- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ben het wel eens met Reinbo. Dit is gewoon een schande. En het gebeurt te vaak. Voor zulke situaties zou het toch absoluut niet moeilijk zijn om een vierde scheidsrechter op z'n stoeltje langs de kant met z'n laptopje of televisieschermpje voor z'n neus even te laten checken of het hands was of niet. Dan ligt het spel maar even stil, heb je nadien tenminste niet alle heisa.
Misschien moeten ze maar iets soortgelijks invoeren zoals in het tennis met het hawk-eye systeem. Per speelhelft hebben beide ploegen een aantal "challenges" (alleen in op voorhand vastgelegde welomlijnde situaties te gebruiken). Heeft de ploeg die "challenget "gelijk dan behoudt die z'n challenges, indien niet gaat er eentje af. Ach, misschien draaf ik nu door.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wanneer het WK aanvangt en Nederland neemt de eerste aftrap, is deze wedstrijd allang uit je geheugen gewist. Het is sneu en niet nodig, maar geen zin in het WK is overdreven.
Daar gaan weer dit soort zaken gebeuren. Ik gun het geen enkel land (zelfs Portugal niet) om op zo'n manier te worden uitgeschakeld. Ik vind het gewoon echt schandalig, zeker omdat de oplossing eenvoudig is.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
De handsbal van Abel Xavier in de 117e minuut van de halve finale EK 2000 bijvoorbeeld. Erg irritant team idd..
Ja, of die keer dat ze fantastisch speelden, hun spits ongestraft in coma naar het ziekenhuis werd getorpedeerd door een waanzinnige en de Duitsers in de verlenging van 1-3 op 3-3 kwamen, en vervolgens de strapschoppen wisten te winnen...
Elk land heeft evenveel pech als geluk. Het hier zo bejubelde en beklaagde NL XI-tal van 98 had nooit tegen Brazilie mogen spelen, met Bergkamp's donkerrode overtreding tegen de Joego's en de schwalbe van vdSar.
Om maar te zwijgen van 2 goals in de extra tijd en de gemiste pingel van de Joego's...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
De handsbal van Abel Xavier in de 117e minuut van de halve finale EK 2000 bijvoorbeeld. Erg irritant team idd..
Niet omdat ik Portugal niet mag, maar dat moment was geloof ik wel een zuivere penalty.
Maar zie bv WK 2006. Met mazzel de groep overleefd. Dat soort dingetjes hebben ze vaak. Ik herinner me nog Frankrijk-Engeland van EK 2004. In de slotminuten 1-0 Engeland omgezet in 1-2 via een vrije trap en penalty. Dat soort mazzeltjes.
Maar goed, toen waren ze symphatieker dan nu. Dit Frankrijk is vervelend.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Als 1 land altijd godsveel geluk heeft dan zijn het die Fransen wel.
Moet je voor de grap eens uitzoeken hoe ze zijn uitgeschakeld (en zo een WK-finale werd onthouden) in 1978. Heeft niet zoveel met geluk te maken, dat kan ik je alvast verklappen.
De WK-kwalificatie in '94 staat me ook nog helder bij, met een zeer zware poule (Zweden en Bulgarije, die allebei de halve finales haalden uiteindelijk). Ik geloof dat ze toen in zo'n beetje de laatste minuut van de kwalificatie nog een lucky goal van Kostadinov tegen kregen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Zoiets moet direct tijdens de wedstrijd besloten worden (mbv camera's oid), maar een wedstrijd overspelen gaat veel te ver.
Als ze dit duel laten overspelen is het hek van de dam, want dan kun je bijna elke week wel ergens een wedstrijd laten overspelen.
Ben overigens wel voor camera-toezicht; heel de wereld ziet de handsbal, behalve het arbitrale trio. Dat is toch volstrekt idioot.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik herinner me nog Frankrijk-Engeland van EK 2004. In de slotminuten 1-0 Engeland omgezet in 1-2 via een vrije trap en penalty. Dat soort mazzeltjes.
Het is maar wat je mazzel noemt. Dat waren domme overtredingen van de Engelsen en bovenal de klasse van Zidane. 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Even iets anders. Fifpro heeft de nominaties bekend gemaakt voor het wereldelftal van het jaar.
Dit zijn ze:
Goalkeepers: Gianluigi Buffon (Italy/Juventus), Iker Casillas (Spain/Real Madrid), Julio Cesar (Brazil/Inter), José Manuel Reina (Spain/Liverpool), Edwin van der Sar (Holland/Manchester United)
Defenders: Daniel Alves (Brazil/Barcelona), Fabio Cannavaro (Italy/Juventus), Giorgio Chiellini (Italy/Juventus), Gaël Clichy (France/Arsenal), Ashley Cole (England/Chelsea), Patrice Evra (France/Manchester United) Rio Ferdinand (England/Manchester United), Fabio Grosso (Italy/Juventus), Glen Johnson (England/Liverpool), Philipp Lahm (Germany/Bayern Munich), Ferreira Lucio (Brazil/Inter), Maicon Douglas Sisenando (Brazil/Inter), Alessandro Nesta (Italy/AC Milan), Képler Laveran Lima Ferreira 'Pepe' (Portugal/Real Madrid), Gerard Piqué (Spain/Barcelona), Carles Puyol (Spain/Barcelona), Sergio Ramos (Spain/Real Madrid), Walter Samuel (Argentina/Inter), John Terry (England/Chelsea), Nemanja Vidic (Serbia/Manchester United)
Midfielders: Xabi Alonso (Spain/Real Madrid), Michael Ballack (Germany/Chelsea), Daniele De Rossi (Italy/AS Roma), Diego Ribas da Cunha (Brazil/Juventus), Michael Essien (Ghana/Chelsea), Cesc Fabregas (Spain/Arsenal), Steven Gerrard (England/Liverpool), Ryan Giggs (Wales/Manchester United), Andrès Iniesta (Spain/Barcelona), Ricardo Kaká (Brazil/Real Madrid), Frank Lampard (England/Chelsea), Andrea Pirlo (Italy/AC Milan), Franck Ribéry (France/Bayern Munich), Yaya Touré (Ivory Coast/Barcelona), Xavi (Spain/Barcelona).
Forwards: Nicolas Anelka (France/Chelsea), Andrei Arshavin (Russia/Arsenal), Karim Benzema (France/Real Madrid), Didier Drogba (Ivory Coast/Chelsea), Samuel Eto'o (Cameroon/Inter), Luís Fabiano Clemente (Brazil/Sevilla), Thierry Henry (France/Barcelona), Zlatan Ibrahimovic (Sweden/Barcelona), Lionel Messi (Argentina/Barcelona), Diego Milito (Argentina/Inter), Alexandre Pato (Brazil/AC Milan), Cristiano Ronaldo (Portugal/Real Madrid), Wayne Rooney (England/Manchester United), Fernando Torres (Spain/Liverpool), David Villa (Spain/Valencia).
--
Wat is jullie wereldelftal van het jaar?
Ik ga voor:
Buffon
Alves - Terry - Vidic - Grosso
Gerrard - Essien - Alonso - Iniesta
Messi - Villa
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Raar dat Van Persie er niet bij staat...
Julio Cesar
Dani Alves - Carlos Puyol - Nemadja Vidic - Giorgio Chiellini
Cesc Fabregas - Xavi - Andres Iniesta
Luis Suarez - Didier Drogba - Lionel Messi
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Moet je voor de grap eens uitzoeken hoe ze zijn uitgeschakeld (en zo een WK-finale werd onthouden) in 1978. Heeft niet zoveel met geluk te maken, dat kan ik je alvast verklappen..
Daar was het Brazilië dat niet in de finale belande door de (bewezen) omkoping van Peru door Argentinië.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik heb het over Frankrijk - Argentinie in de groepsfase. Argentinie kreeg daar een heel makkelijke pingel, anders waren ze wellicht niet eens door de poule gekomen... Wellicht ook wel omkoping.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Luis Suarez
Grapje, hoop ik.
Staat er ook niet tussen en terecht vooralsnog...
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Van der Sar
Dani Alves - John Terry - Nemanja Vidic - Ashley Cole
Cesc Fabregas - Michael Essien - Xavi - Andres Iniesta
Lionel Messi - Didier Drogba
Bijna alleen maar Chelsea en Barca, en laat ik dat nou de 2 beste teams van het moment vinden. Vreemd dat Keita er niet tussen staat.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Grapje, hoop ik.
Staat er ook niet tussen en terecht vooralsnog...
Geen grap. en wat maakt het uit dat hij er niet tussen staat ? het is toch je persoonlijke dreamteam ?
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Cesar
Pepe - Terry - Pique
Fabregas - Xavi - Gerrard
Arshavin - Messi - Villa - Ronaldo
rolt elk ander team op.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Saillant moment net tijdens Liverpool - Man City.
Een tackle van Nigel de Jong op Babel, die het veld moet verlaten en mogelijk zijn middenvoetsbeentje breekt.
Op zich was de tackle van de Jong niet overdreven hard en op de bal, maar wel weer met twee benen naar voren. Het wordt toch tijd dat ie dat afleert. Verder speelt ie weer uitstekend en zorgt er mede voor dat Gerard totaal niet in het spel voorkomt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Klopt. Keek er ook van op. Het zit dus blijkbaar gewoon in zijn manier van spelen, heeft niks met frustratie te maken. Kijk er naar uit om hem komend wk samen met van Bommel te zien knokken op het middenveld.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik hoop toch meer op van Bommel met de Zeeuw. Dan speel je wat meer naar voren. De Jong is puur een breker (vandaag letterlijk
), de Zeeuw een inschuivende middenvelder. Ben het wel met otherfool ergens eens dat Oranje was aanvallender zou mogen.
Vanavond maar eens hopen dat Vitesse uit bij Twente niet verliest. Verder wel boeiende eredivisie affiches.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hopen en bidden inderdaad.
Zou mooi zijn als het gat met Twente en Psv gedicht is voor de winterstop. Of op z'n minst geminimaliseerd tot 3 punten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Niet mee eens. Een breker heb je keihard nodig. Nederlands elftal heeft al voldoende aanvallende kwaliteiten.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat dacht je van van Bommel. Heb je al een prima breker. En de Zeeuw kan dat ook prima, maar denkt tevens wel meer aanvallend als dat een optie is.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
---------------- Cesar---------------
Maicon---Puyol-----Vidic--Evra
----------Xavi----Essien----------
Messi----------------------Iniesta
---------Drogba----Fabiano-----
Kleine opmerking; met pijn in het hard moet ik de mooiste en voorheen beste speler van dit lijstje buiten de basis houden, Pirlo is niet meer zo goed als 'ie was.
Puyol is niet de beste verdediger maar twee beton voetballers in het centrum is tegen mijn principes.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
In het hard? Ai, dat is pijnlijk 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
In het hard? Ai, dat is pijnlijk
Oeh inderdaad
verzachtende omstandigheden zijn dat ik op mijn tel. typte.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Helaas ben ik pas sinds vandaag weer een beetje beter te pas na een week vooral op bed te hebben gelegen met de griep, maar durfde ik het nog niet aan om naar het stadion te gaan. Eerst even uitzieken. En ik kan je wel vertellen dat dat nog veel spannender is dan in het stadion. Een klotespanning dan. Elke 10 seconden op teletekst klikken. En dan duurt het ook nog zolang voordat Bryan Ruiz die bal eruiteindelijk toch nog inlegt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Klote Twente. Ik had 83 en een halve minuut hoop op puntverlies. Was erg spannend maar helaas....
Straks Ajax-Heerenveen. Wellicht zonder de Zeeuw en Suarez. De 1e met lichte knieklachten waarover ze straks beslissen en Suarez kwam een dag later dan afgesproken terug uit Uruguay. Maar hij lijkt vast wel te starten.
Cruciaal duel. Niet winnen is titel bijna zeker verspelen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen

Ik ga kapot hier, het is echt zwaar genieten van deze wedstrijd.
Ajax heeft heerenveen vanaf de eerste seconde geen rust gegeven, constante druk zorgt voor de 5-1 die het nu staat.
Dat ze na de 4-1 in de eerste aanval alweer 5-1 maken toont aan hoe makkelijk het gaat voor ajax..
Nu maar hopen op een net zo heerlijke tweede helft 
Mijn dag kan niet meer stuk.
Mooie goal trouwens van de zeeuw, en bij de eerste was de actie van Anita net zo mooi.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Nou, Feyenoord - Fc Utrecht is echt een gevalletje apart hoor, er wordt flink gescoord dit weekend.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
1e helft zag ik het beste Ajax wat ik in tijden zag. Heerlijk combinatievoetbal met vooral een geniale de Zeeuw. Suarez bij tijd en wijlen ook subliem. Jammer dat na de rust Ajax kalmer ging spelen en zelfs nog kansen weggaf. Maar ook in de 2e helft had Ajax er nog wel 5 kunnen maken met wat meer scherpte.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.