven die door investeren sportief en financiëel resultaat willen halen.

Het grote geld gaat het voetbal op termijn nog naar de kl*ten maken.

Het grote geld zit al zo lang in de voetballerij, ik weet niet onder welke steen jij de laatste 20 jaar hebt gelegen.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Precies en ten tweede, laat toch lekker iedereen doen wat ie wil. 11 wereldsterren garanderen nix. Real Madrid doet dit al een decennium en er werd nix gezegd en nu er opeens meerdere teams met miljoenen strooien is het erg. City, Real en Chelsea hebben in mijn ogen nog nix bereikt, ik zie nog altijd Arsenal en Barca het liefst spelen.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Binnen 5 jaar moet er een salary cap zijn plus buitenlanderregel anders is het voetbal op sterven na dood.

Als een competitieve sport is het nu al niet meer serieus te nemen.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Wel doen er op deze manier meerdere clubs mee aan de titelrace. En die miljardairs kan je ook niet veel kwalijk nemen. Zolang een speler nee zegt is het nee. Als het de spelers al niet kan schelen wat er met de sport gebeurt, wie zijn wij dan om er wat over te zeggen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Turkeyloverz schreef:

Wel doen er op deze manier meerdere clubs mee aan de titelrace. En die miljardairs kan je ook niet veel kwalijk nemen. Zolang een speler nee zegt is het nee. Als het de spelers al niet kan schelen wat er met de sport gebeurt, wie zijn wij dan om er wat over te zeggen.

Net of wij zon salaris zouden weigeren. Als Chelsea of City mij miljoenen wil bieden, dan ga ik er ook wel spelen als er niet andere clubs zijn die een salaris in die buurt bieden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

Binnen 5 jaar moet er een salary cap zijn plus buitenlanderregel anders is het voetbal op sterven na dood.

Als een competitieve sport is het nu al niet meer serieus te nemen.

Wel erg moeilijk te realiseren. Dan hebben we straks een salarycap in Engeland en kan Spanje door blijven spenderen. En dit zijn net zaken die niet in de jurisdictie liggen van de Uefa en Fifa.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Net of wij zon salaris zouden weigeren. Als Chelsea of City mij miljoenen wil bieden, dan ga ik er ook wel spelen als er niet andere clubs zijn die een salaris in die buurt bieden.

Dat is dan ook mijn punt. Zij genieten van hun centjes en wij mogen dan zeuren dat de sport niet meer is wat het was. Iedereen zou hetzelfde doen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Wel erg moeilijk te realiseren. Dan hebben we straks een salarycap in Engeland en kan Spanje door blijven spenderen. En dit zijn net zaken die niet in de jurisdictie liggen van de Uefa en Fifa.

Wereldwijze cap doen. Dan blijft het leuk en wie weet groeien wat kleinere clubs dan ook op normale wijze naar een hoge cap toe. Als 5 miljoen de max bv is als salaris, dan is pakweg 2 miljoen voor een echte topspeler van Ajax ook erg mooi en zullen ze niet meteen weg willen. Daardoor worden onze clubs en competitie weer sterker etc.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En voor je het weet speelt Ajax degradatievoetbal en wordt RKC Waalwijk wordt 5 jaar onafgebroken kampioen. Echte oplossing ja.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

En wie is er zo gek om een degradatiekandidaat te kopen?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb het over de salarycap.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.