- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wat een flauwekul allemaal, A&L.
Je moet ook kijken naar de manier waarop hij kampioen wordt met Inter. Met een straatlengte voorsprong. En ook nu staat hij al weer 7 punten los, geloof ik. Ze hebben de op 1-na-beste- competitiestart ooit van een club in de Serie A.
Op CL-niveau valt het misschien nog wat tegen, maar dikke kans dat ze nog 2e worden in de poule en dan weet je niet hoe ver ze nog gaan komen.
Wat Chelsea betreft: daar werd al een tijdje voor miljoenen in gekocht door Abramovitsj, maar pas toen Mourinho kwam werden ze 2 keer achter elkaar kampioen. Daarvoor lukte het niet. De hand van de trainer is dus wel belangrijker dan je denkt. Nadat Mourinho is weggegaan zijn ze ook geen kampioen meer geworden, dus jouw opmerking dat iedereen daar kampioen wordt is gewoon niet waar.
Verder is de CL winnen met een Europese middenmotor als Porto natuurlijk geniaal. Jij zegt: "ja, maar met die spelers zou iedereen de Cl winnen". Je vergeet dan dat het Mourinho is die die spelers bij elkaar heeft gezocht en groot heeft gemaakt. Hij heeft spelers als Paulo Ferreira bij de Portugese provincieclubs weggeplukt...
En dat je hem zo'n blaaskaak vindt zou je als Ajax-fan toch juist aan moeten spreken? Daar is zo'n houding hen niet vreemd.
Ik vind Mourinho zelf wel een geweldig figuur in ieder geval: welbespraakt, heerlijk brutaal. Geeft wat mij betreft wel heel veel kleur aan het voetbalwereldje.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
En wat me ook wel aanspreekt is de ruggegraat van Mourinho. Hij volgt volledig zijn eigen weg en laat zich niets opdringen door bv. de technisch directeur, zoals je nu ziet bij bv Real Madrid (waar ze meteen beginnen te morren als Raul een paar wedstrijden niet meedoet).
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hilarisch joh maar heeft Mourinho 2 CL finales gespeeld? En ook nog een paar halve finales? Van Gaal wel met Ajax en Barcelona.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat een flauwekul allemaal, A&L.
Je moet ook kijken naar de manier waarop hij kampioen wordt met Inter. Met een straatlengte voorsprong. En ook nu staat hij al weer 7 punten los, geloof ik. Ze hebben de op 1-na-beste- competitiestart ooit van een club in de Serie A.
Op CL-niveau valt het misschien nog wat tegen, maar dikke kans dat ze nog 2e worden in de poule en dan weet je niet hoe ver ze nog gaan komen.
Wat Chelsea betreft: daar werd al een tijdje voor miljoenen in gekocht door Abramovitsj, maar pas toen Mourinho kwam werden ze 2 keer achter elkaar kampioen. Daarvoor lukte het niet. De hand van de trainer is dus wel belangrijker dan je denkt. Nadat Mourinho is weggegaan zijn ze ook geen kampioen meer geworden, dus jouw opmerking dat iedereen daar kampioen wordt is gewoon niet waar.
Verder is de CL winnen met een Europese middenmotor als Porto natuurlijk geniaal. Jij zegt: "ja, maar met die spelers zou iedereen de Cl winnen". Je vergeet dan dat het Mourinho is die die spelers bij elkaar heeft gezocht en groot heeft gemaakt. Hij heeft spelers als Paulo Ferreira bij de Portugese provincieclubs weggeplukt...
En dat je hem zo'n blaaskaak vindt zou je als Ajax-fan toch juist aan moeten spreken? Daar is zo'n houding hen niet vreemd.
Ik vind Mourinho zelf wel een geweldig figuur in ieder geval: welbespraakt, heerlijk brutaal. Geeft wat mij betreft wel heel veel kleur aan het voetbalwereldje.
Abramovitsj kwam in 2003 bij Chelsea meen ik. Mourinho in 2004 dus dat scheelt niks. Toen hij kwam begon het grote geld pompen in die club. En wat ik zei, in die jaren zat Man Utd net in een aantal hele matige jaren. Toen zijn weer beter werden was Mourinho meteen kansloos met Chelsea. Overigens hebben ze daar na zijn vertrek wel een CL finale gespeeld.
En ik zeg overigens niet dat zijn werk met Porto slecht was. Quote me daar eens op? Ik zei al dat de CL winnen met Porto heel knap was. Maar die periode was ook zijn enige periode dat hij bovengemiddeld heeft gepresteerd. Met Chelsea en Inter presteerde hij wat je mag verwachten van zon club. Sterk in eigen land en niks bijzonders daarbuiten met 2 wereldselectie's.
Op je gejank over Ajax ga ik maar niet in. Beetje treurig dat altijd Ajax er bij gehaald word als ik een discussie aanga over wat dan ook. Jeetje.
Maar goed, veel plezier met Mourinho. Ieder zn mening erover. Ik vind hem een zak hooi.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Omdat het een Portugees is zeker 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Welnee. Zo oppervlakkig ben ik nou ook weer niet. Overigens niet eens aan gedacht bij deze discussie. Vind Fransen ook maar kut, maar voor iemand als Wenger heb ik wel respect.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Op je gejank over Ajax ga ik maar niet in. Beetje treurig dat altijd Ajax er bij gehaald word als ik een discussie aanga over wat dan ook. Jeetje.
Vaak heb je daar gelijk in. Maar in dit geval is het natuurlijk wel een deels terechte vergelijking. Je zegt bij de kampioenschappen van Chelsea en Inter dat het logisch is met zulke clubs, zeker als Man Utd. Juve en Milan wegzakken.
Aan Ajax kunnen we helaas zien dat het alles behalve logisch is. 5 jaar geen kampioen terwijl Feyenoord al jaren is weggezakt. Zelfs met het dramatische jaar van PSV vorig jaar is het niet gelukt, dus zo logisch is het kennelijk toch allemaal niet.
Hadden de coaches van de afgelopen 5 jaar maar iets meer van Mourinho gehad.....
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Vind ik ook, gelukkig is een Jol een soort mini-mourinho 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Qua postuur anders niet echt mini 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Vaak heb je daar gelijk in. Maar in dit geval is het natuurlijk wel een deels terechte vergelijking. Je zegt bij de kampioenschappen van Chelsea en Inter dat het logisch is met zulke clubs, zeker als Man Utd. Juve en Milan wegzakken.
Aan Ajax kunnen we helaas zien dat het alles behalve logisch is. 5 jaar geen kampioen terwijl Feyenoord al jaren is weggezakt. Zelfs met het dramatische jaar van PSV vorig jaar is het niet gelukt, dus zo logisch is het kennelijk toch allemaal niet.
Hadden de coaches van de afgelopen 5 jaar maar iets meer van Mourinho gehad.....
Ajax heeft gewoon slecht beleid gevoerd de laatste jaren. Ben de 1e die dat toegeeft. Maar het blijft sneu om in elke discussie dan maar Ajax weer te betrekken. Dat soort lui weten schijnbaar niet genoeg argumenten en gooien het dan maar weer daarop.
Chelsea won prijzen door de honderden miljoenen. Daarvoor wonnen ze bijna nooit wat. Na de zakken geld plots wel. En Inter won voor Mourinho ook al de laatste 2 titels. Mourinho gaat er alleen verder mee maar is niks beter dan de voorganger. Alleen Porto bracht hij eigenhandig naar een hoger niveau dan wat de club normaal echt is. Dat was heel knap.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Qua postuur anders niet echt mini
Als hij wat kleiner was geweest, dan had Danny DeVito momenteel Ajax 1 gecoachd 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Is het feit dat Mourinho met alle geweld Sneijder wilde hebben(en de manier waarop hij hem belangrijk maakt) voor jouw dan geen teken dat Mourinho juist op het voetbal vlak vooruit wil?
Ik weet niet of je weleens competitiewedstrijden van Inter hebt gezien dit seizoen, maar ze spelen écht heel aardig dit seizoen. Dat het in de CL wat minder is geweest ben ik met je eens, al was de wedstrijd tegen Kiev thuis natuurlijk wel leuk om te zien, ook al speelden ze gelijk.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik zeg niet dat Mourinho niet om leuk voetbal geeft. Ik zeg dat hij het weinig toont. Zowel Porto, Chelsea als Inter boden nooit spektakel. Ik verwacht geen Barcelona 2, maar het kan wel wat leuker dan dit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat maakt mooi voetbal nou uit? Dit kan alleen weer in Nederland. Het gaat gewoon om resultaat, lelijk winnen is prima.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Abramovitsj kwam in 2003 bij Chelsea meen ik. Mourinho in 2004 dus dat scheelt niks. Toen hij kwam begon het grote geld pompen in die club.
Dat is dus niet waar. Toen Ranieri er nog zat is er al voor zo'n 200 miljoen euro aan spelers uitgegeven. Chelsea zat in die jaren ook al in de lift, maar het was lang nog niet de ijzersterke voetbalmachine die Mourinho er van maakte.
Overigens werden er wel heel goede inkopen gedaan. Je ziet geregeld dat clubs bakken met geld uitgeven (Manchester City, Real Madrid), maar ditmaal werden er geen gearriveerde sterren gekocht, maar juist aankomende namen en een enkele afdanker (Makelele).
Dat kansloos valt wel mee. Man Utd was misschien iets minder, maar in Engeland word je echt geen kampioen van de armoede. Liverpool en Arsenal waren in die jaren ook echt wel heel erg goed (allebei CL-finales gehaald).
Je zegt 2 pagina's terug ongeveer zoiets als "maar toen had ie ook een enorm goede selectie". Dat kwam dus grotendeels door Mourinho, die in een half seizoen tijd grandioos heeft doorgeselecteerd en in de 2 seizoenen erna steeds een Europacup won.
De winstpartijen tegen een uitmuntend Barcelona vond ik best bijzonder anders.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Hilarisch joh maar heeft Mourinho 2 CL finales gespeeld? En ook nog een paar halve finales? Van Gaal wel met Ajax en Barcelona.
Van Gaal zie ik een beetje als de Mourinho van de jaren '90. Van Gaal heeft het echter alleen nog maar echt waargemaakt bij Ajax en AZ, Mourinho doet het met elke club waarbij hij werkt.
En dat Van Gaal het bij Barcelona zo goed deed vind ik ook wel meevallen. Elke trainer had het daar goed gedaan met zulk spelersmateriaal. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En Mourinho was toen assistent coach, wie zegt dat dat succes niet kwam door Mourinho?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Wat maakt mooi voetbal nou uit? Dit kan alleen weer in Nederland. Het gaat gewoon om resultaat, lelijk winnen is prima.
Voetbal is op de eerste plaats amusement, mooi voetbal is meer amusement. Als het om het winnen gaat dan kan ik net zo goed een favoriete honkbalploeg gaan kiezen en dat gaan aanmoedigen.
Ik snap dat de meningen hierover verschillen maar ik en vele anderen vinden mooi spel belangrijker dan winnen.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Voetbal is op de eerste plaats amusement, mooi voetbal is meer amusement. Als het om het winnen gaat dan kan ik net zo goed een favoriete honkbalploeg gaan kiezen en dat gaan aanmoedigen.
Ik snap dat de meningen hierover verschillen maar ik en vele anderen vinden mooi spel belangrijker dan winnen.
Mja, da's toch tweeledig hoor. Mijn favoriete ploeg bijvoorbeeld, die zie ik het liefst van al gewoon winnen. Als het enigszins kan liefst met mooi verzorgd voetbal, maar als het niet anders kan, dan maar zonder. Resultaat gaat boven esthetiek.
Kijk ik gewoon een willekeurige match (op een EK of een WK bijv., of in de CL, maakt niet uit eigenlijk, gewoon een match waar m'n team niet aan meedoet) dan zie ik uiteraard ook het liefst een spectaculaire match met mooi voetbal, een karrevracht aan doelpunten ect.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Het liefst zie ik mooi voetbal én winst 
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik heb meer amusement als mijn team in een slechte wedstrijd met 1-0 wint, dan als ze met 3-4 verliezen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Je kunt met 1-0 winnen of verliezen en geweldig spelen, en met 3-4 verliezen en beide afschuwelijk voetballen.
Hando
-
- 1808 berichten
- 1435 stemmen
Ik heb meer amusement als mijn team het beste in zichzelf naar boven haalt en verliest dan wanneer ze slecht spelen en toch winnen. Van Federer - Nadal wimbledon 2008 heb ik meer genoten dan van Federer - Bagdathis australian open 2006.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Het liefst zie ik mooi voetbal én winst
U is ook Mourinho fan?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik heb meer amusement als mijn team in een slechte wedstrijd met 1-0 wint, dan als ze met 3-4 verliezen.
Vandaar ook mijn opmerking én winst 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
U is ook Mourinho fan?
Heb ik ergens anders beweerd dan?
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ondanks het feit dat Inter eergisteren een flink pak slaag van Barcelona heeft gekregen heb ik nog alle vertrouwen in deze club. Ze moeten thuis kunnen winnen van Kazan en zich daardoor kwalificeren bij de laatste 16. De prijzen worden pas na de winterstop verdeeld. José Mourinho is een onbetwiste grootheid. Die laat zijn elftal op het juiste moment pieken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Dat was veel spannender dan het zou moeten zijn. Nou ja, dat soort wedstrijden zijn ook wel eens leuk. Als je ze maar winnend afsluit.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jammer, maar zo wordt je wel kampioen....
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Gewoon de klasse van PSV. Ze blijven rustig en je voelt als toeschouwer ook dat die doelpunten nog wel gaan vallen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.