- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nee, dat is omdat ze in de grootste stad van Nederland zitten. Wat kan het ABN nou schelen dat het ooit eens een CL hebben gewonnen.
Of denk je dat Arsenal een mindere sponsordeal heeft dan Nottingham Forest?
De locatie Amsterdam zal meespelen, maar is heus niet zo bepalend als jij nu zegt.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Nee, dat is omdat ze in de grootste stad van Nederland zitten. Wat kan het ABN nou schelen dat ze ooit eens een CL hebben gewonnen.
Heel veel, juist daardoor is Ajax een bekende club. Dat is belangrijker dan dat ze in Amsterdam zitten. Als we jou theorie doortrekken zouden er Europese topclubs in Parijs en Berlijn moeten zitten, die zijn er niet en AZ had dan never nooit kampioen kunnen worden.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
De locatie Amsterdam zal meespelen, maar is heus niet zo bepalend als jij nu zegt.
Wat denk je dan dat bepalend is voor de prestaties? Denk je dat er in Amsterdam gewoon iets in de grond of de plantjes zit waardoor ze beter gaan voetballen?
Overigens was er in de VI een paar weken geleden een mooi staatje van de stand in de Eredivise afgezet tegen de huidige begroting per club.
Wat mij betreft is dát de enige goede ranglijst van de Eredivisie. Dat zouden ze moeten invoeren als officiele ranglijst.
Overigens stond Heracles daar fier bovenaan. Misschien kan iemand hem nog ergens vinden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zie het antwoord van Zavo.
Verder heb ik geen idee waar je 1e gedeelte over gaat, want daar hadden we het niet over. Ik zei straks al dat Ajax niet de beste was.
En Heracles doet het subliem ja. Alle credits naar hen. Wij wonnen daar overigens wel 0-3 
Vraag alleen niet hoe 
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Ik geloof dat Ajax op dat lijstje ergens onderaan de middenmoot bungelde.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Heel veel, juist daardoor is Ajax een bekende club. Dat is belangrijker dan dat ze in Amsterdam zitten. Als we jou theorie doortrekken zouden er Europese topclubs in Parijs en Berlijn moeten zitten, die zijn er niet en AZ had dan never nooit kampioen kunnen worden.
Het ging om sponsordeals. Het zou me zeer verbazen mochten PSG en Hertha niet geweldige sponsordeals hebben. Verder zijn Lyon, Marseille en Munchen natuurlijk ook gewoon grote steden.
AZ is opgebouwd door een geldschieter, het feit dat er nu geen bedrijf is die op de shirts van de kampioen wil zegt alles; Alkmaar, klein stadje.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik geloof dat Ajax op dat lijstje ergens onderaan de middenmoot bungelde.
Ajax zou gezien de begroting 1e moeten staan terwijl ze nu 3e staan. Dat lijkt me geen middenmoot.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Het ging om sponsordeals.
Ja, daar heb ik het ook over. Wat is voor een sponsor het belangrijkste? Bekendheid en veel media-aandacht natuurlijk. Waarom is Ajax bekend? Omdat ze veel hebben gewonnen in het verleden en nu nog steeds tot de (Nederlandse) top behoren. Als het alleen maar om Amsterdam ging had Aegon beter Zeeburgia of AVV Swift kunnen sponsoren, was wat goedkoper geweest.
De stad speelt natuurlijk wel een beetje mee, maar de bekendheid van de club is het belangrijkste en hangt toch vooral af van prestaties in het verleden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het ging om sponsordeals. Het zou me zeer verbazen mochten PSG en Hertha niet geweldige sponsordeals hebben. Verder zijn Lyon, Marseille en Munchen natuurlijk ook gewoon grote steden.
AZ is opgebouwd door een geldschieter, het feit dat er nu geen bedrijf is die op de shirts van de kampioen wil zegt alles; Alkmaar, klein stadje.
Ik geloof dat Schalke 04 dankzij een Gazprom deal 1 van de rijkste sponsordeals van alle voetbalclubs heeft. Dat is ook geen hoofdstad.
Rotterdam is ook een grote stad. Den Haag ook, Eindhoven ook, Arnhem ook, Groningen ook. Toch krijgt Ajax het meest en dat ligt voor het grootste deel aan het verleden. Als Feyenoord 29 landstitels had gepakt en 4x de EC1, dan waren zij de grootste. Maar Ajax deed het.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Groningen is 20% de grootte van Amsterdam...
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
En Arnhem is helemaal niet zo groot, kleiner dan Nijmegen nog.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
[Ik ben geen voorstander van een salarycap, werkt alleen effectief als je in één league speelt zoals in de NBA, MLS, NHL en NFL.
Hoeft helemaal niet. Kan ook Europees vastgelegd worden.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Ajax zou gezien de begroting 1e moeten staan terwijl ze nu 3e staan. Dat lijkt me geen middenmoot.
Dan vergis ik me, ik dacht dat ze veel lager stonden op die lijst.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Dat zijn wel uitzonderingen, die twee steden. Berlijn is vanwege de historie sowieso een geval apart; mensen hadden in Oost-Duitsland wel wat beters te doen.
En Parijs was lange tijd niet echt een stad, maar meer een verzameling arrondissementen waar sowieso al niet echt een sportcultuur heerste. Paris Saint-Germain is ook pas in 1970 (!) opgericht.
Over het algemeen gaat de grote stad -> grote voetbalclub regel wel op: Madrid, Rome, Londen, Brussel, Glasgow, Kopenhagen, Lissabon, Wenen, Istanbul, etc.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik geloof dat Schalke 04 dankzij een Gazprom deal 1 van de rijkste sponsordeals van alle voetbalclubs heeft. Dat is ook geen hoofdstad.
Geen hoofdstad, maar het ruhr-gebied is wel een van de grootste metropolen van Europa. Anderhalf keer zo groot als de hele randstad.
Niet te vergelijken met Rotterdam, Den Haag, Arnhem of Groningen...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Een fijne loting voor de Nederlanders in de Australian Open :
Thiemo de Bakker - Andy Roddick
Robin Haase - Thomas Berdych
Zeker fijn. Beter uitgeschakeld worden door een speler van naam dan door de nummer 100 op de ranglijst.
Dan vergis ik me, ik dacht dat ze veel lager stonden op die lijst.
A&L heeft het erover dat Ajax op de echte ranglijst 3e staat, niet de ranglijst die jij bedoeld (denk ik). Overigens is zo'n ranglijst ook niet echt eerlijk. Dan zou Ajax met 20 punten voorsprong eerste moeten zijn willen ze dat op basis van de begroting ook zijn.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Er zijn wel uitzonderingen, Villareal, Bordeaux, PSV en Porto komen uit relatief kleine Europese steden.
PSG is overigens een fusie, de voetbalclub uit Parijs bestaat wel al veel langer.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Zondag eindelijk de wedstrijd van het jaar.
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Er zijn wel uitzonderingen, Villareal, Bordeaux, PSV en Porto komen uit relatief kleine Europese steden..
Mwaah... Voor Bordeaux en Porto zou ik niet zeggen 'klein'.
Porto: in 2008 had de stad 240.000 inwoners, en Groot-Porto 1,8 miljoen inwoners.
PSG is overigens een fusie, de voetbalclub uit Parijs bestaat wel al veel langer.
En nog over PSG: Is opgericht in augustus 1970 na een fusie tussen Stade Saint-Germain en Paris FC. In mei 1972 splitste de club zich in Paris FC en Paris Saint-Germain. Deze laatste begon als amateurclub, maar promoveerde vrij snel naar de Ligue 1, waar het nooit meer uit degradeerde. In dat seizoen degradeerde Paris FC uit de hoogste divisie. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Parc des Princes.
(bron: wikepedia.)
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat zijn wel uitzonderingen, die twee steden. Berlijn is vanwege de historie sowieso een geval apart; mensen hadden in Oost-Duitsland wel wat beters te doen.
En Parijs was lange tijd niet echt een stad, maar meer een verzameling arrondissementen waar sowieso al niet echt een sportcultuur heerste. Paris Saint-Germain is ook pas in 1970 (!) opgericht.
Over het algemeen gaat de grote stad -> grote voetbalclub regel wel op: Madrid, Rome, Londen, Brussel, Glasgow, Kopenhagen, Lissabon, Wenen, Istanbul, etc.
Ehh, onzin weer van jou: Manchester, Liverpool, Milaan, Turijn.. grote steden, maar kleine dwergen vergeleken bij de hoofdsteden van die landen 
Ik bespeur toch niet weer een soort van Calimerogevoel in de lucht dat Ajax alléén maar groot is door de sponsorcontracten vanwege zijn hoofdstedelijke allure?? Ik weet niet eens of Ajax al een sponsor had in de jaren 70.. maar het had wel de beste voetbalschool van de wereld op dat moment. Meer iets dat je met bloed, zweet en tranen opwerkt dan met sponsorgeld 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Geen onzin, ik heb nooit gesteld dat kleine steden geen grote voetbalclubs kunnen opleveren. Lijkt me logisch dat dat wel het geval is...
Wat de jeugdopleiding betreft: dat is goed gedaan van Ajax, maar ook een gevolg van de grootte van de stad. En misschien ook het geluk dat potentiele topclubs als AFC en Zeeburgia nooit echt topclubs zijn geworden.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Den Haag is niet eens zoveel kleiner en daar is vrijwel nog nooit een voetballer van naam vandaan gekomen. Het leeft vooral veel meer in Amsterdam, denk dat dat met name de oorzaak is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Geen onzin, ik heb nooit gesteld dat kleine steden geen grote voetbalclubs kunnen opleveren. Lijkt me logisch dat dat wel het geval is...
Wat de jeugdopleiding betreft: dat is goed gedaan van Ajax, maar ook een gevolg van de grootte van de stad. En misschien ook het geluk dat potentiele topclubs als AFC en Zeeburgia nooit echt topclubs zijn geworden.
Best treurig inderdaad dat Amsterdam het maar met één clubje moet doen, beetje voetbalstad (Manchester, Liverpool, Milaan, Turijn, Madrid, London, Munchen, Praag, zelfs Eindhoven. ) heeft er minimaal twee. 
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Als Bayern dit seizoen het kampioenschap verliest aan Leverkusen komt dat voor een groot deel door de idiote beslissing Toni Kroos aan hen te verhuren. Erg rare situatie is dat nu.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Barca heeft even revenge gehaald op Sevilla.
Wat een klasse. Wat een schoonheid. Wat een oog-stre-lend voetbal. Een vriend van me zat in Camp Nou als werkuitje. *JALOERS*
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Lol lees net een wedstrijdverslag op de Belgische teletekst en daar staat dat de eerste helft niet om aan te zien was en de 0-0 ruststand dan ook een logische was.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Overigens PSV gaat vrolijk door waar het was gebleven. Ongeslagen blijven. Goede en terechte overwinning en weer een rondje verder in de beker. Mooi zo.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Heerenveen is overigens echt geen schim meer van de ploeg die het een aantal jaren geleden was. Met bal zijn ze al waardeloos, maar zonder bal is het helemaal dramatisch. Terwijl ze toch echt wel leuk materiaal hebben.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Lol lees net een wedstrijdverslag op de Belgische teletekst en daar staat dat de eerste helft niet om aan te zien was en de 0-0 ruststand dan ook een logische was.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
En hebben ze in België de 2e helft ook gezien?
Jawel maar ook daar kon ik het niet uit opmaken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.