- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik zeg niet dat het niveau niet veel hoger ligt. Ik zeg dat ze niet beter voetballen. Als ik Real, Inter of Chelsea zie spelen, dan schieten vaak de tranen me ook in de ogen bij wijze van.
Ze hebben een hoger niveau en betere spelers, maar het is niet leuker en attractiever. Ja, Barcelona en een aantal topduels in de PL als uitzondering.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Qua attractiviteit van het voetbal vind ik hier enorm bedroevend. Lachwekkend positiespel, pass accuracy is niet al te best, ambiance is hier ook flink inferieur aan die van de grote jongens. Dan kijk je niet al te vaak buitenlands voetbal, lijkt me als je het kijkt dat je wel ziet dat dat voetbal kwalitatief mijlenver voorloopt op ons. Dat verschil gaat ook alleen maar groter worden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou, je kan niet zeggen dat de sfeer in NL niet goed is. Stadions zitten allemaal vol (itt bv Italie en ook genoeg in Spanje), de supporters maken sfeer en het is er gezellig. Net of het bij clubs als Man Utd of Real echt sfeervol is. Geloof me, zie genoeg beelden en ik kan dus best oordelen.
En ik zei al, kwalitatief liggen ze ruim voor. Betere spelers, beter positiespel etc. Maar het is niet leuker om te kijken. Ik heb bv heel veel Engels voetbal gezien een jaar of 5 terug toen RTL5 de rechten had en bijna elk duel wel live uitzond. Het was vaak geen hol aan, maar er was wel veel strijd en passie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
In Nederland veel te veel een wisselwerking. Avondje Feyenoord, Ajax, NAC, Utrecht, Ado, NEC is best gezellig maar als je ziet hoe het er aan toe gaat bij een Vitesse, VVV, RKC, Twente, daar word ik niet vrolijk van. Maar je hebt gelijk, dat is nog wel een onderdeel wat hier ook nog wel goed verzorgd is. Ik wil het ook niet lijken alsof het zo überslecht is maar helaas is de transitie wel te groot.
MAN U en Real is inderdaad helemaal niks maar als je dan kijkt bij stadgenoten City en Atlético, dan is het een ander verhaal. Te elitair die twee clubs.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik hou best van buitenlands voetbal hoor, laat je daarin niet vergissen. Maar we zijn in NL altijd goed om alles buiten ons land maar snel beter te vinden. De Eredivisie mist de kwaliteiten van een topcompetitie, maar qua amusement is het genieten. En dat vind ik toch het belangrijkst. De illusie dat Ajax nog eens de CL kan winnen tegen miljardenbedrijf als Real, Man U en Barcelona heb ik allang uit mijn hoofd gezet. Maar vermaakt worden en met leuk voetbal kampioen worden is wel iets wat ik nog graag zie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En ook al speelt je club nog zo'n draak va neen wedstrijd, als supporter heeft het een enorme entertainende value natuurlijk.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Wat een idioten bij sport 1 
Sneijder maakt in de 89ste minuut 3-3, vier minuten blessuretijd, starten ze in de 91ste minuut opeens een promofilmpje op.
En je raadt het al, ze komen na drie minuten weer terug, heeft Inter nog 4-3 gemaakt zonder dat we het hebben kunnen zien.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Lol, ik heb net een héél boos mailtje naar Sport 1 gestuurd. Schandalige actie inderdaad.
Leuke pot trouwens. Inter liep een partij te schutteren tegen de nummer laatst. Wel 2 prachtige goals van Sneijder
.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Inderdaad twee prima goals. Had wat geweest als ie die derde vrije trap er ook nog ff in had geramd. Verder was ie wel weer vrij iriitant bezig moet ik eerlijk zeggen. Ik ga ook nog maar even klagen, want dit kan natuurlijk echt niet.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Och hij was gewoon gefrustreerd, ik kon me er wel wat bij voorstellen. Poelman overdreef trouwens flink, zo erg was het allemaal niet.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dat Poelman overdreef ben ik met je eens. Maar hij is nu toch weer vaker (te) gefrustreerd dan dat ie in zijn Real tijd was vind ik.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Niet beter gevoetbald? Dit meen je toch niet mag ik hopen? En dan ook nog die clubs opnoemen. Die clubs spelen geweldig voetbal, komt niet altijd uit de verf in de moordende competitie waarin ze spelen. Op elk vlak wordt de eredivisie overschaduwt. Dan noem je nu zelfs nog clubs uit de grootste 3 competities maar ook het voetbal in Portugal, Frankrijk en Duitsland is zo veel beter dan in Nederland.
Portugal 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Portugal 
Daar staan tenminste voetballers op het veld in plaats van houthakkers uit Scandinavië.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Je hebt in Portugal ook alleen maar Benfica, Porto en Sporting. Voor de rest is het niveau ook best bedroevend...
Slecht voorbeeld om dit veel beter dan Nederland te noemen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel eens gehoord van Braga (koploper notabene), Nacional, Vitória Guimarães, Rio Ave etc.? Na Spanje en Engeland toch wel mijn favoriete voetballand. Enorm technisch ook, hoog tempo, combinaties, driehoekjes, één-tweetjes, volop genieten. Bovendien lopen er spelers rond als Mereiles, Moutinho, Veloso, Liedson, Cardozo, Aimar, Keirrison, Di Maria, Saviola, Alan, Hugo Viana etc. Erg onderschatte competitie. Dat soort niveau spelers hebben we amper in Nederland. Twee stuks tel ik er; Suarez en Ruiz. Bovendien is het niveau in Nederland ook behoorlijk droevig als je de top wegdenkt.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Tsja, leuk dat jij er veel plezier aan beleeft maar ik geloof er niet zo in. Braga is misschien dan ook nog van niveau nationaal(niet internationaal), maar die andere die jij opnoemt zijn nou niet bepaald hoogvliegers. Zo kan je de nummer laatst van de Franse competitie er ook wel neerzetten.
Als ik het zo uit mijn hoofd doe staat Portugal niet eens zo ver boven Nederland op de co-efficiënten lijst, of zelfs lager?
Je romantiseert de Portugese competitie nu ook wel heel erg hoor, naar mijn mening hoort die niet in hetzelfde rijtje als Frankrijk en Duitsland thuis.
Maar dat bedoelde Ajax&Litmanen1 ook niet, de amusementswaarde is in Nederland gewoon erg hoog. Misschien komt dat wel door het niet al te hoge niveau. Naar mijn weten wordt er in geen enkele(fatsoenlijke Westerse) competitie zoveel gescoord als in de Eredivisie, toch een belangrijke graadmeter voor de amusementswaarde.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
maar die andere die jij opnoemt zijn nou niet bepaald hoogvliegers. Zo kan je de nummer laatst van de Franse competitie er ook wel neerzetten.
Strijden gewoon om Europees voetbal. Ook niet teveel doen aan scorebord journalistiek robert, of is Heracles echte subtop?
.
Je romantiseert de Portugese competitie nu ook wel heel erg hoor, naar mijn mening hoort die niet in hetzelfde rijtje als Frankrijk en Duitsland thuis.
Klopt, Nederland staat boven Portugal meen ik. Ze ontlopen elkaar niet veel. Al moet ik toegeven dat je misschien wel gelijk hebt, ik heb nogal een voorliefde voor dat soort voetballers. Heb ik meegekregen met mijn Spaanse roots denk ik. Portugal is misschien niet véél beter maar voor topspelers wel veel aantrekkelijker.
Het is net hoe je het bekijkt. Voetbal golft wel lekker op en neer en lijkt op het eerste gezicht leuk om naar te kijken. In mijn ogen is dat niet zo, heeft puur te maken met onnauwkeurigheid in de passing, onkundige spelers, balbezit duurt in veel gevallen niet bijster lang. Ik staar me niet blind op het aantal goals of het aanvallende spel (of het gebrek aan een goede defensie). Al is het niet zo slecht als ik het doe lijken (heb wat overdreven termen gebruikt) maar vind het buiten Rotterdam, Amsterdam, Twente en Alkmaar (nog), ook niet al te best.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik denk dat het niveau van de teams onderling ook niet zoveel verschilt. In Nederland zijn we tactisch nou eenmaal erg sterk en staat het goed als elftal.
In Portugal daarin tegen is het allemaal wat minder strikt, maar daardoor kunnen de smaaksmakers zich wel profileren. Het middenveld van Sporting Lissabon bijvoorbeeld bleek in de Champions League een beetje te naive, maar de amusementswaarde van deze spelers is erg hoog. In Portugal mogen nummers 10 nog excelleren in Nederland is dat er een beetje uitgehaald.
Misschien niet geheel toevallig dat Diego als nummer 10 in Portugal niet kon slagen, met een Nederlandse coach. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Zie dat Sporting Lissabon de laatste jaren regelmatig spelen omdat ze vaak ver komen in Uefa Cup. Kan het voetbal van die ploeg nauwelijks aanzien. Vindt het echt niet om aan te gluren.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Gewoon in blessuretijd inschakelen timbo, voor die tijd doen ze nog niet mee.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Zo, die Sneijder blijft wel belangrijk zeg. Goed om te zien dat die glamour/celebritycouple-status zijn voetbalkwaliteiten niet aantast. Hoop dat die dat voortzet in Oranje, hij is echt de belangrijkste en beste speler die we hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zie dat Sporting Lissabon de laatste jaren regelmatig spelen omdat ze vaak ver komen in Uefa Cup. Kan het voetbal van die ploeg nauwelijks aanzien. Vindt het echt niet om aan te gluren.
Dit jaar spelen ze dan ook zwaar kut maar ik kan me niet indenken dat er voetballiefhebbers bestaan die niet kunne ngenieten van een Moutinho en een Veloso.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat zijn goede voetballers (al vind ik vooral die 1e erg irritant) maar daar ging mijn hele discussie overigens niet om he 
PS: Sneijder is was weer geniaal gister las ik. 2 uitzonderlijk mooie vrije trappen en een assists bij de 1e goal van Inter. DAAROM hoort hij altijd in de basis van Oranje. By far onze beste voetballer. Hij zou iedereen moeten kunnen neerslaan die een vrije trap op komt eisen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daar denkt Robin van Persie anders over
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jep. Maar die denkt er momenteel over vanuit de ziekenboeg.
Persie schiet ze ook goed, maar Sneijder is veel vaker doeltreffender en heeft door zijn 2 benigheid veel meer variatie. Die kan ze vanaf elke kant schieten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je zou toch een compromis moeten vinden denk ik. Maar ach, dat moet Bert maar oplossen
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Oke, van Persie mag ze nemen als Oranje een marge van minimaal 3 goals in eigen voordeel heeft 
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Is er hier nog iemand dat straks naar het BK veldrijden gaat kijken en vanavond naar de finale van het darts?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Veldrijden? 
Kijken daar serieus mensen naar?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.